مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
کاربر فعال
Jul 10, 2013
10,456
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزار +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

در صورت نشر اطلاعات بیشتر، تاپیک آپدیت خواهد گشت.​
 
آخرین ویرایش:

Natural Killer

کاربر سایت
Jan 10, 2015
920
:-?? :-?? :-??
سونی خودش قطعات ps5 تولید می کنه ؟ نه
apu / ram / power و... از تایوان و چین وارد می شه و صرفا در ژاپن اسمبل می شه
هزینه تولید PS5 به ین ؟ نه
هزینه ساخت کنسول به دلار , فروش به ین
ارزش ارزش ین = ضرر سونی
سونی نمی تونه قیمت PS5 در ژاپن افزایش بده و ضرر ادامه پیدا می کنه
سایر شرکت ها به سرعت قیمت تغییر میدن
Apple hikes prices on products in Japan, with iPhone 13 up 19%.
کشور ما رکورد دار کاهش ارزش پول ملی :( این چیز ها برای ما بخشی از زندگی , دیگه نیازی به توضح نداره :-??
تولید بیشتر PS5 چه ارتباطی به ضرر داره ؟ سونی مجبور به هر قیمتی تولید افزایش بده
در چین و ژاپن به دلار حقوق میگیرن؟ تمام شرکتها نمیدونستن ارزش ارز ملی چین پایینتراز آمریکا هست ، و رفتن خطوط تولیدشون رو اونجا زدن.

apple شرکت آمریکایی هست با کاهش نرخ ین در برابر دلار درآمدش در ژاپن کاهش پیدا میکنه ولی سونی شرکت ژاپنی هست و با کاهش ارزش ین در برابر ارزهای خارجی درآمدش افزایش پیدا میکنه


این پاسخ به یکی از پرسشهایی هست که در جلسه ارائه گزارش مالی سه ماه اول 2022 شرکت سونی مطرح شده

Screenshot (831).png

--------------------------------

در ایران هم همین قاعده حکفرماست و با افزایش نرخ ارز درآمد شرکتهای صادرات محور افزایش پیدا میکنه
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
4,261
در چین و ژاپن به دلار حقوق میگیرن؟ تمام شرکتها نمیدونستن ارزش ارز ملی چین پایینتراز آمریکا هست ، و رفتن خطوط تولیدشون رو اونجا زدن.

apple شرکت آمریکایی هست با کاهش نرخ ین در برابر دلار درآمدش در ژاپن کاهش پیدا میکنه ولی سونی شرکت ژاپنی هست و با کاهش ارزش ین در برابر ارزهای خارجی درآمدش افزایش پیدا میکنه


این پاسخ به یکی از پرسشهایی هست که در جلسه ارائه گزارش مالی سه ماه اول 2022 شرکت سونی مطرح شده

View attachment 267208

--------------------------------

در ایران هم همین قاعده حکفرماست و با افزایش نرخ ارز درآمد شرکتهای صادرات محور افزایش پیدا میکنه
در ایران هم همین قاعده حکفرماست و با افزایش نرخ ارز درآمد شرکتهای صادرات محور افزایش پیدا میکنه :-??
شرکتی که تمام مواد اولیه رو در داخل با ریال می خره به دلار صادر می کنه , سود می کنه
نه شرکتی که تمام مواد اولیه رو به دلار می خره و صرفا اسمبل بعد صادر می کنه


سونی شرکت ژاپنی هست و با کاهش ارزش ین در برابر ارزهای خارجی درآمدش افزایش پیدا میکنه:-?? :-?? :-??
گفتم
apu / ram / power و... از تایوان و چین وارد می شه و صرفا در ژاپن اسمبل می شه
اگه apu ps5 پارسال 180 دلار بوده , امسال هم 180 دلار
180 دلار پارسال معادل 19940 ین بود , امسال معادل 23940 ین
اگه هزینه تولید ps5 پارسال 490 دلار بوده , امسال حداکثر 460 دلار
490 دلار پارسال 52920 ین . 460 امسال معادل 61180

چند درصد بخش ps داخل ژاپن و به ین حقوق می گیرن ؟ زیر 5 درصد

بله اگه به ین حساب کنیم امسال بخش ps رکورد سود زد
با ارزش ین پارسال بیش از 3.25 میلیارد دلار سود
1659706276826.png
سطان @rahyarpaul با دلار حساب می کنه و با اکتی مقایسه می کنه
به دلار حساب کنیم با توجه به کاهش ارزش ین , رکورد سود که نزده هیچ نسبت به پارسال 20 درصد هم افت کرده


عزیزم کدوم استدلال. این سر گزارش تقویمی سال 2021 اومده یه حرفی پرونده که 1 میلیارد سر کنسولها ضرر کرده سونی و سودش میشده 4 میلیارد.
تو نکات اون گزارش همونطور که دنیل میگه، گفته بودن ساخت ps5 دیسکی سودآوره

View attachment 267193

افت ین به دلار از مارس شدید استارت خورد، این گزارش به پایان سال 2021 منتهی میشه و اینطرفم دیروز که دو رقم گذاشتم مات مونده بود چرا دو تا گذاشتم. بعد که توضیح دادیم تازه فهمید ین سقوط داشته و شروع کرد به ساخت معادلات چند مجهولی.
___________
کدوم استدلال، کسی که تو گزارش یه پلتفرم هولدر میاد میگه، اگه ضرردهی کنسولش ( که اصلا هم نمیدونست ضرر ده نبوده) نبود میگه اون موقع میگفتم چقدر سودش میشده.
اگه پلتفرم هولدر نبود که بخاطر بازیایی که دیگران میفروختن 30 درصد نمیگرفت
اگه کنسول نداشت نمیتونست دسته و سایر اکسسوری ها رو بفروشه
بعد اگه کنسول نداشته باشی ، اشتراک پلاس چجوری میتونی بفروشی
ایناشو نمیبینه، فقط میگه دلیل سود کم ، فقط کنسوله.
توتوکی میگه، ما ضرر نسخه بدون دیسک رو با فروش اکسسوری و ps4 صفر کردیم، یعنی اونم مثبت شده

بعد اگه کنسول نداشته باشی ، اشتراک پلاس چجوری میتونی بفروشی
ایناشو نمیبینه، فقط میگه دلیل سود کم ، فقط کنسوله.
___________________
کلا یه گزارش کاستوم خودساخته میده که باید انحصارا خودش ریلیز کنه و پاشم 45 صفحه توضیحات بده که چجوری به این نتایج رسیده.
__________________________
محاسباتش رو که کلا ندیدم ولی اینو دیدم
اگه سونی 6 تا بازی گس موفق داشت از 24 میلیارد 7 تاش سود بود.
مگه کسی جلوشو گرفت، بسازه. اگه رو کاشتن در نیومد.مگه همین الان گس نداره، mlb یکیش، امسال قراره 3 تا داشته باشه.
پس با توجه به تحلیلها،منتظر سود 5 میلیاردی باید بود
و یه نکته جالب با توجه به تحلیلها، 6 تا بازی گس میتونه سود سونی رو سه برابر کنه،یه بازی گس که پارسال داشتن
چون قبلا سطح ریاضی رو تو مسائل درصد نشون دادن، محاسبه ساده میزاریم
میگن mlb موفق بوده. پس تو سود 2.63 میلیارد یه گس نقش داده .
میخوایم ببینیم این گس رو جدا کنیم چقدر میشه درآمد
6 تا گس میرسوند به 7 میلیارد سود
7-2.63/5=
0.874
یعنی هر گس طبق تحلیلها باعث سود 874 میلیون دلاری میشه. چرا سونی پس میشینه برا 300 میلیون بازی رو pc بده
به نظر من حیفه وقتتو اینجا هدر بدی، برو همین الان جای جیمبو بشین، با این راهکارها، سال دیگه سونی اینموقع یه شرکت 300-400 میلیاردی هست
_________________
ماکروسافت هر چی خریده چه سونی چه نینتندو برا جیبشون خریدن، برا سود بیشتر و این سود هر جا براشون هر نوع انتشاری باشه انجام میدن ، اگه ببینن میصرفه تو انحصاره، استارفیلد میشه انحصار
نصرفه، دستینی و ماینکرفت و کالاف میشن مولتی.نه دشمنی وجود داره و نه چیز دیگه ای.
___________________________
کسایی که دم از سود 7 میلیاردی با 6 گس میزنن، نگران مهاجرت بخاطر یه عنوان هستن،‌این همه چیز گویی
به سونی بگید ناراحت نباشه، با توجه به تحلیلها و 12 تا گس در سال مالی 2025، احتمالا شاید سود بالای 12 میلیاردی، سونی خواهید بود.
اینو من نمیگم، پای این محاسبات کار شده.
_____________________________________
پایان، چون میدونم قدرت ساختت تو .... گویی پایان نداره، دیگه واقعا حیف وقته
کدوم استدلال، کسی که تو گزارش یه پلتفرم هولدر میاد میگه، اگه ضرردهی کنسولش ( که اصلا هم نمیدونست ضرر ده نبوده) نبود میگه اون موقع میگفتم چقدر سودش میشده. :))
بعد اگه کنسول نداشته باشی ، اشتراک پلاس چجوری میتونی بفروشی / ایناشو نمیبینه، فقط میگه دلیل سود کم ، فقط کنسوله. :))
داشتن یا نداشتن کنسول :))
طبیعیه که دو / سه سال اول کنسول ضرر میده , بحث سر سود امسال سونی بود
سلطان خودت گفتی
با واژه جدیدی میخوام آشنا کنمتون، این شما و این سود.
بعد اکتی با بخش ps مقایسه کردی
من هم دلایل سود پایین بخش ps نوشتم

توتوکی میگه، ما ضرر نسخه بدون دیسک رو با فروش اکسسوری و ps4 صفر کردیم، یعنی اونم مثبت شده:))
پنهان کردن ضرر یه بخش با سود یه بخش دیگه اون بخش مثبت نمی کنه
8 سال گذشته مایکرو با سود بخش ابری ضرر بخش xbox جبران کرده , این هیچ تغییری در ضرر ده بودن بخش xbox ایجاد نمی کنه
سونی هم 300/200 میلیون سود فروش اکسسوری و ps4 برای جبران ضرر ps5 هزینه کرده , این تغییری در ضرر ده بود ps5 ایجاد نمی کنه صرفا 300/400 میلیون سود از بین برده
اگه ps5 ضرر ده نبود یه اتفاقی می افتاد ؟ این 200/300 میلیون هم به سود سالانه اضافه می شد

mlb :))
MLB The Show 21 Surpasses 2 Million Units - Bullfrag
mlb کلا در دو کشور مخاطب داره , با توجه به همین مخاطب هم موفق محسوب می شه
وگرنه در مقابل بازی های سینگل پلیر سونی هم شوخیه چه برسه به گس های موفق

بازی گس موفق
Apex Legends has made more than $2 billion so far
 
آخرین ویرایش:

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
548
نام
Ro.s
در ایران هم همین قاعده حکفرماست و با افزایش نرخ ارز درآمد شرکتهای صادرات محور افزایش پیدا میکنه :-??
شرکتی که تمام مواد اولیه رو در داخل با ریال می خره به دلار صادر می کنه , سود می کنه
نه شرکتی که تمام مواد اولیه رو به دلار می خره و صرفا اسمبل بعد صادر می کنه


سونی شرکت ژاپنی هست و با کاهش ارزش ین در برابر ارزهای خارجی درآمدش افزایش پیدا میکنه:-?? :-?? :-??
گفتم
apu / ram / power و... از تایوان و چین وارد می شه و صرفا در ژاپن اسمبل می شه
اگه apu ps5 پارسال 180 دلار بوده , امسال هم 180 دلار
180 دلار پارسال معادل 19940 ین بود , امسال معادل 23940 ین
اگه هزینه تولید ps5 پارسال 490 دلار بوده , امسال حداکثر 460 دلار
490 دلار پارسال 52920 ین . 460 امسال معادل 61180

چند درصد بخش ps داخل ژاپن و به ین حقوق می گیرن ؟ زیر 5 درصد

بله اگه به ین حساب کنیم امسال بخش ps رکورد سود زد
با ارزش ین پارسال بیش از 3.25 میلیارد دلار سود
View attachment 267233
سطان @rahyarpaul با دلار حساب می کنه و با اکتی مقایسه می کنه
به دلار حساب کنیم با توجه به کاهش ارزش ین , رکورد سود که نزده هیچ نسبت به پارسال 20 درصد هم افت کرده



کدوم استدلال، کسی که تو گزارش یه پلتفرم هولدر میاد میگه، اگه ضرردهی کنسولش ( که اصلا هم نمیدونست ضرر ده نبوده) نبود میگه اون موقع میگفتم چقدر سودش میشده. :))
بعد اگه کنسول نداشته باشی ، اشتراک پلاس چجوری میتونی بفروشی / ایناشو نمیبینه، فقط میگه دلیل سود کم ، فقط کنسوله. :))
داشتن یا نداشتن کنسول :))
طبیعیه که دو / سه اول کنسول ضرر میده , بحث سر سود امسال سونی بود
سلطان خودت گفتی
با واژه جدیدی میخوام آشنا کنمتون، این شما و این سود.
بعد اکتی با بخش ps مقایسه کردی
من هم دلایل سود پایین بخش ps نوشتم

توتوکی میگه، ما ضرر نسخه بدون دیسک رو با فروش اکسسوری و ps4 صفر کردیم، یعنی اونم مثبت شده:))
پنهان کردن ضرر یه بخش با سود یه بخش دیگه اون بخش مثبت نمی کنه
8 سال گذشته مایکرو با سود بخش ابری ضرر بخش xbox جبران کرده , این هیچ تغییری در ضرر ده بودن بخش xbox ایجاد نمی کنه
سونی هم 300/200 میلیون سود فروش اکسسوری و ps4 برای جبران ضرر ps5 هزینه کرده , این تغییری در ضرر ده بود ps5 ایجاد نمی کنه صرفا 300/400 میلیون سود از بین برده
اگه ps5 ضرر ده نبود یه اتفاقی می افتاد ؟ این 200/300 میلیون هم به سود سالانه اضافه می شد

mlb :))
MLB The Show 21 Surpasses 2 Million Units - Bullfrag
mlb کلا در دو کشور مخاطب داره , با توجه به همین مخاطب هم موفق محسوب می شه
وگرنه در مقابل بازی های سینگل پلیر سونی هم شوخیه چه برسه به گس های موفق

بازی گس موفق
Apex Legends has made more than $2 billion so far
کلا یه چیزی بگم و تموم. مداوم ساز مخالف بزن و حرف همه رو رد کن ببینیم به کجا در آینده میرسی کوروش جان. از بقیه دوستان هم استدعا دارم با کسی که درصدی منطق بازار و سرمایه رو درک نمیکنه بحث نکنند.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,387
نام
سهيل
کلا بحث با این داداشمون بی فایده اس جدی میگم. جالبه برام که میشینید 50 سطر تایپ میکنید جوابش را میدین. :D

نرخ برابری ین در مقابل دلار سالها حدود 0.009 بوده. اوایل امسال تا 0.0085 اومد پایین و از اوایل مارس یعنی چهار ماه پیش ریزش کرده اومده حدود 0.007 هست. یعنی 4 ماه حداقل 0.007 را داشته.

تو این 4 ماه (یعنی 16 هفته) به طور متوسط سونی هفته ای 15 هزار کنسول اگه فروخته باشه میشه 250 هزار کنسول (آمار دقیقش موجودهست البته).

حالا فرض کنید هزینه تولید PS5 ثابت باشه و تماما هم به دلار ساخته بشه بازم ضرر اون 250 هزار کنسول به دلیل افت ارزش ین میشه 25 میلیون دلار.

حالا ایشون نشسته میگه سونی کم شدن سودش به خاطر اون 25 میلیون دلار بوده. :))
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
4,261
کلا بحث با این داداشمون بی فایده اس جدی میگم. جالبه برام که میشینید 50 سطر تایپ میکنید جوابش را میدین. :D

نرخ برابری ین در مقابل دلار سالها حدود 0.009 بوده. اوایل امسال تا 0.0085 اومد پایین و از اوایل مارس یعنی چهار ماه پیش ریزش کرده اومده حدود 0.007 هست. یعنی 4 ماه حداقل 0.007 را داشته.

تو این 4 ماه (یعنی 16 هفته) به طور متوسط سونی هفته ای 15 هزار کنسول اگه فروخته باشه میشه 250 هزار کنسول (آمار دقیقش موجودهست البته).

حالا فرض کنید هزینه تولید PS5 ثابت باشه و تماما هم به دلار ساخته بشه بازم ضرر اون 250 هزار کنسول به دلیل افت ارزش ین میشه 25 میلیون دلار.

حالا ایشون نشسته میگه سونی کم شدن سودش به خاطر اون 25 میلیون دلار بوده. :))
صفحه قبل نوشتم سلطان :))
زمان لانچ ps5 هر دلار معادل 103 ین بود
شروع سال مالی 2021 هر دلار معادل 109 ین
قیمت ps5 در ژاپن 49980 ین / ps5d هم 39980 ین

شروع سال مالی 49980 ین معادل 458 دلار / 39980 ین معادل 366 دلار
امروز 49980 ین معادل 375 دلار / 39980 ین معادل 300 دلار
در این مدت سونی حدود 1.1 میلیون ps5 و حدود 180 هزار ps5d تو ژاپن فروخته
 

richard92

کاربر سایت
Mar 7, 2010
465
صفحه قبل نوشتم سلطان :))
زمان لانچ ps5 هر دلار معادل 103 ین بود
شروع سال مالی 2021 هر دلار معادل 109 ین
قیمت ps5 در ژاپن 49980 ین / ps5d هم 39980 ین

شروع سال مالی 49980 ین معادل 458 دلار / 39980 ین معادل 366 دلار
امروز 49980 ین معادل 375 دلار / 39980 ین معادل 300 دلار
در این مدت سونی حدود 1.1 میلیون ps5 و حدود 180 هزار ps5d تو ژاپن فروخته
وقتی وارد این تاپیک میشیم خبر مربوط ب خودشو بخونیم نه اکونومیک نیوزهای فوق العاده شمارو ،تمایل فنبوییسم بی منطق شما هم که سر به فلک میزنه در دفاع از حضرت شرکت محبوبتون سونی، و PlayStation یکی از ارکان مهم صنعت گیم بوده و امیدواریم خواهد بود واقعا شما با این بحث‌هاتون تو همین بازیسنتر خیلی بیشتر باعث بی احترامی و زده شدن گیمرا از سونی و پلی استیشن شدید جدا با ۳۵ سال سابقه گیمر بودنم اینو میگم، پس با احترام دیگه بزارید تاپیک اصل خبرای خودشو ادامه بده
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,227
نام
مراد حلیمی
اولا که در بحث انحصاری کردن، انحصاری کردن بازی مرده ای مثه اسپایدرمن یا بایونتا و ..... قابل قیاس با بازی مثه cod نیس که همین حالاشم میلیون ها پلیر فعال داره و یهو انحصاری میشه. حالا کاری هست که شده و مایکرو هم پولش زیاده و برای ادامه رقابت خریده اکتی رو و فعلا هم cod رو انحصاری نمیکنه ولی طبیعتا هدفش اینه که بتدریج پلیرهای cod رو بکشه سمت خودش و همه سودش رو خودش صاحب بشه.

دوما در مورد آینده گیمینگ و سرویس و اپل و ... هم در گام اول و میان مدت همه این کارها برای رقابت با سونی هست نه اپلی که هنوز وارد بازار نشده(معلوم نیس کی وارد بازار بشه) و رقابت با سرویس هایی که اونا قراره راه بندازن و بشه آینده گیمینگ. این خریدا قشنگ برای پر کردن خلا نداشتن استودیو و تنوع بازی برای مایکرو و همینطور انحصار سازی محتوا برای فعلا رقابت با سونیه(حالا اینکه در اینده چی میشه بحث دیگریس)

.
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,676
نام
Sajjad
این خریدا قشنگ برای پر کردن خلا نداشتن استودیو و تنوع بازی برای مایکرو و همینطور انحصار سازی محتوا برای فعلا رقابت با سونیه(حالا اینکه در اینده چی میشه بحث دیگریس)
اون خلا با بتسدا و خریدهای قبلش پر شد، نیازی به اکتیویژن نبود. دیگه هدف از این خرید مثل روز روشنه که برای رقابت با بیگ تک هایی مثل اپل و گوگل هست، چون فقط اون ها توان خرید ناشرهایی مثل اکتی و EA و... دارن و با پیش دستی کردن میتونستن به یه رقیب گرن کلفت تبدیل بشن.
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,227
نام
مراد حلیمی
اون خلا با بتسدا و خریدهای قبلش پر شد، نیازی به اکتیویژن نبود. دیگه هدف از این خرید مثل روز روشنه که برای رقابت با بیگ تک هایی مثل اپل و گوگل هست، چون فقط اون ها توان خرید ناشرهایی مثل اکتی و EA و... دارن و با پیش دستی کردن میتونستن به یه رقیب گرن کلفت تبدیل بشن.
از کجا مطمین میگید با خرید بتسدا پر شد؟ به جز الدر اسکرول اکثر بازیهای بتسدا به هیچ عنوان فروش زیاد و شدیدی نداشتن که رو کلیت بازار تاثیر بذاره ولی COD این تاثیرو داره.
در نتیجه خرید اکتی(بالاخص COD) در امتداد خرید بتسدا بوده.
در مورد رقابت با اپل و گوگل هم یه هدف احتمالی بلند مدته ولی تو کوتاه و میان مدت هدف قبضه درصد تسلط سونی بر بازاره (حالا تو آینده ها چه اتفاقی بیفته بحث دیگس)

.
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,676
نام
Sajjad
از کجا مطمین میگید با خرید بتسدا پر شد؟ به جز الدر اسکرول اکثر بازیهای بتسدا به هیچ عنوان فروش زیاد و شدیدی نداشتن که رو کلیت بازار تاثیر بذاره ولی COD این تاثیرو داره.
در نتیجه خرید اکتی(بالاخص COD) در امتداد خرید بتسدا بوده.
در مورد رقابت با اپل و گوگل هم یه هدف احتمالی بلند مدته ولی تو کوتاه و میان مدت هدف قبضه درصد تسلط سونی بر بازاره (حالا تو آینده ها چه اتفاقی بیفته بحث دیگس)

.
پر که چه عرض کنم، سر ریز هم شده:D این سونیه که باید دنبال پر کردن خلا هاش مثل ژانر RPG باشه;)
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,227
نام
مراد حلیمی
پر که چه عرض کنم، سر ریز هم شده:D این سونیه که باید دنبال پر کردن خلا هاش مثل ژانر RPG بگرده;)
بحث لایبرری بازی های سونی و ... نیس
بحث اینه مایکروسافت COD رو میخواست تا ملت رو بکشونه سمت گیم پس. فقط چند تا بازی تو صنعت هستن که سیل عظیمی از پلیرها رو می کشن سمت خودشون و الدراسکرول و COD دو تا از این بازیهاست که الان مایکرو صاحبش شده
وگرنه بازی مثه دیسانرد یا ایول ویتین و ..... اونقدری مشتری جذب سیستم گیم پس نمی کنن که این دو تا بازی بالایی می کنن

خلاصه که کلیت بحث من این بود که بحث رو خیلی پیچیده و فرا صنعتی و ...... نکنید. خرید بتسدا و اکتی برای بدست اوردن IP هاش در اولین حرکت برای رونق بخشیدن به گیم پس و گرفتن بازار سونی هست - حالا اینکه مثلا مایکرو برای مقابله با اپل که مثلا در چند سال اینده بیاد وارد بحث سیستم اشتراکی و بازیهایی کنسولی و ..... بشه دلیل اول این خریدها یا حداقل نتیجه اولیه این خریدها نبوده و نیست

.
 

Natural Killer

کاربر سایت
Jan 10, 2015
920
به طرز عجیبی تنسنت نادیده گرفته میشه در صحبت دوستان . شرکتی که بیشترین درآمد در صنعت رو داره که از مجموع درآمد سونی و ماکروسافت در سال 2021 بیشتر بوده.

سبک بازیهای اکتیویژن بیلیزارد کینگ بیشتر به تنست شباهت داره تا سونی



1659782132727.png

The Top 10 Public Game Companies Generated $126 Billion in 2021 as Subscriptions and M&A Shake up the Market | Newzoo
 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

کاربر سایت
Jun 23, 2007
7,955
والا مایکروسافت دنبال سودشه. خودتون رو تکه پاره می‌کنید واس چی؟

برنامه‌ی انحصاری‌ش هم میره واس انتهای نسل و نسل بعد. مارکتینگ قضیه زمانبره
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,113
نام
بابک
آقا کسی میدونه کی بازی های سری call of duty و crash میان روی کنسول های مایکروسافت؟
من از 10 روز بعد از عرضه شدن series x گرفتمش ولی بخوام واقعیت رو بگم غیر از forza 5, psychonouts 2 هنوز یک دونه بازی AAA خوب از مایکروسافت ندیدم توی این دو سال :( حتی هیلو جدید هم با وجود همه نکات خوب یه بازی نصف و نیمه بود تا شیش ماه اول. امیدوارم با این خرید های جدید ایکس باکس بتونه دوباره به دوره 360 برگرده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر