مایکروسافت می گوید: این کمپانی هیچ اصراری ندارد کینکت را به مخاطبین اصلی خود به زور تحمیل کند.
کینکت یک موفقیت بسیار بزرگ برای مایکروسافت بوده و یکی از عللی بوده که جایگاه XBOX 360 را در سال 2011 به عنوان پرفروش ترین کنسول حفظ کرده است. ولی تا به حال به وضوح تمرکز کینکت بر روی گیمرهای غیرحرفه ای بوده است، در حالی که عمده مخاطبین ایکس باکس رو گیمرهای حرفه ای و اصلی تشکیل میدن. به نظر می رسه مایکروسافت هم به مرور واضحا داره به سمت گیمرهای حرفه ای تر میره.
آقای Dennis Durkin، یکی از مدیران مایکروسافت در مصاحبه با IndustryGamers گفته اند که: "من تصور میکنم یکی از اجزای مهم کار اینه که ما مطمئن بشیم کینکت مناسب تمامی مخاطبینی که داریم است. مسلمه که گروهی از مخاطبین ما گیمرهای اصلی و حرفه ای هستند. ما می خوایم مطمئن بشیم که کینکت برای اونها هم عالی خواهد بود. ولی مساله کلیدی در اینجا تجربه است، و باید کار بر اساس تجربیات متعدد باشه. ما در یک سر طیف بازی هایی که بدون کنترلر و فقط 100 درصد با کینکت کار می کنند رو داریم و در سر دیگر طیف بازی هایی رو داریم که 10 ساله همه دارند فقط با کنترلر بازی می کنند و همه بسیار بسیار به روش کنترل شخصیت در چنین بازی یی عادت و تعصب دارند. چنین بازی هایی الان دارند در زمینه کینکت کسب تجربه می کنند، و ما هم در چنین شرایطی اصرار نمی کنیم که: هی! کنترلر بی کنترلر! فقط باید از کینکت استفاده کنید!"
ایشون ادامه میدن: "بین این دو سر طیف، شما مثلا Mass Effect رو می بینید که از فرمان های صوتی کینکت برای حرکت در منوها و فرمان دادن به افراد استفاده می کنه، یا در دنیای Tom Clancy می تونید هم از فرمان صوتی و هم از ژست هاتون برای تعمیر و تغییر اسلحه ها استفاده کنید، و حالا در بازی Forza کینکت حرکات سر شما رو دنبال می کنه. پس همون طور که می بینید در تمام طول این طیف همه دارند تلاش می کنند که تجربه بازی رو برای کاربر راحت تر کنند."
ایشون در انتها گفتند: "ما هیچ وسیله ورودی رو به کسی تحمیل نمی کنیم. اگر بازی سازها بخوان کاری رو انجام بدن و فکر کنند باعث بهتر شدن تجربه بازی میشه، مصرف کننده ها استقبال می کنند و اون رو مورد پیگیری قرار میدن و اگر هر کدوم از این تجربیات موفق نبود هم، بازی سازها به دنبال تجربیات و گزینه های دیگه میرن".
منبع: industrygamers
----------------------------------------------------
نظرات شخصی:
- به نظر می رسه که سیاست درست در مورد کینکت واقعا همین باشه! کینکت بالای 10 میلیون نسخه فروش کرده، ولی واقعیت اینه که هنوز خیلی از گیم بازها روش های قدیمی از قبیل کنترلر رو (به هر دلیل) ترجیح میدن. واقعا انتخاب ساده لوحانه ایه که مثلا بیان بازی های بزرگ و مهم رو مخصوص کینکت (KINECT ONLY) بکنند.
- به دوستان، اعم از حرفه ای، نیمه حرفه ای، کژوال، نیمه کژوال، فن این کنسول، فن اون دستگاه و ... توصیه میشه کینکت رو از دست ندن!
دستگاهی که 10 میلیون نسخه فروخته مطمئن باشید سال ها ساپورت داره و بهترین ها رو به خودش خواهد دید! ضمن این که کینکت به احتمال زیاد با کنسول بعدی مایکرو هم سازگار خواهد بود.
- فن بوی بازی هم اگه خواستید در بیارید در حد معقول باشه لطفا! :mrgreen:
کینکت یک موفقیت بسیار بزرگ برای مایکروسافت بوده و یکی از عللی بوده که جایگاه XBOX 360 را در سال 2011 به عنوان پرفروش ترین کنسول حفظ کرده است. ولی تا به حال به وضوح تمرکز کینکت بر روی گیمرهای غیرحرفه ای بوده است، در حالی که عمده مخاطبین ایکس باکس رو گیمرهای حرفه ای و اصلی تشکیل میدن. به نظر می رسه مایکروسافت هم به مرور واضحا داره به سمت گیمرهای حرفه ای تر میره.
آقای Dennis Durkin، یکی از مدیران مایکروسافت در مصاحبه با IndustryGamers گفته اند که: "من تصور میکنم یکی از اجزای مهم کار اینه که ما مطمئن بشیم کینکت مناسب تمامی مخاطبینی که داریم است. مسلمه که گروهی از مخاطبین ما گیمرهای اصلی و حرفه ای هستند. ما می خوایم مطمئن بشیم که کینکت برای اونها هم عالی خواهد بود. ولی مساله کلیدی در اینجا تجربه است، و باید کار بر اساس تجربیات متعدد باشه. ما در یک سر طیف بازی هایی که بدون کنترلر و فقط 100 درصد با کینکت کار می کنند رو داریم و در سر دیگر طیف بازی هایی رو داریم که 10 ساله همه دارند فقط با کنترلر بازی می کنند و همه بسیار بسیار به روش کنترل شخصیت در چنین بازی یی عادت و تعصب دارند. چنین بازی هایی الان دارند در زمینه کینکت کسب تجربه می کنند، و ما هم در چنین شرایطی اصرار نمی کنیم که: هی! کنترلر بی کنترلر! فقط باید از کینکت استفاده کنید!"
ایشون ادامه میدن: "بین این دو سر طیف، شما مثلا Mass Effect رو می بینید که از فرمان های صوتی کینکت برای حرکت در منوها و فرمان دادن به افراد استفاده می کنه، یا در دنیای Tom Clancy می تونید هم از فرمان صوتی و هم از ژست هاتون برای تعمیر و تغییر اسلحه ها استفاده کنید، و حالا در بازی Forza کینکت حرکات سر شما رو دنبال می کنه. پس همون طور که می بینید در تمام طول این طیف همه دارند تلاش می کنند که تجربه بازی رو برای کاربر راحت تر کنند."
ایشون در انتها گفتند: "ما هیچ وسیله ورودی رو به کسی تحمیل نمی کنیم. اگر بازی سازها بخوان کاری رو انجام بدن و فکر کنند باعث بهتر شدن تجربه بازی میشه، مصرف کننده ها استقبال می کنند و اون رو مورد پیگیری قرار میدن و اگر هر کدوم از این تجربیات موفق نبود هم، بازی سازها به دنبال تجربیات و گزینه های دیگه میرن".
منبع: industrygamers
----------------------------------------------------
نظرات شخصی:
- به نظر می رسه که سیاست درست در مورد کینکت واقعا همین باشه! کینکت بالای 10 میلیون نسخه فروش کرده، ولی واقعیت اینه که هنوز خیلی از گیم بازها روش های قدیمی از قبیل کنترلر رو (به هر دلیل) ترجیح میدن. واقعا انتخاب ساده لوحانه ایه که مثلا بیان بازی های بزرگ و مهم رو مخصوص کینکت (KINECT ONLY) بکنند.
- به دوستان، اعم از حرفه ای، نیمه حرفه ای، کژوال، نیمه کژوال، فن این کنسول، فن اون دستگاه و ... توصیه میشه کینکت رو از دست ندن!
دستگاهی که 10 میلیون نسخه فروخته مطمئن باشید سال ها ساپورت داره و بهترین ها رو به خودش خواهد دید! ضمن این که کینکت به احتمال زیاد با کنسول بعدی مایکرو هم سازگار خواهد بود.
- فن بوی بازی هم اگه خواستید در بیارید در حد معقول باشه لطفا! :mrgreen:
آخرین ویرایش: