مایکروسافت به ساخت بازی‌های بلاک‌باستر مشابه عناوین سونی علاقه‌مند است

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مت بوتی، رئیس Xbox Game Studios اخیرا در گفت‌وگویی به موفقیت بازی‌های اخیر سونی پرداخته و ارائه دادن چنین تجربه‌هایی را مهم شمرده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های Xbox Series X و S


در سال‌های اخیر تفاوت بین رویکردهای شرکت Microsoft و Sony، این دو کمپانی را وارد مسیرهای متفاوتی کرده است. سونی بر روی نوع خاصی از بازی‌های پرهزینه سینمایی در کنار چند عنوان کوچک‌تر تمرکز کرده و مایکروسافت نیز مسیر سرویس اشتراکی و تلاش برای تولید بیشترین محتوای ممکن برای آن را در پیش گرفته. اما علی‌رغم این تفاوت‌های آشکار، به‌نظر می‌رسد که هر دو کمپانی می‌توانند کاری که دیگری انجام می‌دهد را ارزشمند ببینند.

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس اخیرا در پادکست Kinda Funny Games حضور داشته و هنگامی که از او در مورد ساخت بازی‌های مشابه با سونی سوالی پرسیده شد، بوتی به تحسین خروجی بازی‌های بزرگ سونی پرداخت و سیستم و رهبران استودیوهای پلی استیشن را تمجید کرد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«من می‌خواهم هنگام مواجهه با این موضوع، بیشتر به این نگاه کنم که مطمئن شویم به انتظارات طرفداران توجه می‌کنیم تا اینکه صرفا یکی از آن بازی‌ها را بسازیم. فکر می‌کنم که نوع خاصی از بازی‌ها هستند که انتظاری را به وجود می‌آورند و این انتظار، به نوعی به یک لحظه بزرگ در بازاریابی تبدیل می‌شود. یک بازی که هم همه می‌توانند آن را تجربه کنند و هم یک دنیای بزرگ است که احساس می‌کنید می‌توانید در آن جای بگیرید. به‌نظر من چنین بازی‌هایی اهمیت زیادی دارند.»

«و مطمئنا، این عرصه‌ای است که ما در آن از بقیه جلوتر نبوده‌ایم، ما هیچوقت نوعی یک به یک با سونی نداشته‌ایم. نمی‌خواهم لزوما وارد این بحث که Uncharted ما یا Horizon Zero Dawn ما چیست بشوم. فکر نمی‌کنم چنین چیزی به کسی سودی برساند.»

«اما شما به موضوع مهمی اشاره کردید که برداشت من از آن، این بود که کدام بازی‌ها دارای موضوعات جهانی، شخصیت‌های بسیار خوب، ارزش تولید بالا و دنیایی هستند که مردم می‌خواهند در آن گم شوند؟ ما قطعا به دنبال خلق چنین بازی‌هایی هستیم.»

مت بوتی همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مصاحبه اخیر فیل اسپنسر، عنوان کرد که کار مایکروسافت با خریدهای بیشتر تمام نشده و ایکس باکس همچنان در حال رشد است. مایکروسافت برای سال‌های آینده، بازی‌های بزرگی مانند ریبوت Perfect Dark و Fable را در خط تولید خود دارد و از طرف دیگر، بازی Halo Infinite نیز کمتر از دو ماه دیگر عرضه خواهد شد.​
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
«و مطمئنا، این عرصه‌ای است که ما در آن از بقیه جلوتر نبوده‌ایم، ما هیچوقت نوعی یک به یک با سونی نداشته‌ایم. نمی‌خواهم لزوما وارد این بحث که Uncharted ما یا Horizon Zero Dawn ما چیست بشوم. فکر نمی‌کنم چنین چیزی به کسی سودی برساند.»

همین که خودشون در این حد حالیشونه کافیه
بقیه هم به موقعش متوجه قضیه میشن :D
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,233
نام
یونس
تازه فهمیدن؟ خسته نباشن واقعا :D
دقیقا چیزی که باعث شد سونی بتونه پلی استیشن رو به این جایگاه فعلیش برسونه همون عناوین بلک باستر بود دیگه
از وقتی که یادمه هر نسل یکی از همین عناوین بوده که باعث شده پلی استیشن بخرم :D
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
به نظرم خوبه که بتونن همچین آثاری مثل آنچارتد 4 (از نظر من یکی از تاپ3 بهترین بازی های انحصاری سونی) بسازن ولی در نهایت ممکنه طرفدار های سبک فعلی رو ناراحت کنن :D به هر حال هرکی که تا الان فن ایکس باکس بوده قطعا میدونسته که هیچ عنوان بلاک باستر سونی-لایک ای در انتظارش نیست و به جاش قراره با RPG ها و ایمرسیو سیم ها روبرو بشه در آینده
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,029
نام
نیما
به نظرم خوبه که بتونن همچین آثاری مثل آنچارتد 4 (از نظر من یکی از تاپ3 بهترین بازی های انحصاری سونی) بسازن ولی در نهایت ممکنه طرفدار های سبک فعلی رو ناراحت کنن :D به هر حال هرکی که تا الان فن ایکس باکس بوده قطعا میدونسته که هیچ عنوان بلاک باستر سونی-لایک ای در انتظارش نیست و به جاش قراره با RPG ها و ایمرسیو سیم ها روبرو بشه در آینده
شک نکن کسی ناراحت نمیشه ...
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
شک نکن کسی ناراحت نمیشه ...
من دیدم که میگم
مطمئن باش اگه مایکرو از مسیر فعلیش دور شه به همون اندازه که طرفدار های سونی رو میتونه جذب کنه طرفدارای قدیمی خودش راهی استیم میشن
 

omid0

کاربر سایت
Jun 14, 2020
1,157
اسپنسر قبلا گفته به دنبال ساخت نسخه ی سبز یه بازی آبی نیستیم مت بوتی هم گفته قرار نیست هورایزن بسازیم
احتمالا قراره اکشن ادونچر سوم شخص بسازن ولی نه راه هایی که سونی رفته نه انچارد بلکه راه های نرفته بازی های ادونچری که بقیه نساختن
بدون تناقضه
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مشکل دقیقا همینه کمیت به جای کیفیت
سرویس اشتراکی بدون عناوین بزرگ راه به جایی نمیبره
بلاک‌باسترها سیستم‌سلر هستن وگرنه کی بخاطر یه مشت بازی ایندی سرویس اشتراکی میخره
باز خوبه خودشون فهمیدن
ماه بعد (نوامبر) یکسال از عمر نسل جدید میگذره ولی مایکرو هنوز عناوین بزرگ برای کنسولش نداده چه برسه به سرویس اشتراکی که این همه تبلیغات داره
اتفاقا اصلا بحث کمبود بازی های با کیفیت نیست. همین چند روز دیگه یه چیزی مثل فورتزا هورایزن ۵ داره لانچ میشه رو سرویس، چطوری میشه بزرگ ندونستش؟ :D

بحث سر یه نوع خاصی از بازی هاست که خب مت بوتی هم داخل پادکست توضیح میده که این بازی ها چه ویژگی هایی دارن (داخل خبر هم ذکر شده) و دنبال ساخت چنین چیزی هستن.

ادیت: آخ آخ برای یه لحظه یه چیز بی معنی و عجیب و غریب نوشته بودم الان درست شد. :D
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
“Our strategy is not to just go be like someone else. I get a push sometimes of ‘where’s your version of this or that game?’ I’ve been in this industry for a long time, I have a ton of respect for creators on all platforms, and I know many, many of them. But it’s good if we’re doing something different than what other platforms are doing. We’re not in the business of just trying to create a green version of somebody else’s blue or red coloured platform. That’s not the example of creativity that I want to see in the games industry.”

تیتر درواقع باید این میبود :

Phil Spencer Isn’t Just Looking To Copy Sony’s Strategy of Blockbuster Exclusives

فیل اسپسنر تو یـ مصاحبه میگه ما به ابسیدین این اجازه رو دادیم با یـ تیم کوچیک Grounded رو بسازه و تو حالت EA منتشرش کنه از یـ پلتفرم هولدر چنین چیزی اصلا انتظار نمیرفت ولی ما اجازش رو به ابسیدین دادیم . منظور فیل هم دقیقا همینه . این به این معنی نیست که نمیخوان فرمول سونی رو کپی کنن چرا اتفاقا ماکرو همین الانش استدیو های مستعدی واسه ساخت چنین پروژه هایی داره (نینجا تئوری , پلی گراند ، The Coalition ، Machine Game و ...) فقط مسئله اینه که اونا میخوان تو این راه قدم بردارن یا نه
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
“Our strategy is not to just go be like someone else. I get a push sometimes of ‘where’s your version of this or that game?’ I’ve been in this industry for a long time, I have a ton of respect for creators on all platforms, and I know many, many of them. But it’s good if we’re doing something different than what other platforms are doing. We’re not in the business of just trying to create a green version of somebody else’s blue or red coloured platform. That’s not the example of creativity that I want to see in the games industry.”

تیتر درواقع باید این میبود :

Phil Spencer Isn’t Just Looking To Copy Sony’s Strategy of Blockbuster Exclusives

فیل اسپسنر تو یـ مصاحبه میگه ما به ابسیدین این اجازه رو دادیم با یـ تیم کوچیک Grounded رو بسازه و تو حالت EA منتشرش کنه از یـ پلتفرم هولدر چنین چیزی اصلا انتظار نمیرفت ولی ما اجازش رو به ابسیدین دادیم . منظور فیل هم دقیقا همینه . این به این معنی نیست که نمیخوان فرمول سونی رو کپی کنن چرا اتفاقا ماکرو همین الانش استدیو های مستعدی واسه ساخت چنین پروژه هایی داره (نینجا تئوری , پلی گراند ، The Coalition ، Machine Game و ...) فقط مسئله اینه که اونا میخوان تو این راه قدم بردارن یا نه
فیل اسپنسر 3 سال پیش sea of thieves تو حالت EA منتشر کرد , Grounded که شوخیه
پلتفرم هولدر که هیچ از هر ناشر بزرگی چنین چیزی اصلا انتظار نمی ره
گیمر ها که بتا تستر و آلفا تستر نیستن
مایکروسافت سالهاست همین روند در پیش گرفته و لانچ Halo Infinite هم همین

سونی هم فرمول خاصی نداره
تنها چیزی که سونی متمایز می کنه , احترام برای مخاطب( بله در gts و dg این اتفاق نیفتاد)
گیمری که روز لانچ بازی تجربه آلفا تستر فرض نمی کنه , بازی در روز لانچ یه تجربه کامل و بی نقص ارائه می ده

The Dark Pictures با همین فرمول ادعایی ساخته شده , موفق بوده ؟
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Rezaenslaved

کاربر سایت
Aug 25, 2020
857
فیل اسپنسر 3 سال پیش sea of thieves تو حالت EA منتشر کرد , Grounded که شوخیه
پلتفرم هولدر که هیچ از هر ناشر بزرگی چنین چیزی اصلا انتظار نمی ره
گیمر ها که بتا تستر و آلفا تستر نیستن
مایکروسافت سالهاست همین روند در پیش گرفته و لانچ Halo Infinite هم همین

سونی هم فرمول خاصی نداره
تنها چیزی که سونی متمایز می کنه , احترام برای مخاطب( بله در gts و dg این اتفاق نیفتاد)
گیمری که روز لانچ بازی تجربه آلفا تستر فرض نمی کنه , بازی در روز لانچ یه تجربه کامل و بی نقص ارائه می ده

The Dark Pictures با همین فرمول ادعایی ساخته شده , موفق بوده ؟
چ ربطی به فیل اسپنسر داره
استودیو سازنده بازیو میسازه
اینجوری نیست که فیل اسپنسر با شلاق وابسته بالا سرشون و هرچی بگه اونا انجام بدن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر