يامائوچي اكنون يكي از نام آشناترين توسعه دهندگان بازي در دنياست قريب 15 سال است كه نام او با Polyphony Digital و سري گرن توريزمو گره خورده است. سايت GTplanet بخشي از نظرات اورا در مورد تجربيات چند ساله اش در رابطه با پلتفورم هاي مختلف سوني جويا شده است.
در ادامه او به قدرت بينظير Ps2 اشاره ميكند و توضيح ميدهد كه حتي در زمينه هايي از PS3 قدرتمند تر بوده است.
در آخر او در مورد كنسول جديد سوني ميگويد كه نسبت بسيار well-balanced ميباشد و كار با آن به مراتب ساده تر است.
لازم به ذكر است كه GT6 اواخر سال ميلادي جديد منحصرا بر روي PS3 منتشر خواهد شد.
منبع
در سالهايي كه براي PS1 بازي سازي را شروع نكرده بودم Dev-kit ها تغريبا به اندازه ي يك يخچال بزرگ بودند اولين نمونه كارم را با همچين دستگاهي ساختم كه شامل يك ماشين فرمول يك ميشد كه بدور يك زمين بيضي شكل ميچرخيد هيچ تكسچري هم وجود نداشت.
اما نتيجه شگفت انگيز بنظر مي آمد هيچ وقت به نظرم نميرسيد كه بتوانم روزي بازي با گرافيك 3D بسازم. خوب سابقا براي PC هم بازي ميساختم اما بنظرم نمي آمد كه روزي مدلهاي 3D بتوانند با 30 فريم در ثانيه اجرا شوند. وقتي كه اولين دستگاه پلي استيشن وارد بازار شد بسيار شگفت زده شدم.

در ادامه او به قدرت بينظير Ps2 اشاره ميكند و توضيح ميدهد كه حتي در زمينه هايي از PS3 قدرتمند تر بوده است.
اولين و بارزترين ويژگي PS2 اين بود كه سرعت ترسیم پیکسلها در آن بسيار سريع بود. حتي با استانداردهاي اكنون هم بسيار سريع است. حتي ميتوانم بگويم از PS3 نيز سريعتر عمل ميكند. به راحتي ميتوانستيم تكسچرهاي زيادي بكار ببريم. اينكار خيلي سريع و ساده انجام ميشد.
نميدانم كسي بخاطر دارد يا نه اما در روزهاي اول PS2 من يك تك دمو منتشر كردم كه شامل بخشهايي از GT3 و پيست شيكاگو بود كه خورشيد در آن ميدرخشيد و سو سو ميزد و روي زمين بازتاب پيدا ميكرد به راستي نميتوانيد همين را روي PS3 پياده كنيد چرا كه سيستم read-modify-write در PS3 به اندازه ي PS2 سريع نيست. البته دلايل ديگري نيز وجود دارد كه مثلا ارتقاع تصاوير به HD يكي از آنان است.
در آخر او در مورد كنسول جديد سوني ميگويد كه نسبت بسيار well-balanced ميباشد و كار با آن به مراتب ساده تر است.
بايد بگويم كه PS3 تركيبيست از يك GPU ضعيف و يك SPU قوي البته به شرطي كه درست بكار گرفته شود. دستگاه چندان متوازن و بالانسي نيست. به همين دليل است كه 5 سال طول كشيد تا GT5 را بسازيم. البته استفاده از سيستم سل بسيار جالب و سرگرم كننده است. در تك دمويي كه در PS3 اجرا كرديم daptive tessellation را نمايش داديم كه يك نوع از تكنولوژي است كه در واقع در نسل هشت امكانپذير است اما ما بر روي PS3 موفق به انجامش شديم اگر از SPU درست استفاده كنيد ميتوانيد برروي PS3 پياده اش كنيد.
اين چراغ راه ما در كار با PS4 خواهد بود. PS4 دستگاه بسيار متوازنتري نسبت به PS3 است. اگر به بازار نگاه كنيد ميبينيد كه گران توريزمو جزو معدود بازيهاي PS3 است كه 1080p و 60 فريم اجرا ميشود. اينكار بسيار مشكل بود. اما PS4 متفاوت است اكثر بازي ها 1080p و 60 فريم اجرا خواهند شد.
وقتي GT6 برروي PS3 منتشر شد بعد ما به PS4 خواهيم انديشيد. شروع به شناخت پلتفورم خواهيم كرد
براستي ما آخرين شيره جان PS3 را در GT6 كشيده ايم بيشتر از اين امكان نداشت

لازم به ذكر است كه GT6 اواخر سال ميلادي جديد منحصرا بر روي PS3 منتشر خواهد شد.
منبع
آخرین ویرایش: