فیل اسپنسر هنوز نمی تواند در مورد قرارداد Bethesda به‌طور شفاف صحبت کند

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
طبق گفته‌های اخیر آقای فیل اسپنسر، در حال حاضر او نمی‌تواند به‌طور کاملا شفاف در مورد جزئیات خرید زنیمکس و Bethesda صحبت کند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

Bethesda-and-Phil-Spencer.jpeg


پس از اینکه شرکت Microsoft خبر خرید زنیمکس مدیا را اعلام کرد، صدها سوال مختلف برای افراد در سراسر دنیا به‌وجود آمد. آیا مایکروسافت تک تک بازی‌های شرکت Bethesda را انحصاری می‌کند؟ مجموعه کامل عناوین Bethesda در چه زمانی به سرویس Xbox Game Pass اضافه می‌شود؟ ایکس باکس و مایکروسافت تاکنون جواب قطعی را برای اینگونه سوالات ارائه نداده‌اند و حال اسپنسر دلایل آن را در مصاحبه با GameReactor توضیح داده است.

“ما انتظار داریم که در اوایل 2021 قرارداد نهایی شود. این را می‌گویم چرا که می‌خواهم مردم بدانند، من در حال برگزاری نشست با تاد هاوارد و رابرت التمن و برنامه‌ریزی آینده با آن‌ها نیستم. چون در حال حاضر اجازه ندارم که اینکار را انجام دهم. اینکار غیر قانونی خواهد بود.” او در ادامه در مورد سوالات به‌وجود آمده گفت: ” این روزها سوالات زیادی را دریافت میکنم: آیا این بازی انحصاری است؟ آیا آن بازی انحصاری است؟ و در حال حاضر، کار من در مورد زنیمکس این نیست. کار من این نیست که سهام آن‌ها را نگاه بی‌اندازم و اینکه چه اتفاقی می‌افتد را دیکته کنم.”

اسپنسر تأکید می‌کند که مایکروسافت هنوز زنیمکس را به‌طور کامل خریداری نکرده، اما مراحل خرید آن به‌خوبی پیش می‌رود و در سال آینده به‌پایان می‌رسد. او به‌طور کلی عنوان کرد که می‌خواهد “این استودیوهای شگفت‌انگیز بهترین بازی‌های خود را تاکنون بسازند.” اسپنسر می‌گوید که در خلق این عنوانین از آن‌ها حمایت می‌کند.

مطمئنا با گذر زمان و نهایی شدن قرارداد طرفداران نیز جزئیات بیشتری را دریافت خواهند کرد. با توجه به نزدیک بودن به عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، می‌توان آینده روشنی را مقابل هر دو شرکت مایکروسافت و Bethesda دید.

Continue reading...
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
این یه خط که کات کردی مربوط به یه سوال دیگس
این بوده سوالش ? has your stance on software on Xbox platforms (and Windows PC) changed over the years
.

راجب exclusivity چند بخش غیر شفاف حرف زده مثل این :
I get a lot of questions right now: "is this game exclusive? Is this game exclusive?" And right now, that is not my job in regards to ZeniMax. My job is not to sit down and go through their portfolio and dictate what happens
.
یه جا دیگه هم راجب انحصاری اینو گفته :
I think exclusive games for closed platforms are a marketing tool to drive adoption of
those closed platforms. And do they work? There is data that says they do, and data that says they don't
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
من قبلا هم گفتم این اسپنسر کلا دروغ زیاد میگه و نباید بهش اعتماد کرد
قراردادشون هنوز نهایی نشده! مثل این میمونه بخوای خونه ای که هنوز نخریدی رو براش مشتری پیدا کنی برای فروش! در واقع هنوز مایکرو هیچ حقی برای تصمیم گیری درباره آینده بتسدا نداره برای همین اینجور جواب میده. بعد که خرید نهایی شد باید دید مایکرو چیکار میکنه
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,713
هرچند اسپنسر تو این مدت چند بار به طور واضح نظرشو راجع به انحصاری گفته ولی من یه توضیحی بدم راجع به این مصاحبه که بعضی ها دچار سو برداشت نشن.
اینها نظر شخصی و تحلیل خاص خودم نیست. فکت هایی که وجود داره و باید بهشون توجه بشه.

اول توجه به این موضوع که رسانه ها تو این مدت اسپنسر رو شدیدن تحت فشار گذاشتن خالی از لطف نیست. کاری که تابه حال هیچوقت با نینتندو یا سونی انجام ندادن. آدم تعجب میکنه آیا تابه حال اینها استودیویی نخریدن که قبلش بازی مولتی میساخته؟ حالا کجای این داستان براشون انقدر غیر قابل هضمه، خدا داند. ولی این نوع برخورد که کسی از سونی نمیپرسه و توقع نداره که بازیهای آینده استودیوهایی که خریده رو همچنان برای سایر پلتفرم ها منتشر کنه، جای ابهام و شگفتی داره.
فضای مصاحبه بعضی جاها کمی آفنسیو هست. بعضی جاها هم مشخصن اسپنسر با کمی ترول و ری اکشن پاسخ میده.
این سوال اول خبرنگاره:
Before the first round of purchasing studios - what made you get up one morning and say; "we need more studios, we need more first-party games"?
چی شد که صبح بلند شدی گفتی استودیو میخام و بازی جدید میخام؟
اینجا در پاسخ اسپنسر میگه که دایی همچین یک شب هم نبوده. کلی تلاش کردم که به این نقطه ای که الان هستیم رسیدم.

Are you content with the current line-up now, or is there a chink in the armor somewhere? A certain genre, a certain type of studio that you feel is still missing?
در مورد ضعف در ژانر خاص توی استودیو های فرست پارتی سوال میکنه.
اسپنسر هم در جوال میگه تو بازیهای کژوال و رده بندی e ضعف داریم که با خرید/جذب خالق (استودیو یا دیزاینر) قطعن جبرانش میکنیم و این موضوع واسش خیلی مهمه.

بعد از وارم آپ، در سوال بعدی خبرنگار شروع میکنه با رویکرد "در آنپاس قرار دادن" اسپنسر ازش در مورد انحصاری ها بپرسه.

You recently said that it no longer makes sense to release Xbox first-party games on Switch - has your stance on software on Xbox platforms (and Windows PC) changed over the years?
چی شد تویی که قبلن میگفتی موافق انحصاری نیستم حالا نظرتو عوض کردی دیگه بازی واسه سوییچ عرضه نمیکنی؟
اسپنسر هم در پاسخ این گونه شروع میکنه : If I start at the highest level, I believe great games should be able to be played by as many people as possible . I believe that in my core میگه نه بزرگوار من همون اسپنسر هستم. و در ادامه کلی صحبت در مورد اینکه بازیها محدود به جغرافیای خاص و سیاست و غیره نیستند. اما :
I don't think its healthy where for every first-party game that comes out I have to get the question, is that coming to Switch or is that coming to Switch
دهن مارو سرویس کردید که برای هر بازی فرست پارتی ازم میپرسید این روی سوییچ ( یا یک پلتفرم خاص ) میاد یا نه. در ادامه توضیح میده که ما یک توقعی برای طرفداران سوییچ ایجاد کردیم که انگار قراره این داستان ادامه داشته باشه بعدم میره راجع به قسمت دوم سوال حرف میزنه که بازیهای فرست پارتی مون رو استیم و استور خودمون منتشر خواهد شد.

در سوال بعدی خبرنگار که نتونسته جوابی که خودش دوست داشته ( اذعان اسپنسر به انحصار طلبی) برسه ، دوباره با یک سوال که توش نظر اسپنسر رو در مورد کلیت انحصاری و انحصار طلبی میپرسه، ادامه میده:
In terms of exclusivity, how do you view it in general? Aren't there certain perks or advantages for studios to work solely on one or two platforms, and providing value for said platforms?
میگه کلن بگو نظرت راجع به انحصاری چیه؟ به نظرت خوب نیست بازیها رو انحصاری کنی و از منافع انحصاری شدنشون استفاده کنی؟
اسپنسر نظرشو راجع به کلیت انحصاری میگه که در کوتاه مدت جواب دهی داره ولی در بلند مدت میتونه خوب باشه یا نباشه. در هرصورت به این موضوع اذعان میکنه که حداقل باعث شور و هیجان در پلیرها میشه. در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی (کرونا) ملت بیشتر برای خود بازیها اشتیاق دارن تا انحصاری شدنشون. برای همین هم هست که ما بازیهامون رو روی "ایکس باکس" منتشر میکنیم. تا اکثریت بتونن بازی کنن:D:
And that is why we ship our game on Xbox, we ship our game on PC, and if you have an Android phone you can play our games too
اصن دلیل اصلی اینکه بازیها رو طی یک سرویس (گیم پس) خیلی کمتر از ارزش واقعیشون در اختیار pc گیمرها قرار دادیم در همین راستا بوده که پلیرهای بیشتری رو جذب کنیم:
The fact that we sell our games on PC does undermine one of the value propositions in that it doesn't force somebody to go buy our console
اصن هدف اصلیمون اینه که پلیرهای بیشتری روی ایکس باکس داشته باشیم. و وقتی میگیم ایکس باکس منظورمون هر جایی که شما بتونید وارد اکانت ایکس باکستون بشید و بازیهای مارو تجربه کنید:
Our high-level goal inside of our team, of how we measure ourselves, is how many people are playing on Xbox. And when we say 'playing on Xbox' it doesn't mean an Xbox console. It means somebody who is logging in and playing a part of our ecosystem, whether first-party or third-party.
که میتونه اندروید باشه سوییچ باشه pc باشه ( یخچال هوشمند سامسونگ باشه ) :
And it could be on an Android phone. It could be on a Switch. It could be on a PC. That's how we think about it.

خبرنگار گرامی که آدم اینطور برداشت میکنه که تمام رسالتش در زندگی اینه که از دهن فیل اسپنسر واژه انحصاری رو بکشه بیرون سوالات خودشو اینگونه ادامه میده:
So the Bethesda deal was monumental and took most of us by surprise. What do you hope to gain from this long-term, and I'm talking more broadly here than simply Bethesda titles making it to Game Pass on launch day?
میگه که حالا یه خرید بزرگ کردی ماهم غافگیر شدیم. هدف و برنامت چیه؟ منظورم این نیست که اینا بازیهای بتسدا قراره روز اول بیاد روی گیم پس. ( اینو که میدونیم پس قاعدتن سوالش دوباره در مورد انحصاری کردنه).
دوباره اینجا سعی داره اسپنسر رو تو انپاس قرار بده و ازش شفاف تر جواب بگیره. از اونجایی هم که اسپنسر بالاتر گفت خدایا بسته دیگه خسته شدیم دیگه، در جواب این سوال خیلی شیک طرف رو میپیچونه:
First of all, I would like to say that we haven't acquired ZeniMax
بعد هم به طرف میگه سوالت خیلی داخلیه: ( همون به تو چه خودمون:D)
Your question is completely inbound

چندتا سوال در مورد رویکرد و بیزنیس پلن مایکروسافت پرسیده میشه که از اونها رد میشم و میرسیم به گل سر سبد یعنی گیم پس:
Game Pass has become a fundamental part of Microsoft's identity going forward, and it's become a huge success on Android devices (through xCloud) and Windows 10 PC. Do you want to see it expand to Nintendo and PlayStation platforms? Is it "them" that is keeping the service from launching there, or are there any other challenges in regards to that?
تو این سوال خبرنگار گرامی که ظاهرن به اون هدفی که در مورد عرضه بازیهای بازیهای انحصاری و به نظر بنده حقیر اذعان اسپنسر به اینکه " من هم انحصار طلب هستم" نرسیده میره سراغ گیم پس. از اسپنسر میپرسه که قصد داری گیم پس رو روی پلی استیشن و نینتندو گسترش بدی؟ همونطر که روی pc و موبایل اینکار رو کردی.

اسپنسر جواب میده:
برای ما همه چیز به اولویت ها و رسیدن به پلیرهای بیشتر برمیگرده. بنابراین ما ابتدا بعد از ایکس باکس سراغ pc رفتیم. برای اینکه اونجا پلیرهای بسیار زیادی در سطح جهان وجود داره که کنسول ایکس باکس رو ندارن. بعدش به سراغ موبایل رفتیم برای اینکه میلیاردها گوشی اندروید در کره زمین هست. این به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از هر کنسول بیس پلیریه که وجود داره. در حال حاضر ما ios رو پیش رو داریم و هنوز روی برخی تکنولوژی هامون برای ios کار میکنیم. و من فکر میکنم بعد از اینکه به این اهداف رسیدیم، به دنبال گزینه های دیگر هم خواهیم رفت. مثل تلویزیون های هوشمند کروم بوک ها و فایر تی وی. کلی بحث و گفتگو و مذاکره پیش رو خواهیم داشت. اولویت ما هرجایی که بتونیم بیشترین پلیر ممکن رو جذب کنیم . تا بتونیم خدماتمون رو بهشون ارایه بدیم.
من سوییچ رو دوست دارم. پلی استیشن هم دوست دارم. و فکر میکنم اونها کارهای بسیار خوبی رو به عنوان بخشی از صنعت انجام دادن. مطمعن نیستم که اونها کاربرهای زیادی برای ما داشته باشند.ولی میتونیم پرونده رو برای مذاکره باز بزاریم.

مشخصن اولویت های عمو فیل ابتدا pc بعد اندروید و بعد ios و بعد از اون اسمارت تی وی و کروم بوک و... و در نهایت هم پلی استیشن و نینتندو پروندشو باز میزاریم حالا:
but we could be open to those discussions.

اما قبل از اینکه به این موضوع اشاره کنه، توجه شما رو به این قسمت جلب میکنم:
I love the Switch, I love PlayStation, honestly, I think they've done an amazing job as being a part of this industry. I'm not sure that those are the next big set of users for us
منظورش کاملن واضحه دیگه. یعنی بزرگوار هرکسی در کره زمین بلخره یا ایکس داره، یا pc داره یا اندروید فون داره یا ios یا اسمارت tv و یا کروم بوک و یا.... یخچال هوشمند سامسونگ :D دیگه تو پلی استیشن و نینتندو کاربری نمی مونه که ما بخایم گیم پس رو روی این دو پلتفرم هم گسترش بدیم. شما اگر اینستالد بیس سونی و نینتندو هم باشی بلخره یکی از اون دیوایس و گجت ها روهم داری.
سوالات بعدی هم completely inbound هستند و فکر نمیکنم مخاطبی تو این تاپیک داشته باشن.:D

خلاصه کلام، این مهم نیست من عنوان طرفدار مایکروسافت دلم نمیخاد بازیهامون برای پلتفرم های رقیب بیاد یا شما به عنوان طرفدار سونی و نینتندو دلتون میخاد این بازیها برای پلتفرم مطبوعتون بیاد.
مهم اینه که مایکروسافت نه دلیلی داره اینکارو بکنی نه منطقیه که اینکارو بکنه و نه مشخصن دلش میخاد اینکارو بکنه.
حالا بازهم اگر درصدی شک دارید، به نظرم زمان همه چیز رو مشخص خاهد کرد.
 

joey tribbiani

کاربر سایت
Jan 1, 2021
73
فکر می کنم مایکروسافت با اینکه میخره اما کلا پشیمون شده باشه چون فروش تو بازار میلیونی پلی استیشن چیزی ساده ای نیست که هیچ استودیو یا ناشری بخواد براحتی از کنارش رد بشه
برای مثال مثلا نسخه جدید the elder scrolls ممکنه بعده انتشار بالای 2 میلیون 3 میلیون نسخه رو ps5 فروش داشته باشه
با این حساب که قراره بازی های روی همه پلتفرم ها بیاد این خرید .......
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
اول توجه به این موضوع که رسانه ها تو این مدت اسپنسر رو شدیدن تحت فشار گذاشتن خالی از لطف نیست. کاری که تابه حال هیچوقت با نینتندو یا سونی انجام ندادن. آدم تعجب میکنه آیا تابه حال اینها استودیویی نخریدن که قبلش بازی مولتی میساخته؟
دقیقا بی سابقه بوده این خرید
اینکه قراردادی منعقد کنی که این همه بازی مولتی پلتفرم بزرگ که برخی هاشون بسیار بزرگن و همواره دیر یا زود برای همه پلتفرما قبلا اومدن رو به دست بیاری تا حالا بی سابقه بوده و طبیعیه خب که خبرنگارا و گیمرا متعجب بشن و هی سوال بپرسن که تکلیف این بازیا چی میشه(میخوان از سرنوشت مولتی موندن یا انحصاری شدن این بازیها مطلع بشن)

+

در مورد اینکه چرا فیل اسپنسر دقیق و واضح صحبت نمی کنه هم بنظرم ربطی به نهایی نشدن قرارداد نداره. بیشتر بخاطر مطمین نبودن از بازخورد گیمرها و افراد فعال صنعت و همینطور سبک سنگین کردن شرایط در ایندس(که ببینه در چه موضعی هستن و باید بازیها رو تا چه حد انحصاری یا اشتراکی بکنن)

.
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,555
دقیقا بی سابقه بوده این خرید
اینکه قراردادی منعقد کنی که این همه بازی مولتی پلتفرم بزرگ که برخی هاشون بسیار بزرگن و همواره دیر یا زود برای همه پلتفرما قبلا اومدن رو به دست بیاری تا حالا بی سابقه بوده و طبیعیه خب که خبرنگارا و گیمرا متعجب بشن و هی سوال بپرسن که تکلیف این بازیا چی میشه(میخوان از سرنوشت مولتی موندن یا انحصاری شدن این بازیها مطلع بشن)

+

در مورد اینکه چرا فیل اسپنسر دقیق و واضح صحبت نمی کنه هم بنظرم ربطی به نهایی نشدن قرارداد نداره. بیشتر بخاطر مطمین نبودن از بازخورد گیمرها و افراد فعال صنعت و همینطور سبک سنگین کردن شرایط در ایندس(که ببینه در چه موضعی هستن و باید بازیها رو تا چه حد انحصاری یا اشتراکی بکنن)

.
دقیقا این قرارداد اونقدر بزرگ هست که خود خریدار و استدیو خریداری شده تو تصمیم های آینده دچار چالش بشن. خودم بارها این سوال برام پیش اومده که واقعا تصمیم برای The Elder Scrolls چی میشه؟یعنی واقعا بعد یه دهه مولتی بودن بازی باید به چشم انحصاری بهش نگاه کرد؟تا حدودی موقعیت عجیبیه.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,713
در مورد اینکه چرا فیل اسپنسر دقیق و واضح صحبت نمی کنه هم بنظرم ربطی به نهایی نشدن قرارداد نداره. بیشتر بخاطر مطمین نبودن از بازخورد گیمرها و افراد فعال صنعت و همینطور سبک سنگین کردن شرایط در ایندس(که ببینه در چه موضعی هستن و باید بازیها رو تا چه حد انحصاری یا اشتراکی بکنن)

.
با توجه به صحبت های اسپنسر تا به امروز، کاملن مشخصه که اهداف آتی ایکس باکس چی هستند و تصمیماتشون برای انحصاری کردن بازیها به چه شکل خاهد بود. مگر اینکه اسپنسر در آینده نظرشو عوض کنه و بخاد سیاست جدیدی رو پیش بگیره.
مایکروسافت با به انحصار در آوردن بازیهای آیندش در اکوسیستم ایکس باکس، خودش رو یک انحصار طلب نمی دونه. همونطور که نتفلیکس رو هیچکس انحصار طلب نمیدونه.
علتش هم اینه که شما به سرویس نتفلیکس از هرکجا و از طریق دیوایس ها/پلتفرم های مختلف دسترسی دارید. کافیه یک اسمارت فون یا اسمارت تی وی داشته باشید تا بتونید به کتابخانه نتفلیکس دسترسی داشته باشید. همین هم باعث شده که کسی نتونه به نتفلیکس بگه انحصار طلب. ولی در واقع عناوین زیادی انحصاری این سرویس هستند!
مایکروسافت هم دقیقن در همین جهت گام برداشته و قصد داره راههای رسیدن به اکوسیستم ایکس باکس رو آسان کنه. در حدی که شما با داشتن یک اسمارت فون یا اسمارت تی وی هم بتونید به اکو سیستم ایکس باکس دسترسی داشته باشید.
در طرف مقابل ، انحصار طلبی دقیقن کاریه که سونی انجام میده. شما برای استفاده از بازیهای فرست پارتی ps مجبورید یک سخت افزار جدید بخرید. ولی در مایکروسافت اجباری در خرید کنسول ندارید و میتونید با دیوایس هایی که در حال حاضر در اختیار دارید از بازیهای فرست پارتی ایکس باکس لذت ببرید!

این یکی از مهمترین صحبت های فیل اسپنسره که میشه ازش هدف اصلی و تعریفی که از انحصاری داره رو فهمید:
"اسپنسر نظرشو راجع به کلیت انحصاری میگه که در کوتاه مدت جواب دهی داره ولی در بلند مدت میتونه خوب باشه یا نباشه. "
انحصاری در بلند مدت میتونه خوب باشه یا نباشه! اگر مایکروسافت بخاد بازیهاش رو مثلن برای سوییچ هم عرضه کنه، شاید در کوتاه مدت به سود برسه ولی در بلند مدت قطعن به ضررش خاهد شد. با اینکار اکوسیستمی که سالها براش تلاش کردن رو از بین خاهند برد و مایکروسافت رسمن تبدیل به یک ناشر عادی در صنعت گیم خاهد شد. چیزی که کاملن برخلاف سیاست ها و اهداف بلند مدتشونه.
کتابخانه بازیهای گیم پس به نوعی درست شده که تقریبن تمام سلایق رو پوشش بده. و هممون هم به این موضوع واقف هستیم که تمام بازیهای موجود در گیم پس با سلیقمون جور در نمیاد و شاید خیلی هاش رو حتی یکبار هم امتحان نکنیم. حالا فرض کنید شما اینستالد بیس سونی هستید. اگر بازیهای مورد علاقتون برای ps هم عرضه بشه، چه نیازی دارید وارد اکوسیستم ایکس باکس بشید؟ نهایتن چندتا بازی که با سلیقه شما سازگاره رو به راحتی از استور سونی تهیه میکنید و تمام! و این یعنی مغایرت 100% با چیزی که مایکروسافت از روز اول میخاست با گیم پس بهش برسه!

در مورد گسترش گیم پس روی پلتفرم های رقیب هم اسپنسر نظرشو بسیار واضح بیان کرد. تقریبن میشه با اطمینان گفت تمام دارندگان کنسولهای سونی و نینتندو حداقل یکی از دیوایس های اسمارت فون/اسمارت تی وی/ pc رو دارند و این یعنی به راحتی میتونن به گیم پس دسترسی داشته باشن!

------------------------
بازهم تاکیید میکنم. این فکت ها با توجه به نظرات و صحبت های اسپنسر تا به امروزه و امکان اینکه ایشون سیاست هاشون رو به کلی تغییر بدن همیشه هست! بدیهیه که در صورتی که همچین اتفاقی بیوفته، این تحلیل خود به خود فیل میشه! ممنون بابت توجهتون
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
اینطور به نظر میاد که Bethesda بصورت کامل زیر مجموعه ی مایکروسافت نشده که اگه میشد رسما اعلام میشد
معلومه که هنوز دو طرف به موافقت کامل نرسیدن
 

Halo117

کاربر سایت
Feb 12, 2021
19
اینطور به نظر میاد که Bethesda بصورت کامل زیر مجموعه ی مایکروسافت نشده که اگه میشد رسما اعلام میشد
معلومه که هنوز دو طرف به موافقت کامل نرسیدن
از كجا بنظر مياد شما منبع خبري داري؟
اخرين خبر كه مربوط به زير مجموعه شدن كامل زنيمكس گروپ توسط ماكروسافت بود تحت عنوان والت .
زير مجموعه اكس باكس گيمز استوديوس نشدن

منتهي اگر منبع يا خبر جديدي داري بذار
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
از كجا بنظر مياد شما منبع خبري داري؟
اخرين خبر كه مربوط به زير مجموعه شدن كامل زنيمكس گروپ توسط ماكروسافت بود تحت عنوان والت .
زير مجموعه اكس باكس گيمز استوديوس نشدن

منتهي اگر منبع يا خبر جديدي داري بذار
دوست عزیز گفتم اینطور بنظر میرسه!
 
  • Like
Reactions: Halo117

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر