فیل اسپنسر: ساخت Alan Wake 2 به استودیوی Remedy بستگی دارد

VICTORLyNCH

کاربر سایت
Aug 18, 2016
565
#Z169.jpg
بازی Alan Wake یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول نسل قبلی Xbox 360 است که نکته‌ی جالب توجه برای آن این است که تاکنون ادامه یا پیش درآمدی برای این بازی عرضه نشده. استودیوی Remedy با عرضه‌ی بازی Quantum Break به صورت انحصاری برای Xbox One امسال به میادین بازگشت و چند پروژه نیز در دست توسعه دارد که متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها ادامه‌ی Alan Wake 2 نیست.

برخی تصور می‌کردند که عدم عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی Alan Wake به دلیل مسائل مالی و فرآیند طولانی مدت ساخت نسخه‌ی نخست آن است. اما اسپنسر با انتشار جزئیات جدیدی این موارد را کمی شفاف تر از گذشته کرده است. اخیراً وی با Stevivor گفتگویی داشته که در جریان آن در رابطه با پتانسیل ساخت Alan Wake 2 پرسیده شد که وی پاسخ داد:" چگونه می‌توانم مورد خواسته شده را پاسخ دهم؟ خُب. توسعه دهنده... توسعه دهنده باید بخواهد تا این بازی را بسازد."

این گفتگو با این پاسخ کوتاه به اتمام رسید و متاسفانه اسپنسر جزئیات بیشتری از آن نداد، با این حال پاسخ وی نشان می‌دهد که توسعه دهنده‌ی این بازی، استودیوی رمدی، در این مقطع به ساخت این بازی علاقه مند نیست. پیش از این رمدی اعلام کرده بود که آن‌ها پس از عرضه‌ی Alan Wake در سال 2010 میلادی بر روی دنباله‌ی آن کار کردند، اما طرح‌های اولیه آن‌ها را به مسیر متفاوتی کشاند که منجر به ساخت و توسعه‌ی Quantum Break شد.

عرضه‌ی Quantum Break باعث شد تا بازی Alan Wake از طریق قابلیت Backward Compatible برای Xbox One نیز در دسترس قرار گیرد.

منبع
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
خاک تو سرشون کنم . یعنی میتونم بگم حداقل برای استودیوی مثل رمدی بزرگترین اشتباه هست که از یه ip میپرن یه ip دیگه میسازن . که چی ؟!
AW واقعا بازی عالی بود به جزء حالت تکراری شدن بای که یکنواخت میشد که بزرگترین لطمه را هم به بازی زد بازی دیگه هیچ مشکلی نداشت زمان خودش چه از لحاظ داستانی چه شخصیت پردازی چه گرافیک و صدا پردازی و اتمسفر همه چی فوق العاده بود مکانیزم گیم پلیش هم عالی و جذاب بود و کم و بیش نواورانه . کلا این AW از لحاظ اتمسفر و جو بازی میتونم بگم جزو 3 تا بازی برتری هست که تو زندگیم تجربه کردم .
AW به جزء بخش تجاریش که باشه بازی موفقی بود به شخصه من خیلی کم کسی را دیدم با تجربه بازی حال نکرده باشه حتی طرافدارای PS3 هم اون زمان که بازی را خواستن تجربه کنن هم حال کرده بودند بازی واقعا طرفدار زیاد داره تو هر فرومی بودم همه به دون استثناء منتظر ادامه ساخت بازی هستند همین ها کاملا دلیل خوبی هست که رمدی بازی را ادامه بده و 100 درصد تو نسخه دوم اگه بازی کیفیت مطلوب و مورد انتظار را داشته باشه فروش خوبی هم میکنه .
این رمدی تا داغون نشده و استودیو را خراب نکردند کار عاقلانه اینه برن طرف AW و بازی را گسترش بدند ایده ی اولیه AW خیلی خوب بود بازی قرار بود جهان باز بشه ولی تیمشون خیلی کوچیک بود و اون زمان فکر کنم نتونستند عملی کنند . به نظر من بازی را جوری طراحی کنند که روز ها محیطها کاملا جهان باز بشه و الن بره دنبال ماموریت های معمایی خودش و تو دنیا بچرخه و شب هم که همون درگیری با خیالات خودش . بالاخره اگه اینها بتونن تو یه محیط جهان باز همین ایده ها را پیاده کنند 100 درصد موفق میشه و نظر منتقدها را هم جلب میکنه .
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
خاک تو سرشون کنم . یعنی میتونم بگم حداقل برای استودیوی مثل رمدی بزرگترین اشتباه هست که از یه ip میپرن یه ip دیگه میسازن . که چی ؟!
AW واقعا بازی عالی بود به جزء حالت تکراری شدن بای که یکنواخت میشد که بزرگترین لطمه را هم به بازی زد بازی دیگه هیچ مشکلی نداشت زمان خودش چه از لحاظ داستانی چه شخصیت پردازی چه گرافیک و صدا پردازی و اتمسفر همه چی فوق العاده بود مکانیزم گیم پلیش هم عالی و جذاب بود و کم و بیش نواورانه . کلا این AW از لحاظ اتمسفر و جو بازی میتونم بگم جزو 3 تا بازی برتری هست که تو زندگیم تجربه کردم .
AW به جزء بخش تجاریش که باشه بازی موفقی بود به شخصه من خیلی کم کسی را دیدم با تجربه بازی حال نکرده باشه حتی طرافدارای PS3 هم اون زمان که بازی را خواستن تجربه کنن هم حال کرده بودند بازی واقعا طرفدار زیاد داره تو هر فرومی بودم همه به دون استثناء منتظر ادامه ساخت بازی هستند همین ها کاملا دلیل خوبی هست که رمدی بازی را ادامه بده و 100 درصد تو نسخه دوم اگه بازی کیفیت مطلوب و مورد انتظار را داشته باشه فروش خوبی هم میکنه .
این رمدی تا داغون نشده و استودیو را خراب نکردند کار عاقلانه اینه برن طرف AW و بازی را گسترش بدند ایده ی اولیه AW خیلی خوب بود بازی قرار بود جهان باز بشه ولی تیمشون خیلی کوچیک بود و اون زمان فکر کنم نتونستند عملی کنند . به نظر من بازی را جوری طراحی کنند که روز ها محیطها کاملا جهان باز بشه و الن بره دنبال ماموریت های معمایی خودش و تو دنیا بچرخه و شب هم که همون درگیری با خیالات خودش . بالاخره اگه اینها بتونن تو یه محیط جهان باز همین ایده ها را پیاده کنند 100 درصد موفق میشه و نظر منتقدها را هم جلب میکنه .

از این شاخه به اون شاخه پریدن تقصیر رمدی نیست فرخ. سم لیک بوضوح گفت که مستقیماً بعد AW، نسخه ی دوم وارد فاز پیش تولید شد و کانسپت هاش رو بچه ها توی تاپیک QB گذاشتند ولی مایکروسافت ازشون خواست به پروژه ی جدید ارائه بدن. در واقع ایده ی خام QB هم مربوط میشه به نسخه ی دوم الن ویک که اینقدر سر و کله اش زدن تا شد QB. اینها خودشون خواستند AW2 رو بسازند ولی فروشش مایکرو رو منصرف کرده بود. البته شایان به ذکره که پروژه AW2 تو زمان متریک کنسل شد نه اسپنسر و میتونیم امیدوار باشیم اسپنسر پی کار رو بگیره.
از نظر خودم AW2 در حال ساخته! من برای بار دوم تموم کردم QB رو و سراسر Easter Egg بود از AW2. محاله برای سرگرمی این همه ایستر اگ ببینیم.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
از این شاخه به اون شاخه پریدن تقصیر رمدی نیست فرخ. سم لیک بوضوح گفت که مستقیماً بعد AW، نسخه ی دوم وارد فاز پیش تولید شد و کانسپت هاش رو بچه ها توی تاپیک QB گذاشتند ولی مایکروسافت ازشون خواست به پروژه ی جدید ارائه بدن. در واقع ایده ی خام QB هم مربوط میشه به نسخه ی دوم الن ویک که اینقدر سر و کله اش زدن تا شد QB. اینها خودشون خواستند AW2 رو بسازند ولی فروشش مایکرو رو منصرف کرده بود. البته شایان به ذکره که پروژه AW2 تو زمان متریک کنسل شد نه اسپنسر و میتونیم امیدوار باشیم اسپنسر پی کار رو بگیره.
از نظر خودم AW2 در حال ساخته! من برای بار دوم تموم کردم QB رو و سراسر Easter Egg بود از AW2. محاله برای سرگرمی این همه ایستر اگ ببینیم.
ظاهرا دارند 2 بازی میسازند. بازی اصلی که تایید شده ip جدید ناشر هم مایکروسافت نیست. دومی هم ادعا میکنند ممکنه از ip های خود رمدی باشه.
البته تایید شده که الن ویک 2 نیست. از اونجایی که تازگی ها حرف از مولتی پلیر زیاد میزنند بعید نیست این بازی death rally باشه.

Thomas Puha, confirmed that the studio has expanded into two development teams and that work has begun on two new projects. One of the projects has been in development “for a while now” and Remedy has partnered up with a new publisher, instead of Microsoft who typically handles publishing duties. The second game is still in the early concept phase, and the studio hopes to begin working on sometime in the future.
Remedy Is Working on Two New Games That Aren’t Alan Wake 2


The good news is that the Finnish game developer known for its narrative-driven, compulsively played games has not one, but two new big games in development. And while they still plan to support Quantum Break and are in casual conversations about a future for Alan Wake, the 130-person team is creating a completely new IP — and they hope franchise — for at least one of the two titles.

"When you are an independent company like Remedy with 130 people, there needs to be a next project," said Thomas Puha, head of communication for Remedy. "We’re not quite done with Quantum Break. We’re still working on an update for Windows 10, trying to make sure everyone is fine with Quantum Break."
Remedy working on two new, big games, neither are Alan Wake

---
و البته بعید هم نیست رد گم کنی باشه و ip قدیمی رمدی الن ویک باشه که صرفا اسمش "2" نیست:D
 
  • Like
Reactions: m.a.t and The Fade

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
از این شاخه به اون شاخه پریدن تقصیر رمدی نیست فرخ. سم لیک بوضوح گفت که مستقیماً بعد AW، نسخه ی دوم وارد فاز پیش تولید شد و کانسپت هاش رو بچه ها توی تاپیک QB گذاشتند ولی مایکروسافت ازشون خواست به پروژه ی جدید ارائه بدن. در واقع ایده ی خام QB هم مربوط میشه به نسخه ی دوم الن ویک که اینقدر سر و کله اش زدن تا شد QB. اینها خودشون خواستند AW2 رو بسازند ولی فروشش مایکرو رو منصرف کرده بود. البته شایان به ذکره که پروژه AW2 تو زمان متریک کنسل شد نه اسپنسر و میتونیم امیدوار باشیم اسپنسر پی کار رو بگیره.
از نظر خودم AW2 در حال ساخته! من برای بار دوم تموم کردم QB رو و سراسر Easter Egg بود از AW2. محاله برای سرگرمی این همه ایستر اگ ببینیم.
اتفاقا تقصیر خودشون هست ! و اتفاقا من دوست نداشتم AW2 مثل QB بشه ! شاید مایکروسافت این تغییرات اساسی را دیده ترسیده و گفته این ایده ها را رو بازیه دیگه پیاده کنه ! نه به خاطر اینکه بگم QB مثلا مکانیزم گیم پلیش بد هست ولی کلا یه جوریه که به AW نمیخوره ! من دوست دارم AW2 همون جو و گیم پلی شماره 1 را داشته باشه و شخصیت الن دیگه این نیروهای عجیب و غریب را نداشته باشه ! ولی بیان لول دیزاین مراحل را بهتر و بزرگتر کنند و دنیاش را هم گسترده تر و بزرگ تر کنند . AW جدا هیچ مشکل اساسی نداشت فقط بازی روند تکراری را داشت که سازنده هوشیار باشه به راحتی میتونه با طراحی مراحل مختلف مشکلش را حل کنه . واقعا حیفه که نخواند بازی را ادامه بدند همینطور که گفتم همه یه جورایی انتظار ساختش را دارند و دوست دارند تجربه کنند رمدی نمیدونم منتظر چی هست ؟!
 
  • Like
Reactions: The Fade

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
از این شاخه به اون شاخه پریدن تقصیر رمدی نیست فرخ. سم لیک بوضوح گفت که مستقیماً بعد AW، نسخه ی دوم وارد فاز پیش تولید شد و کانسپت هاش رو بچه ها توی تاپیک QB گذاشتند ولی مایکروسافت ازشون خواست به پروژه ی جدید ارائه بدن. در واقع ایده ی خام QB هم مربوط میشه به نسخه ی دوم الن ویک که اینقدر سر و کله اش زدن تا شد QB. اینها خودشون خواستند AW2 رو بسازند ولی فروشش مایکرو رو منصرف کرده بود. البته شایان به ذکره که پروژه AW2 تو زمان متریک کنسل شد نه اسپنسر و میتونیم امیدوار باشیم اسپنسر پی کار رو بگیره.
از نظر خودم AW2 در حال ساخته! من برای بار دوم تموم کردم QB رو و سراسر Easter Egg بود از AW2. محاله برای سرگرمی این همه ایستر اگ ببینیم.

اتفاقا من تا قبل از تجربه کامل کوانتوم بریک فکر میکردم مشکل از مایکروسافت و دخالتش تو روند ساخت بازیها بوده که رمدی به این عاقبت دچار شده ولی شما وقتی میای کوانتوم بریک رو بازی میکنی و میبینی دقیقا بازی از همون جایی ضربه خورده (طراحی مراحل تکراری) که الن ویک ضربه خورده بوده، نمیشه به مایکروسافت تعمیم داد این موارد رو و مسلما مشکل داخلی تو استدیو هست. یا ایده های سریالی سم لیک بارها تو مصاحبه های مختلف گفته بود میخواهند مرز تلویزیون و بازیهای ویدیویی را بشکنند (حتی تو الن ویک هم شبه این موارد سریالی رو داشتیم) و نتیجه شد به جای اینکه "بازی" بسازند کلی وقت انرژی رو صرف سریال کردند که به شدت به داستان بازی اسیب زده !

حکایت رمدی متاسفانه شده اون ضرب المثل مشهور خودمون "از این شاخه به اون شاخه پریدن" و از اخر هم به جایی نرسیدند. شما سابقه ده سال گذشته این رمدی رو یک مرور بکنید از ایده ساخت اولیه الن ویک که قرار بوده جهان باز باشه و بعد امدند بازی رو خطی کردند و باز کلا جو الن ویک رو از بیخ و بون عوض کردند که نسخه دوم (کانسپت ارت ها رو ببینید ) یک چیز عجیب قریبی میخواسته بشه و کوانتوم بریک و ایده های سریالی و تغییر شخصیت های بازی و هزار تا داستان دیگه ! مشخص هست بازی هایی که روند ساختشون مستحکم نباشه نتیجه کار خوب در نمیاد. استعداد های خیلی تو این استدیو هست ولیکن به شدت مدیریت بدی بر این استدیو حاکم هست. البته این اواخر تا قبل ریلیز کوانتوم بریک تغییرات زیادی در سطح مدیریت ایجاد شد حالا باید ببینیم نتیجه کار چی میشه.

پ.ن : به صورت رسمی اعلام شده یکی از دو بازی که رمدی میسازه، CrossFire 2 هست که بخش داستانی کار با رمدی و باقی بازی رو یک استدیو کره ای میسازه و کل علامت سوال ها برای اون بازی دیگه که با همکاری یک ناشر بزرگ در حال توسعه هست مطرحه.
Quantum Break studio Remedy co-developing CrossFire 2 - VideoGamer.com
 
  • Like
Reactions: Gartall

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر