فیلم در بازی یا بازی در فیلم ؟ (نگاهی به 8 بازی که تداعی معروف ترین سکانس های دنیای سینما را می کند)

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
به نام خدا

آیا بازی ویدئویی انجام داده اید که تداعی صحنه های از فیلم های سینمایی باشند؟
آِیا واقعا موبه مو سکانس یک فیلم بودن یا اقتباسی از آن!
بازیسازان در بعضی از مواقع قصد دارند که سکانس هایی که دروان زندگیشون از فیلم های سینمایی که دارن،در عنوان دیجیتالی خود می گنجانند، از صحبت های Dan Houser (نوسنده Red Dead&GTA) که علاقه خود را به سریال Breaking Bad اعلام میکند و شینجی میکامو ،کن لوین که بعضی از صحنه های بازی بی شک ازیکی از عناوین سینمایی اقتباس گرفته و موفق هم عمل کرده و بر فروششون اثر گذاشته، حالا نویسنده این تاپیک قصد دارد از بازی هایی که تداعی از یکی از صحنه های فیلم های سینمایی میکند را نشان می دهیم!



8- Vendetta From COD : World At War
اقتباس یافته از فیلم Enemy At the Gates
hqdefault.jpg


شاید هیچ کسی فکر نمی کرد که یکی از بهترین مراحل سری ندای وظیفه، کپی شده از صحنه ای جذاب و هیجان انگیز از فیلم Enemy At the Gates باشد! در این مرحله که شخصیت محبوب Reznov و Dimitri از شر گلوله باران نازی ها جون سالم بردرمیبرند و با یک اسنایپر دخل فرمانده ها وسربازان احاطه بر آنان بیارند، حالا به فیلم Enemy... میرویم که شخصیت اصلی را که جودلاو بازی کرده، دیمیتری درنظربگیریم و با دقت بیشتر ،فرماندهان را بی سروصدا میکشد ( Reznov هشدار میدهد که چه وقت مناسبی برای شلیک است!) در کل اگر کنجکاو هستید، این اثر حماسی را ببینید و شباهت را در چند دقیقه احساس کنید!
images

Jude Law in EATG


7-Final Mission From GTA : Vice City
اقتباس از فیلم Scarface
images

حال و هوای دهه 80 عنوان وایس سیتی، حتی قبل از فکر کردن به فیلم صورت زخمی، ذهن رو کاملا به اون سمت میبره! به خصوص ورود تونی (شخصیت اصلی بازی) پا به خونه بزرگ و شیک خود به مرکز شهر miami میزاره ، و آن خونه بی شک شما را به فیلم صورت زخمی و آن خونه قرمز رنگ و زیبا و سکانس پایانی دفاع آل پاچینو از خودش در این فیلم میکند، در واقع دو بار این سکانس محبوب تو بازی اتفاق می افند، حمله به خانه برای تصرف آن و مرحله آخر بازی که تونی باید از خودش محافظت کنه!


6-Call of Duty Black Ops 3 EXO Suit
اقتباس از فیلم Edge of Tomorrow
upload_2016-3-18_21-9-13.jpeg upload_2016-3-18_21-9-13.jpeg
قبل از عرضه بلک آپس 3، شماره قبلی این مجموعه ینی Advanced Warfare رو تقلیدی بی شک از فیلم لبه فردا می دانستم، اما با عرضه این بلک آپس 3، این شباهت دو چندان شد، زیرا همانند این فیلم پرهیجان، زره و حتی دشمنان و بعضی از سکانس ها، سکانس موجی شدن تام کروز بیشک به سکانس جان دادن شخصیت اصلی بازی در مرحله اول میاندازه، دشمنان همانند فیلم، با زخمی شدن و مجروح شدن، قطعه های آهنی بدنشان زره زره جدا میشه و بعد از بین میره، سیستم زره بازی و حتی Mlee Attack ها هم بی شک به این فیلم میاندازه!



5- Medal Of Honor : Allied
Assault

اقتباس از فیلم Saving Private Ryan

upload_2016-3-19_11-34-37.jpeg upload_2016-3-19_11-34-53.jpeg

قوی ترین و بهترین نسخه مجموعه مدال افتخار شاید همین عنوان نسل ششمی Allied Assault باشد، عنوانی که بی شک از یکی از بزرگترین سکانس های تاریخ سینما را به تصویر می کشد، فیلم نجات سرباز رایان ساخته استیون اسپلیبرگ که داستان اواخر جنگ جهانی را به تصویر می کشد و سکانس ابتدایی فیلم که ساحل اوماها فرانسه است که حدود 15 دقیقه پرخشونت و هیجان انگیز را به تماشاگر نشان میدهد، حالا این بازی، این صحنه را مو به مو و دقیق نیز در بازی خود گنجانده است و کسانیکه میخواهند خودشون این سکانس را بهتر حس کنند، سری به این بازی شاهکار بزنند!


4-Chapter 7 From Mafia II
اقتباس از سریال Prison Break
upload_2016-3-19_11-47-57.jpeg
حالا یکم از دنیای پرده سینما خارج میشیم و به سراغ قاب شیشه ای میرویم! بازی مافیا 2 که ادامه ای بر عنوان موفق مافیا هست، از داستانی غنی برخوردار است و برای کشش داستان، از یکی دوتا صحنه سینمایی معروف استفاده کرده است اما معروف ترین و طولانی ترین آن، به چپتر 7 بازی برمیگردد که یک چپتر کوتاه اما جالب که برگرفته از سریال محبوب فرار از زندان می باشد، که شخصیت اصلی بازی به زندان میافتد که همان ابتدا تداعی زندان Fox River در این سریال می افتید، حتی ساختمان ها و باس زندانیان به رنگ آبی میباشد و سلول ها هم بی شک شباهتی به این عنوان دارد!



اپدیت می شود!

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر