غریبه بمان تا زنده بمانی. (Oddworld stranger's wrath HD)

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
به نام ایزد منان

oddworld-strangers-wrath-hd-logo.jpg



مجموعه بازیهای Oddworld همواره به دلیل فضاسازی فوق العاده در دنیایی وهم آلود و در عین حال طنز تلخ قوی،گیمپلی چالش برانگیز و مفاهیم پنهان همواره مورد توجه بازیکنان بسیاری بوده و نظر منتقدان را هم بسیار جلب کرده.در این مقاله به چهارمین و آخرین عنوان سری که به صورت HD در PSN قرار گرفته می پردازم.


داستان(اگر بازی را انجام نداده و قصد دارید در آینده بازی کنید نخوانید)
بازی از جایی شروع میشود که bounty hunter ای که مشغول شکار مجرمین و گردآوری پول (برای پروژه ای مخفی) که دیگران او را غریبه صدا می کنند و هویتی مخفی دارد اخباری درباره ی شکنجه ی موجوداتی به نام گروب می شنود.گویا شهرشان توسط نژادی به نام استیف در گذشته محافظت میشده که با انقراض استیف ها بدون محافظت مانده.پس از آن غریبه خود را به شهر می رساند و مشاهده می کند که شهر با سدهایی که به دستور فردی به نام سکتو ساخته شده کاملا خشک شده و ساکنانش وضعیت نابه سامانی دارند.در ادامه در می یابد سکتو مسبب اصلی انقراض استیف هاست و هنوز هم برای سر آنها جایزه تعیین کرده(چرا که اعتقاد دارد هنوز تعدادی از آنها وجود دارند) او فرمان دستگیری غریبه را هم صادر می کند چون بر این باور است که او از مکان اختفای بازماندگان اطلاع دارد.او تبهکاری به نام کسل رایدر را به این منظور استخدام می کند.غریبه دستگیر می شود و طی بازجویی شلوار وی به در آمده و با آشکار شدن 4 چهار پا و سمهایش مشخص میشود که غریبه خود یک استیف است.کسل رایدر که سر از پا نمی شناسد خود را برای پاداش هنگفتی که در انتظارش است آماده می کند اما غریبه به کمک تعدادی از گروب ها موفق به فرار می شود و به شهر آنها رفته و با ملکه شان دیدار می کند و گروبها با آخرین توان و تجهیزاتی که برایشان باقی مانده به مقر دشمن حمله برده و با معطل کردن افراد دشمن به غریبه فرصت نفوذ به تشکیلات سکتو را می دهند. به هر زحمتی شده غریبه خود را به دفتر سکتو رسانده و طی نبردی که بدنبالش سدها شکسته شده او راشکست می دهد.پس از این پیروزی در حالیکه گروبها جشن گرفته اند غریبه متوجه سکتو می شود که روی زمین افتاده و به سختی نفس می کشد به سوی رفته و ناگهان متوجه مساله دردناکی میشود شلوار سکتو پاره شده و چهار پای سم دارش نمایان گشته سکتو که گویی شخص دیگری شده نفس راحتی می کشد و آرام در دستان آخرین همنوع خود جان می سپارد.دوربین همزمان نمای نزدیکی از سکتو را نشان می دهد،موجودی شیطانی که او را تسخیر کرده بود آرام از بدن او بیرون جهیده و بدون کوچکترین جلب توجهی به اعماق آب می گریزد.


Gameplay
برای اولین بار این نسخه به یک شوتر اول شخص با قابلیت تغییر دوربین به سوم شخص در مواردی که قصد شلیک ندارید تبدیل شده. تنها اسلحه شما تیر و کمانی 2 سویه که می تواند در یک لحظه 2 نوع مهمات را آماده شلیک کند مهمات بازی کاملا از حشرات و حیوانات تشکیل شده به طور مثال زنبور(مسلسل)راسو(بمب شیمیایی)کک(مین)خفاش(بمب) و.......که تمامی این ها را در گوشه کنار راهتان پیدا خواهید کرد.
در بازی شما به دستگیری مجرمان پرداخته و در قبال مرده یا زنده شان پول دریافت می کنید،بازی حالتی نیمه world open دارد و شما آزادید هر چه قدر خواستید در محیط بازی گشت بزنید یا ترتیب شکار مجرمان را تا حدودی خودتان انتخاب کنید.
موجودات ساکن شهر مانند کل سری ظاهری آشفته و کودن دارند و لبخند بر لبتان خواهند نشاند. با زدن دکمه مربع می توانید با آنها صحبت کنید که در بعضی موارد به طور مثال در صورت پرسش مکانی از برخی آنها پاسخهایی مانند نمی دونم کدوم گوریه خواهید شنید یا پس از مکثی سر پایین انداخته و راه خودشان را می روند،البته تعدادی هم پاسخ صحیح می دهند.در شهر فروشگاه هم وجود دارد که می توانید از مولایتان(moola)(واحد پول oddworld) خرج کرده و زره و مهمات خریداری کرده و مهمات را آپگرید کنید.
همچنین در این نسخه بازسازی شده درجه سختی نیز به بازی افزوده شده تا آنان که خواستار چالش بیشترند راضی شوند.

049b476f4e4eaac039f9705deaf11b7a.jpg
oddworld-strangers-wrath-hd-01.jpg
Screen-shot-2011-12-28-at-14.36.31.jpg


گرافیک
بسیاری از شما علاقه مندان مجموعه چندی پیش باشنیدن خبر عرضه oddbox که شامل کلیه ی عناوین عرضه شده بود خوشحال شدید اما وقتی با پورت افتضاح این نسخه و Munch odyssey که بازی نه تنها بهتر نشده بود. بلکه گویی نسخه ایکس باکس با شبیه ساز بود.اکنون می توانم با اطمینان بگویم هر آنچه از نسخه بازسازی شده کامپیوتر در ذهن دارید دور بریزید.

در میان سیل بازی های بازسازی شده 2 سال اخیر شاید کمتر کسی به این عنوان به دلایلی مانند عدم عرضه فیزیکی توجه داشته باشد اما استدیوی کوچک و پرانگیزه ی Just add water شاید بهترین بازسازی این نسل را انجام داده باشد همین بس که ویدیوهای بین بازی از نو ساخته شده پلیگون ها به طور چشمگیری افزایش یافته(برای مثال در کاراکتر غریبه 7 برابر شده)سایه زنی ها و نورپردازی با بازی های کنونی رقابت می کنند و.... افزایش فریم بازی به 60 هم کاملا محسوس است.
کافیست دقایقی در جنگل گردش کرده تا آن چه از واژه Remaster در ذهنتان شکل گرفته دگرگون شود.


301953_263788526991493_165852613451752_635250_1379992640_n.jpg


موسیقی و صداگذاری

صداگذاری بسیاری از کاراکترها دوباره انجام شده و صدای برخی دشمنان که احمق ترند لبخند به لبان شما خواهد آورد.موسیقی بازی معمولا بسیار آهسته و محو است اما در مواردی
مانند مراحل پایانی بازی فوران ادرنالین را در پی خواهد داشت.


در کل این یازی را به تمام هواداران دنیای عجیب و آنان که از کمبود بازی های سورعال(خواستم بگم پلتفرمر دیدم زیاد نیستش) در این نسل به تنگ آمده اند به شدت توصیه می کنم.

مدت زمان:8 تا 16 ساعت بسته به درجه سختی و مهارت
موسیقی و صدا:8
داستان:8
گرافیک:10
گیمپلی:9
نمره ی کل:9







 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر