غروبی استثنایی برای یک بازی استثنایی (Alan Wake Preview)

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
1267719310.jpg

توضیح:ترجمه به دلیل کمبود وقت خیلی خلاصه و فقط مربوط به توضیحات در مورد گرافیک بازی هست.
... در کنفرانس سال پیش مایکروسافت یک نمایش متوسط از این بازی به ما نشان داده شد...
الان ویک مارا شگفت زده کرد ... آشکارا هیچکدام از عنوانهای فعلی 360 قابلیت مقایسه با این بازی رو ندارن , همینطور بر روی PS3 که عنوانهای اختصاصی بیشتری داره پیدا کردن معادلی برای این بازی سخت هست.
Killzone 2, Uncharted 2, Crysis, اینها چند بازی هستند که میتوانند با این بازی رقابت کنند.از سایه هایی که به طور ریل تایم بر اثر چراغ قوه به وجود میان , فقدان لبه های دندونه دندونه , نورپردازی نفس گیر و واقع گرایانه , محیطهای پهناور , SSAO (برای اطلاعات بیشتر روی نوشته کلیک شود) , تغیرات آب و هوا , تعداد زیاد اشیاء در حال حرکت , پوشش گیاهی متعامل نسبت به رفتار شخصیتها و باد , و تعداد فریمهای رضایت بخش (با میزان کمی گسستگی در فریمها که باید در نسخه نهایی بر طرف شود) و بسیاری دیگر از افکتهای گرافیکی و اثرات فیزیکی A.W به این راحتیها شگفت زده کردن شما را متوقف نمیکند.
با وجود این برتریهای تکنیکی ما تعجب میکنیم که چرا مایکروسافت تعداد بیشتری بازیهای انحصاری واقعی برای این کنسول منتشر نمیکند, تا با آن نشان دهد که چقدر 360 قدرتمند هست و چقدر انجینهای مولتی پلتفرم بد عمل میکنند.
90 دقیقه اول...!
از اینجا به بعد مقاله در مورد داستان و گیم پلی بازی و تا حد زیادی اسپویل هست دوستان اگه خواستن میتونن برن تو لینک اصلی و مطالعه کنن.
منبع:
http://www.gamersyde.com/news_gamersyde_preview_alan_wake-9022_en.html
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
با وجود این برتریهای تکنیکی ما تعجب میکنیم که چرا مایکروسافت تعداد بیشتری بازیهای انحصاری واقعی برای این کنسول منتشر نمیکند, تا با آن نشان دهد که چقدر 360 قدرتمند هست.
خوب شاید الان به یک پیشرفتی از برنامه سازی رسیدن که الان میتونن همچین کیفیتی بسازن.ps2 هم با gow2 قدرت واقعیشو نشون داد.کنسولها هرچی جلوتر برن کیفیت بهتریو نشون میدن.
مطمئنا 2سال پیش نمیتونستن این کیفیتو نشون بدن درست مثل ps3 که هرچی زمان گذشت کیفیت بازیهاش بالاتر رفت
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
خوب شاید الان به یک پیشرفتی از برنامه سازی رسیدن که الان میتونن همچین کیفیتی بسازن.ps2 هم با gow2 قدرت واقعیشو نشون داد.کنسولها هرچی جلوتر برن کیفیت بهتریو نشون میدن.
مطمئنا 2سال پیش نمیتونستن این کیفیتو نشون بدن درست مثل ps3 که هرچی زمان گذشت کیفیت بازیهاش بالاتر رفت

اینکه متدهای برنامه نویسی هر روز پیشرفت میکنه درسته ولی باید قبول کرد که 360 بازیای اختصاصی واقعی (منظورم فقط برای 360 نه برای 360 و PC ) خیلی کم داره.
همون زمانی که 360 تازه لانچ شده بود خیلی از وبساتهای تخصصی مقاله هایی نوشته بودن که بازی سازی برای 360 فقط به خاطر software development kit ـهای عرضه شده برای این کنسول ساده هست و اگر بخوان برای 360 اختصاصی برنامه نویسی کنن سخت افزار خیلی پیچیده و مشکلی داره به نظر من تو این 3-4 ساله بازیای 360 تو همون محدودیتهای UE3 گیر کرده.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,010
نام
محمد امین
حالا مگه UE3 چش هست..؟ شاید بعضی بازی سازها نتونن خوب از این موتور استفاده کنن ولی دیدم که چه طوری با همین موتور بازیی مثل Geow رو درست کردن..

من خودم یکجا خوندم که بیشترین میزانی که تونستن از قدرت 360 استفاده کنن مربوط به بازی Geow2 بود و حدود 65 % !!! البته این مطلب مال یک سال پیش بود. پس مطمئن باشین حالا حالا ها با استفاده از موتور های بهینه شده میتونند خیلی از این دستگاه کار بکشن.
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
حالا مگه UE3 چش هست..؟ شاید بعضی بازی سازها نتونن خوب از این موتور استفاده کنن ولی دیدم که چه طوری با همین موتور بازیی مثل Geow رو درست کردن..

من خودم یکجا خوندم که بیشترین میزانی که تونستن از قدرت 360 استفاده کنن مربوط به بازی Geow2 بود و حدود 65 % !!! البته این مطلب مال یک سال پیش بود. پس مطمئن باشین حالا حالا ها با استفاده از موتور های بهینه شده میتونند خیلی از این دستگاه کار بکشن.

UE3 مشکلی نداره ولی یه انجین مولتی پلتفرم هست و مخصوص سخت افزار 360 نیست پس از همه قابلیتهای 360 نمیتونه استفاده کنه مایکروسافت که سازنده 1st Party و 2nd Party خیلی کمی داره بیشترشونم که دارن از UE3 استفاده میکنن با این حساب باید منتظر باشیم هر وقت UE3 یه تغییراتی کرد منتظر یه تغییراتی تو بازیای 360 باشیم.(تا به حال که اینطور بوده)
الان سونی داره از آخرین متدهای برنامه نویسی استفاده میکنه نمونش MLAA که یه الگوریتم ضد دندونه هست که روی CPU اجرا میشه و GPU رو به نوعی از پردازش AA آزاد میکنه اولین بار تو بازیه Saboteur و حالا تو GOW3 داره ازش استفاده میشه.
سال 2008 توی کنفرانس Gamefest خود مایکروسافت اعلام کردکه قابلیتهای Direct X 11 مستقیما رو 360 قابل اجرا هستن ولی من فکر میکنم از اون زمان تا الان فقط این بازیه Alan wake هست که یه گوشه هایی از این قابلیت رو داره نشون میده.

منابع از به کارگیری قابلیتهای DX11 روی 360:
http://www.microsoft.com/downloads/...6F-12BF-4E8F-AC41-97B4440C3B90&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/...92-0E5C-4317-8170-E952DCA10D46&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/...76-FDB1-48E6-A6B5-F4BA5DFC907A&displaylang=en
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
با وجود این برتریهای تکنیکی ما تعجب میکنیم که چرا مایکروسافت تعداد بیشتری بازیهای انحصاری واقعی برای این کنسول منتشر نمیکند, تا با آن نشان دهد که چقدر 360 قدرتمند هست و چقدر انجینهای مولتی پلتفرم بد عمل میکنند.
خدایش حرف راستی زده!چرا همچین کاری نمیکنه معلوم نیست!الان همه ناظرا که قدرتش رو داره ولی MS پشتیبانی خوبی نمیکنه!شاید میخواد کم کم شیره ی دستگاه رو بکشه و برای سالهای اتی هم قدرتی بزاره که نگن کنسولش 3-4 ساله گرافیکی بهتر نداده!:-"
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
UE3 مشکلی نداره ولی یه انجین مولتی پلتفرم هست و مخصوص سخت افزار 360 نیست
اون استدیویی که این موتو رو ساخته نمایشش رو با Geow شروع کرد و تو زمان خودش هم گرافیک فوق العاده ای داشت, بعد دیدیم Epic چجوری با همین موتور تا مرز بالایی از قدرت X360 رو بکار گرفت (همونطوری که کلیف گفته بود), دلیلی نمیشه چون خیلی از استدیو ها با این موتور بازی میسازن انجین نتونه استفاده بهینه ای رو از سخت افزار 360 ببره. (یک ضرب المثل هست که میگه کارو بده به کاردون)...
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
اون استدیویی که این موتو رو ساخته نمایشش رو با Geow شروع کرد و تو زمان خودش هم گرافیک فوق العاده ای داشت, بعد دیدیم Epic چجوری با همین موتور تا مرز بالایی از قدرت X360 رو بکار گرفت (همونطوری که کلیف گفته بود), دلیلی نمیشه چون خیلی از استدیو ها با این موتور بازی میسازن انجین نتونه استفاده بهینه ای رو از سخت افزار 360 ببره. (یک ضرب المثل هست که میگه کارو بده به کاردون)...

به قول خودت کلیفی گفته با این انجین به مرز بالایی از سخت افزار 360 رسیده راجب انجینهای دیگه که صحبت نکرده کسی نگفته این انجین استفاده بهینه از سخت افزار 360 نمیبره ولی موضوع این هست که چقدر بهینه؟
جوابشو تو انجین AW میتونید ببینید.
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
بحث UE3 شد- گفتم بگم بدونید -بد نیست
ورژن جدید این موتور توی GDC رو نمایی میشه- احتمال زیاد ABP رو هم به عنوان انونس میان نشون میدن!

پ.ن:انشا... اینبار قدرتش رویایی تر شده باشه،و به قول کلیفی اگه GOW دیگه ای هم بخواد نشون بده- مثل رنگین کمونش بکنه!
مایکروسافت که سازنده 1st Party و 2nd Party خیلی کمی داره بیشترشونم که دارن از UE3 استفاده میکنن با این حساب باید منتظر باشیم هر وقت UE3 یه تغییراتی کرد منتظر یه تغییراتی تو بازیای 360 باشیم.(تا به حال که اینطور بوده)
دقیقا باز هم اینطور خواهد شد:D حرفت درسته!
 

Sparda

کاربر سایت
Nov 12, 2006
323
نام
Reza
Killzone 2, Uncharted 2, Crysis, اینها چند بازی هستند که میتوانند با این بازی رقابت کنند.

کرایسیس؟بر چه اساس اجازه داده به خودش اسم کرایسیس رو بیاره؟:cheesygri
حالا کیلزون رو نمیگم که متهم به جانبداری نشم ولی کرایسیس؟بیخیال
grinning-smiley-009.gif



UE3 مشکلی نداره ولی یه انجین مولتی پلتفرم هست و مخصوص سخت افزار 360 نیست پس از همه قابلیتهای 360 نمیتونه استفاده کنه مایکروسافت که سازنده 1st Party و 2nd Party خیلی کمی داره بیشترشونم که دارن از UE3 استفاده میکنن با این حساب باید منتظر باشیم هر وقت UE3 یه تغییراتی کرد منتظر یه تغییراتی تو بازیای 360 باشیم.(تا به حال که اینطور بوده)
الان سونی داره از آخرین متدهای برنامه نویسی استفاده میکنه نمونش MLAA که یه الگوریتم ضد دندونه هست که روی CPU اجرا میشه و GPU رو به نوعی از پردازش AA آزاد میکنه اولین بار تو بازیه Saboteur و حالا تو GOW3 داره ازش استفاده میشه.
سال 2008 توی کنفرانس Gamefest خود مایکروسافت اعلام کردکه قابلیتهای Direct X 11 مستقیما رو 360 قابل اجرا هستن ولی من فکر میکنم از اون زمان تا الان فقط این بازیه Alan wake هست که یه گوشه هایی از این قابلیت رو داره نشون میده.

منابع از به کارگیری قابلیتهای DX11 روی 360:
http://www.microsoft.com/downloads/...6F-12BF-4E8F-AC41-97B4440C3B90&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/...92-0E5C-4317-8170-E952DCA10D46&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/...76-FDB1-48E6-A6B5-F4BA5DFC907A&displaylang=en

کل حرفاتون روی چشم و سر ما!‌فقط میشه بگین اون تیکنیکای DX11 گونه‌ای که تو Alan Wake دیدی کدوماست؟یا مثلا مایکروسافت که زحمت کشیده و DX11 رو واقعا تو کنسولش قرار داده(تاریخ ساخت کنسول رو با تاریخ اولین رونمایی از DX11 مقایسه کنین!) چرا تو هیچ بازی‌ای ازش استفاده نمیکنه؟
و نکته آخر رو هم روشن کن که چطور UE3 تا وقتی که GeOW روی بورس بود خیلی انجین خفنی بود ولی الان شده ناسازگار؟UE3 با هرچی و هرکی ناسازگار باشه اون وسیله اسمش قطعا X360 نیست:D
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
و نکته آخر رو هم روشن کن که چطور UE3 تا وقتی که GeOW روی بورس بود خیلی انجین خفنی بود ولی الان شده ناسازگار؟UE3 با هرچی و هرکی ناسازگار باشه اون وسیله اسمش قطعا X360 نیست:D

ue3 مختص سخت افزار 360 نیست.یه انجین مولتی پلتفرم هستش ولی انجینی که در aw استفاده شده مختص سخت افزار 360 هست بنابراین قابلیتهای 360 رو خیلی بهتر میتونه نشون بده.
 

Sparda

کاربر سایت
Nov 12, 2006
323
نام
Reza
امیدواریم که اینطور باشه! ما که بخیل نیستیم :)
آما اینکه AW انجینی مچ با 360 داره بحثش یه چیز دیگه‌س! دلیل نمیشه توانایی UE3 زیر سوال بره!
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
کل حرفاتون روی چشم و سر ما!‌فقط میشه بگین اون تیکنیکای DX11 گونه‌ای که تو Alan Wake دیدی کدوماست؟یا مثلا مایکروسافت که زحمت کشیده و DX11 رو واقعا تو کنسولش قرار داده(تاریخ ساخت کنسول رو با تاریخ اولین رونمایی از DX11 مقایسه کنین!) چرا تو هیچ بازی‌ای ازش استفاده نمیکنه؟
و نکته آخر رو هم روشن کن که چطور UE3 تا وقتی که GeOW روی بورس بود خیلی انجین خفنی بود ولی الان شده ناسازگار؟UE3 با هرچی و هرکی ناسازگار باشه اون وسیله اسمش قطعا X360 نیست:D
عرض کنم خدمت دوست عزیزم که تا اونجا که سواد من اجازه میده قرار گرفتن قابلیتهایی از DX11 اصلا به معنی وجود چیزی به اسم DX11 روی 360 نیست چون DX3D کلا یک API برای Windows Based PC Platform و مخصوص معماری PC هست هر چند که اگر اون لینکهایی که به عنوان منبع زیر نوشته من هست دانلود کنید و گوش بدین مایکروسافت یک سری مسائل جالب راجب اجرای بعضی قابلیتهای DX11 مستقیما روی Xenos عنوان کرده منبع هم وبسایت رسمی مایکروسافت یعنی سازنده 360 و DX11 هست.
حالا مایکروسافت موقع طراحی Xenos خیلی آینده نگر بوده یا این API رو طوری طراحی کرده روی Xenos هم Run بشه یک بحث دیگس که من اطلاعی ازش ندارم.

و نکته آخر رو هم روشن کن که چطور UE3 تا وقتی که GeOW روی بورس بود خیلی انجین خفنی بود ولی الان شده ناسازگار؟UE3 با هرچی و هرکی ناسازگار باشه اون وسیله اسمش قطعا X360 نیست:D
ناسازگار!؟
اینجا فقط راجب اینکه EU3 نتونسته تمام پتانسیل 360 رو به کار بگیره صحبت شده نه ناسازگاری اتفاقا UE3 تفوقش به خاطر General purpose بودن و در نتیجه سازگاری بالاش با همه پلتفرمها هست نمونشم بازیاهای مولتی پلتفرم زیادی هست که با این انجین ساخته شده.

اما یکی از قابلیتهایی که در DX 11 هست و در AW هم دیده میشه افکت Object based motion blur که بالا رفتن کیفیتش ارتباط نزدیکی با Shader ـها داره.
مقایسه این افکت در نسل اول بازیهای 360 با AW:
759_0002.jpg


3dlp66.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر