عرضه دیسک های سخت یک ترابایتی توسط Samsung

MSKT

کاربر سایت
Apr 23, 2006
195
نام
mohammad sadeghi
شرکت Samsung Electronics یکی از پیشتازان صنعت الکترونیک و بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه DRAM جهان، علی رقم حصور نه چندان مطرح در بازار دیسک های سخت تابه امروز، به تازگی از دیسک های سخت 1 ترابایتی خود مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی ذخیره سازی در مقابل محصولات مشابه رقیبان خود، پرده برداری کرده است.

عرضه دیسک سخت جدید سامسونگ با نام SpinPoint F1 نه تنها سامسونگ را وارد لیست نخستین شرکت های تولید کننده دیک های سخت 1 ترابایتی نموده است، همچنین عنوان برترین تکنولوژی ذخیره سازی مغناطیسی را نیز به این شرکت بخشیده است.

دیسک سخت SpinPoint F1 تنها از سه صفحه مدور ذخیره سازی (Platter) با حجم 334GB استفاده می کند که به این ترتیب رکورد بیشترین تراکم در واحد سطح و نیز بیشترین فضای ذخیره سازی را تنها در یک پلاتر در اختیار سامسونگ گذاشته است در حالی که محصولات 1TB شرکت هایی نظیر Hitachi و Segate به ترتیب از 5 پلاتر 200 گیگابایتی و 4 پلاتر 250 گیگابایتی تشکیل شده اند. به این ترتیب سامسونگ ادعا میکند که دیسک های سخت جدید این شرکت به لطف استفاده از تعداد کمتر صفحات مدور ذخیره سازی سریعتر و قابل اطمینان تر هستند.


samsung_spinpoint_1tb.jpg




دیسک سخت SpinPoint F1 مجهز به موتور گرداننده با سرعت 7200 دور در دقیقه، رابط SATA II با سرعت 300 گیگابایت در ثانیه و همچنین پشتیبانی از NCQ است. از دیگر مشخصات این دیسک سخت می توان به میانگین سرعت جستجوی هد برابر با 8.9 میلی ثانیه، میانگین تاخیر آغاز به فعالیت برابر 4.17 میلی ثانیه و حافظه میانی با حجم 32 مگابایت اشاره نمود. به گفته سامسونگ، از روش های جدیدی برای کاهش هرچه بیشتر صدای تولید شده در هنگام فعالیت دیسک های سخت SpinPoint F1 استفاده شده است. این سری از دیسک های سخت علاوه بر ظرفیت 1 ترابایتی، در ظرفیت های 320، 500 و 750 گیگابایتی نیز تولید خواهند گردید.

با وجود محدودیت ها و موانع موجود در پیشرفت تکنولوژی فعلی ذخیره سازی مغناطیسی، دستیابی به ظرفیت های بالاتر از 1 ترابایت نشان دهنده رقابت شدید موجود در بین تولید کنندگان اینگونه محصولات ذخیره سازی است. به دلیل همین محدودیت ها و مشکلات کاری حتی با استفاده از تکنولوژی جدید تر "تکنولوژی مغناطیسی عمودی" یا "Perpendicular Magnetic Technology" که رسیدن به ظرفیت 334 گیگابایت در یک پلاتر را کاری بس دشوار می نماید، که این موضوع بیانگر هزینه تمام شده تولید و نهایتا نیاز به پرداخت بیشتر از طرف کاربران و استفاده کنندگان خواهد بود.

اولین سری از دیسک های سخت SpinPoint F1 شرکت سامسونگ درحال حاضر به فروشندگان عمده تحویل داده شده است اما تابه حال از قیمت نهایی آن برای مصرف کننده اطلاعاتی به دست ما نرسیده است. اما در یک پیشبینی خوشبینانه قیمت این درایو ها شاید در حدود 300 دلار یا بیشتر درنظر گرفته شود

 

Capcom

کاربر سایت
Sep 23, 2005
459
نام
Nima
من بيشتريني كه ديدم يك ترابايت بود،قيمت سامسونگش رو ندارم ولي يه مارك ديگه كه يادم نيست چي بود تو بازار 450 تومن هست.
هيتاچي يا وسترن ديجيتال نبود؟
 

hdtv_master

کاربر سایت
Feb 12, 2008
354
بیشترین ظرفیت هارد که الان تو بازار ایران هست چنده؟ و قیمتش ؟

هيتاچي ديدم 1 ترا بايت . البته اكسترنال مكستور / وسترن ديجيتال/ سيگيت
هم يه ترابايتي ديدم.
وقتي تو كار ذخيره سازي حجيم باشي يك گيگا بايت هم مثل آب خوردن تموم ميشه!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر