عرضه بازی‌های انحصاری Xbox One برای PC بستگی به سازنده آن دارد

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
با تایید عرضه بازی‌های «Quantum Break» و «Forza Motorsport 6: Apex» برروی «Windows 10»، سوالی ذهن طرفداران این پلتفرم را مشغول کرده است، آیا بازی‌های عرضه شده مثل «Halo 5» و عناوین آینده Xbox One نیز برای PC تایید خواهند شد؟ در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

ZmmJnr9URTuL__1459436487_87581.jpg

«Phil Spencer»، رییس بخش «Xbox»، در طی کنفرانس «Build 2016» به این سوال پاسخ داد. او اعلام کرد که تمامی بازی‌های انحصاری آن‌ها برای هردو پلتفرم عرضه نخواهند شد و ساخت آن‌ها برای هر پلتفرمی بستگی به سبک و نوع آن دارد. اسپنسر برای مثال به بازی «Ashes of the Singularity» اشاره کرد و گفت با اینکه بزودی قابلیت پشتیبانی از موس و کیبورد به Xbox One اضافه خواهد شد، این بازی برای کنسول‌ها مناسب نیست: «اگر ما قابلیت استفاده از موس و کیبورد را به کنسول اضافه کنیم - که خواهیم کرد – و بعد شما Ashes of the Singularity را دانلود کنید و برروی مانیتور خود بازی کنید، آیا این یک بازی برای کنسول است یا PC؟ من نخواهم گفت هردو، زیرا به نظر من بعضی از مردم دوست دارند این بازی‌ها را جلوی مانیتور با موس و کیبورد انجام دهند و من دوست دارم کسی باشم که آن بازی‌ها را می‌سازد.»

اسپنسر معتقد است که بازی‌هایی مانند Forza 6، Quantum Break و Rise of the Tomb Raider برای هردو پلتفرم مناسب‌اند. او اشاره کرد که قانونی برای عرضه بازی‌ها برای تمام پلتفرم‌ها ندارد: «من دوست ندارم که همچین قانونی برای بازی‌هایمان داشته باشیم. چون در این صورت با یکسری از بازی‌ها مواجه می‌شویم که به پلتفرمی تعلق ندارند و طرفداران را راضی نمی‌کنند و باعث می‌شوند که آنها فکر کنند همه چیز باید برای هردو پلتفرم عرضه شود.»

«اگر بازی برای هردو پلتفرم مناسب باشد، شما می‌توانید منتظر عرضه آن برای پلتفرم خود باشید، البته این بستگی به نظر و میل سازنده آن بازی نیز دارد.»

اسپنسر همچنین در مورد Halo 5 گفت که این عنوان از اول برای عرضه برروی کنسول توسعه داد شده است (منظور اینکه بازی برای Xbox One طراحی شده و احتمال زیاد برای عرضه روی PC برنامه ندارند.) ولی از آن طرف «Halo Wars 2» درحال توسعه برای هردو پلتفرم Xbox و PC است: «در مورد Halo اول شخص برای PC، ما فرصت‌های خیلی زیادی را در آینده داریم و من نمی‌خواهم به عناوین گذشته مثل Halo 5 نگاه کنم. این به این معنا نیست که بازی‌هایی که در گذشته عرضه کردیم هرگز برروی PC نخواهند آمد ولی من ترجیح می‌دهم به آینده و برنامه‌های پیش‌رو تمرکز کنم.»

منبع
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
البته HALO 5 هم اگه روی PC عرضه بشه خیلی خوب میشه و بازی واقعا از نظر گرافیکی حرف های زیادی برای گفتن داره که روی Xbox One به خاطر محدودیت سخت افزار نتونست اون جور که باید خودنمایی کنه!

این بنده خدا خودشم مونده چ جوری توجیه کنه
واقعیت اینه ک بستگی به این داره ک ماکرو ببینه جیبش پر پول تر میشه یا نه همه حرفای ایشون دری ورین

میشه بگی دقیقا کجاش صحبت هاش دری وریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-w:-w:-w:-w
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
داستان خیلی سادست
اصلا مایکروسافت رو نرم افزار کرد مایکروسافت
وقتی اپ استور اپل و گوگل پلی تونستن به درآمد های نجومی برسن مایکروسافت تازه یادش افتاد سودی که تو ویندوز و ویندوز استور هست تو سخت افزار و ایکس باکس نیست !

حالا هم نم نم داره انحصاری های ایکس باکس رو میاره رو ویندوز
کم کم هم شرایط رو برای پی سی باز ها بهتر میکنه
حالا چه با کارای نرم افزاری گرافیک ها رو سبک بکنه (که بازی های بهینه تر بشن) و چه بزنه تو کار مذاکره با انویدیا و ای ام دی برای کاهش قیمت سخت افزار ها اللخصوص کارت گرافیک

حالا درسته از اونور داره ایکس باکس هم به ویندوز نزدیک میکنه
ولی به نظرم تو این راهی که داره میره ایکس باکس رو انقدر آروم آروم محو میکنه تا آخر خودش با دستای خودش گورشو بکنه !
 
  • Like
Reactions: Ezio96

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
خدایی خیلی خوشحال شدم از این خبر.یعنی اسپینسر باید همیشه اینطوری از انحصاری های Xbox حمایت کنه و امیدوارم سر عقل بیان و مثل هیلو بقیه انحصاری ها روانه ویندوز 10 نشن.بخصوص GeOW 4
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خدایی خیلی خوشحال شدم از این خبر.یعنی اسپینسر باید همیشه اینطوری از انحصاری های Xbox حمایت کنه و امیدوارم سر عقل بیان و مثل هیلو بقیه انحصاری ها روانه ویندوز 10 نشن.بخصوص GeOW 4

نگفته بازیهای کنسول روی PC نمیان. گفته اگر مکانیزم بازیها و نوع گیم پلی و کنترلشون طوری باشه که برای دو نوع کنترلر متفاوت مناسب باشن (موس/کیبرد و کنترلر) احتمال اینکه بازیها روی هر دو پلتفرم بیان هست و اگر هم که چنین چیزی در کار نباشه پس قاعدتاً خود بازیساز تشخیص میده که آوردن بازی روی هر دو پلتفرم کار درستی نیست. مثلاً یه شوتر با مکانیزمهای مشخص که برای eSport و رقابتهای نفسگیر طراحی شده (Halo 5) رو نمیشه روی هر دو پلتفرم داشت چون دقت موس/کیبرد بیشتر و بهتر از کنترلر هست و اینجا کسایی که روی کنسول بازی میکنن متضرر میشن. از طرف دیگه یه بازی RTS مثل AotS رو مثال زده و گفته این بازی برای موس/کیبرد بهینه شده و نمیشه با کنترلر به درستی اون رو بازی کرد (مگر اینکه ساده سازیهای زیادی توی بازی انجام بدن).

در نهایت هم گفته موس/کیبرد و ساپورت از اونها رو روی XB1 میاریم و ساپورت از کنترلر هم که همین الان روی ویندوز هست. اینجاست که داستان میتونه پیچیده بشه چون هم کنسول و هم PC از موس/کیبرد و کنترلر میتونن استفاده کنن و ممکنه یسری داستان پیش بیاد. مثلاً اگر کسی کنسول رو بذاره روی میز کامپیوترش و به مانیتور وصل کنه و از موس/کیبرد استفاده کنه باید اجازه داشته باشه بازیی مثل AotS رو بازی کنه یا نه؟ تعداد همچین افرادی کمه یا نه؟ افرادی که حاضر باشن برای یک بازی خاص (بفرض Halo 5) روی PC فقط از کنترلر استاندارد Xbox استفاده کنن وجود دارن یا نه؟ تعدادشون کمه یا نه؟

The Xbox boss confirmed that keyboard and mouse will work on Xbox eventually, so playing PC-style games will eventually be easier on Microsoft's console. However, he says he will make sure players will never be forced to play against others with different control methods.
"I'll never force somebody in our games whose playing with a controller or a mouse and keyboard to play against somebody with a different control scheme," he said when talking about Xbox's games. "Mouse and keyboard rotation speed is faster than controller. We know that, you'll lose."
While PC players have a clear advantage in competitive FPS situations, cooperative games like The Division offer experiences where keyboard and mouse and controllers are roughly equal. Spencer says he wants to "completely enable those scenarios" and added that he wants to "enable developers to make the choices" that make sense for them and their games.
Xbox Head Talks Gaming Across Xbox One and PC

با توجه به اومدن GeoW:UE روی W10، احتمال اومدن GeoW4 روی W10 هم زیاده. شما هم باید با ایده انحصاری کنسولی به شکل فعلی خداحافظی کنی چون UWP داره تبدیل میشه به پلتفرم گیمینگ مایکروسافت و PC (مجهز به W10) و Xbox صرفاً سخت افزارهایی هستن که شما برای تعامل با UWP انتخاب میکنی نه چیز دیگه. حالا اینکه یه بازیساز فقط بخواد بازیش رو برای Xbox بده یا فقط برای W10 بده هم خودش یک مسأله جداگانه هست که واقعاً ربطی به کلیت داستان نداره (میتونه دلایل متفاوتی داشته باشه ولی دلیلش صرفاً دادن یه بازی انحصاری مخصوص یه سخت افزار خاص نیست).
 
آخرین ویرایش:

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,035
نام
سهند
Halo 5 کاملاََ مناسب PC هست اما خب مشخصه که فن بیس Halo روی PC کمه و اکثراََ روی X1 ته دیگشم خوردن . به نظرم توجیه اقتصادی نداره اگر در این بازه زمانی برای PC پورت بشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر