طراحی بخشی از Uncharted 3 و یک بازی مسابقه ای با موتورCryEngine 3 چه نتیجه ای می دهد

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
Dec 10, 2007
1,296
61193256799087994696.jpg


شما هم در مورد قدرت CryEngine 3 شنیده اید، موتور پایه ای قدرتمند و جالب. این موتور نیرومند می تواند تصاویری بسیار تماشایی را برای ما خلق کند اما هنوز هم توسعه دهندگان از مزایای آن بی بهره اند.
شرکت Crytek حساب ویژه ای برای دادن مجوز استفاده از CryEngine 3 باز کرده است، در غیر اینصورت چه دلیلی برای استفاده نکردن از آن باید پیدا کرد. از طرفی هم طبق وعده های شرکت Crytek می توان بازیهایی که با این موتور پایه طراحی شده اند را بر روی کنسول PlayStation 4 مشاهده کرد.

یک طراح حرفه ای که علاقه به بازی آنچارتد استودیو Naughty Dogs دارد تصاویری خیره کننده از یک نقشه مربوط به مرحله صحرای بازی Uncharted 3 که با این موتور گرافیکی طراحی شده، منتشر کرده است.


طراح دیگری نیز تصاویری زیبا از یک بازی مسابقه ای که بوسیله موتور CryEngine 3 طراحی شده، به نمایش گذاشته است.


تصویری زیبا که توسط طراح دیگری به نمایش گذاشته شده است.


دیدگاه شما چیست؟


1

پ.ن: بیشتر کامنت ها را که می خواندم کاملاً دودستگی مشاهده میشد.عده ای معتقد بودند تصاویر خلق شده بسیار زیبا هستند، عده ای نیز گفته بودند نسخه اصلی آنچارتد3 هم در همین حد بوده و طراحی GT5 از تصاویر این ماشینها خیلی بهتر است!
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
uv texture editor يک ابزار هستش
بازم ميگم unwrap و uvw map با هم تفاوت دارند
دليلش هم گفتم
معادل عمليات uvw map و unwrap ربطی به پنجره ی uv texture editor نداره
در ضمن چيزی به نام uvw texture editor توی مايا نداريم
منظروتون فکر کنم uv texture editor هستش

دوست عزیز تقریبا داری اشتباه میگی
مفهوم هر دو ابزار توی مکس uvw map و unwrap کاملا یکی هستن و خروجی هر دوشون از نظر محتوا یکیه ( منظورم کیفیتشون نیس)
تنها فرقشون نوع interface و چگونگیه رفتارشون با UV هاست ، همین
uvw map سریع ترین حالت برای UV کردن محسوب میشه که البته دقت و ظرافت unwrap رو نداره ، وقتی یه جسم از مکس یا مایا مثلا با فرمت FBX خروجی گرفته میشه اطلاعات UV اون Object تو Uv coordinate ش ذخیره میشه و هیچ فرقی نداره که شما از uvw map استفاده کردی یا Uvwrap

- - -ویرایش - - -

البته من قصد کل کل ندارم :d
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
تو این تصاویر ساخته شده ما نکات فنی رو میبینیم که اصلا کنسول PS3 یا 360 توانایی اجرای اون رو ندارن بعد یک عده میان میگن حالمون بهم خورد از این تصویر و U3 خیلی از این بهتر هست..!
البته چون دوستان فن هستن هیچ ایرادی بهشون وارد نیست ولی این عکس مقایسه ای زیر نشون میده یک نفر چقدر با یک تیم 200 نفره ND تفاوت داره..

w6795_Ce3.jpg
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
w6795_Ce3.jpg


تنها شباهتی که من تو این دو تا عکس میبینم اون اسلحس عکس بالایی که ماله U3 هست خیلی تابلوئه مربوط به کویر و بیابونه ولی پایینی به ساحل دریا بیشتر شبیهه به نظرم طراح این عکس بیشتر از اینکه از U3 ایده گرفته باشه از xtreme beach volleyball ایده گرفته! فکر کنم موقع طراحی تو نخ boobs effect بوده :d
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
تو این تصاویر ساخته شده ما نکات فنی رو میبینیم که اصلا کنسول PS3 یا 360 توانایی اجرای اون رو ندارن بعد یک عده میان میگن حالمون بهم خورد از این تصویر و U3 خیلی از این بهتر هست..!
البته چون دوستان فن هستن هیچ ایرادی بهشون وارد نیست ولی این عکس مقایسه ای زیر نشون میده یک نفر چقدر با یک تیم 200 نفره ND تفاوت داره..

چه ربطی داره؟ اینجا اکثرا دارن میگن خود UC چشم نواز تره. یعنی بهتره. زیبا تره. نه اینکه از نظر فنی بهتره. الان شما بیا بگو ان درخته که برگش بالای تفنگ معلومه وسط کویر چه غلطی میکنه؟ کلا فیلی که داره میده ساحل و یه چیز عین FarCry هست. بده دیگه عاقا بده!:D پرابلم؟
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
بحث جزئیات و طراحی بصری با هم در ارتباط هستن ولی نمیشه گفت: "جزئیات بیشتر = طراحی بصری بهتر" :D اینکه تصویر از نظر جزئیات بهتره شکی نیست، متها رنگ‌بندی، حرارت رنگ نورپردازی، مدل‌سازی، چینش اجزا و ... هم جزو طراحی بصری هستن و در بسیاری از موارد از جزئیات مهمترن. بهترین مثالی که میتونم بزنم Halo Reach هست. این بازی از نظر جزئیات عالی بود ولی از نظر سایر بخش‌های طراحی بصری، در حد جزئیاتش نبود.
 
آخرین ویرایش:

yeke

کاربر سایت
Jun 30, 2013
502
یعنی من موندم تمام دنیا هم بگن یک چیز خوبه مهندس های بازیسنتر میگن نه عکس 1 نقف ر طراحی کرده و خیلی خوبه بحثی نداره
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
چه ربطی داره؟ اینجا اکثرا دارن میگن خود UC چشم نواز تره. یعنی بهتره. زیبا تره. نه اینکه از نظر فنی بهتره. الان شما بیا بگو ان درخته که برگش بالای تفنگ معلومه وسط کویر چه غلطی میکنه؟ کلا فیلی که داره میده ساحل و یه چیز عین FarCry هست. بده دیگه عاقا بده!:D پرابلم؟

من کاری به زیبای ندارم تو بحث توان گرافیک میان گرافیک تکنیکی رو بررسی میکنن نه هنری..!
الان بحث سر این هست که با موتور CE3 تونستن یک گرافیک تکنیکی بسیار عالی خلق کنن که قطعا از نسخه PS3 اون بهتر هست
 

Red Dev!ls

کاربر سایت
Apr 2, 2013
1,595
نام
وحید
من کاری به زیبای ندارم تو بحث توان گرافیک میان گرافیک تکنیکی رو بررسی میکنن نه هنری..!
الان بحث سر این هست که با موتور CE3 تونستن یک گرافیک تکنیکی بسیار عالی خلق کنن که قطعا از نسخه PS3 اون بهتر هست

کی از بن در اومدی ؟؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
من کاری به زیبای ندارم تو بحث توان گرافیک میان گرافیک تکنیکی رو بررسی میکنن نه هنری..!
الان بحث سر این هست که با موتور CE3 تونستن یک گرافیک تکنیکی بسیار عالی خلق کنن که قطعا از نسخه PS3 اون بهتر هست

وا! یعنی چی؟ یه بابای نشسته رو حساب علاقه شخصی با این انجین یک دو تا از صحنه های UC رو بازسازی کرده که در نهایت هم افتضاح در امدن. یعنی UC قرار بود همچین استایلی داشته باشه همه بالا میاوردن. از رو عکس رندر شده هم که در مورد گرافیک نظر نمیدن، انم در شرایطی که روی PC ساخته شده و ...

خلاصه اینکه یه بابای فقط خواسته بگه UC روی CE احتمالا این شکلی میشده و اصلا هیچ چیز خاصی نیست، یعنی هیچی نیست! حالا اینکه تو امدی میگی نمیدونم تونستن (در واقع تونسته!) یه گرافیک عالی خلق کنن که از PS3 بهتره و ... یه حرف بی ربط و چرت و پرته که اصلا معلوم نیست یعنی چی!
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
من کاری به زیبای ندارم تو بحث توان گرافیک میان گرافیک تکنیکی رو بررسی میکنن نه هنری..!
الان بحث سر این هست که با موتور CE3 تونستن یک گرافیک تکنیکی بسیار عالی خلق کنن که قطعا از نسخه PS3 اون بهتر هست
اصلا اینطور نیست؛ توی توازن گرافیکی همه اجزای گرافیکی مهمن. ناسلامتی صحبت سر توازن هست، این یعنی باید تمامی اجزای گرافیکی در یک سطح باشن. گرافیک تکنیکی یعنی استفاده از تکنیک‌های گرافیکی، متاسفانه برخلاف باورهای عمومی، Uncharted یا مثلا Crysis به صرفا خاطر گرافیک تکنیکی قشنک نیستن، این گرافیک تکنیکی در کنار طراحی بصری(که اینجا بهش میگن گرافیک هنری:D) هست که باعث زیبا دیده شدن میشه. وقتی میگیم گرافیک بازی خفنه، بیشتر صحبت سر همین طراحی بصری هست.
توی بحث توازن گرافیکی هم جزئیات، طراحی‌ها، رنگ‌بندی، سایه‌زنی، پهنای دید و ... باید در یک سطح باشه تا محیط دچار آشفتگی نباشه. فکر کنم بهترین بازی عمرم توی بحث توازن گرافیکی TLoU باشه که واقعا نظیرش رو ندیدم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
اصلا اینطور نیست؛ توی توازن گرافیکی همه اجزای گرافیکی مهمن. ناسلامتی صحبت سر توازن هست، این یعنی باید تمامی اجزای گرافیکی در یک سطح باشن. گرافیک تکنیکی یعنی استفاده از تکنیک‌های گرافیکی، متاسفانه برخلاف باورهای عمومی، Uncharted یا مثلا Crysis به صرفا خاطر گرافیک تکنیکی قشنک نیستن، این گرافیک تکنیکی در کنار طراحی بصری(که اینجا بهش میگن گرافیک هنری:D) هست که باعث زیبا دیده شدن میشه. وقتی میگیم گرافیک بازی خفنه، بیشتر صحبت سر همین طراحی بصری هست.
توی بحث توازن گرافیکی هم جزئیات، طراحی‌ها، رنگ‌بندی، سایه‌زنی، پهنای دید و ... باید در یک سطح باشه تا محیط دچار آشفتگی نباشه. فکر کنم بهترین بازی عمرم توی بحث توازن گرافیکی TLoU باشه که واقعا نظیرش رو ندیدم.

دقیقا!

ما هرچیزی که روی صفحه میبینیم درواقع گرافیک بصری بازی هست و بعد فنی تنها تعیین میکنه که این تصاویر با چه کیفیتی دیده بشن. مثلا ممکنه ما یه قلعه ای ببینیم که دیزاینش خیلی خوبه اما کیفیت تکسچرها انقدر پایین هست که اجازه نمیده زیبایی هاش به چشم بیاد. یا یه قلعه ای ببینیم که طراحی خاصی نداره اما انقدر طبیعی هست که آدم از دیدنش لذت میبره.

یعنی بعد فنی و هنری به هم کمک میکن تا ان چیزی که ما به عنوان تصویر میبینیم چشم نواز باشه. بعد زیبایی هم تنها منحصر به جنبه هنری یا فنی کار نیست. منتها هر جفت این ابعاد باید در یک راستا حرکت کنن و ان هم ایجاد یک حس مطلوب در مخاطبه. این تصاویر در درجه اول، یعنی القا این حس عقیم موندن. یعنی این بابا امده کویری درست کرده که آدم رو به یاد سواحل استوایی میندازه! این انقدر بده که بعد فنی رو هم میبره زیر سوال! درسته که از نظر فنی خوب پیاده شده اما وقتی نمیتونه حسی که باید رو منتقل کنه یعنی افتضاحه! اصلا کار کارگردان هنری تو هر پروژه همینه. اینکه مجموع تصاویری که ما به عنوان فریم فریم بازی روی تلوزیون میبینیم یه وحدتی حسی و مفهومی داشته باشن و بتونن ان چیزی که باید رو به مخاطب القا کنن.

البته میگم این بابا نیومده به صورت جدی کاری انجام بده و اساسا هیچی نیست که بخوایم سرش بحث کنیم و بهش گیر بدیم اما اینکه یکی بیاد همه مباحث رو ربط بده به فن بازی و اینکه گرافیک از PS3 بهتره و ... از ان پرت و پلاهایی هست که شماره دو نداره!
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
وا! یعنی چی؟ یه بابای نشسته رو حساب علاقه شخصی با این انجین یک دو تا از صحنه های UC رو بازسازی کرده که در نهایت هم افتضاح در امدن. یعنی UC قرار بود همچین استایلی داشته باشه همه بالا میاوردن. از رو عکس رندر شده هم که در مورد گرافیک نظر نمیدن، انم در شرایطی که روی PC ساخته شده و ...

خلاصه اینکه یه بابای فقط خواسته بگه UC روی CE احتمالا این شکلی میشده و اصلا هیچ چیز خاصی نیست، یعنی هیچی نیست! حالا اینکه تو امدی میگی نمیدونم تونستن (در واقع تونسته!) یه گرافیک عالی خلق کنن که از PS3 بهتره و ... یه حرف بی ربط و چرت و پرته که اصلا معلوم نیست یعنی چی!

اصلا کاری با U3 شما نداشته باش هدف از این عکسها قدرت CE3 بوده که حالا از U3 الهام گرفته بعضی از تکنیکهای که گرافیکی که تو این تصویر میبینیم از DX11 سرچشمه میگیره و این به کل در PS3 غیر قابل اجرا هست..
من نمیگم ND ضعیف هست یا بلد نبوده دارم میگم سخت افزار PS3 این قابلیت رو نداره که بتونه بعضی از تکنیک های این عکس رو اجرا کنه..

اصلا اینطور نیست؛ توی توازن گرافیکی همه اجزای گرافیکی مهمن. ناسلامتی صحبت سر توازن هست، این یعنی باید تمامی اجزای گرافیکی در یک سطح باشن. گرافیک تکنیکی یعنی استفاده از تکنیک‌های گرافیکی، متاسفانه برخلاف باورهای عمومی، Uncharted یا مثلا Crysis به صرفا خاطر گرافیک تکنیکی قشنک نیستن، این گرافیک تکنیکی در کنار طراحی بصری(که اینجا بهش میگن گرافیک هنری:D) هست که باعث زیبا دیده شدن میشه. وقتی میگیم گرافیک بازی خفنه، بیشتر صحبت سر همین طراحی بصری هست.
توی بحث توازن گرافیکی هم جزئیات، طراحی‌ها، رنگ‌بندی، سایه‌زنی، پهنای دید و ... باید در یک سطح باشه تا محیط دچار آشفتگی نباشه. فکر کنم بهترین بازی عمرم توی بحث توازن گرافیکی TLoU باشه که واقعا نظیرش رو ندیدم.

این بابا صرفا خواسته توان تکنیکی رو نشون بده اگر میبینید صخره و درخت اضافه کرده به طرح U3 به خاطر همین هست که توان اونها رو هم نشون بده وگرنه به همون صحرا بسنده میکرد..
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
اصلا کاری با U3 شما نداشته باش هدف از این عکسها قدرت CE3 بوده که حالا از U3 الهام گرفته بعضی از تکنیکهای که گرافیکی که تو این تصویر میبینیم از DX11 سرچشمه میگیره و این به کل در PS3 غیر قابل اجرا هست..
من نمیگم ND ضعیف هست یا بلد نبوده دارم میگم سخت افزار PS3 این قابلیت رو نداره که بتونه بعضی از تکنیک های این عکس رو اجرا کنه..

آخه چرا از خودت حرف میزنی؟:D چجوری از یه عکس پری رندر درپیت این همه برداشت کردی؟:D

یه بابای نشسته تو خونش یا محل کارش اینارو درست کرده. آفیشیال خود CT نیست که بخواد باهاشون بنچمارک کنه! اصلا هیچ وقت برای نمایش قدرت یه انجین نمیان یه بازی دیگه رو بازسازی کنن! انم به این شکل افتضاح!

در ضمن این تصاویر به هیچ عنوان نشون دهنده قدرت CE نیست و از نظر فنی چیز شاخصی نیستن. انایی که برخلاف تو UC3 رو بازی کردن میدونن که گرافیک خود بازی تو کویر به مراتب از این بهتره. در کل یه سری عکس رندر شده فوق پیس آو شت هستن.

این همه مثال برای نشون دادن گرافیک بهتر از UC3 وجود داره، چرا چسبیدی به این درپیت؟:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر