صحبت های کاواتا در خصوص اولویت های سازندگان در ساخت بازی برای نسل بعد کنسولها!

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
kawata1.jpg


درود


آقای Masachika Kawata سازنده ی رزیدنت اویل : افشاگری با نگاهی ژرف به نسل بعد بازیها که به احتمال بسیار زیاد شامل PS4 و Xbox720 خواهد شد در مصاحبه با ویئو گیمر نظرش را درمورد این مسئله اینگونه بیان میکند: سازندگان باید در مرحله ی اول تمرکزشان بر روی گیم پلی بازی باشد و سپس قدرت گرافیکی بیشتر!

متن کامل مصاحبه

استیدو هایی که در حال ساخت بازی برای نسل بعد کنسولها هستند در مرحله اول باید بر روی خود بازیها تمرکز کنند و بعد با افزایش دادن قدرت گرافیکی یک امتیاز شگفت انگیز را به آن اختصاص دهند.
کاواتا گفت این صنعت همیشه باید مراقب این باشد که پیشرفت گرافیکی کنسولها ی نسل بعد چشم آنها را کور نکند زیرا همیشه این خطر وجود دارد که مهمترین دلیل عرضه بازی بر روی کنسول جدید توجه به همین فاکتور باشد.
گیمر ها بازی را دوست دارند و دلشان میخواهند بازیشان از نظر محتوا چیزی داشته باشد که از آن لذت ببرند و بازی کنند. این هیچ وقت تغییر نخواهد کرد . مهم نیست که سخت افزار آن چقدر قوی باشد.
این واقعا حائز اهمیت است که کسانی که در حال ساخت بازی برای نسل بعد هستند بر روی خود بازی و گیم پلی تمرکز داشته باشند و افزایش قدرت گرافیکی را یک امتیاز فوق العاده برای آن در نظر بگیرند.
کاواتا کشمکشی که زمان ساخت رزیدنت ایول 5 به عنوان اولین رزیدنت اویل که قرار بود برای کنسول های HD عرضه شود را به یاد آورد.
زمانی که ما در حال کار بر روی رزیدنت اویل 5 بودیم خب آن اولین رزیدنت اویل برای نسل بعد بود. با توجه به این که ما قرار بود آن را برای اولین بار بر روی آن کنسول ها عرضه کنیم با نگاهی به گذشته ما میتوانیم در یابیم که بر روی جنبه های فنی بازی زیاد تمرکز کرده بودیم.(به خاطر گرافیک بازی) به عنوان مثال در آن زمان این شوکه کننده بود اما ساختار طوری بود که گیمر ها از بازی کردن امتناع میکردند.
بعد از آن شاید برای رزیدنت اویل 6 تلاش کردیم تا دوباره به ساختار مورد نظر برگردیم. سیستم های بازی مورد بازیبینی قرار گرفت و بهبود پیدا کرد اما کاملا مشخص بود که آن برای طرفداران کافی نبود.
به جای عجله در ساختن بازی صرفا برای نسل بعد پلتفرم ها ولو این که کاواتا نیز اشاره میکند که ممکن است کپکام بطور همرمان به ساخت بازی برای پلتفرم های نسل حاضر و نسل بعد ادامه دهد.
ریلیز شدن یک کنسول جدید به آن معنی نیست که ما به خاطر این که از تجارت عقب نمانیم باید عجله کنیم و تمام توجه خودمان را به سمت آن معطوف سازیم. حیات هنوز در رگ های نسل حاضر جریان دارد تا آن زمان هنوز مقداری زمان باقیست!
بدیهیست که آن کنسولها هنوز عرضه نشده اند و حتی هنوز تاریخ ریلیز دقیقی هم برای آنها وجود ندارد تمام اینها فقط شایعات دقیقه ی شرکتی هستند.
حتی پس از اینکه آن کنسولها نیز عرضه شدند این به معنی به پایان رسیدن عمر کنسولهای حاضر نیست و چه بسا عرضه بازی های بیشتر بر روی کنسول های نسل حاضر منطقی تر هم باشد.
کاواتا اضافه کرد بنظر میرسد نسل بعدی کنسول ها ار نظر سخت افزاری بسیار قوی باشند او اشاره کرد کپکام قبل از گرفتن هر تصمیم استرتژیک ثابتی منتظر میماند و نگاه میکند که بازار چطور پیش میرود.
ما باید تمرکز خودمان را در به موقعیت بازار در آن زمان معطوف کنیم و اینکه بقیه چه روندی را دنبال میکنند. به جای اینکه تصمیماتی در خلاف جهت آن بگیریم و نه فقط سخت افزار بلکه IP ها و عناوین جدید معینی.
عملیات راکون سیتی یک رزیدنت اویل شوتر است به جای اینکه بگویم اوه آن نتوانست موفق ظاهر شود. اجازه دهید دیگر این را نگوییم من ترجیح میدهم آن را به عنوان چیزی که ما میتوانستیم کاری کنیم که رزیدنت اویل عملیات راکون سیتی بیشتر به حال و هوای رزیدنت اویل های اصلی برگردد در نظر بگیریم. چیزی بسازیم که به عنوان یک رزیدنت اویل خوب محسوب شود. و آن از جایی که بازاری برای یک چنین بازی وجود خواهد داشت خودش را نشان خواهد داد اگر یک مورد وجود داشته باشد یا خیر. و آن یک دلیل برای ساختن آن بازی خواهد بود یا نه فقط این بار و این بازی فقط اولین دفعه ای است که خوب عمل نکرد.
خب ما فقط به جایی که بازار به سمت آن میرود است خواهیم کرد و جایی که گیمر ها به سمت آن میروند و سپس ما هدف خودمان را با توجه به هر موقعیتی که بازار به سمت آن متمایل است تنظیم خواهیم کرد.
کپکام البته هنوز در حال کار بر روی عناوین چندگانه ای برای نسل فعلی است شامل "Remember Me " و پورت HD رزیدنت اویل رولیشنز که قرار است در ماه می ریلیز شوند.
 
آخرین ویرایش:

SoRoS

کاربر سایت
Apr 10, 2012
151
چقدر هم که ایشون به مبحث "گیم پلی" اهمیت میدن!!!!!!!
RE6 تو همه ی ضمینه ها ضعف داشت ، من نمیدونم اینا چرا نمیخان قبول کنند!:|
حتی اکشن دلچسبی هم نداشت
صحبت های تکراری نمیخام بکنم ولی تو این نسل کپکام به غیر از SF روی باقی IPهاش اشتباهات بزرگی کرد و باعث نزولشون شد
یه ناشر باید خیلی هزینه و تلاش بکنه تا یه IP خوب و مشتری پسند بوجود بیاره و باید خیلی نادان باشه که همه ی زحماتشو اینطوری به باد بده
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
ماشالا اعتماد بنفس!!!

من جای این بودم دو سه سال آفتابی نمیشدم تو جمع چه برسه بخوام نگاهی ژرف به نسل بعد داشته باشم :|
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
عملیات راکون سیتی یک رزیدنت اویل شوتر است به جای اینکه بگویم اوه آن نتوانست موفق ظاهر شود. اجازه دهید دیگر این را نگوییم من ترجیح میدهم آن را به عنوان چیزی که ما میتوانستیم کاری کنیم که رزیدنت اویل عملیات راکون سیتی بیشتر به حال و هوای رزیدنت اویل های اصلی برگردد در نظر بگیریم.
این چی میگه؟ فکر کنم چیز میزی زده هزیون میگه ! :|

یکی بهش نیست بگه همون RE6 هم اگه به چشم یه بازی اکشن میدیدی بازم نمیتونستی بازیش کنی! اینقدر پر اشکال بود و یکی از ضعیف ترین بازی های سال 2012 محسوب میشد! بعد صحبت از گیم پلی میکنی ؟ باز نسخه پنجم به عنوان یه بازی اکشن میتونستی بازی کنی, به جای اینکه پیشرفت داشته باشین پسرفت داشتین و همون اکشن رو نتونستین درست و حسابی به خرد مردم بدین!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر