شرکت AMD با فن‌آوری جدید خود یعنی TressFX مرز بازی و واقعیت را کم می‌کند.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,933
نام
فرهاد
AMD-Prepares-TressFX-Technology-to-quot-Render-Rinse-Repeat-quot.jpg


درود.

از زمانی که دنیای گیم با فن‌‌آوری 3D به پیش رفت، فن‌اوری گرافیکی در این صنعت نیز به طور کل متحول شد. هر چند در این سال‌های اخیر ما شاهد عناوین بسیار عالی از نظر گرافیکی هستیم ولی با یک نگاه گذرا می‌بینیم حتی با پیشرفت فن‌اوری در این صنعت و امدن جدیدترین انجین‌ها، هنوز گرافیک بازی‌ها در برخی جهات دچار مشکل است. همیشه یکی از پردردسرترین و سخت‌رین بخش‌ها برای سازندگان و طراحان بازی "موی سر کارکترها" و یکی دیگر نیز ساخت "آب" در بازی‌ها است. در بیشتر بازی‌ها شاهد هستیم که سازندگان برای اینکه بخش موی سر شخصیت‌ها را بسازن از کلاه استفاده می‌کنن یا برخی ان‌ها کچل خلق می‌کنند و یا مویی را خلق می‌کنن بسیار ضعیف‌تر و مصنوعی از دیگر جاهای ساخته شده این کارکتر است. بی‌حرکت ماندن مو در دویدن و یا وزیدن یک باد در بیشتر بازی‌ها قابل مشاهده است.

ولی از قرار معلوم این مشکل نیز از سوی شرکت بزرگ AMD برطرف شده است و برای اولین بار این شرکت با ارائه جدیدترین فن‌آوری خود با نام TressFX hair برای کارت گرافیک‌های خود (AMD) توانسته است به صورت ریل تایم مو را به نحو بسیار شگفت‌انگیزی رندر نماید. در حال حاضر TressFX بر روی کارت‌های مدل 7000 این شرکت قابل اجرا می‌باشد و همین فن‌وری برای بازی Tomb Raider نیز اجرا شده است که تصاویر ان را در زیر شاهد هستید.

فن‌وری TressFX قادر خواهد بود حرکت مو کارکترها را در هر موقعیت که باشن به صورت بسیار واقعی نمایش دهد، و ان را به حرکت در اورد. در حال حاضر هنوز چیزی به طور رسمی از سوی این شرکت بیان نشده است، ولی از قرار معلوم AMD در نسل بعد که وارد ان شدیم نقش بسیار مهمی را با ارائه این فن‌اوری ایفا خواهد کرد.

 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,987
نام
احمد
حالا اگه یارو کچل بود تکلیف چیه؟ :D

جدا مسعود متن رو خوندی ؟! :|:d گفته که سازنده ها شخصیتهارو با کلاه یا کچل میسازن بازیایی هم که موی شخصیت دیده میشه ثابت هست "البته تو بعضی بازیا حرکت میکنن ولی طبیعی نیستن"

از این قابلیت فیلمی چیزی نیست ببینیم ؟!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
چه عجب بلاخره amd یه تکونی خورد!!

خوشم میاد انودیا رو ترکونده

Nvidia فقط پول تبلیغاتش و معروفیتش رو میخوره وگرنه کارت های ATI از سری 4000 به بعد قوی تر از انودیا شدن

شروع شد!!
 
آخرین ویرایش:

TVVTTVVT

کاربر سایت
Sep 15, 2012
165
خوشم میاد انودیا رو ترکونده

Nvidia فقط پول تبلیغاتش و معروفیتش رو میخوره وگرنه کارت های ATI از سری 4000 به بعد قوی تر از انودیا شدن
 

.:Joel:.

کاربر سایت
Jul 17, 2012
603
نام
دانيال
خوشم میاد انودیا رو ترکونده

Nvidia فقط پول تبلیغاتش و معروفیتش رو میخوره وگرنه کارت های ATI از سری 4000 به بعد قوی تر از انودیا شدن
دقيقا با نظرت موافقم
Amd براي اولين بار توي كار تهاي گرافيك رم gddr5 رو تو همين سري از كارتهاش استفاده كرد(4870) و از اون موقع هميشه يه قدم جلو بوده.
همين ابتكارات amd دليل استفاده سوني و ماكروسافت از gpu ها و cpu هاي اين شركت و تحويل نگرفتن انوديا در نسل اينده هم دقيقا همينه به اضافه قيمت مناسب.
سوني در ps3 از gpu انوديا استفاده كرد ونتيجش رو هم ديد. ودر نسل اينده خوشبختانه تصميم درست رو گرفت .
اما شما فكر كنيد همچنين كاري يا تكنيكي رو انوديا انجام داده بود اون موقع فن هاي محترم انوديا كه شناخته شده هم هستن با يه چوب سر در تاپيك مي ايستادن و تمام كاربر ها رو ميزدن كه اقا انوديا اين كارو كرد ببينيد عجب نبوغي داره و بعد نتيجه ميگرفتن خاك بر سر amd.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
فکر نمکینم این تکنیک اختصاصا روی کارتهای ای ام دی اجرا بشه چون از DirectCompute برای محاسبات استفاده میکنه که یک رابط برنامه نویسی یا به اصطلاح API ساخت مایکروسافت هست که بخشی از اسمبلی های DX11 به حساب میاد و البته در کارتهای DX10 انویدیا هم ساپورت میشده.
API به زبون ساده کتابخانه ای از کدها و توابع از قبل آماده ای هست که برنامه نویس رو از نوشتن کدهای سطح پایین که احتیاج به آشنایی با سخت افزار مورد برنامه نویسی داره بی نیاز میکنه و برنامه نویس موقع برنامه نویسی فقط اونها رو صدا میکنه و از پارامترهایی که در اختیارش قرار میدن استفاده میکنه.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
اعلام شده این فناوری فعلا مختص PC است.
اینطوری پس چیز خاصی نیست چون همین الان هم PC از این بهترا رو داره و کنسولای نسل بعد هم خواهد داشت پس اینی که دارن نشون میدن اجراش واسه کنسولای این نسل میتونست خارق العاده باشه واسه نسل بعد چیز چندان عجیبی نیست به نظرم . اگه دارم اشتباه میکنم بگین :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر