از زمانی که دنیای گیم با فنآوری 3D به پیش رفت، فناوری گرافیکی در این صنعت نیز به طور کل متحول شد. هر چند در این سالهای اخیر ما شاهد عناوین بسیار عالی از نظر گرافیکی هستیم ولی با یک نگاه گذرا میبینیم حتی با پیشرفت فناوری در این صنعت و امدن جدیدترین انجینها، هنوز گرافیک بازیها در برخی جهات دچار مشکل است. همیشه یکی از پردردسرترین و سخترین بخشها برای سازندگان و طراحان بازی "موی سر کارکترها" و یکی دیگر نیز ساخت "آب" در بازیها است. در بیشتر بازیها شاهد هستیم که سازندگان برای اینکه بخش موی سر شخصیتها را بسازن از کلاه استفاده میکنن یا برخی انها کچل خلق میکنند و یا مویی را خلق میکنن بسیار ضعیفتر و مصنوعی از دیگر جاهای ساخته شده این کارکتر است. بیحرکت ماندن مو در دویدن و یا وزیدن یک باد در بیشتر بازیها قابل مشاهده است.
ولی از قرار معلوم این مشکل نیز از سوی شرکت بزرگ AMD برطرف شده است و برای اولین بار این شرکت با ارائه جدیدترین فنآوری خود با نام TressFX hair برای کارت گرافیکهای خود (AMD) توانسته است به صورت ریل تایم مو را به نحو بسیار شگفتانگیزی رندر نماید. در حال حاضر TressFX بر روی کارتهای مدل 7000 این شرکت قابل اجرا میباشد و همین فنوری برای بازی Tomb Raider نیز اجرا شده است که تصاویر ان را در زیر شاهد هستید.
فنوری TressFX قادر خواهد بود حرکت مو کارکترها را در هر موقعیت که باشن به صورت بسیار واقعی نمایش دهد، و ان را به حرکت در اورد. در حال حاضر هنوز چیزی به طور رسمی از سوی این شرکت بیان نشده است، ولی از قرار معلوم AMD در نسل بعد که وارد ان شدیم نقش بسیار مهمی را با ارائه این فناوری ایفا خواهد کرد.