شرط بقای عناوین تک نفره، ارائه محتوایی جذاب

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
godsrule.jpg


به اعتقاد آقای Jonas Antonsson مدیر عامل Gogogic، بازی های تک نفره باید چیزی بسیار جذاب را به بازیکنان ارائه دهند زیرا در غیر این صورت، بازی های تک نفره در دنیای بازی های چند نفره، چیزی جز وسیله ای برای جذب پول به وسیله حیله و فریب نخواهند بود.

آقای Antonsson که ریاست استودیوی بازی سازی مستقل Gogogic در Reykjavik واقع در جزیره ایسلند را عهده دار است، ضمن گفنگو با A List Daily اظهار داشت که بازی های کامپیوتری ابزاری برای بازی کردن با دیگران به شمار می‌روند و در واقع از ابتدا این گونه بوده اند.

وی اذعان داشت: " مکانیزم بازی های تک نفره پوچ و وسیله ای برای جذب پول است. بازی ها برای بازی کردن با دیگران ساخته می‌شوند و اصلا مهم نیست که این موضوع به صورت آنلاین انجام بپذیرد و یا به صورت منفرد. بازی های اولیه به عنوان تجربه های چندنفره طراحی شده بودند اما زمانی که بازی های کامپیوتری و بازی های کنسولی به وجود آمدند، نیاز به ساخت یک شخصیت منفی و یا یک شخصیت مثبت برای اهداف تجاری در پی آن به وجود آمد."

وی افزود: " شما نمی‎توانستید به مردم تکیه کنید که برای تجربه همزمان یک بازی در کنار یکدیگر جمع شوند. این امر به سادگی فروش بازی را کمرنگ می‌ساخت. و از آن جایی که هیچ راه معقولی برای مرتبط کردن مردم به یکدیگر وجود نداشت و عناوین Arcade تنها تلاش جدی در این زمینه به شمار می‌رفتند، یک نیاز برای این صنعت به وجود آمد که با بازی همانند یک بازیکن دیگر رفتار نماید.
بازی کردن امری چند نفره است و شما می‌توانید به سادگی این موضوع را در بازی کردن کودکان با خودشان مشاهده کنید. آن ها فردی را برای بازی کردن با او خلق می‌کنند، کسی که با او حرف می‌زنند و با او تعامل دارند."

" اما هم اکنون ما می‌توانیم مردم را پیرامون یک بازی از طریق مکانیزم هایی هم چون PvP و PvE با هم مرتبط سازیم و نیاز به بازی های اصیل تک نفره کاهش یافته است. ما چندین داستان و طرح برای کل مخاطبین داریم. بنیاد ساخت بازی ها دست خوش تغییرات شده است و به ساختار واقعی بازی یعنی تجربه چند نفره بازگشته است."

آقای Antonsson با استناد به عناوینی هم چون DayZ و Dark Souls که سبب شده اند 'شما عرق کرده و هر لحظه از بازی نفرین شده باشد' گفت که بدین معنی نیست که دیگر جایی برای 'عناوین تک نفره عالی' وجود ندارد.

او گفت: " این بدین معناست که این عناوین باید بسیار جذاب و به خوبی برای مخاطب هاردکور ساخته شده باشند. پس بازی هایی که باعث شده شما از کوره در بروید می‌توانند عالی باشند زیرا آن ها عالی طراحی شده اند نه به خاطر این که بازی ها باید این گونه باشند و به این طریق عمل کنند."

منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر