شایعه: سرورهای استور PS Vita، PS3 و PSP امسال بسته می‌شوند

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
در حالی که چند ماه از شروع شدن نسل جدید می‌گذرد، به‌تازگی شایعه‌ای مطرح شده که از بسته شدن استورهای کنسول‌های پیشین PlayStation خبر می‌دهد. بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول PS Vita

این شایعه از طریق یک منبع از وب‌سایت The Gamer منتشر شده است. طبق این شایعه، استور PSP و پلی استیشن 3 در تاریخ 2 جولای (11 تیر)، و استور کنسول PS Vita در تاریخ 27 آگوست (5 شهریور) بسته خواهند شد. اما این موضوع برای کاربران چه معنایی دارد؟

با بسته شدن استورها، کاربران بر روی این سه پلتفرم امکان خریداری بازی‌ها و DCهای مد نظر خود را نخواهند داشت. علاوه بر این، تعداد زیادی از بازی‌های دیجیتالی پلی استیشن 1 نیز در این میان غیرقابل دسترس خواهند شد. گفته شده که شرکت Sony در پایان ماه مارچ این خبر را به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد.

با توجه به این شایعه، اگر عنوانی بر روی PlayStation 3، PS Vita یا PSP وجود دارد که قصد داشتید آن را تجربه کنید، اکنون زمان مناسبی است تا خرید خود را انجام دهید. بازی‌های PS3 و PS Vita هم‌اکنون از طریق این لینک قابل خرید هستند.

شما در مورد این تصمیم چه فکری می‌کنید؟ آیا از بسته شدن استور این کنسول‌ها برای همیشه ناراحت خواهید شد، یا اینکه فکر می‌کنید با گذر زمان رخ دادن این اتفاق طبیعی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Continue reading...
 

pearl22

کاربر سایت
Dec 1, 2020
85
شما در مورد این تصمیم چه فکری می‌کنید؟ آیا از بسته شدن استور این کنسول‌ها برای همیشه ناراحت خواهید شد، یا اینکه فکر می‌کنید
بشدت ناراحت کننده هست. امیدوارم فقط شایعه باشه . چه معنی داره استور کنسول رو می بندند؟
....

یه سوال کلا دیگه نمیشه رو ps3انلاین شود؟ تروفی بازیهای رو به اشتراک گذاشته یا تنها دسترسی برای خرید بازی بسته میشه؟
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
بشدت ناراحت کننده هست. امیدوارم فقط شایعه باشه . چه معنی داره استور کنسول رو می بندند؟
....

یه سوال کلا دیگه نمیشه رو ps3انلاین شود؟ تروفی بازیهای رو به اشتراک گذاشته یا تنها دسترسی برای خرید بازی بسته میشه؟
والا این رو دیگه ذکر نکرده منبع شایعه، اما بعید نیست کل سرورها تعطیل شن.

یه مورد مهمی که TheGamer اشاره کرده اینه که بعد از بسته شدن استور، بازی های فیزیکی (با اینکه قدیمین) قیمتشون افزایش پیدا میکنه... برای همین همونطور که تو خبر گفته شد اگه خریدی دارید منطقیه که تا قبل از تابستون و بسته شدن استورها اقدام کنید. :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
بلای اجتناب ناپذیر تقریبا هر استور آنلاین
مخصوصا اونایی که به یه دستگاه با طول عمر خاص وابسته اند. از جنبه اقتصادی حقیقتا برای سونی نمی ارزه همچین چیزی. (هر چند دارن کرکره استور ویتا رو یکم زود میکشن پایین به نظرم)

من خودم میترسم چون عملا 98% کاتالوگ بازی هام رو سوییچ همین الان دیجیتالیه
نمیتونم هر کاریش کنم، بازی های فیزیکی این جا وحشتناک کمیاب و به شدت گرون ترن
و اگه اینا از بین بره یهو، من به شخصه خیلی دلخور میشم (مشابه اتفاقی که برای Wii دو سال پیش افتاد. تازه اون استور دیجیتالش خیییییلی کوچیک تر از غولیه که الان سوییچ شده)

جنبه Preservation و اینا هم هست. منتها اکثر بازی های PS3 یا رو PC هستن یا رو استور PS4 یا فیزیکی شون موجوده. موردی به شخصه نمیشناسم بازی ای باشه که "فقط" رو استور دیجیتال PS4 یا PS Vita در دسترس باشن. اگه باشن واقعا حیفه!
 

m1647

کاربر سایت
Mar 7, 2011
529
نام
Mehrdad
یادمه یک سال پیش قرارداد سگا سر بازی DuckTales با استور تموم شده بود بازی رو حذف کرده بودن ناگهان دیسکش داخل ebay از 30 دلار رفت بالای 60 دلار اگر سونی بخواد به طور کلی فروشگاهو جمع کنه دیسک خریدن دیگه خیلی سخت میشه اینم باید در نظر داشت بازی هایی که فقط روی دیسک عرضه شدن خیلی هم کم نیست، چون تولید میشن قیمتاشون پایینه به طور مثال god of war saga الان 30 دلاره دیگه از توی استور هم حذف بشه و تولید دیسکش هم یک سال دیگه متوقف بشه زیر 100 دلار نمیشه پیداش کرد
از جنبه خود سونی هم نگاه کنی باید دنبال یک راه دیگه باشه ماکروسافت داره از بازی های میان پلتفرمی پول در مییاره بعد سونی چنین مجموعه عظیمی از بازی های شاهکار روی ps2 و ps1 داره ولی اصلا درست ازشون استفاده نمیکنه اون از ps store قبلی که با فاصله بدترین فروشگاه دیجیتالی بود، به نظر من حالا با این ابدیت شدن یک قسمت ها رو بهبود داده بقیه رو نابود کرده
سونی باید این طراحای فروشگاهشو قبل از این که کارشونو شروع کنن بفرسته برن چند روز با استیم کار کنن ببینن طراحی یک فروشگاه دیجیتالی چجوریه
 
  • Like
Reactions: Ludens

deadkin

کاربر سایت
Jun 30, 2015
1,035
نام
محمد علی
حالا بکوارد داره پلی۵ و ۴ که این کار رو می خواد بکنه الان یکی بخواد بازیای نسل ۵و ۶و ۷ بازی کنه که کم نیستن و کم نیستن شاهکارای نسرل ۶و ۷چه کنه دقیقا این مال زمانیه که پلی ۵ بکوارد تمام نسل ها رو داشت بازم جای شکرش پلی ۲ و ۱ از این بامبول بازیا ندارن سونی دیگه مثل قبل نیست حداقل ps vita رو نمی بست اون تازه ۲۰۱۱اومده واقعا در حقش طلم کرد سونی
 

Albert Camus

Nothing But Video Games
کاربر سایت
Mar 15, 2008
186
نام
علیرضا
این حماقت رو سونی زمانی می‌تونه بکنه که رو آخرین کنسولش قابلیت بکوارد تمام بازیای نسل های قبلی باشه! من نمیدونم چرا سونی هیچ وقت با جون و دل، طرفدار بکوارد نبود؟! سونی رسما روی گنجی از بهترین بازیای تاریخ نشسته ولی با نداشتن قابلیت بکوارد کامل، عملا این گنجینه رو بی استفاده کرده. شما تصور کن الان یه بنده خدایی بخواد برای اولین بار MGS 4 بازی کنه، چه خاکی باید به سرش بریزه؟ خود من که بالای ۵-۶ بار تمومش کردم، هوس می کنم برم سر وقتش، ولی متاسفانه چون PS3 رو فروختم (یکی از بزرگترین اشتباهات زندگیم)، دیسکش داره تو کمد خاک میخوره.

بستن استور PS Vita هم آخرین میخ به تابوت این کنسول و بی احترامی به همون اندک افرادیه که هنوز کنسولشون رو نگه داشتن. ای کاش سونی با Vita یه طوری رفتار می کرد که اگر چند صباحی، هوس کرد یه handheld دیگه بده بازار، ملت بتونن بهش اعتماد کنن! من یکی که سر Vita پشت دستم رو داغ کردم.
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
من خودم کلی بازی PS3 داشتم که اون زمون مفت دادم رفت اگه میدونستم این جوری میشه نگهشون میداشتم و الان با قیمت خیلی بیشتری میفروختم :Shrewd: :lol:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر