سونی: از بازی سازهای کوچک حمایت کنید، وگرنه خلاقیت محدود می شود

این آقاهه ی سونی درست میگه یا اون آقاهه ی نینتندو؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    65

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
آقای Shuhei Yoshida مسؤول استودیو های داخلی سونی اعتقاد دارند که فاصله گرفتن از گیم سازهای آماتور و کوچک در نهایت به ضرر صنعت بازی تمام می شود.

184_9875_184_7160_Shuhei%20YOSHIDA.jpg

ایشون گفته اند: "به عنوان یک صنعت، ما باید از تیم های کوچک تر حمایت کنیم، وگرنه خلاقیت در کل صنعت ما دچار عقب افتادگی و ضعف می شود."

ایشون در مورد PS Vita گفتند که: "سونی این کنسول دستی رو داره طوری طراحی می کنه که استفاده از اون برای سازنده های بازی ها تا حد امکان ساده باشه و همچنین گفته اند که سونی کیت طراحی بازی (Development Kit) ویتا رو طوری طراحی کرده که قیمت بالایی نداشته باشه."

همچنین به طور واضحی در این مصاحبه آقای یوشیدا بازی سازها رو به طراحی گیم های صرفا لمسی (بازی هایی که در دنیای در حال انفجار بازی های گوشی موبایل حکومت می کنند) تشویق کردند و گفته اند که حتی با استفاده از یک قسمت کوچک از تکنولوژی های موجود در Vita هم خیلی کارها میشه کرد.

سونی تصمیم داره رسم 15 ساله دنیای بازی رو بشکنه و بعضی بازی هایش رو به گوشی های آندروئید منتقل کنه، و PS Suite که سونی در نمایشگاه E3 مختصرا معرفی کرد اجازه انتقال بازی های پلی استیشن به گوشی های آندروئید رو به سازنده های بازی میده (البته مشخص نیست که آیا سونی اجازه انتقال بازی های آندروئید رو هم به Vita میده یا خیر)؟

آقای یوشیدا در پایان گفتند: "اگر به تیم های کوچکتر هم اجازه فروش بازی هاشون رو در شبکه [PSN] بدیم به اونها فرصت دادیم تا ایده ای جدید پیدا کنند و حتی گاهی پول خودشون رو سرمایه گذاری کنند و یک دستاورد ویژه به دست بیارند و پروژه شون رو به میلیون ها کاربر عرضه کنند."


---------------------------------------------------
شایان ذکره که به نظر می رسه موضع سونی در مقابل موضع نینتندو داره مطرح میشه!

8f8da70a6f89956f6e5b963de1bdee00.jpg

آقای Reggie Fils-Aime ریاست نینتندوی آمریکا اوایل امسال گفته بودند که برای نینتندو کار کردن با گیم سازهای کوچک جالب نیست. ایشون گفته بودند که ما به شدت از بازی ساز های مستقل حمایت می کنیم، ولی یک خط قرمز داریم و اون هم این که به دنبال همکاری با گیم ساز های کوچک و آماتور نیستیم...

منبع: develop




---------------------------------------------------
- به نظر می رسه که واقعا انقدر دنیای گیم های موبایل داره بزرگ میشه و گردش مالی پیدا می کنه که یکی بعد از دیگری سازنده های کنسول های قابل حمل در مقابلش موضع می گیرند. یادمه اوایل امسال یکی از مقامات نینتندو گفته بودند که بازی های ارزان موبایل تهدیدی برای دنیای بازی های کامپیوتری هستش.

- به نظر شما موضع این آقاهه ی سونی درست تر میاد یا اون آقاهه ی نینتندو؟ :)
 
آخرین ویرایش:

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,934
نام
فرهاد
انگار به جای کنسول یواش یواش باید بریم گوشی بخریم . در کل همایت از استودیوهای کوچیک که ایده و طرز فکرهای به روز و خوبی دارن خوب هست
 

XagroX

کاربر سایت
Dec 1, 2008
1,268
نام
عرفان
یه موبایل که بتونه به صورت بلوتوث دسته هم ساپورت کنه ... خروجی اچ دی هم داره .. کم مصرفه .. بازیهاش ارزونن و زیاد ..قدرت گرافیکیشون بالاس .. بله دیگه ..
 
  • Like
Reactions: Farh@d

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
یه موبایل که بتونه به صورت بلوتوث دسته هم ساپورت کنه ... خروجی اچ دی هم داره .. کم مصرفه .. بازیهاش ارزونن و زیاد ..قدرت گرافیکیشون بالاس .. بله دیگه ..

البته موضوع مصاحبه اش دقیقا این نیست ها...

بیشتر در مورد بازی های ارزون قیمت (زیر 10 دلار) روی Vita و همچنین انتقال بازی های ساخته شده برای پلی استیشن به موبایل ها هستش.

در واقع سونی این جوری داره به نگرانی یی که از دنیای به شدت رو به رشد بازی های موبایل داره جواب میده، نینتندو اون جوری! :)
 

Mativ

کاربر سایت
Jun 5, 2009
843
به عنوان یک صنعت، ما باید از تیم های کوچک تر حمایت کنیم، وگرنه خلاقیت در کل صنعت ما دچار عقب افتادگی و ضعف می شود.

-بازی های ارزان موبایل تهدیدی برای دنیای بازی های کامپیوتری هستش.

من این دوتا رو باهم قبول دارم:d
 

Sage Naruto

کاربر سایت
Aug 28, 2010
37
کلا له کردن بازیسازهای کوچیک کار درست نیست
دقیقا کاری که EA با بازیسازا و استودیوی کوچیک میکنه
من که یک خبر چند وقت پیش از هیدئو کوجیما ترجمه کردم که میگفت "با تکنولوژیها اخیر این توانایی هست که بتوان چهره ی بازیها را به نمایش در آورد."
منظورش این بود که باید با بازیها ارتباط میان اقوام و ملتها رو درست کرد نه اینکه نابودشون کرد(اگر مایل بودید خبرو رو میزارم:d)
من که با سونی موافقم چون غیر از این باشه باید با بازیسازای ایرانی هم خداحافظی کنیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر