سرپرست طراحان نسخه ي اول مافيا : Dead Space 3 تبديل به عنواني شده كه هيچكس از آن خوشش نخواهد آمد.
عناوين ريسك پذير معطوف شده است ابراز تاسف كرد و Dead Space 3 را نمونه اي از اين موج بازي ها ناميد كه از يك چيز جالب به چيزي تبديل شده اند
كه مطلوب هيچ كس نخواهند بود.
من به شخصه يكي از هواداران پر وپاقرص سري اصلي مافيا هستم .در حالي كه در عصر حاضر ميتوان بازي هايي را يافت كه به راحتي
از GTA كپي برداري كرده اند اما مافيا بازي بود با مضاميني بلند پروازانه و زيبا كه با پرداختي قوي پيرامون زندگي كاراكتر پيش كسوت
اين بازي يعني Tommy Angelo معطوف شده بود.
واقعا باعث سرافكندگي است كه بازي Mafia II با يك داستان سرسري و سر هم بندي شده عرضه شد در حالي كه ميخواست با
ظاهر سازي هاي مصنوعي خود را از لحاظ تكنيكي هم رده ي Mafia نشان بدهد.
Daniel Vávra به عنوان سرپرست طراحان و به عنوان نويسنده نسخه دوم Mafia معتقد است :
Vávra در مصاحبه با سايت GameStar. گفت:بايد اين باور كه درصنعت بازي جافتاده كه صنعت بازي هاي ويدئوي به واسطه كمپاني هاي بزرگ وبازي هاي عظيم ديوانه وارشان سرپاست از بين برود.
عظيم و پر ابهت بودن هميشه فاكتور خوبي براي يك بازي نيست.من از اين كلمه ي "وااي عجب لحظه ي عظيمي !" متنفرم و
از بازي هايي كه هر دودقيقه يكبار يكي از اين "وااي عجب لحظه اي عظيمي " در ان اتفاق مي افتد واقعا بيزارم هرچند بعضي ها كه خود
را عقل كل مي دانند ميگويند چقدر هم خوب!
Dead Space 3 حداقل از دور اين طور به نظر مي رسد كه هيچ كس آن را دوست نخواهد داشت.
من اميدوارم كه ما شاهد بازي سازان مستقل بيشتري باشيم تا ما را به سمت بازي هاي جالب تري سوق دهند زيرا در شرايط حاضر اگر
كمپاني ناشر معروفي اين گونه بازي ها را منتشر كند اكثرا آن را ملامت خواهند كرد.
مردم مختلف سليقه هاي مختلفي هم دارند. جا براي كار بر روي هر سبك و مدلي از بازي هست. بازي هاي اين مدلي در حاضر كمتر
در دسترس ما هستند زيرا كمپاني هاي بزرگ ناشر بازي فكر مي كنند مردم و ما خواستار بازي هاي به سبك Call of Duty هستيم.
اما اين نگرش در حال تغيير است و ما شاهد اين هستيم كه بازي هاي indie بر روي Steam و XBLA و iOS در كنار نوآورانه بودنشان
درآمد زا هم هستند و سازندگانشان در حال گسترش اين نوع بازي ها هستند ما شاهد عناوين تازه ونوآور بيشتري خواهيم بود.
شايعاتي در مورد اينكه سومين نسخه از Mafia هم در حال ساخت است منتشر شده اما Vávra در ساخت آن نقشي ندارد وي در حال حاضر
در Warhorse Studios در حال ساخت يك بازي قرون وسطايي واقع گرايانه به سبك open world RPG است.
منبع
آخرین ویرایش: