سري اعجاب انگيز و جديد Ati !!

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
به نام خدا

atin.jpg


ATi پس از منتشر ساختن كارت گرافيك high-end خود يعني Radeon HD 4890 كه كارتي بسيار موفق مي باشد كه ذره ذره دارد مراحل ترقي را طي مي نمايد و در اين بين قصد دارد كه محصولي جديد را در خط توليد خود قرار دهد !
اين خط توليد سري جديدي از كارت ها گرافيكي را ارئه مي دهد و سري ديگري از سري 4000 مي باشد كه نام Radeon HD 4700 series را بر دوش خود يدك مي كشد اي تي آي پس از اينكه دو كارت موفق اين سري را 4850 و 4870 را منتشر ساخت با موفقيت هاي بسياري روبرو شد و پس از آن كارت هايي مختلف از اين سري را منتشر نمود كه بعضي از دو كارت نامبرده قوي تر مانند 4890 و بعضي ديگر ضعيفتر مانند 4670 را توليد و روانه كرد و حالا مي خواهد سري 4700 را توليد نماييد كه همانطور كه از نام اين سري پيداست مي توان دريافت كه اين سري كمي ضيفتر از سري 4800 مي باشد پس مي توان نتيجه گرفت كه Ati مي خواهد رده ي متوسط و پايين را هم از آن خود كند و با كارت 9600 و 9800GT رقابت نمايد كه نتيجه ي اين كار اين مي شود كه بازار كارتهاي گرافيكي تقريباً از دست انويديا خارج شده و Ati مي تواند سود سرشاري بدست آورد و سهمي بيش از 50 درصد بازار را در تصرف خود در آورد كه اين افزايش سهم را مديون دو چيز است:قيمت پايين و كارايي بالا.
اما مهمترين تغييري كه در اين كارت مشاهده مي شود استفاده از مهندسي ساخت 40 نانومتري !!!بله 40 نانومتري مي باشد !كه اعجاب انگيز است!هسته گرافيكي اين كارت RV740 GPU مي باشد كه باعث مي شود اين سري اوج بگيرد و دست نايافتني شود!

منابع خبري از توليد كارت Radeon HD 4770 از اين سري خبر مي دهند و تصاويري نيز از اين كارت گرافيك منتشر شده كه كمي پايين تر آنها را مشاهده مي كنيد.
همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد طرح و ظاهر و خنك كننده كارت شبيه كارت نه چندان موفق 3870 مي باشد ولي موردي كه باعث تفاوت در ظاهر اين كارت مي شود رنگ آميزي خنك كننده آن مي باشد كه با كارت ظاهري جالب و حرفه اي تر بخشيده كه باعث مي شود جذب اين كارت شويد.
در اين كارت از مقدار 512 مگابايت حافظه و از نوع GDDR5 استفاده شده و پهناي باند كه كمي كم است (البته نبايد از اين كارت انتظار كارتي حرفه اي را داشت و هدف از توليد اين كارت بدست آوردن رده ي متوسط و پايين است) 128 بيت و قيمت اين كارت كه هنوز انتشار نشده پايين است و تنها با قيمت 99 دلار به فروش مي رود كه مطمئن باشيد با كاهش قيمت مواجه خواهد شد .
اين كارت براي تغذيه به 80 وات توان نيازمند است و در تاريخ May 4 منتشر خواهد شد.
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
نزدیک به 1ترافلاپس قدرت داره پس در همون حد 4850 جواب میده درسته؟
آره ديگه رامين جان قدرتش كمي كمتر از كارت رادئون 4850 هست .
همچنين تصاويري از اين كارت(رادئون 4770) و با برند HIS منتشر شده كه مي توانيد مشاهده نماييد:

 

AliyerEdon

کاربر سایت
Sep 7, 2008
75
نام
علی زنجیران
آقا این کارت:eek::eek::eek::eek: کی تو ایران پیدا می شه؟ می شه امید داشت چند هفته بعد از انتشار جهانی تو ایران هم بیاد؟ قیمتش تو ایران تقریبا چقدر می تونه بیشتر باشه؟ 4 می به تاریخ شمسی می شه کی؟( حوصله ی حساب کردن ندارم:smile:).
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
......................................
:cool:
آقا این کارت:eek::eek::eek::eek: کی تو ایران پیدا می شه؟ می شه امید داشت چند هفته بعد از انتشار جهانی تو ایران هم بیاد؟ قیمتش تو ایران تقریبا چقدر می تونه بیشتر باشه؟ 4 می به تاریخ شمسی می شه کی؟( حوصله ی حساب کردن ندارم:smile:).
بله مي شه اميدوارم بود.
چند روزي به انتشار اين كارت باقي نمانده چون مي بينيد كه تصاويري از برند HIS و از اين سري منتشر شده كه نويد دهنده انتشار زود هنگام مي باشد.
حدود سي تا چهل دلار بيشتر تو ايران.

قویتر از 9800gt یا ضعیفتر؟
برابر!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر