سازنده TW:Warhammer از برخورد طرفداران ناراحت است

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
20120815_total_war_rome_2.jpeg




سازنده عنوان Total War: Warhammer، استدیوی Creative Assembly، به یوروگیمر گفته است که قلبش از نحوه برخورد طرفداران به درد آمده است.

شاید علت اصلی آن را بازخورد بسیار منفی طرفداران نسبت به سیاست این استدیو در قبال عرضه‌ی DLC دانست که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن رونمایی Warhammer هم شد.
البته قرار دادن یک DLC برای پیش‌خرید بازی که معمولا حاوی یک فکشن یا بیشتر است، سیاست جدیدی نیست و شروع آن به سال 2013 باز می‌گردد. در آن سال بازی Total War: Rome 2 با داشتن همچین سیستمی (Greek States) توانست رکورد پیش‌فروش سری را بشکند. البته فاجعه‌ی عرضه آن بازی، طرفداران را بسیار آشفته کرد و اعتمادشان را از بین برد.
البته این سیاست ادامه پیدا کرد و Attila هم با DLCای به نام The Viking ForFathers عرضه شد و Warhammer هم فکشن Chaos را در گروی این سیستم گذاشت. ناراحتی طرفداران حالا از همیشه بیشتر به گوش می‌رسد و شاید علت آن را پولی کردن فکشنی از بازی دانست که جزء هسته‌ی داستان است و یکی از تنها 5 فکشن قابل بازی است.
jpg

حالا یوروگیمر با Rich Aldridge، طراح بازی استدیوی Creative Assemly نشسته است و در مورد این مسئله از او پرسیده است:

Eurogamer: مردم در انجمن‌های TotalWar نسبت به این اتفاق خشمگینند. آیا این شما را سورپرایز کرد؟

Rich Aldridge:
"بله و نه. به نظرم همیشه افرادی هستند که می‌خواهند صدایشان شنیده شود و اکثریت هم نظرات منفی است. Chaos نقش مهمی در بازی دارد و ما می‌خواستیم در بازی حضور داشته باشند. پس ما تصمیم گرفتیم که با اضافه کردن جزئیات بیشتر، آن‌ها را قابل بازی کنیم. ما قصد ناراحت کردن طرفداران را نداریم، فقط این طور تصور می‌کردیم که با عرضه‌ی این گروه، امکانی جذاب برای یک DLC ایجاد می‌کردیم. البته ما تمامی انتقادات و پیشنهاد را گوش می‌دهیم و در سیاست‌هایمان اعمال خواهیم کرد."
Eurogamer: تریلر رونمایی از Chaos DLC چیزی حدود 40,000 Dislike دارد، به نظر شما منتقی است؟
Rick Aldridge:
" قلب ما را به درد آورد. شما هیچ وقت نمی‌خواهید بازیتان با بازخورد منفی روبرو شود، اما متاسفانه این موضوع در مقابل تعدادی از بازی‌ها تبدیل به عادت شده. تاکید می‌کنم ما تنها می‌خواهیم با عرضه‌ی DLCهای جدید تجربه‌ی بازی را لذت بخش کنیم، حال این تصمیم طرفداران است که آن را بخرند یا نه."
اما به نظر می‌رسد نکته‌ای که باعث عصبانیت طرفداران شده،"محتوای جدید" نبودن این DLCهاست. آن‌ها معتقداند Chaos جزئی از هسته‌ی بازی است و به نوعی از بازی جدا شده تا دوباره به فروش برسد. Mike Simpson، کارگردان هنری بازی، در بلاگ اخیر خود در مورد این مسئله صحبت کرده است:
" در Warhammer با 4 قوم قابل بازی داشتیم و برای Chaos برنامه ریزی کرده بودیم که در آینده‌ی سه‌گانه نقش پررنگی ایفا کند. اما سپس به این فکر افتادیم که حضور آن‌ها را از ابتدای سری پررنگ کنیم که این اتفاق با توجه به منابع محدودمان ممکن نبود. پس با قرار دادن آن‌ها به عنوان DLC، نه تنها می‌توانیم آن‌ها را قابل بازی کنیم بلکه به هدفمان یعنی حضور پررنگ هر چند کنترل شده توسط AI هم برسیم. پس آیا ما بخشی را از بازی جدا کرده‌ایم و در عرضه به فروش می‌رسانیم؟ به نظرم اگر آن را در عرضه به فروش نمی‌رساندیم و بعدا دست به این اقدام می‌زدیم، این حرف درست بود."
در آخر این اعتماد است که به میان می‌آید. آیا این کار، قطعه قطعه کردن بازی و فروختن آن که امروزه بسیار شایع شده کار درستی است و آیا این کار باعث افزایش پیش‌فروش‌ها می‌شود؟


منبع
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
ما تنها می‌خواهیم با عرضه‌ی DLCهای جدید تجربه‌ی بازی را لذت بخش کنیم، حال این تصمیم طرفداران است که آن را بخرند یا نه.
به طور مثال هیچ نیازی به قرار دادن خون تو بازی نیست و در عوض اینا برا لذت بردن ما این عنصر غیر اصلی‌ رو با قیمت 5$ دارن میفروشن.واقعا چه قدر مظلوم.:(

البته این بیشتر سیاست سگا هست،تو COH 2 برچسب روی صندوق جلو جیپ رو 2$ میفروختن.:d
 

Hassan

کاربر سایت
Feb 10, 2006
207
مثل این می مونه که یه فیلم بفروشی بعد 20 دقیقه از وسطش رو برداری. بعد بگی برای دیدنش باید فلان قدر دلار پول داد.این CREATIVE ASSEMBLY هم سر 2 Rome بدجور خراب کرد، بازی نصفه نیمه رو دو سال زودتر داد بیرون، بعد دو سال تازه قابل بازی کردن شد، تازه اون وقتش هم به گرد پای نسخه اول نمی رسید.
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
تا موقعی که بازی اصلی رو 60 دلار به فروش برسونن و 86 دلار پول DLC هاشون باشه ، وضعیت همینطور میمونه .
مثل اینکه به عرصه جدیدی از صنعت گیم وارد شدیم ! :D نسل Season Pass ها و Early Access ها و DLC هایی که حالا بعضی هاشون اندازه خود بازی اصلی قیمت دارن !

از یه ظرف EA و Warner و Activision با استفاده از سیزن پس های گرون قیمت بازی هاشون رو بالای 100 دلار میفروشن ! از یه ظرف عنوان های free to play هستن که با وعده بازی مجانی ، چند برابر قیمت یه بازی نرمال دارن پول به جیب میزنن (Micro Transaction System) که معرف حضورتون هست ! از طرف دیگه عناوینی مثل همین Total War یا Company of Heroes هستن که بازی نصفه با قیمت کامل عرضه میکنن که تا یکی دو سال آینده از DLC ها چند برابر بازی اصلی درآمد زایی کنن ! از یه طرف دیگه حالا سازنده هایی رو داریم که مکانیزم کیک استارتر رو پیش گرفتن ! این از همه جالبتره ! :D
سیستم بازیهای Early Access که معمولا قیمتی حدود 20 تا 30 دلار دارن که در ( سیستم کیک استارتر با Donate کردن کاربر ها ) و اینجا با استفاده از فروش بازی نصفه کاره در مرحله قبل از آلفا حتی ! با هزینه گیمر ها کم کم بازیشون رو تکمیل میکنن و عموما بعد از دو سال یه بازی ناقص و پالیش نشده ای که غیر از حالت مالتی پلیر آنلاین هیچ محتوای داستانی هم نداره تحویل میدن ! ^^
جالبتر تز از اون هم اینه که الان کامیونیتی های بزرگی مثل استیم و به زودی PSN و Xboxlive هم قراره ازشون حمایت کنن و میکنن !
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
یه بازی مثل Civilization V اینقدر کانتنت اضافه می کنه که واقعا نامردی در حق خودت و Firaxisـه اگه DLC هاشو نخری، بعد اینا خون رو حذف می کنن پول می گیرن واسش:))
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
این روند باید متوقف بشه. همین 40.000 لایک باید همه جا باشه. باید اینقدر این اعتراضات بیشتر بشه تا به یه نتیجه ای برسه. الان کافیه یه سر توی استور هر کودوم از پلتفرم ها بزنید. با قیمت های خوشگل 80 و 90 و 100 دلار و ... مواجه میشید. عملا این صنعت به کثافت کشیده شده. گیمر ها شدن کیسه پول کمپانی های بزرگ. واقعا من خودم نمیتونم تحمل کنم که یکی به چشم کیسه پول و احمق نگاهم کنه. یه لحظه تصور کنید، واقعا شرم میکنید.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
این روند باید متوقف بشه. همین 40.000 لایک باید همه جا باشه. باید اینقدر این اعتراضات بیشتر بشه تا به یه نتیجه ای برسه. الان کافیه یه سر توی استور هر کودوم از پلتفرم ها بزنید. با قیمت های خوشگل 80 و 90 و 100 دلار و ... مواجه میشید. عملا این صنعت به کثافت کشیده شده. گیمر ها شدن کیسه پول کمپانی های بزرگ. واقعا من خودم نمیتونم تحمل کنم که یکی به چشم کیسه پول و احمق نگاهم کنه. یه لحظه تصور کنید، واقعا شرم میکنید.
میشه به این صورت هم نگاه کرد که بازی های خیلی وقته افزایش قیمت نداشتن، اینا هم میان اینحوری جبران میکنن. ولی از اونور قضیه به این میرسه که حتی بازی هایی که اونقدر Content ندارن که 60 تا ارزش داشته باشن هم به این قیمت فروخته میشن.بهترین بازار الان مال بازی های Indie هست که قیمت ثابتی ندارن، سازنده میاد با توجه به ارزش بازی قیمت گذاری میکنه.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
دیروز یکی از بچه ها چیزی نشونم داد که رسما دهنمو بست و سخن کوتاه کردم:d یه بازی Shmup یا همون اِشماپ خودمون (:))) با قیمت 50$ به فروش میرسید قیمت این بازی از Dark Souls 2 بیشتر هست=))
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,456
نام
Nimo
قضیه اینه که خیلی وقته سازنده ها میگن قیمت بازی هنوز ثابت هست ولی هزینه ساخت بازی و تکنولوژی خیلی بیشتر شده یه سری دارن اینجوری جبران میکنن کنارشم سو استفاده شدید میکنن چند برابر جبران بشه خود من ترجیح میدادم بازی ها شده بود 75 تا 80 دلار اما دیگه جای بهانه ای نبود خیلی بیشتر به نفع گیمر میشد.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
این روند وقتی متوقف میشه که گیمر سمت خرید این چیزا نره چون برا سازنده و ناشر اینچنینی فقط پول مهمه...وگرنه با امضا جمع کردن و لایک کردن اتفاق خاصی نمی افته....

وقتی خود گیمر بازی ناقص رو میخره...وقتی خود گیمر بازی ۱۰ سال پیشو به قیمت گزاف میخره...وقتی خود گیمر بازی ناقص و pre alpha رو به قیمت بالا میخره.....وقتی خود گیمر بالاتر از بازی اصلی برای dlc و ات و اشغال بازی خرج کنه خوب سازندم مغز خر نخورده که این رویه رو ادامه نده:d

مثل کاری که تو استیم سر بتمن آوردن سر این جور بازیها و کمپانیها هم بیارن اینام ادم میشن

.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
با مدیریت و نظارت درست،سیستم Early access خیلی‌ خوب هست. الان بازی‌های خیلی‌ خوبی‌ تو استیم هستن که همشون با EA و Kickstarter اینجا رسیدن.(بارز ترینشون Pillars of eternity که جزو نامزد‌های Goty هم هست). مشکل اصلی‌ این هست که نظارت درست وجود نداره،یه سری از سازنده‌ها می‌تونن هر کاری خواستن بکنن و مثلا نسبت بالایی از پولی‌ که میگیرن رو هم برا بازی خرج نکنن.اگه این سیستم اصلاح بشه تعداد بازی‌های کیفیت بالا می‌تونه خیلی‌ بیشتر می‌شه.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
با مدیریت و نظارت درست،سیستم Early access خیلی‌ خوب هست. الان بازی‌های خیلی‌ خوبی‌ تو استیم هستن که همشون با EA و Kickstarter اینجا رسیدن.(بارز ترینشون Pillars of eternity که جزو نامزد‌های Goty هم هست). مشکل اصلی‌ این هست که نظارت درست وجود نداره،یه سری از سازنده‌ها می‌تونن هر کاری خواستن بکنن و مثلا نسبت بالایی از پولی‌ که میگیرن رو هم برا بازی خرج نکنن.اگه این سیستم اصلاح بشه تعداد بازی‌های کیفیت بالا می‌تونه خیلی‌ بیشتر می‌شه.
کی نظارت کنه مثلا؟!
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
کلا این DLC ها واقعا ضرره واسه این صنعت باید کلا بساط DLC های پیرهن و لباس وکاراکتر و گروه و خون.. جمع شه
فقط این DLC هایی که گیم پلی اضافه میکنن اونم با ساعات بالا به بازی ارزش دارن
وگرنه DLC که قصدش سواستفاده باشه مثل DLC بتمن هدف ناشر مشخصه چیه
یا DLC این بازی که سازندش کلا اراجیف گفته جهت توجیح و از اونورم مسگه ثلبم به درد اومده !!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر