
شرکت ماکروسافت در اولین اقدام خود پس از معرفی کنسول Xbox one خود، سیاستهایی را پیرامون سازندگان مستقل اعمال نمود که خشم و ناراحتی بسیاری از این بازیسازان را در برداشت که آن حمایت نکردن از این افراد بود. بعد از این اقدام ماکروسافت، بسیار از این استودیوهای کوچک زیر چتر سونی رفتند و برای PS4 بازی ساختند که بعد ماکرو مجبور به عقب نشینی شد و برای جذب این افراد حتی Dev kit های کنسول X1 خود را به صورت مجانی در اختیار آنان گذاشت. ولی با اینکه ماکرو تغییر سیاست را پیشه گرفت و از این سازندگان حمایت کرد، ولی برخی هنوز از صحبتها اولیه این شرکت ناراضی هستند و این عقب نشینی را یک "ریاکاری" از سوی MS میدانند.
خالق بازی Fez یعنی اقای Phil Fish در طی نظری که در Twitter داشت صراحتان اعلام کرد. "همه چیز در این مورد احساس ریاکاری و دورویی را میدهد. این خوب است که MS دارد تلاش میکند در برخی مواقع...ولی چه چیزی یکدفعه عوض شد؟ چی شد که یهو بازیهای مستقل اینقدر ارزشمند شدند؟"
"تمام اینها فقط یک بازگشت مضخرف است، باور اینکه قلب آنها (ماکروسافت) در مکان درستی است و برای ما میزند بسیار سخت است. تمام این مسائل حس دو رویی را به من القا میکند."
وی در آخر نیز بیان نمود، ریاکاری کلمهایست که من به دنبال آن هستم.
http://gamingbolt.com/fez-creator-o...change-everything-about-it-feels-disingenuous