ساخت قلم نوری با استفاده از کنسول بازی «wii» در کشور

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

ghalamnori.jpg

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به ساخت قلم نوری با استفاده از کنسول بازی وی (wii) شدند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، قلم نوری یکی از ابزار اشاره‌یی است که با نزدیک شدن به صفحه نمایش برای ترسیم اشکال دلخواه و کنترل آیکون‌ها یا گزینه‌های نمایش یافته در صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قسمت نوک قلم‌های نوری یک عدسی از جنس یک پلیمر خاص شفاف وجود دارد که وظیفه آن متمرکز کردن پرتوهای نوری بر روی یک نقطه است.

سهیلا منبری، دانش آموخته کارشناسی IT و مدیر این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص قلم نوری طراحی شده گفت: قلم نوری ساخته شده بر خلاف قلم‌های نوری دیگر که به صفحه لمسی خود وابسته بوده و فقط بر روی برد مخصوص کار می‌کنند به هیچ بردی وابسته نبوده و بر روی هر بردی نظیر مانیتور، تلویزیون، پروژکتور و حتی دیوار کاربرد دارد.

وی افزود: قلم نوری ساخته شده صفحاتی مانند مانیتور، پروژکتور و تلویزیون را تبدیل به یک برد الکترونیکی کرده و تمام برنامه‌ها را روی این صفحات هدایت می‌کند.

منبری در خصوص بازی وی (wii) اظهار کرد:‌ وی (wii) کنسول بازی خانگی نسل هفتم است که در سال 2006 به بازار عرضه شده است. مشخصه اصلی این کنسول، کنترلر بی سیم آن است که می‌تواند به عنوان یک وسیله اشاره کننده دستی به کار رود و حرکات را در فضای سه بعدی تشخیص دهد.

به گفته وی، قلم نوری طراحی شده به دلیل استفاده از کنسول بازی wii و بی سیم بودن امکانات بیشتری را به کاربر می‌دهد. همچنین اطلاعات و داده‌ها به صورت امواج مادون قرمز و بلوتوث با رایانه مبادله می‌شود.

وی افزود: به منظور وابسته نبودن این قلم به صفحه لمسی یک برنامه رایانه‌یی طراحی شده که در تمامی سیستم‌ عامل‌ها قابل استفاده است.

منبری در پایان در خصوص کاربردهای این قلم تصریح کرد: قلم نوری برای طراحی‌های گرافیکی، اتوماسیون اداری و همچنین در آموزش مجازی (از راه دور) جهت برقراری ارتباط بین استاد و دانشجویان و همچنین برای نگارش مطالب در کنفرانس‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی هوشمند کاربرد دارد.
 

masood0899

کاربر سایت
Jan 9, 2015
65
نام
مسعود
الان من یه چیزیو نفهمیدم ! اینا یه قلم طراحی کردن که از همون تکنولوژی wii استفاده میکنه یا همون کنترلر wii که فقط یه کاری کردن تو ویندوزم کار کنه؟

Tunngle ID : masood0899
 

sega genesis

کاربر سایت
Aug 20, 2015
136
الان من یه چیزیو نفهمیدم ! اینا یه قلم طراحی کردن که از همون تکنولوژی wii استفاده میکنه یا همون کنترلر wii که فقط یه کاری کردن تو ویندوزم کار کنه؟

Tunngle ID : masood0899

بنظرم با استفاده از فن آوری کنترل wii به اسم wiimote یه خودکار درست کردن :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر