رویا به واقعیت می پیوندد، بازگشت Torment

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Torment-Tides-of-Numenera1-660x350.jpg



ظاهرا یکی از قدیمی ترین آرزوهای آن دسته از گیمرهایی که دوران طلایی CRPG ها را به یاد می آورند در حال تحقق است.
پروژه ی KickStater جدید شرکت InXile به چیزی فراتر از اهداف مالی تعیین شده دست یافته است و این به معنی شروع مراحل ساخت ادامه ای بر یکی از بزرگترین نقش آفرینی های تاریخ Torment است.

InXile اعلام کرده کمپین KickStarter عنوان Torment Tides of Numenera که با هدف مالی $900,000 راه اندازی شده بود اکنون مبلغی بالغ بر 3.5 میلیون دلار را از طرف بیش از 64 هزار طرفدار سری دریافت کرده است.

Torment را در عین اینکه می توان در زمره ی برترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای بر شمرد باید در دسته ی نادیده گرفته شده ترین ها نیز جای داد.بازی علی رغم کیفیت خارق العاده اش هیچ گاه در امر فروش موفق عمل نکرد و این از عواملی بود که باعث شد ساخت دنباله ای بر آن 14 سال به تعویق بیفتد.

Brian Fargo بازیساز افسانه ای و موسس شرکت InXile در این باره گفته است:
"فروش ضعیف PlaneScape Torment باعث شد تا ما شک به کمپین جدیدمان برای ساخت ادامه ی بازی نگاه کنیم ، اما هنگامی که در کمتر از 6 ساعت بیش از یک میلیون دلار به حساب ما واریز شد این به معنای یک روز خوب برای اغاز کار بر Tides of Numenera بود."

اما این همه ی خبرهای خوش برای گیمرهای قدیمی نیست، از InXile خبر می رسد Chris Avellone خالق محبوب سری Fallout و زوج Fargo در دوران طلایی Interplay نیز به پروژه ی Torment Tides of Numenera پیوسته است.
وظیفه ی Avellone نظارت بر روند شکل گیری و پیشرفت داستان ، گیم پلی ، شخصیت ها و خلق المان های مختلف بازی خواهد بود ، امری که باعث می شود بتوانیم از همین حالا Tides of Numenera را عنوانی بسیار با کیفیت بدانیم.

کمپین KickStarter بازی هنوز ادامه دارد و تخمین زده می شود مبلغی بالغ بر 5 میلیون دلار به عنوان بودجه ی اولیه ی ساخت بازی در اختیار سازندگان قرار گیرد.

سال گذشته نیز InXile با حمایت مالی هوادران ساخت دنباله ای بر یکی دیگر از بزرگترین عناوین کلاسیک تاریخ بازی های رایانه ای Wasteland را با جمع آوری تیم طلایی Black Isle کلید زده بود، عنوانی که به نظر می رسد سال جاری میلادی زمان عرضه ی آن خواهد بود. فرصتی مجدد برای تجربه ی شاهکاری از زوج طلایی Avellone و Fargo.

منبع

UPDATE :

امروز Kickstarter بازی به پایان رسید و Torment Tides of Numenera موفق شد با شکستن رکورد قبلی بدل به پردرآمدترین بازی عرضه شده بر روی این سرویس شود.

74500 نفر از بازی حمایت مالی کردند و مبلغ 4.2 میلیون دلار عاید Inxile شد.

Fargo در این باره گفته : Without you there would be no Torment


یه آرتورک جدید هم از بازی به همین مناسبت منتشر شده:

 
آخرین ویرایش:
چه شود. >:d<
من خودم یه مقدار Torment رو بازی کردم، بازی بشدت سخت و کاملا old school بود.
فکر کنم Torment عنوان بهترین داستان تاریخ رو هم یدک میکشه.
بازی سال 1999 عرضه شد و اون زمان که بازیها اکثرا حجمشون به زحمت به 500 مگابایت میرسید Torment حدود 3 گیگابایت حجم داشت (بازی اون زمان تو 4 CD عرضه شد).
 
آخرین ویرایش:
یکی دو ماه پیش بود خبرش رو دیدم. امیدوارم کیفیت Planescape رو داشته باشه،‌ شخصیت‌پردازی اون بازی شاهکار به تمام معنا بود.
 
جالبه که کامیونیتی به شدت از خبر ساخت بازی خوشحالن و دارن خودشونو می کشن :دی تا این لحظه هم بازی دومین پروژه ی بزرگ در بین بازی هایی هست که روی Kickstarter آز لحاظ جذب بودجه موفق بودن اولی Eternity از Obsidian هست که فعلا فقط 100k از Torment جلوئه!
اونوقت اینجا فک کنم 10-20 نفر هم نداریم که بخوان در آینده Torment بازی کنن یا بازی کرده باشن :|
 
اونوقت اینجا فک کنم 10-20 نفر هم نداریم که بخوان در آینده Torment بازی کنن یا بازی کرده باشن
این بازی مال 14 سال پیش هست یعنی طرف باید حداقل 25 سالش باشه تا یادش باشه بازیش چی بوده .. دیگه لذت میبرده یا نه پیش کش
الان بنظرت اینجا همچین ادمایی چه تعداد اینجا هستند؟
من خودم 23 سالمه و 12 سال هست بازی می کنم
 
این بازی مال 14 سال پیش هست یعنی طرف باید حداقل 25 سالش باشه تا یادش باشه بازیش چی بوده .. دیگه لذت میبرده یا نه پیش کش
الان بنظرت اینجا همچین ادمایی چه تعداد اینجا هستند؟
من خودم 23 سالمه و 12 سال هست بازی می کنم

مثه اینه که بگیم فقط آدمای 70-80 ساله باید درباره همشهری کین و یا کازابلانکا و بنهور حرف بزنن و دیده باشنشو ازش تعریف کنن!

اینطوری نیست اگه به بازی های رایانه ای هم مثه سینما نگاه کنیم هنوز هم میشه رفت Torment رو دانلود کرد ، بازی کرد و لذت برد و منتظر دنباله ی اون بود، نیازی نیست حتما 30-40 سال داشته باشی فقط باید بتونی از محدود کردن خودت به جلوه های بصری بگذری و از کلی تجربه ی کلاسیک و عالی لذت ببری:دی
 
مثه اینه که بگیم فقط آدمای 70-80 ساله باید درباره همشهری کین و یا کازابلانکا و بنهور حرف بزنن و دیده باشنشو ازش تعریف کنن!

اینطوری نیست اگه به بازی های رایانه ای هم مثه سینما نگاه کنیم هنوز هم میشه رفت Torment رو دانلود کرد ، بازی کرد و لذت برد و منتظر دنباله ی اون بود، نیازی نیست حتما 30-40 سال داشته باشی فقط باید بتونی از محدود کردن خودت به جلوه های بصری بگذری و از کلی تجربه ی کلاسیک و عالی لذت ببری:دی
راست میگه سوشا
من اینو روی پنتیوم 1 233 بازی کردم با رم 32 اینو اجرا کردم
توقع داری این بچه ها بیان اون بازیها که البته در اون زمان گرافیکش شاهکار بود رو بازی کنند
ولی موندم کیا به این دو تا پروژه wasteland و tormented کمک کردن در حالیکه انحصاری pc هستند و اینقدر بازیهای قدیمی هستند
و فکر کنم دلیل برتری واقعی pc همینه که سن و سال داره
 
البته نمیشه از این مورد گذشت که RPG Gamerهای اصیل و درست حسابی، بیشترشون مال دهه‌های 70 - 80 بودند (دوران طلایی RPG) ولی بازم نمیشه گفت که کسایی که بعدا RPG زدن رو شروع کردن پس گیمر نیستن. من و خیلی از دوستان دیگه تا حداقل 15 سالگی (کم کمش) نمیتونستیم چیزی از این سبک و داستان و ... بفهمیم (حالا هرکی میخواد بگه من فلان سال بازی کردم، حقیقت رو نمیشه عوض کرد) اما خیلی‌ها که به این سبک علاقه داشتند (از جمله خودم) بعدا اون‌ها رو بازی کردند (به خصوص کسایی که گرافیک براشون اهمیتی نداره. خود من سال 2009 که سال کم بازی‌ای بود بیش‌تر این RPGها رو بازی کردم)
 
البته نمیشه از این مورد گذشت که RPG Gamerهای اصیل و درست حسابی، بیشترشون مال دهه‌های 70 - 80 بودند (دوران طلایی RPG) ولی بازم نمیشه گفت که کسایی که بعدا RPG زدن رو شروع کردن پس گیمر نیستن. من و خیلی از دوستان دیگه تا حداقل 15 سالگی (کم کمش) نمیتونستیم چیزی از این سبک و داستان و ... بفهمیم (حالا هرکی میخواد بگه من فلان سال بازی کردم، حقیقت رو نمیشه عوض کرد) اما خیلی‌ها که به این سبک علاقه داشتند (از جمله خودم) بعدا اون‌ها رو بازی کردند (به خصوص کسایی که گرافیک براشون اهمیتی نداره. خود من سال 2009 که سال کم بازی‌ای بود بیش‌تر این RPGها رو بازی کردم)
من خودم وقتی Torment رو یه مقدار بازی کردم اعصابم خورد شد. بازی بشدت سخت و یه RPG اصیل بود.
حتی Fallout 1 رو هم یه مقداربازی کردم. یادمه اولین دشمن بازی یه موش بود. واسه کشتن این موش به حدی سختی کشیدم که اشک تو چشمهام جمع شد. :دی
 
امروز Kickstarter بازی به پایان رسید و Torment Tides of Numenera موفق شد با شکستن رکورد قبلی بدل به پردرآمدترین بازی عرضه شده بر روی این سرویس بشه.

74500 نفر از بازی حمایت مالی کردند و مبلغ 4.2 میلیون دلار عاید Inxile شد.

Fargo در این باره گفته : Without you there would be no Torment


یه آرتورک جدید هم از بازی به همین مناسبت منتشر شده:




 
دو تصویر زیبا که یکش ارتورک هست.



Avellone فکر کنم تو PlaneScape Torment هم لید دیزاینر بود. بعد الان یه سوالی که برای من پیش اومده، استودیو سازنده بازی عوض شده؟
 
Avellone فکر کنم تو PlaneScape Torment هم لید دیزاینر بود. بعد الان یه سوالی که برای من پیش اومده، استودیو سازنده بازی عوض شده؟

استودیوی سازنده بازی اول Black Isle افسانه ای بود که بسته شد.(البته InterPlay در صدد بازگشایی مجددش هست.)
سازنده ی فعلی بازی Inxile هست که بخشی از اعضای سابق BI عضوش هستند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or