راه پیروزی مایکروسافت مقابل سونی در نبرد کنسول ها

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,711
تغییرات بزرگ در مدیریت و استراتژی های مارکتینگ مایکروسافت در صحنه گیمینگ بر کسی پوشیده نیست. در حالی که در این نسل PlayStation جایگاه مقتدرانه ای دارد و به نظرهم نمی رسد که قصدی برای رها کردنش داشته باشد، مایکروسافت که حالا در نزدیکی عرضه کنسول نسل جدیدش  Xbox Series X قرار گرفته، باید هرچه در توان دارد را انجام دهد تا با بازگرداندن فن های قدیمی این اکوسیستم به Xbox Series X به جایگاه مطلوب و مورد انتظارش برسد.
بدون هیچ شکی در حال حاضر از بهترین افراد این صنعت مشغول کار بر روی XBOX و مارکتینگ آن هستند تا بتوانند در سال 2020 بهترین تقابل را با رقیب خود یعنی PS5 داشته باشند. با این حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین پیام های خود، استراتژی جدیدی را نمایان ساخت که می تواند Xbox Series X را به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای پلی استیشن 5 معرفی کند.
همکاری با بازیسازهای ژاپنی
بگذارید اینگونه شروع کنیم. ما و خیلی از گیمرها در تمام دنیا شیفته بازیهای ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این...

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,376
مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و ...) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ....). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.
والا بر فرض هم بتونن نسل رو ببرن از سونی که البته تقریبا از محالات هست عمرا تو بازار ژاپن بتونن ببرن سونی رو ژاپنیا به شدت ناسیونالیستن 360 تو نسل هفت که مایکرو خیلی خوب عمل کرد مخصوصا تو ژاپن و کلی بازی از انحصار دراورد و کلی بازی ژاپنی پسند انحصاری منتشر کرد اندازه فروشش تو ایرانم فکر کنم نبود ولی در کل خوبه بازی هایی که استودیوهای ژاپنی میسازن و سبکای ژاپنی پسند تو ارشیوش باشن شاید تو غرب به اندازه ژاپن محبوبیت نداشته باشن اینجور بازی ها ولی در کل محبوبیت بالایی دارن بین گیمرای غربی
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
جواب این یک خط بده اینستال بیس کنسول XBOX 360 کجا رفت ؟

مشکل اصلی ما اینجاست که باید درباره موضوعاتی بحث کنیم که طرف مقابل حتی تعریف کلی از اون موضوع رو نمی دونه ولی کماکان به حرفش پافشاری می کنه. و این خیلی عذاب آوره.
شما وقتی یک محصول از یک برند خاص میخرید، اگر نیازهاتون رو برطرف کنه و همون چیزی باشه که ازش انتظار داشتید، اینجا شما وارد اینستال بیس اون برند شدید. و تا زمانی که اون برند بتونه همواره نیازها و خواسته های شمارو برطرف کنه، بدون هیچ تاملی محصول جدیدش رو خواهید خرید. این روند تا جایی ادامه پیدا میکنه که برند مذکور در ارایه محصولات جدیدش دچار کاستی ها یا مشکلات "جدی و زیاد" بشه. اونجاست که شما دنبال یک جایگزین جدید براش می گردید. و این روند همینطور ادامه خواهد داشت. نوکیا هم مثال خوبیه. اگر نوکیا میتونست به همون روند ادامه بده، و اون اشتباهات فاحش رو مرتکب نشه، شاید الان خیلی از برندهایی که محبوب هستند، اصلا وجود خارجی نداشتند!
دوستمون @Forgotten به بهترین شکل در باره اهمیت اینستال بیس توضیح دادن. توصیه میکنم دوباره کامنتشو بخونید.

مشکل شما همینه دقیقا ملت برده برند ها میدونی شاید چون خودتون اینجوری فکر میکنین .

شما وقتی یک محصول میخری راجبش تحقیق میکنی اگه خوب باشه میخری اگه نباشه نمیخری به همین راحتی وقتی نیاز من برطرف میکنه یعنی مشکلی نداره و استاندارد های من داره تامین وقتی مشکلی داشته باشه و استاندارد های نگزرونه یعنی مشکل داره و تهیه نمیکنم به همین راحتی .

شما نمیخواین قبول کنین که مردم عقل دارن شعور دارن حق انتخاب دارن وقتی میخوان یک چیزی بخرن راجبش تحقیق میکنن بیشتر ملت اینجوری هستن اگه شما ملت برده برند خاصی میدونین شاید به خاطر اینکه اون برند موفق عمل کرده و محصول بد نداده یا قابل قبول بوده برای مصرف کننده ربطی به بد بودن یا نا موفق بودن برند نداره الان حتما Wii u کنسول عالی بوده فقط ملت قدرش ندونستن نه برادر من وقتی برند خاصی وسیله مرود انتظار مصرف کننده تولید نمیکنه ملت هم که تحقیق میکنن برای خرید پول بابتش نمیدن به همین راحتی.

خیر مردم احمق نیستن بدون تحقیق پولشون از سر راه هم نیاوردن چون برای مثال تا دریروز PS میخریدن فردا نباید X بخرن یا .... این بحث فن بازی که افرادی مثل شما فکر میکنین چون عمری از یک وسیله استفاده کردین حتما باید تا ابد اون وسیله بدون هیچ فکری و مقایسه ای با بقیه محصولات تهیه کنی اینجوری بود الان TV های سونی باید پرفروشترین TV های دنیا میبودن چون یک زمانی نماد کیفیت بود الان جای خودش داده به بقه ملت تحقیق کردن دیدن چی محصول الجی یا سامسونگ از فلان محصول سونی بهتر اون خریدن ملت تحقیق میکنن چون قبلا TV سونی داشتن مثل احمق ها نمیرن TV Sony بخرن .

خیر ملت سر هر وسلیه ای که میخرن تحقیق میکنن این نظریه شما برای ملت دهه 80-90 صدق میکنه الان 2020 هستیم دیگه بهتر یک نگاهی به عصر ارتباطات و تکنولوژی و ملت بندازی ببینی که دوران دنبال برند رفتن برای خیلی ها به سر امده جز یک سری ادم که برای پز و کلاس دنبال برند میرن به حالتی که شما داری در موردش صحبت میکنی .

بحث سر همین اشتباه اگه قرار باشه که برندش موفق عمل کنه که کسی ترکش نمیکرد پسر خوب خیلی بحالی خدایش مطلب قشنگ بپیچون انگار بقیه دارن چیز دیگه ای میگن وقتی برندی موفق عمل نکنه مشخصا ملت هم نمیخرن محصول میرن دنبال برندی که داره جنس و محصول مورد انتظارشون تولید میکنه به همین راحتی هیچ کسی در قید و بند خرید محصول شرکتی که محصول قبلیش موفق بوده حتما بره محصول بعدی بخره نیست مگه اینکه شما خودت اینجوری باشی wii u و کنسول سونی PS3 اوایل نسل قبل قشنگ این نظریه دنبال برند رفتن شما که اشتباه ثابت میکنن بحث بقیش الکی و فقط شما داری الکی برای چیزی که مشخصه به در دیورا میکوبی الان اون انیستال بیس موفق 360 از نسل قبل کجاست ؟ اصلا نرفتن کنسول PS4 بخرن .
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,711
مشکل شما همینه دقیقا ملت برده برند ها میدونی شاید چون خودتون اینجوری فکر میکنین .

شما وقتی یک محصول میخری راجبش تحقیق میکنی اگه خوب باشه میخری اگه نباشه نمیخری به همین راحتی وقتی نیاز من برطرف میکنه یعنی مشکلی نداره و استاندارد های من داره تامین وقتی مشکلی داشته باشه و استاندارد های نگزرونه یعنی مشکل داره و تهیه نمیکنم به همین راحتی .

شما نمیخواین قبول کنین که مردم عقل دارن شعور دارن حق انتخاب دارن وقتی میخوان یک چیزی بخرن راجبش تحقیق میکنن بیشتر ملت اینجوری هستن اگه شما ملت برده برند خاصی میدونین شاید به خاطر اینکه اون برند موفق عمل کرده و محصول بد نداده یا قابل قبول بوده برای مصرف کننده ربطی به بد بودن یا نا موفق بودن برند نداره الان حتما Wii u کنسول عالی بوده فقط ملت قدرش ندونستن نه برادر من وقتی برند خاصی وسیله مرود انتظار مصرف کننده تولید نمیکنه ملت هم که تحقیق میکنن برای خرید پول بابتش نمیدن به همین راحتی.

خیر مردم احمق نیستن بدون تحقیق پولشون از سر راه هم نیاوردن چون برای مثال تا دریروز PS میخریدن فردا نباید X بخرن یا .... این بحث فن بازی که افرادی مثل شما فکر میکنین چون عمری از یک وسیله استفاده کردین حتما باید تا ابد اون وسیله بدون هیچ فکری و مقایسه ای با بقیه محصولات تهیه کنی اینجوری بود الان TV های سونی باید پرفروشترین TV های دنیا میبودن چون یک زمانی نماد کیفیت بود الان جای خودش داده به بقه ملت تحقیق کردن دیدن چی محصول الجی یا سامسونگ از فلان محصول سونی بهتر اون خریدن ملت تحقیق میکنن چون قبلا TV سونی داشتن مثل احمق ها نمیرن TV Sony بخرن .

خیر ملت سر هر وسلیه ای که میخرن تحقیق میکنن این نظریه شما برای ملت دهه 80-90 صدق میکنه الان 2020 هستیم دیگه بهتر یک نگاهی به عصر ارتباطات و تکنولوژی و ملت بندازی ببینی که دوران دنبال برند رفتن برای خیلی ها به سر امده جز یک سری ادم که برای پز و کلاس دنبال برند میرن به حالتی که شما داری در موردش صحبت میکنی .

بحث سر همین اشتباه اگه قرار باشه که برندش موفق عمل کنه که کسی ترکش نمیکرد پسر خوب خیلی بحالی خدایش مطلب قشنگ بپیچون انگار بقیه دارن چیز دیگه ای میگن وقتی برندی موفق عمل نکنه مشخصا ملت هم نمیخرن محصول میرن دنبال برندی که داره جنس و محصول مورد انتظارشون تولید میکنه به همین راحتی هیچ کسی در قید و بند خرید محصول شرکتی که محصول قبلیش موفق بوده حتما بره محصول بعدی بخره نیست مگه اینکه شما خودت اینجوری باشی .
چی میگی؟
من دارم در مورد ایسنتال بیس حرف میزنم. چه ربطی به عقل و شعور داره؟
کسی که از یه برند محصولی خریداری میکنه، در صورتی که محصول جدید اون برند هم بتونه نیازهای اصلیشو برطرف کنه، به جای (ریسک) خرید از یک برند جدید از همون برندی که قبلا ازش استفاده کرده، خرید می کنه. البته تا زمانی که اختلاف فاحش یا مشکل حادی در اون محصول در قیاس با رقبا (برندهای دیگه) وجود نداشته باشه. انقدر سخته فهمیدن این موضوع؟
اصن معنی اینستال بیس رو نمی دونی چی هست هی میای اظهار فضل میکنی. تمومش کن دیگه. منم دیگه ریپلای نکن.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
چی میگی؟
من دارم در مورد ایسنتال بیس حرف میزنم. چه ربطی به عقل و شعور داره؟
کسی که از یه برند محصولی خریداری میکنه، در صورتی که محصول جدید اون برند هم بتونه نیازهای اصلیشو برطرف کنه، به جای (ریسک) خرید از یک برند جدید از همون برندی که قبلا ازش استفاده کرده، خرید می کنه. البته تا زمانی که اختلاف فاحش یا مشکل حادی در اون محصول در قیاس با رقبا (برندهای دیگه) وجود نداشته باشه. انقدر سخته فهمیدن این موضوع؟
اصن معنی اینستال بیس رو نمی دونی چی هست هی میای اظهار فضل میکنی. تمومش کن دیگه. منم دیگه ریپلای نکن.

قشنگ مشخصه چی دارم میگم فقط خودت به کوچه علی چپ زدی.

ریسک خرید . =)) اوه پس شما وقتی میخوای خرید جدید انجام بدی ریسک میکنی و میری بر اساس اینکه کنسول قبلی داشتی کنسول بعدی بدون هیچ فکری و تحقیقی میخری (بدون اینکه امکان داشته باشه کنسول گند زده باشه ) اما خرید یک محصول دیگه ریسک خرید حساب میشه .:)):)):))

خدایش خیلی باحالی قشنگ زدی کوچه کناری برای خودت میری حاجی بحث این بود که کنسول قبلی 150 میلیون هم بفروشه کنسول بعدی اگه موفق نباشه ملت کنسول نمیخرن همون جوری که wii u نخریدن همون جوری که اول نسل ps3 نخریدن همون جوری که اول نسل جز فن های ماکروسافت کسی دنبال کنسول خرید Xbox نرفت بحث اون چند میلیون که اشغال هم بزاری جلوشون اسمش فلان چی باشه با انیستال بیس قاطی نکن پسر خوب .

انیستال بیس فروش یک محصول که بر اساس کیفیت اون محصول میاد ربطی به طرفدار های اون محصول نداره .

اون کسی که معنی اینستال بیس نمیدونه شمایی که فرق بین طرفدار بودن و خریدار محصول بودن هنوز نفهمیدی میخوای ریپلای نشی کمتر جوک بگو اینجا فرم میخوای کسی به جوک گفتن هات گیر نده .

اگه قرار باشه 150 میلیون نفری که PS2 خریدن انیستال بیس PS حساب بشن باید الان کنسول PS3 هم 150 میلیون فروش میداشته که نداره .
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
بحث برندینگ و در کنار اون ایسنتال بیس یا طرفدار یا در اصطلاحش عامش مشتری (دائمی) یک چیز اثبات شده است. چیزی نیست که بشه قبولش نکرد. برای همین هم شرکت ها سالیانه میلیون ها دلار هزینه برای معرفی یا تثبیت برند خودشون میکنن. این چیزی نیست که بشه اون را منکر شد.

اما در موفقیت و فروش یک کنسول تنها عامل تعیین کننده نیست. بلکه یک عامل موثر هست.

هم سونی و هم ماکروسافت به ترتیب نسل هفت و هشت را در حالتی شروع کردن که ایسنتال بیس خوبی روی محصول قبلی شون داشتن و این عده خریدار بالقوه محصول جدیدشون بودن. ولی خب اشتباهای زیاد هردوتا باعث شد که بخش زیادی از این خریدارهای بالقوه بالفعل نشن.

الان 105 میلیون نفری که PS4 خریدن جز ایسنتال بیس سونی حساب میشن که یک نسل با این کنسول بازی کردن، انحصاری هاش را خریدن، روی PSN سرمایه گذاری کردن و ... این 105 میلیون نفر مشتری بالقوه سونی هستن و در شرایط برابر به احتمال بالا دوست دارن ادامه اون کنسول را بخرن.

حالا پس فردا سونی بیاد برای مثال 100 دلار کنسولش را گرون تر قیمت بزنه درحالی که قدرتش 30 درصد هم کمتر از ایکس باکس جدید باشه مشخصا یک بخش بزرگی از این خریدارن بالقوه به سمت ایکس باکس میرن. چیه این اینقدر پیچیده اس که نیاز به جدل داره؟
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
حالا پس فردا سونی بیا برای مثال 100 دلار کنسولش را گرون تر قیمت بزنه درحالی که قدرتش 30 درصد هم کمتر از ایکس باکس جدید باشه مشخصا یک بخش بزرگی از این خریدارن بالقوه به سمت ایکس باکس میرن. چی این اینقدر پیچیده اس که نیاز به جدل داره؟

بحث سر همین یک خط بود که در صورتی که گند بزنه ملت ریزش میکنن اما چی دوستمون گیر داده میگه به هر حال ملت چون اون کنسول داشتن و ... کنسول میخرن. :|

مشخصا جز طرفدار های ثابت محصول که مشخصا کل اون 100 میلیونی که PS4 خریدن طرفدار های ثابت PS حساب نمیشن شاید علاقه پیدا کرده باشن اما اگه سونی گند بزنه از همون راهی که امدن میرن طرف اپشن دیگه موضوع همینقدر ساده بود .
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,954
نام
احمد
والا بر فرض هم بتونن نسل رو ببرن از سونی که البته تقریبا از محالات هست عمرا تو بازار ژاپن بتونن ببرن سونی رو ژاپنیا به شدت ناسیونالیستن 360 تو نسل هفت که مایکرو خیلی خوب عمل کرد مخصوصا تو ژاپن و کلی بازی از انحصار دراورد و کلی بازی ژاپنی پسند انحصاری منتشر کرد اندازه فروشش تو ایرانم فکر کنم نبود ولی در کل خوبه بازی هایی که استودیوهای ژاپنی میسازن و سبکای ژاپنی پسند تو ارشیوش باشن شاید تو غرب به اندازه ژاپن محبوبیت نداشته باشن اینجور بازی ها ولی در کل محبوبیت بالایی دارن بین گیمرای غربی
این ناسیونالیست بودن ژاپنیا رو از کجا میارید؟ :-"

اینا اگه ناسیونالیست بودن می رفتن گوشی سونی می خریدن تا وضعیت بخش موبایل سونی به این روز نیوفته...

دلیلی که من "شخصا" حس می کنم باعث برنده بودن سونی تو بخش کنسول ها در ژاپن هست اینه که مایکروسافت هیچ غلطی تقریبا نمی کنه برا بدست آوردن بازارشون (تو این نسل حداقل) و البته تقریبا ناشناخته س بین عوام مردم کنسولش....
الان برا PS4 یه سیل تولید بازی های ژاپنی هست که بعضا حتی ریلیز غربی هم ندارن. مالتی پلتفرم کردن یه سری عنوان بزرگ یا عناوین انحصاری تعداد کم نمی تونه یه تنه با این جریان مقابله کنه (تو ژاپن حداقل)...
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,956
نام
آریا
به سبک این مجری‌های ورزشی که هی میان میگن فلانی باخت ولی در حقیقت پیروز میدان بود و این حرف‌ها، توی نسل قبل هم واقعاً بازنده‌ای نداشتیم و همدیگه رو بغل کنین. :D
نینتندو که با Wii بیشترین فروش رو کرد و جزو معدود کنسول‌های بالای ۱۰۰ میلیون تاریخ شد و یه محصول مهم ساخت که دنیای بازی رو به دو دوره‌ی قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. اون هم با در نظر گرفتن اینکه توی نسل قبلش با GameCube حتی از Xbox تازه‌وارد هم کمتر فروخته بود.
مایکروسافت هم با دومین کنسولش خیلی بهتر از اولی جلو رفت و تونست چند برابر کنسول قبلی خودش یعنی ۸۰ و خورده‌ای میلیون بفروشه و به یه رقیب خفن برای دو تا از بزرگان این صنعت تبدیل بشه و مخصوصاً توی بازار آمریکا طوفان به پا کنه.
سونی هم با اینکه با PS3 در حد PS1 و PS2 موفق نبود، ولی از هیچ زاویه‌ای بازنده محسوب نمیشه. یعنی اگه در نظر بگیریم PS3 یک سال بعد از 360 اومد، قیمتش ۲۰۰ دلار بیشتر بود و بازی ساختن براش در اوایل کار به شدت سخت بود و در نهایت بیشتر از ۸۰ میلیون فروخت، واقعاً نمیشه بهش گفت بازنده.
این وسط چیزی که مشخصه اینه که موفقیت و شکست فلان کنسول یه شرکت نمیتونه نشون‌دهنده‌ی موفقیت و شکست «قطعی» کنسول بعدی اون شرکت باشه. شاید بی‌تأثیر نباشه و به هر حال معروفیت برند بهش کمک می‌کنه، ولی تاریخ نشون داده که خیلی وقت‌ها هم این محبوبیت نقش شلغم رو داشته. :D
نینتندو با GameCube فروش خوبی نداشت. با Wii ترکوند و به دومین کنسول خونگی تاریخ در زمان خودش تبدیل شد. بعدش با Wii U به فاجعه رسید و الآن با Switch داره غوغا می‌کنه.
مایکروسافت هم با Xbox فروش خوبی نداشت. با 360 عالی کار کرد و یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها رو فرستاد توی بازار و الآن با X1 نسبت به نسل قبل افت زیادی کرده.
این وسط اگه بخوام یه ذره فن‌بازی دربیارم (البته حقیقته! :D) باید بگم تنها شرکتی که تا حالا توی کنسول‌های خونگی هیچ شکستی نداشته سونی بوده. شرکتی که تا امروز ۴ تا کنسول خونگی داده و کمترینش با ۸۷ میلیون فروش، پنجمین کنسول خونگی پرفروش تاریخه و همین پنجمین کنسول پرفروش خونگی لقب بازنده رو می‌گیره که نشون‌دهنده‌ی میزان موفقیت سونی توی این بازاره! جل‌الخالق! :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
به سبک این مجری‌های ورزشی که هی میان میگن فلانی باخت ولی در حقیقت پیروز میدان بود و این حرف‌ها، توی نسل قبل هم واقعاً بازنده‌ای نداشتیم و همدیگه رو بغل کنین. :D
نینتندو که با Wii بیشترین فروش رو کرد و جزو معدود کنسول‌های بالای ۱۰۰ میلیون تاریخ شد و یه محصول مهم ساخت که دنیای بازی رو به دو دوره‌ی قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. اون هم با در نظر گرفتن اینکه توی نسل قبلش با GameCube حتی از Xbox تازه‌وارد هم کمتر فروخته بود.
مایکروسافت هم با دومین کنسولش خیلی بهتر از اولی جلو رفت و تونست چند برابر کنسول قبلی خودش یعنی ۸۰ و خورده‌ای میلیون بفروشه و به یه رقیب خفن برای دو تا از بزرگان این صنعت تبدیل بشه و مخصوصاً توی بازار آمریکا طوفان به پا کنه.
سونی هم با اینکه با PS3 در حد PS1 و PS2 موفق نبود، ولی از هیچ زاویه‌ای بازنده محسوب نمیشه. یعنی اگه در نظر بگیریم PS3 یک سال بعد از 360 اومد، قیمتش ۲۰۰ دلار بیشتر بود و بازی ساختن براش در اوایل کار به شدت سخت بود و در نهایت بیشتر از ۸۰ میلیون فروخت، واقعاً نمیشه بهش گفت بازنده.
این وسط چیزی که مشخصه اینه که موفقیت و شکست فلان کنسول یه شرکت نمیتونه نشون‌دهنده‌ی موفقیت و شکست «قطعی» کنسول بعدی اون شرکت باشه. شاید بی‌تأثیر نباشه و به هر حال معروفیت برند بهش کمک می‌کنه، ولی تاریخ نشون داده که خیلی وقت‌ها هم این محبوبیت نقش شلغم رو داشته. :D
نینتندو با GameCube فروش خوبی نداشت. با Wii ترکوند و به دومین کنسول خونگی تاریخ در زمان خودش تبدیل شد. بعدش با Wii U به فاجعه رسید و الآن با Switch داره غوغا می‌کنه.
مایکروسافت هم با Xbox فروش خوبی نداشت. با 360 عالی کار کرد و یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها رو فرستاد توی بازار و الآن با X1 نسبت به نسل قبل افت زیادی کرده.
این وسط اگه بخوام یه ذره فن‌بازی دربیارم (البته حقیقته! :D) باید بگم تنها شرکتی که تا حالا توی کنسول‌های خونگی هیچ شکستی نداشته سونی بوده. شرکتی که تا امروز ۴ تا کنسول خونگی داده و کمترینش با ۸۷ میلیون فروش، پنجمین کنسول خونگی پرفروش تاریخه و همین پنجمین کنسول پرفروش خونگی لقب بازنده رو می‌گیره که نشون‌دهنده‌ی میزان موفقیت سونی توی این بازاره! جل‌الخالق! :D
اختلاف قیمت PS3 و X360 تو مدل مشابه (هارد ۲۰ گیگ)، موقع لانچ پلی ۳، ۱۰۰ دلار بود :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,956
نام
آریا
اختلاف قیمت PS3 و X360 تو مدل مشابه (هارد ۲۰ گیگ)، موقع لانچ پلی ۳، ۱۰۰ دلار بود :D
هرکدوم از اینا زمان عرضه دو تا مدل داشتن و اگه اختلاف قیمت ارزون‌ترین مدل هر دو کنسول رو حساب کنیم، ۲۰۰ دلار می‌شده. :D
یعنی همچین وضعیتی بود:
360 ارزون: ۳۰۰
360 گرون: ۴۰۰
PS3 ارزون: ۵۰۰
PS3 گرون: ۶۰۰
یعنی کسی که می‌خواسته بین این دو تا کنسول یکی رو انتخاب کنه و قیمت براش مهم بوده و فقط می‌تونسته سراغ «ارزون‌ترین مدل» بره، برای انتخاب ارزون‌ترین PS3 باید ۲۰۰ دلار بیشتر از ارزون‌ترین 360 خرج می‌کرده. حالا اگه اختلاف مدل گرون 360 و مدل ارزون PS3 رو حساب کنیم می‌شده ۱۰۰ دلار. از اون طرف هم اختلاف مدل ارزون 360 و مدل گرون PS3 می‌شده ۳۰۰ دلار! :D
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,711
به سبک این مجری‌های ورزشی که هی میان میگن فلانی باخت ولی در حقیقت پیروز میدان بود و این حرف‌ها، توی نسل قبل هم واقعاً بازنده‌ای نداشتیم و همدیگه رو بغل کنین. :D
نینتندو که با Wii بیشترین فروش رو کرد و جزو معدود کنسول‌های بالای ۱۰۰ میلیون تاریخ شد و یه محصول مهم ساخت که دنیای بازی رو به دو دوره‌ی قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. اون هم با در نظر گرفتن اینکه توی نسل قبلش با GameCube حتی از Xbox تازه‌وارد هم کمتر فروخته بود.
مایکروسافت هم با دومین کنسولش خیلی بهتر از اولی جلو رفت و تونست چند برابر کنسول قبلی خودش یعنی ۸۰ و خورده‌ای میلیون بفروشه و به یه رقیب خفن برای دو تا از بزرگان این صنعت تبدیل بشه و مخصوصاً توی بازار آمریکا طوفان به پا کنه.
سونی هم با اینکه با PS3 در حد PS1 و PS2 موفق نبود، ولی از هیچ زاویه‌ای بازنده محسوب نمیشه. یعنی اگه در نظر بگیریم PS3 یک سال بعد از 360 اومد، قیمتش ۲۰۰ دلار بیشتر بود و بازی ساختن براش در اوایل کار به شدت سخت بود و در نهایت بیشتر از ۸۰ میلیون فروخت، واقعاً نمیشه بهش گفت بازنده.
این وسط چیزی که مشخصه اینه که موفقیت و شکست فلان کنسول یه شرکت نمیتونه نشون‌دهنده‌ی موفقیت و شکست «قطعی» کنسول بعدی اون شرکت باشه. شاید بی‌تأثیر نباشه و به هر حال معروفیت برند بهش کمک می‌کنه، ولی تاریخ نشون داده که خیلی وقت‌ها هم این محبوبیت نقش شلغم رو داشته. :D
نینتندو با GameCube فروش خوبی نداشت. با Wii ترکوند و به دومین کنسول خونگی تاریخ در زمان خودش تبدیل شد. بعدش با Wii U به فاجعه رسید و الآن با Switch داره غوغا می‌کنه.
مایکروسافت هم با Xbox فروش خوبی نداشت. با 360 عالی کار کرد و یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها رو فرستاد توی بازار و الآن با X1 نسبت به نسل قبل افت زیادی کرده.
این وسط اگه بخوام یه ذره فن‌بازی دربیارم (البته حقیقته! :D) باید بگم تنها شرکتی که تا حالا توی کنسول‌های خونگی هیچ شکستی نداشته سونی بوده. شرکتی که تا امروز ۴ تا کنسول خونگی داده و کمترینش با ۸۷ میلیون فروش، پنجمین کنسول خونگی پرفروش تاریخه و همین پنجمین کنسول پرفروش خونگی لقب بازنده رو می‌گیره که نشون‌دهنده‌ی میزان موفقیت سونی توی این بازاره! جل‌الخالق! :D
این مبحث انقدر هم سخت نیست که شما در حد شکافتن هسته اتم پیچیدش میکنید.
وقتی دو برند رو در یک کتگوری و در یک پریود خاص، از لحاظ میزان سود و زیان باهم مقایسه میکنیم دقیقا چه چیز اونها مقایسه میشن؟ پول (سود) و اینستالد بیسی که در اون کتگوری به دست آوردن باهم مقایسه میشن. که همین دو عامل هم باعث میزان رشد ارزش برند میشه.
یه مثال میزنم.
آقای x پارسال تونسته 25 تا گردو بفروشه.که این بالاترین رکورد فروشش تا به الان بوده. امسال با تلاش و پشتکار اون 25 گردو رو تبدیل کرده به 83 تا گردو. که این یعنی حدودا سه و نیم برابر فروش بیشتر و پیدا کردن مشتری های جدید تر و در نتیجه سود بیشتر!
آقای s پارسال تونسته 159 تا گردو بفروشه. اما امسال به خاطر کاستی و اشتباهات نتونسته مشتری هایی که پارسال داشته رو راضی نگه داره و فروشش کم شده و به 85 عدد گردو رسیده. که این یعنی حدودا نصفی از فروش و مشتری هاش رو از دست داده. و متعاقبن سودش هم کمتر شده. و به عبارت دیگه نسبت به پارسال ضرر ده بوده!
به نظر شما اگر بخایم برنده و بازنده رو بین آقای x و آقای s مشخص کنیم. کدوم یکی برنده است و کدوم یکی بازنده؟

دیگه فکر نمیکنم از این ساده تر بشه بیان کرد.
 
آخرین ویرایش:

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
به نظر من محبوبیت و این حرفا بیشتر واسه اون دوره هایی بود که ملت سخت میتونستن برندهای جدید رو بشناسن نه الان که هم تبلیغات راحت شده و هم برای هر محصولی کلی نقد و نظر مصرف کننده پیدا میشه تو اینترنت

البته فن بیس هنوز هم تاثیر داره ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,956
نام
آریا
این مبحث انقدر هم سخت نیست که شما در حد شکافتن هسته اتم پیچیدش میکنید.
وقتی دو برند رو در یک کتگوری و در یک پریود خاص، از لحاظ میزان سود و زیان باهم مقایسه میکنیم دقیقا چه چیز اونها مقایسه میشن؟ پول (سود) و اینستالد بیسی که در اون کتگوری به دست آوردن باهم مقایسه میشن. که همین دو عامل هم باعث میزان رشد ارزش برند میشه.
یه مثال میزنم.
آقای x پارسال تونسته 25 تا گردو بفروشه.که این بالاترین رکورد فروشش تا به الان بوده. امسال با تلاش و پشتکار اون 25 گردو رو تبدیل کرده به 83 تا گردو. که این یعنی حدودا سه و نیم برابر فروش بیشتر و پیدا کردن مشتری های جدید تر و در نتیجه سود بیشتر!
آقای s پارسال تونسته 159 تا گردو بفروشه. اما امسال به خاطر کاستی و اشتباهات فروشش کم شده و به 85 عدد گردو رسیده. که این یعنی حدودا نصفی از فروش و مشتری هاش رو از دست داده. و متعاقبن سودش هم کمتر شده. و به عبارت دیگه نسبت به پارسال ضرر ده بوده!
به نظر شما اگر بخایم برنده و بازنده رو بین آقای x و آقای s مشخص کنیم. کدوم یکی برنده است و کدوم یکی بازنده؟

دیگه فکر نمیکنم از این ساده تر بشه بیان کرد.
همون‌طور که گفتم به نظر من نسل قبل همه برنده بودن. :D علتش رو هم توضیح دادم، دو تا کمپانی از شکست‌های قبلی فاصله گرفتن و خودشون رو کلی بالا بردن. اون یکی هم از فاجعه‌ی اول نسل نجات پیدا کرد و در نهایت «چهارمین کنسول خونگی پرفروش تاریخ» رو به نام خودش ثبت کرد. در مجموع یکی از متفاوت‌ترین نسل‌های صنعت بازی بوده و انقدر هر سه کنسول خوب کار کردن که نمیشه راحت گفت فلانی پیروز شد و اون یکی شکست خورد.
کلاً این قضیه که بگیم فلانی توی یه نسل کم فروخته و نسل بعد چون بیشتر فروخته، «تنها برنده‌ی نسل» هست اشتباهه به نظرم. این‌طوری برنده‌ی این نسل رو هم باید Switch بدونیم نه PS4. چون PS4 فعلاً ۲۰ میلیون بیشتر از PS3 فروخته ولی Switch تا این لحظه ۴۰ میلیون بیشتر از Wii U فروخته و همین‌طور هم با سرعت داره جلو میره و در نهایت فاصله‌ی بین فروش Wii U و Switch چند برابر فاصله‌ی بین PS3 و PS4 میشه. پس نینتندو برنده‌ی قطعی نسل حاضره و سونی هم اون وسط فقط یه نیمچه دستاوردهایی داشته، ولی نه خیلی زیاد! :D
یا مثلاً توی نسل بعد اگه Xbox Series X خوب بفروشه و مثلاً ۸۰ میلیون مشتری جذب کنه (البته اگه مایکروسافت اعلام کنه) و PS5 هم ۸۵ میلیون، باز سونی بازنده‌ی نسل هست و مایکروسافت برنده، چون PS5 کمتر از PS4 فروخته ولی Xbox Series X بیشتر از X1. خب این طوری که سونی بنده خدا همیشه در حال باختن و شکسته! :D
از همین سونی بخوایم مثال بزنیم، شکست یعنی Vita و تعریف بازنده برای من یعنی این کنسول دستی، نه PS3 با اون میزان محبوبیت.
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
این مبحث انقدر هم سخت نیست که شما در حد شکافتن هسته اتم پیچیدش میکنید.
وقتی دو برند رو در یک کتگوری و در یک پریود خاص، از لحاظ میزان سود و زیان باهم مقایسه میکنیم دقیقا چه چیز اونها مقایسه میشن؟ پول (سود) و اینستالد بیسی که در اون کتگوری به دست آوردن باهم مقایسه میشن. که همین دو عامل هم باعث میزان رشد ارزش برند میشه.
یه مثال میزنم.
آقای x پارسال تونسته 25 تا گردو بفروشه.که این بالاترین رکورد فروشش تا به الان بوده. امسال با تلاش و پشتکار اون 25 گردو رو تبدیل کرده به 83 تا گردو. که این یعنی حدودا سه و نیم برابر فروش بیشتر و پیدا کردن مشتری های جدید تر و در نتیجه سود بیشتر!
آقای s پارسال تونسته 159 تا گردو بفروشه. اما امسال به خاطر کاستی و اشتباهات نتونسته مشتری هایی که پارسال داشته رو راضی نگه داره و فروشش کم شده و به 85 عدد گردو رسیده. که این یعنی حدودا نصفی از فروش و مشتری هاش رو از دست داده. و متعاقبن سودش هم کمتر شده. و به عبارت دیگه نسبت به پارسال ضرر ده بوده!
به نظر شما اگر بخایم برنده و بازنده رو بین آقای x و آقای s مشخص کنیم. کدوم یکی برنده است و کدوم یکی بازنده؟

دیگه فکر نمیکنم از این ساده تر بشه بیان کرد.

این شکل مقاسه اصلا درست نیست. یه مثال براتن میزنم :D

مغازه من و شما کنار هم هست. من سال گذشته 159 میلیون درآمد داشتم و شما 25 میلیون درآمد داشتی
من یه سری اشتباهات کردم که نتیجه‌اش این شد که امسال من 88 میلیون درآمد دارم و یه سری از مشتری‌هام رو از دست دادم و شما 83 میلیون درآمد داشتی در نهایت. در کل درآمد من امسال هم از شما بیشتر بوده و تونستم اشتباهاتم رو جبران کنم و برای سال مالی بعدی خودم رو آماده کنم.
حالا با این تفاسیر که من هم از شما بیشتر فروش داشتم و هم اشتباهاتم رو جبران کردم و هم محصولاتی رو عرضه کردم که جزو بهترین‌ها بودن، باز هم شما میخوای بگی من شکست خوردم و شما پیروز شدی؟

به نظرم خیلی مسئبه ریاضی ساده‌اس است و نیاز نیست در حد شکافت هسته‌ای پیچیده‌اش کنیم :D :-"
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر