راهنمای فعالیت در بازار سنتر

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ali

On The Day The Wall Came Down
Administrator
Sep 22, 2005
4,213
نام
علی
files_helps_PNGLG%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

قوانین و توصیه های بازار سنتر



کاربر گرامی:

با تشکر از انتخاب سایت بازار ‌سنتر جهت فعالیت و به فروش رساندن کالاهای خود توجه شما را به قوانین زیر جلب مینماییم:



  1. صاحبان سایت بازار‌سنتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال اجناس فروخته شده در سایت را ندارند و کلیه مسئولیت ها و عواقب ناشی از آن صرفاً متوجه شخص فروشنده و یا خریدار می باشد و سایت به هیچ عنوان تایید کننده خریدار و فروشنده نیست.
  2. تمام افرادی که در سایت اقدام به فروش اجناس خود میکنند موظف به قرار دادن حداقل 1 تصویر از کالای خود و درج نام کاربری خود بر روی کاغذ در کنار آن هستند در غیر این صورت آگهی فرد حذف و اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت.
  3. کاربران تنها مجاز به فروش اجناس خود در دسته بندی های در نظر گرفته شده هستند، در صورت مشاهده موارد نا مرتبط با دسته بندی ها، آگهی فرد حذف و اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت.
  4. به ازای هر آگهی تنها یک کالا را میتوان برای فروش و یا تعویض ارسال کرد. در صورت مشاهده مواردی که اقدام به فروش بیش از یک واحد کالا را نموده اند آگهی فرد حذف و اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت.
  5. آگهی هایی که به واسطه آنها شخص اقدام به تبلیغ فروشگاه و یا محصولات کند حذف و اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت.
  6. کاربران تنها در گروه بازی های Original به ازای هر آگهی 3 بازی و در گروه بازی های کپی 6 بازی را میتوانند برای فروش معرفی کنند در غیر این صورت و معرفی بیش از تعداد یاد شده آگهی فرد حذف و اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت.
  7. پیش فروش به هیچ عنوان مجاز نمی باشد! آگهی هایی که جنبه پیش فروش داشته باشند به سرعت حذف وو اعتبار خریداری شده فرد از بین خواهد رفت و در صورت تکرار دسترسی کاربر از سایت قطع خواهد شد.
  8. مسئولین سایت در صورت مشاهده موارد مشکوک، حق حذف آگهی را دارا هستند و تنها در صورت ارائه توضیحات قانع کننده فروشنده، آگهی به حالت عادی خود باز خواهد گشت.
  9. در مورد اجناسی که به مزایده گذاشته می شوند، فروشنده موظف است، قیمت پایه و نرخ افزایش آن را مشخص کند و علاوه بر آن آخرین قیمت پیشنهادی را در صفحه آگهی خود در معرض نمایش قرار دهد.
  10. فروش محصولات فرهنگی از قبیل فیلم و موزیک به هر شکلی ممنوع است.


توصیه ها:
هنگام خرید کلیه اجناس از کاربران، توصیه اکید ما به شما این است که معاملات خود را به صورت حضوری انجام دهید تا از دریافت کالا و نیز کیفیت و مطابقت آن با ادعای فروشنده مطمئن گردید. در صورتی که چنین معامله ای برایتان مقدور نیست و اصرار به انجام معامله دارید رعایت حداقل موارد زیر را به شما توصیه می کنیم که البته بازهم تضمین کننده یک معامله امن نیست و به دلیل اینکه کلیه معاملات در خارج از سایت صورت می گیرد در صورت بروز هرگونه مشکلی متاسفانه این سایت هیچگونه مسئولیتی را نمی تواند بپذیرد و کلیه مسئولیت ها بر عهده طرفین معامله است.
حتی الامکان سعی کنید از کاربران باسابقه یا کاربرانی که دارای اعتبار بازارچه بالایی هستند خرید کرده و در مورد اعتبار و اعتماد طرف مقابل معامله خود از کاربران مورد اعتماد و با اعتبار انجمن سوال کنید.
پیش از خرید، آدرس محل اقامت یا کار و یک شماره تلفن ثابت مرتبط با محل اقامت یا کار را از فروشنده دریافت نموده و با تماس با شماره تلفن ثابت دریافتی از صحت شماره اطمینان حاصل نمائید. همچنین تطابق پیش شماره مربوط به شماره تلفن ثابت دریافتی و آدرس را نیز بررسی نمایید.
از فروشنده درخواست نمائید تا عکسی از جنس مورد نظر شما را در شرایطی خاص (مثلاً گرفتن آن در یک دست به نحوی خاص یا نوشتن نام خود بر روی یک روزنامه و قرار دادن کالا بر روی روزنامه در کنار نام نوشته شده) تهیه کرده و برایتان ارسال نماید تا به وضعیت ظاهری کالای مورد نظر پی برده و نسبت به مالکیت آن کالا توسط فروشنده اطمینان نسبی پیدا کنید.
هنگام واریز وجه به حساب بانکی فروشنده از تطابق نام صاحب حساب و نام فروشنده اطمینان حاصل کرده و از واریز وجه به حساب شخصی دیگر خودداری نمائید. همچنین فیش واریز را نزد خود نگاه دارید چرا که در صورت شکایت قانونی از فروشنده این فیش می تواند اثبات کننده واریز وجه از سوی شما باشد.
در صورتی که تناقضی میان اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده مشاهده می کنید و یا به دلیلی به وی شک دارید از هرگونه پرداخت قبل از دریافت کالای مورد نظرتان خودداری نمائید و در صورت اطمینان نسبی از تخلف فروشنده مراتب را از طریق گزینه "گزارش تخلف" به سایت اعلام نمائید.


files_helps_Sign-up%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

ثبت نام و ورود به سایت

کاربران برای دسترسی به تمامی امکانات موجود در سایت و ثبت آگهی های خود در وهله ی اول باید در سایت ثبت نام نمایند. پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام و ورود اطلاعات درخواستی در مکان های مورد نظر، E-mail ای حاوی لینک فعال سازی شناسه کاربری برای شما ارسال میگردد که پس از کلیک نمودن بر روی لینک داخل آن، اکانت شما فعال خواهد شد.لازم به ذکر است که با ثبت نام در بازار سنتر به عنوان کاربر سایت بازی سنتر شناخته خواهید شد و توانایی استفاده از امکانات آن سایت را نیز بدست می آورید.کاربران بازی سنتر نیز برای استفاده کردن از امکانات این سایت تنها کافیست با نام کاربری و پسورد خود در بازی سنتر لاگین کنند.

بعد از ورود به شناسه کاربری خود امکانات زیر بر روی Header سایت ظاهر میگردند


  1. افزودن اعتبار
  2. سوابق اعتبار
  3. صندوق پیام
  4. افزودن کالای جدید
  5. پروفایل
  6. هزینه ها
  7. محصولات من
  8. خروج





files_helps_Paper_Money%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

خرید اعتبار در سایت


کاربران برای درج آگهی و به فروش رساندن کالاهای خود در سایت، می بایست اعتبار مورد نیاز برای این کار را خریداری نمایند که میزان این اعتبار برای هر دسته از محصولات متفاوت است
افزودن اعتبار:

این مهم توسط کلید"افزودن اعتبار" که پس از ورود به سایت آن را مشاهده خواهید کرد ،میسر است. با کلیک کردن بر روی این گزینه به صفحه "انتخاب بسته های اعتباری" وارد خواهید شد. در این مکان چند بسته با قیمت های مختلف نمایش داده میشود که کاربر با توجه به نوع فعالیت و حجم آگهی های فروش خود یکی از گزینه ها را انتخاب نموده و بر روی عبارت "ثبت و خرید" که در انتهای هر کدام از بسته ها قرار دارد کلیک می نماید.
تخفیف خرید:

برای تعدادی از بسته ها که از ارزش ریالی بالاتری نسبت به باقی گزینه ها برخوردار هستند مبالغی به عنوان تخفیف در نظر گرفته شده است. این تخفیف به این صورت اعمال میشود که کاربر با خرید بسته 9 هزارتومانی به میزان 10 واحد (هزار تومانی) و با خریداری بسته 13 هزارتومانی 15 واحد (هزارتومانی) اعتبار کسب میکند.

پرداخت:
بعد از ورود به این قسمت کاربر میتواند نحوه پرداخت مبلغ بسته مورد نظر را از بین "پرداخت اینترنتی" و " پرداخت آفلاین" انتخاب نماید.
پرداخت اینترنتی:
پس از انتخاب نمودن بانک تنها کافیست بر روی کلید "ثبت و ادامه فرایند پرداخت" کلیک نموده تا به درگاه بانک مورد نظر متصل شده و پرداخت نمایید. پس از انجام تراکنش به صورت خودکار به سایت میزبان (بازار سنتر) منتقل خواهید شد و مبلغ پرداختی را بر روی بالانس مالی خود که در صفحه پروفایل وجود دارد مشاهده خواهید کرد.
پرداخت آفلاین:
پس از انتخاب نمودن این گزینه نام بانکی که پرداخت از طریق آن صورت گرفته است را مشخص میکنید.اگر پرداخت به صورت حضوری در بانک انجام شده است گزینه "مراجعه به بانک" را انتخاب و شماره رسید و تاریخ واریز را در محل های مشخص شده وارد مینمایید و در صورتی که پرداخت غیر حضوری و از طریق اینترنت و یا دستگاه های خود پردار صورت گرفته است با انتخاب گزینه "کارت به کارت" شماره کارتی که با آن پرداخت صورت گرفته است را وارد کنید.
پس از ثبت، صحت پرداخت توسط مدیران بررسی شده و حداکثر 24 ساعت بعد بر روی بالانس مالی شما قابل مشاهده خواهد بود.




سوابق اعتبار


در این قسمت کاربر میتواند تمامی عملیات های بانکی موفق و ناموفق شامل اعتبار های تایید شده و نشده و میزان اعتبار فعلی خود که شامل اطلاعاتی از قبیل نام بسته، مبلغ آن، تاریخ ثبت، درگاه بانکی و شماره رسید آن را مشاهده نماید.
تایید شده ها آن دسته از اعتبار هایی هستند که به صورت اینترنتی و یا آفلاین پرداخت و ثبت شده اند و میزان اعتبار آن بر روی بالانس مالی شما افزوده شده است اما اعتبار های تایید نشده شامل پرداخت های ناموفق اینترنتی که به هر دلیلی مانند قطع بودن ارتباط شبکه بانکی، سرعت پایین اتصال به اینترنت از جانب یوزر و ... میشود. همچنین پرداخت های آفلاین تا قبل از تایید از جانب مدیران سایت در این قسمت و با حالت وضعیت "در حال انتظار" مشاهده میشوند.




files_helps_inbox%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

صندوق پیام


در این قسمت، کاربر پیشنهاد هایی را که باقی کاربران به منظور خرید، فروش و یا تعویض اجناس شخص ارسال کرده اند را دریافت و میتواند پاسخگوی آنها باشد.در زمان دریافت پیغام جدید یک پیغام اطلاع رسانی بر روی نشان صندوق پیام ظاهر میشود.
در این صفحه پیام های دریافت شده به همراه اطلاعتی مانند کد شناسایی محصول،زمان ثبت و ... نمایان است. کاربر برای مشاهده و پاسخگویی باید بر روی گزینه مشاهده کلیک کرده و مطلب خود را نوشته و آن را ارسال نماید.همچنین کاربر میتواند از طریق گزینه "ارزیابی معامله" نظر خود را در ارتباط با چگونگی انجام معامله بیان کند و امتیاز مثبت یا منفی به طرف دیگر اهدا کند.


files_helps_add%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

افزودن کالای جدید


اضافه کردن یک آگهی فروش در سایت شامل 6 مرحله است که بعد از کلیک کردن بر روی گزینه "افزودن کالای جدید" این مراحل آغاز میشوند. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

1.نوع معامله
ابتدا کاربر باید هدف از درج آگهی و نوع معامله خود را مشخص نماید. 3 گزینه فروش، تعویض و خرید در این قسمت قابل مشاهده هستند.

  • فروش: ثبت آگهی به منظور فروش کالا
  • تعویض: مواقعی که کابر قصد تعویض کالای خود با چیزی دیگری را داشته باشد باید از این گزینه استفاده کند.
  • خرید: هنگامی که کاربر قصد خرید کالای مورد نظر خود متناسب با دسته بندی های موجود در سایت را دارد از این گزینه استفاده میکند تا فروشندکان را مطلع سازد
2.دسته بندی

در این مرحله پس از انتخاب دسته بندی مرتبط با کالایی که قصد فروش آن را داریم کلید رفتن به مرحله 2 را کلیک میکنیم.

به طور مثال اگر قصد فروش یک کنسول Playstation 3 را داریم دسته کنسول ها و زیر مجموعه Playstation 3 را انتخاب میکنیم.


3.نوع محصول

در این قسمت نوع محصولاتی که برای یک گروه مشخص شده اند به نمایش در آمده و کاربران میتوانند گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

به طور مثال اگر کاربر قصد به فروش رساندن یکی از وسایل جانبی کنسول Playstation 3 را داشته باشد در این مرحله میتواند با مشخص کردن نوع محصول و انتخاب کردن گروه وسایل جانبی کالای خود را در گروه صحیح و مناسب قرار دهد.


3.وضعیت و دوره نمایش

در قسمت وضعیت، کاربران میتوانند حالت فعلی کالای خود را مشخص نمایند تا در گروه صحیح قرار گیرد.(تمامی دسته بندی ها مانند بازی ها و کارت های اعتباری شامل تعیین وضعیت کالا نمیشوند) حالت های موجود به ترتیب عبارتند از:



  • نو: این وضعیت به کالاهای نو و استفاده نشده (آکبند) تعلق میگیرد. فروشندگان و مغازه داران میبایست از این حالت برای فروش محصولات خود استفاده کنند.
  • کارکرده سالم: کالا های استفاده شده ی بی نقص و ایراد در این وضعیت قرار میگیرند.
  • کارکرده خراب: آن دسته از کالاهایی که به سبب نقص فنی دچار مشلاتی شده اند شامل این وضعیت میشوند.

لازم به ذکر است که تعرفه هر وضعیت متفاوت از دیگری است.

در قسمت دوره نمایش نیز کاربر مدت زمان مدنظر برای نمایش آگهی خود در سایت را مشخص مینماید که در حال حاضر کمترین مدت 1 و بیشترین 6 ماه است.

افزایش مدت زمان نمایش آگهی بر روی هزینه آن تاثیر گذار است به طوری که اگر برای یک ماه نمایش 1 هزارتومان اعتبار از کاربر درخواست شود و برای ماه های بعدی 500 تومان، کاربر با سفارش آگهی 2 ماهه می بایست مبلغ 1500 تومان پرداخت نماید.

4.تایید سفارش

در این گام کاربران میبایست هزینه سفارش خود را با چک کردن عبارت "با پرداخت هزینه فوق موافقم" تایید کرده و روی کلید رفتن به مرحه 5 کلیک نمایند.

در این صفحه کاربران رقم اعتبار خود تا قبل از ثبت سفارش را نیز مشاهده میکنند.

5.وارد نمودن اطلاعات

در این قسمت کاربران باید اطلاعات درخواست شده از آنان را در محل های در نظر گرفته شده وارد نمایند و حداقل 1 تصویر از کالای خود به همراه موارد درخواست شده را با کلیک کردن بر روی "ثبت و رفتن به مرحله 6" ارسال نمایند. اطلاعات بیشتر و دقیق تر به معرفی و فروش کالای شما کمک شایانی خواهد کرد.

طبق قانون سایت تصاویر کالای کاربران باید همراه نام کاربری آنها باشد این بدان معنا است که شخص هنکام تهیه عکس از کالای خود موظف به یاداشت نام کاربری خود در سایت بر روی کاغذ و قرار دادن آن در کنار کالا است.(نمونه ای برای درک بهتر پیوست شده است)

6. تایید اطلاعات

در این مرحله تایید صحت اطلاعت وارد شده از شما درخواست میشود و پس از انجام این کار آگهی شما در سایت به نمایش درخواهد آمد.

files_helps_220712profile%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png

پروفایل/هزینه ها


پروفایل:
در قسمت پروفایل کاربر میتواند میزان اعتبار و سایر گزینه هایی که در منوی کاربری در دسترس است را مشاهده نماید.

ویرایش پروفایل:
در قسمت Header سایت گزینه ای با نام "ویرایش پروفایل" قابل مشاهده است که از طریق آن کاربران میتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت و یا تغییر دهند.
مشخص نمودن استان و شهرستان محل سکونت در پروفایل به خریداران برای یافتن گزینه های بهتر کمک خواهد کرد. پیشنهاد ما مشخص نمودن این 2 مورد است.
همچنین نام، نام خانوادگی و نام کاربری شخص در صفحه آگهی برای باقی کاربران نمایان است.

هزینه ها:
نمایش تاریخچه ای از تمامی فعالیت ها شامل افزودن آگهی، تمدید و... که منجر به کسر اعتبار گردیده است در این بخش نمایش داده میشود.


files_helps_boxes%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png


محصولات من


به کمک این گزینه کاربر میتواند تمامی آگهی های خود را به صورت یکجا مشاهده و از تاریخ به پایان رسیدن نمایش آنها مطلع شود و در صورت نیاز آنها را ویرایش،تمدید و یا حذف نماید.

bump (فراخوانی مجدد جهت نمایش در صفحه اول) :
کاربران میتوانند با کلیک کردن بر روی آیکون
bumpUp.png
آگهی خود را جهت نمایش مجدد در صفحه اول سایت فراخوانی کنند. این امکان در هر 24 ساعت تنها یکبار فعال میشود.


ویرایش:
تا 1 ساعت پس از ثبت آگهی میتوان تمامی گزینه های آن را ویرایش کرد اما بعد از گذشت این مدت تنها قیمت کالا و تصاویر آن را میتوان تغییر داد.
در صورتی که کالا به فروش رفته است و کاربر قصد دارد اگهی آن را زودتر از زمان به پایان رسیدن حذف نماید کافیست گزینه "آگهی فعال است" که چک شده است را خالی نماید تا آگهی وی از دسترسی خارج شود.
تمدید:
در صورتی که کاربر قصد تمدید مدت نمایش آگهی خود را داراست باید از طریق این گزینه اقدام کرده و مدت آن را افزایش دهد.
پس از کلیک کردن بر روی کلید تمدید کاربر به صفحه انتخاب دوره زمانی هدایت میشود و بعد از انتخاب مدت و مبلغ مورد نظر میتواند مدت نمایش آگهی خود را تمدید نماید.


حذف:
اگر کاربران به هر دلیلی قصد حذف کردن آگهی های خود را داشته باشند تنها کافیست به بر روی گزینه حذف کلیک نمایند.


گزینه های ویرایش،تمدید و حذف در صفحه آگهی برای شخص ایجاد کننده آن قابل مشاهده هستند.

files_helps_707827tag%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png


تعرفه آگهی ها


تعرفه آگهی، کلیه وسایل الکترونیکی شامل:
کنسول ها
کنسول های دستی
سخت افزار
موبایل
تبلت
دوربین های دیجیتال
MP3 Player
برای نمایش در سایت به مدت 1 ماه به ترتیب زیر است :

دستگاه های نو: 3000 تومان
دستگاه های کارکرده-سالم: 2000 تومان
دستگاه های کارکرده-خراب: 1000 تومان


گروه های:
بازی ها
سریال ها
Action figure
هزینه نمایش آگهی در سایت برای گروه های فوق به مدت زمان 1 ماه، 1000 تومان است.

کاربران میتوانند در گروه بازی های Original به ازای هر آگهی 3 بازی و در گروه بازی های کپی 6 بازی را برای فروش معرفی کنند.






لازم به ذکر است که به ازای هر 1 ماه نمایش بیشتر، 500 تومان بر روی هزینه کلی اعمال خواهد شد. به طور مثال اگر کاربر قصد ارسال آگهی در دسته "دستگاه های نو" را به مدت 2 ماه داشته باشد 500 تومان به مبلغ کلی اضافه خواهد شد و کاربر با سفارش آگهی 2 ماهه می بایست مبلغ 3500 تومان پرداخت نماید.


files_helps_tool%5Bcf0bea4ea202bae453ff2db06b7caf18%5D.png


پشتیبانی


در صورت بروز هر گونه مشکل در ارتباط با پرداخت ها و افزودن آگهی ها و... با استفاده از قسمت تماس با ما ما را در جریان بگذارید.
درخواست های خود را با توجه به دسته بندی های موجود در قسمت یاد شده ارسال نمایید.



لازم به ذکر است تمامی اطلاعات فوق در قسمت راهنما سایت بازار سنتر قابل مشاهده است.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر