راهــی بــرای فــرار نــیـست " نقدی کامل بر Dead Space 3 "

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
MGAME696f15ed4f9887674928df95a6b17c3c.png



  • [*=center]Dead Space 3
    [*=center]PC, Xbox 360, Playstation 3
    [*=center]Published by Electronic Arts
    [*=center]Developed by Visceral Games
    [*=center]French release: Available
    [*=center]US release: Available

8zi2uu5b8v7marsiwjnm.png


مقدمه :

EA غول پول پرست صنعت گیم و شرکتی طماع و قدرتمند ، سال 2008 برای مقابله با استاد بزرگ و بازی محبوبش یعنی RE دست به ریسک بزرگی زد . ریسکی که نتیجه آن خلق عنوانی بسیار قدرتمند به نام Dead Space بود . بازی ای که مرزهای خلاقیت و نوآوری را شکست . بازی ای که صداگذاری بی نقص و فوق العاده ای داشت و بازی ای که بعد از سقوط RE ، برترین بازی سبک ترس شناخته شد . ازسال 2008 تا زمان حال و بدون احتساب نسخه آخر بازی ، کلا 3 شماره اصلی از بازی عرضه شده و بدون شک موفق ترین بازی سبک ترس با میانگین متای 90 است . بر همین مبنا اولین خبرهای مربوط به ساخت نسخه 3 بازی در تاریخ May 7, 2012 منتشر شد وبا اطلاعات و تصاویری که از بازی به بیرون درز پیدا کرد شاهد تغییراتی بوده ایم که صدای طرفداران سری را درآورده .

سومین شماره از "فضای مرده" پایان سه‌گانه‌ای بی‌نظیر خواهد بود که "آیزاک کلارک" به همراه تیم‌اش وارد جهنم یخ‌ زده‌ "تائوولانتیس" می‌شوند تا پرده از اسرار "مارکرها" توسط افراد پشت پرده و قدرتمند مذهب "یونیتولوژی" بردارند و نسل نکرومورف‌ها را ریشه کن کنند. سه‌گانه‌ای که از همان ابتدا قدم به قدم راه‌ خود را با تفکر و برنامه‌ ریزی جلو آمد و در انتظار پایانی باشکوه در زنده‌ ترین و پویاترین فضای مرده‌ دنیا به سر می‌برد. اما باید دید این بازی توانسته پاسخی مثبت به مخاطبان و منتقدان بدهد یا خیر . پاسخی که با اندکی نقد منصفانه بر بازی میتوان آنرا یافت .


نگاهی کلی بر داستان بازی :

داستان بازی اندکی پس از اتفاقات نسخه دوم بازی درجریان است و بازی با فلش بکی کوتاه و صحنه هایی سینماتیک آغاز میشود . بعد از فرار آیزاک کلارک ( Isaac Clarke ) و نامزدش ( الی ) از ایستگاه اسپرال و از دست نکرومورفها و رهایی نسبی از توهمات موجود در رابطه با مرگ دوستش ( نیکول ) ، با فردی به نام کارور (Carver) آشنا می شود و همراه با چند نفر از هم تیم های او تصمیم به مقابله و نابودی Soreveign ها میگیرند . کارور فرمانده ای است که از حمله سنگین نکرومورفها به ایستگاه " آکسر " جان سالم به در برده و در واقع تنهابازمانده آن حادثه است . Soreveign ها گروهی تند رو و مخالف بشریت هستند و در واقع افرادی هستند که طرفدار نازی ها و راه وروش آنها هستند . هدف این گروه تعمیر مارکرها برای به دست گرفتن کنترل ذهن نکرومورفها و انسانهای آلوده به مارکر است . پس از ردیابی گروه Soreveign ، آیزاک و همراهانش متوجه سیاره ای یخ زده و بسیار دوردست با نام " تائوولانتیس " میشوند که محل اصلی وجود نکرومورفها و مارکر هاست و سپس با راه اندازی سفینه ای جدید به سمت سیاره یخ زده " تائوولانتیس " حرکت میکنند و ....


همانطور که خواندید باداستانی صریح و بدونپیچش و حفره داستانی مواجه ایم . آیزاک تنها هدفش نابودی نکرومورفها و منبع اصلی مارکر قرمز است . دیالوگ های بازی به لطف حضور چند شخصیت جدید ، شکلی باور پذیر و منطقی به خود گرفته و همچنان با گشت و گذار در محیط بازی نیز ، میتوان با پیدا کردن نوارهای ظبط شده، خاطرات افراد را در قالب بخشی از داستان بازی شنید . وجود چند شخصیت دید در این سری ازلحاظ داستانی موجب پیشرفت در باورپذیری و واقع گرایانه تر شدن بازی شده است و از لحاظ دیالوگ های بین کاراکترها چند قدمی رو به جلو حساب میشود .




به آرامی قدم بردار تا شکار نشوی

گیم پلی بازی همچنان همان گیم پلی موفق نسخه های قبلی با اندکی تغییرات است . گیم پلی ای مبتنی بر فیزیک که به بهترین شکل ممکن از فضاهای بسته و صدا های مختلف برای ترساندن بازیباز استفاده میکند . فیزیک بازی هم به لطف استفاده درست و به جا از محیط اطراف و بهینه تر شدن موتور بازی بهبود نسبی پیدا کرده و نسبت به بازی قبل بهتر شده . جایی که انتظار نکرومورفها را دارید ، اما هیچ کسی سراغتان نمی آید و جایی که انتظار آنها را ندارید ، با چندین نکرومورف روبرو خواهید شد . بعدازشروع طوفانی بازی با مرحله نه چندان جالب از بازیباز پذیرایی میشود . مرحله ای که کاملا مشخص است فقط برای بیان یک مقدمه و فلش بک ساخته شده و هدفی جز آشنا کردن بازیباز با آیزاک کلارک ندارد . در این مرحله که به نوعی مرحله آموزشی هم حساب میشود ، برای اولین بار با دشمنان انسانی بازی مواجه میشویم . ازنظر طراحی هوش مصنوعی و فیزیک واقعا با دشمنان خوبی مواجه هستیم و به خوبی سازنده از پس این دشمنان جدید بر آمده . افرادی که حکومت را در دست گرفته اند و تمامی مخالفان خود را قلع قمع میکنند . البته در ادامه بازی هم با توجه به روایت داستان شاهد درگیری آیزاک با دشمنان انسانی هستیم .

dead-space-2-600x300.jpg


این دشمنان همچون نکرومورفها سریع هستند و بر خلاف نکرومورفها جاخالی میدهند و به جای اینکه ثابت بمانند ، به سمت سمت یورش می آورند . زیباترین بخش های گیم پلی هنگام مواجه شدن با دشمنان انسانی زمانی است که آنها همزمان همدر حال تیراندازی به سمت شما و هم در حال درگیری با نکروموفهای هستند . اینجاست که هوش مصنوعی بازی را میتوان دید و دشمنان انسانی با توجه به میزان موقعیت خطر خود ، به سمت خط شلیک میکنند . البته ایرادی این بخش که بسیار مشخص است ، این است که تیرهای دشمنان بر روی ذره آیزاک تاثیر زیادی ندارد که این مورد با توجه به ذره آیزاک و درجه سختی بازی متفاوت است و در مقابل هم آیزام به راحتی قادر به تیکه تیکه کردن آنها با یک گلوله نیست . میزان سختی بازی و درگیری با نکرومورفها به نسبت نسخه های قبلی در تمامی درجات سختی ، اندکی آسان تر شده و از طرفی دیگر آپگرید سلاحهای بازی و خرید آنها به سختی انجام میشود . چندین دشمن جدید و شکل و شمایل جدید هم به بازی اضافه شدند و بر خلاف نسخه های قبلی از سرعت بیشتری هم بر خوردا اند ، طوریکه گاهی اوغات شمارا به استفاده بیش از حد از Stasis مجبور میکنند . از طرفی قابلیت Kenesi هم در بازی کاربرد فرائانی دارد و بازیباز میتواند در مبارزه با دشمنان ، نارنجک پرتابی آنها را گرفته و به سمت خودشان بازگرداند تا منفجر شود . در مقابل دشمنان جدید و قابلیت های جدیدشان ، تنها توانایی هایی که به آیزاک کلارک اضافه شده ؛ قابلیت دویدن ، غلتیدن ، نشستن یا همان کاور گیری غیر چسبنده پشت اشیاء ، ذره جدید و قابلیت سلاح سازی و شخصی سازی ذره است که به تفضیل در باره هر کدام سخن خواهیم گفت .


برخی از قابلیت های فوق همچون کاور گیری غیر چسبنده و غلتیدن فقط در برابر افراد گروه Soreveign کاربرد دارد ودر مقابل نکرومورفها هیچ تاثیری ندارد . نوع روایت شخصیت آیزاک در این بازی از نسخه اول تا نسخه سوم به زیبایی به تصویر کشیده شده است و تمامی پیشرفت های او را از یک مهندس ساده مخابراتی تا یک جنگنده کارآمد را به تصویر میکشد . به همین دلیل در گیم پلی هر سه نسخه بازی شاهد اضافه شدن اندک حرکات مختلف به انیمیشن حرکتی آیزاک بوده ایم و در این شماره نیز ، آیزاک از مهندسی خام و کم تجربه به جنگ جویی حرفه ای تبدیل شده که میزان پیشرفت یک شخصیت دردنیای واقعی و مجازی را توجیه میکند . در این نسخه با اکشن بیشتری روبرو هستیم که به نسبت نسخه قبل کاملا توجیه پذیر است . هدف در این نسخه نابودی نکرومورفها و مارکر است و هدف در نسخه 2 بازی تعمیر سفینه و راهی برای فرار از ایستگاه فضایی اسپرال بود . گیم پلی این شماره هم ، همانند نسخه های پیشین شامل یک سری پازل مختلف است که طبیعتا با توجه به روایت داستانی بازی و اتمام داستان سه گانه شامل پازلهایی خاص همچون آماده سازی سفینه برای پرواز با تعمیر و... است . استفاده از پازل این شماره بازیباز را وادار به استفاده بسیار زیاد از قابلیتهای Stasis میکند .


به همین دلیل سیستم سلاح های بازی کاملا تغییر کرده و دارای قابلیت های بسیاری شده . مطمئنا این سیستم برای اولین بار و برای دوستانی که زبان نسبتا خوبی ندارند ، گیج کننده و بی روح و بی فایده است . اما قطعا پس از آشنایی کامل با این سیستم متوجه عمق قابلیت های آن خواهید شد . گیم پلی بازی برای اولین بار شما را وادار بهاستفادهاز 2 سلاح میکند . البته در کنار 2 سلاح اصلی ، بازیباز قابلیت استفاده از روبات آیتم یاب را هم دارد . روباتی که استفاده چندانی در بازی ندارد و فلسفه وجود آن زیر سوال رفته . بازیباز قابلیت آزاد سازی روبات رانیز دارد ، اما با اینکار هم اتفاق خاصی نمی افتد . مهمترین بخش اضافه شده و تغییر یافته بازی ، سیستم سلاح آن هست که تغییراتی 100% داشته . ممکن است بازیبازها با اولین نگاه به این بخش گیج میشوند . اما با مقداری حوصله و گذران وقت به خوبی با زیرو بماین قسمت اشنا خواهید شد و از قابلیت های فوق العاده آن بهره مند میشود .

Dead-Space-3-Screenshot-600x300.jpg



بازی برای اولین بار به شما اجازه دعوت دوستان رامیدهد و از قابلیت CO-OP نیز پشتیبانی میکند . شما میتوانید از دوستان آنلاین خود برای بازی در کنار شما خودتان دعوت کنید تا شاهد گیم پلی ای متفاوت و زیبا باشید . تفاوت داستانی چندانی با حضور یار همراه ایجاد نخواهدشد و تنها شاهد چند مکان ماموریتی جدا از مراحل اصلی هستیم .حتی بدون نیاز به یار همراه هم میتوانید با هوش مصنوعی به خوبی بازی کنید . هوش مصنوعی که بسیار REAL TIME و واقع گرایانه ساخته شده ، طوری که میتوانید یک مرحله را به چندین صور متفوات با هوش مصنوعی طی کنید . بعد از هوش مصنوعی به غول ها و شبه غولها میرسیم که به عنوان پایانی بر سه گانه به بهترین نحو ممکن از آنها استفاده شده . در بازی شاهد مبارزه با چند شبه غول و یک عنکوبت غول پیکر هستیم . همانند شماره های پیشین این بازی هم دارای یک غول اصلی و بزرگ است که درگیری بسیار دیدنی ای بین بازیباز ، دشمنان انسانی و غول اصلی ایجاد میشود که تجرربه آن خالی از لطف نیست . علاوه بر تمام موارد ذکر شده سختی بازی در این عنوان به حد نهایی خود رسیده و شاهددرجه سختی با عنوان " غیر ممکن " هستیم که فقط با یک ضربه خواهید مرد . این درجه سختی در طول بازی فقط و فقط 2 یا 3 چک پوینت به شما میدهد و طوری طراحی شده تا کسی بهراحتی قادر به اتمام آن نباشد . برای اتمام بازی با این درجه ، حتما باید به حد نهایی تمام ارتقا ها و آپگرید ها دست یافته باشید .




سیستم سلاح سازی و ذره :


الف : سیستم سلاح :


برای ساخت سلاح در این بازی ، همچون نسخه های قبلی باید از Bench های موجود دربازی استفاده کنید . اما این Bench ها به طور کامل با بازی های قبلی سری تفاوت دارد و تغییرات بسیاری داشته . مهمترین تغییر در سیستم سلاح بازی گران تر شدن سلاح ها در بخش خرید سلاح است . چیزی که درنسخه های قبلی بسیار ارزان تر و سهل تر بود و در بازی حاضر شما تا اواسط بازی نمیتوانید به راحتی سلاح های خود را به صورت موثری ارتقا دهید . البته میزان قدرت سلاح و آپگرید ها با توجه به میزان سختی انتخابی شما نیز ، نتغییر خواهد بود . سیستم و رابط کاربری Bench در این بازی برای ساخت سلاح به صورت کلی به 5 بخش و به برای ساخت سلاح به 2 بخش کلی تقسیم میشود :

الف : ساخت سلاح ب : خرید سلاح پ : آپگرید سلاح ج : ترکیب وساخت آیتم ها چ : بخش Safe

deadspace3-600x300.jpg

سلاح 2 گانه آیزاک

برای استفاده از این بخش وساخت سلاح های متفاوت، نیازبه مقدار زیادی آبجکت مختلف برای ساخت سلاح دارید که با پیشرفت در بازی ، کشتن موجودات ، کشف محیط و مکانهای مخفی ، میتوانید آنها را بدست بیاورید . بسیاری ازارتقا ها تا اواسط و اواخر بازی دردسترس نیست و برای پیشبرد بازی نیازی حیاتی به برخی از این آپدیتها احساس میشود . با این آپدیت ها و حتی قرار دادن 1 یا 2 عدد ازآنها برای هر اسلحه و ساخت 2 سلاح بر روی هم میتوانید به سلاح های قدرتمندی دست یابید ، طوریکه فقط با یک تیر بتوانید قدرتمندترین موجودات بازی را ا پا در آورید . از طرفی این امکان برای بازیباز وجود دارد که در صورت ساختن سلاح های زیاد ، برخی از آنها را در Safe یا جعبه امن خود بگذارد تا بتواند در Bench بعدی از آن در صورت نیاز استفاده کند .




بخش اصلی ساخت سلاح هم شامل 10 قسمت میشود که 2 طبقه اصلی دارد . این 2 طبقه شامل Upper Tool و Lower Tool میباشد که مختص سلاح های بالای و پایین سوار شده بر یک قالب یا بدنه سلاح است . بازیباز به راحتی میتواند 2سلاح مختلف را با یک بدنه روی هم سوار کند و از قدرت هر 2 سلاح به صورت همزمان استفاده کند . سلاح های ساخته شده توسط بازیباز هم شامل آپگرید های اصلی بازی میشوند و بازیباز از این آپگرید ها میتواند بر روی سلاح های ساخت خودش هم استفاده کند . در واقع 2 بخش برای آپگرید سلاح وجود دارد که یکی در منوی اصلی و دیگری در منوی ساخت سلاح است و تفاوتی با هم ندارد . علاوه بر این موارد بخش ساخت سلاح شامل 8 قسمت دیگر هم میشود که هر کدام کارایی و کاربرد های خاص خود را بر روی سلاح میگذارد .



ب : سیستم ذره :

سیستم ذره بازی هم به کلی تغییر کرده و فقط به تعویض و ارتقا محدود خلاصه نمیشود . برای اولین بار دراین سری بازیباز به بیش از 3 ذره دسترسی خواهد داشت که با پیشروی در بازی آزاد خواهند شد . ذره های بازی برعکس DEAD SPACE 2 به خودی خود دارای قدرت خاصی نمیباشند . بلکه قدرت های خود را با آپگریدهای شمادریافت میکنند . بین ذره های مختلف هم تفاوتی وجود ندارد و در بازی حاضر تها تفاوت این ذره ها بیشتر به شکل و شمایل و رنگ آمیزی آنها مربوط میشود . برخی دارای نورLED برایروشن سازی محیط و برخی فاقد آن هستند و به صورت کلی این تفاوت ها درهمین موارد خلاصه میشود . اما بخش آپگرید در سیستم ذره سازی 3 بخش کلی تقسیم میشود که وظیفه آنها افزایش نوار سلامتی ، افزایش میزان اکسیژن لباس ، افزایش میزان ضربه گیری ذره و ... است و با آپگرید سیستم ذره ، این آپگرید بر روی تمامی ذره ها اعمال میشود .

ijijb20g9bza08r1pzhc.png



تنها روزنه امید برای بقا ، نور محیط است

همانند نسخه قبل ، این بازی هم از موتور "Visceral Engine " استفاده میکند . موتوری داخلی که هنوز نامی رسمی برای آن انتخاب نشده . سازنده به خوبی از توانایی های موتور در بازی بهره گرفته و در بازی شاهد پس زمینه های خیره کننده ای هستیم . افکت های بی نظیری در بازی به کار گرفته شده که چشم بازیباز را نوازش میدهد . از افکت های بی نظیر نورپردازی HDR تا افکت بی نظیر باد هماره با برف و کور شدن دید بازیباز ، همگی در سطح بسیار بالایی قرار دارند . محیط های برفی برای اولین بار به سری اضافه شدند و به خوبی همان حس تنهایی و بی خبری را به بازیباز القا میکند . آیزاک به زیبایی در برف ها فرو میرود و سرعتش کند میشود . قدرت گرافیکی موتور بازی بسیار بالاست . هرچند اکثر محیط بازی بسته و محدود است ، اما این شماره دارای محیطهای بازی زیادی است که با نورپردازی عالی و طراحی محیط زیبا از سیاره ای ناشناخته توانسته قدرت موتور را به بازیباز نشان دهد . موتور فعلی بازی برای ساخت محیط های سربسته عالی و بی نظیر است و قابلیت نورپردازی بی نظیر و چند لایه ای راارئه میدهد که برای ترساندن بازیباز کافی است .

مدل سازی نکرومورفها و مدل سازی شخصیت اصلی بازی و ذره اش هم بی نظیر و با جزئیات فوق العاده بالایی طراحی شده . برخی مراحل که آیزاک در فضای صفر درجه شناور میشود ، حتی با زوم روی دشمنان ، میتوان تکان خوردن دهان آنها را نیز مشاهده کرد . ساخت مدل سفینه های بازی و سیاره های ناشناخته هم به زیبایی صورت گرفته و قطع DS3 در طراحی محیط سر بسته جزو بهترین بازیهای نسل است . طرف دیگر مدل سازی ، سلاح های بازی است . بااینکه به خوبی در تصویر دیده نمیشوند ، اما DS اختصاصی ترین سلاح ها را داشت و حالا با DS3 شما میتوانید کلکسیون مدل سلاح های خودتان را افزایش دهید و اینبار خودتان قادر به ساخت مدلهای مختلف اسلحه هستید . تعامل برف و تاریکی و نور، شاهکاری از طراحی هنری مراحل را پدید آورده. مناظر چشم‌ نوازی که به لطف موتور گرافیکی بهینه شده‌ "Visceral Engine" زیباتر هم شده. انیمیشن‌ های حرکتی ، مخصوصا در کات‌ سین‌ها روان‌ تر شده و جلوه‌ بصری واقع گرایانه تری به بازی داده . لباس‌ های متاسب با شرایط سرد و برفی محیط نیز با جزییات زیادی کار شده است تا بازیباز به خوبی با محیط اطراف‌اش ارتباط برقرار کند.


تنها صدابرای ترساند شما کافیست

صدا مهمترین عامل ترس در سری DS به شمار میرود . این شماره هم صدا نقشی اساسی را ایفا میکند . زمانی که در راهروای خلوت سفینه فضایی در حال قدم زدن هستید و صدایی میشنوید ، اما کسی را نمیبینید . گاهی اوقات صدای کمک میشنوید و باز هم کسی را نمیبینید . اما گاهی اوغات و بدون درنگ و بدون صدا با هجوم دسته ای از نکروموفها مواجه میشوید . حتی محیط های باز این سری هم دارای صدا گذاری بی نظیری اند .صدای زوزه باد به همراه برفی که دید آیزاک را کور کرده و ناگهان نکرومورفی ضاهر میشود تا شما را شوکه کند. گاهی اوغات حتی صدای جرقه یک لامپ هم به معنای حضور نکرومورفها قلمداد میشود و با دیدن سایه آنها ترس را بر اندام شما می افکند . موسیقی شناور بر متن بازی نیز آنقدر خوب نواخته شده که گاهی اوغات با نرمی و آهستگی خود عظمت محیط را به رخ میشکد و گاهی با تند شدن خود آدرنالین خون شما را برای هجوم نکرومورفها بالا میبرد .


220px-James_Hannigan.jpg

James Hannigan

موزیک و صدا گذاری بازی بر عهده Jason Graves و James Hannigan میباشد . 2 شخصیتی که بر روی بازها ، فیلم ها و سریال های تلویزیونی بسیاری کار کرده اند و کارنامه پرباری دارند . Jason Graves وظیفه ساخت موزیک هر سه نسخه DS و یک نسخه جانبی را برعهده داشته و James Hannigan هم برای اولین بار به عنوان صدا گذار به سری DS پیوسته و بزرگترین کارهای او میتوان به سری Command and Conquer ، NASCAR ، F1 و ... اشاره کرد .



نتیجه گیری :

سری DS قطعا موفق ترین عنوان سبک ترسناک نسل هفتم بود و اوج کار آن هم نسخه آخر یعنی DS3 هست . این بازی شامل المانهای بینظیری است که ر خدمت روایت داستانی بیظیرش است . روایتی که در این نسخه با اتمام رسید و تمام عاشقان سبک ترس باید این نسخه و این سری راتجربه کنند تا به عمق گیم پلی انعطاف پذیر بازی برسند .


امتیاز کلی بازی :

dl1f30e2vkk3omg6970l.png


میانگین متا :


1vjnhxsdu88fzu8f8vho.png



 

Jason Brady

کاربر سایت
Feb 1, 2013
541
نام
محمد
ممنون خیلی خوب بود ولی :
1- همه میگند داستان ضعیفه از گیمرها گرفته تا منتقدیم ولی شما از داستان تعریف کردی میشه بگی چرا؟
2- ترس بازی کم شده ولی شما اشاره نکردی! چرا؟کم نشده؟
من هنوز نخریدم اینها چیزایی که از خودندن نقدها فهیمدم
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,176
نام
Matthew
جدا از پاسخ سوالتون اقا محمد، نقد های حسین رو من همیشه قبول دارم و می خونم، در اکثرشون دقت لازم رو دارند، و همواره از بعد مقایسه با سری قبلی نگاه نمی کنه
حداقل من اینطوری متوجه شدم، کلا اکثر ماها یه چیزی رو گندش می کنیم سریع :| مثلا بازی یخورده باگ داره، یارو مثلا لباسش میره توی شلوارش یه حالت نا فرم، بعد میایم گندش می کنیم آی فلانه بیصاره ....

نمی دونم داستانش اینجاش اینطوریه و ...، اما باید بازی رو از هر جنبه ای دید، آیا اینطوری میشد چطوری پیش میومد بعدش ؟؟؟


در کل منم هنوز بازی نکردم، ولی هیچ وقت تا جایی که سعی دارم، ابتدا خودم بازی می کنم سپس نظر می دهم.

حسین جان نقدت عالی بود
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
خوب بود.ممنون

خواهش میکنم :)

ممنون خیلی خوب بود ولی :
1- همه میگند داستان ضعیفه از گیمرها گرفته تا منتقدیم ولی شما از داستان تعریف کردی میشه بگی چرا؟
2- ترس بازی کم شده ولی شما اشاره نکردی! چرا؟کم نشده؟
من هنوز نخریدم اینها چیزایی که از خودندن نقدها فهیمدم

1- داستان کی این سری به هیچ وجه ضعیف نیست . درسته تو شماره اخر به خاطر اتمام سه گانه با داستان روراست و ساده تری روبرو هستیم . اما اصلا داستان ضعیف نیست . یعنی اینکه روایت داستان شماره 3 ، با توجه به رویدادهای نسخه های قبلی شکل گرفته و رو به اتمام هست و خوب دلیلی وجود نداره که سازنده بیاد بیخودی داستان رو بپیچونه تا به قول منتقدا و گیمرها ، داستان فوق العاده بشه !!! مبنای داستان این طور بوده که انسانها برای بدست اوردن معدن بیشتر و منابع بیشتر راهی سیاره ای دیگه میشن و بعد سفینه ردیاب منابع به مشکل میخوره . متخصصی ( آیزاک کلارک ) رو برای تعمیر اعضام میکنن و بعدش حوادث شماره 1 به وجود میاد ( خیلی کلی گفتم ) .

تو شماره دوم ایزاک وظیفه اش اینه که هر طوری شده از اون جهنم فرار کنه و خوب اگه بازی کرده باشی ، 80% مراحل 1 و 2 شبیه هم هست . یعنی تو یه سفینه هست و ادامه داستان قبلیه . در نهایت به شماره 3 میرسیم که ایزاک موفق به فرار شده . اما به دلیل تاثیراتی که مواد مختلف رو ذهن و مغزش گذاشته ، به دلیل از دست دادن دوستانش و گم شدن نامزدش ، و همینطور تهیدد گروه های افراطی برای راه اندازی مجد چیزی به نام مارکر قرمز ، اونو مجبور میکنه رد سیگنالهای اونا روبگیره که در نهایت حوادث شماره 3 رقم میخوره .

فکر نمیکنم این داستان تو این نسل تکراری باشه . یا اینکه درمقابل داستانی دیگه ضعیف باشه . شرایط ایجاب میکنه که داستان اینجوری باشه .

2- ترس بازی مقداری کم شده . البته این مورد هم خوب همونطور که گفتم با توجه به شرایط داستانی بازی به وجود اومده .بالاخره ایزاک داره بر میگرده خونش . یعنی پیش یارهای انسانی !!!! خوب مشخصا باید مقداری از رعب و وحشت و فضای غالب بازی کاسته بشه . خوب همینطور هم شده . قرار نیست 4 تا 5 شماره این ترس ادامه پیدا کنه !!! اونوقت میشه Call of Duty !!! تکرار تکرار تکرار !!!

جدا از پاسخ سوالتون اقا محمد، نقد های حسین رو من همیشه قبول دارم و می خونم، در اکثرشون دقت لازم رو دارند، و همواره از بعد مقایسه با سری قبلی نگاه نمی کنه
حداقل من اینطوری متوجه شدم، کلا اکثر ماها یه چیزی رو گندش می کنیم سریع :| مثلا بازی یخورده باگ داره، یارو مثلا لباسش میره توی شلوارش یه حالت نا فرم، بعد میایم گندش می کنیم آی فلانه بیصاره ....

نمی دونم داستانش اینجاش اینطوریه و ...، اما باید بازی رو از هر جنبه ای دید، آیا اینطوری میشد چطوری پیش میومد بعدش ؟؟؟


در کل منم هنوز بازی نکردم، ولی هیچ وقت تا جایی که سعی دارم، ابتدا خودم بازی می کنم سپس نظر می دهم.

حسین جان نقدت عالی بود

لطف داری مهدی جان :)
 

saManPrince

کاربر سایت
Nov 29, 2008
98
نام
Sinprim
نقد عالی ...
بسیار لذت بردم که حسین عزیز بدون در نظر گرفتن تبلیغات های منفی و همچنین به قول معروف جوگیر شدن به بازی نمره داده .
این نقد از تمام نقد هاییت که تا الان خونده بودم بهتر بودش.
 

MRM_3000

کاربر سایت
Apr 18, 2009
682
نام
Morteza
من دیشب تمومش کردم واقعا عالی بود مخصوصا مراحل برفی بازی طراحی فوق العاده ای داشت به نظر من دشمن ها خیلی سرسخت تر شدن به خصوص تو مراحل انتهایی بازی که با هجوم دسته دسته ای راحت از بین میری . واقعا اینکه تو بازی غافلگیر میشی یه چیز انکار ناپذیره من چندین و چندان بار به یجاهایی از بازی که میرسیدم با خودم میگفتم الانه که از اون موجودات بریزن سرم اما هیچ خبری از هیچ موجودی نبود (دقیقا مصداق نقد دوستمون) و برعکس یجاهایی که کاملا ساکت و بی سر و صدا هست و با خودت میگی اینجا اصلا خبری نیست با حمله تعداد زیادی از موجودات از روبرو و پشت کاملا دستپاچه میشی. در کل جو بازی فوق العاده و حس ترس رو کاملا القا می کنه به آدم. ممنون از نقد خوبتون.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
نقد عالی ...
بسیار لذت بردم که حسین عزیز بدون در نظر گرفتن تبلیغات های منفی و همچنین به قول معروف جوگیر شدن به بازی نمره داده .
این نقد از تمام نقد هاییت که تا الان خونده بودم بهتر بودش.

بالاخره يكي يه نقد منصفانه از اين بازي نوشت...............حسين جان خسته نباشي...............>:d

من دیشب تمومش کردم واقعا عالی بود مخصوصا مراحل برفی بازی طراحی فوق العاده ای داشت به نظر من دشمن ها خیلی سرسخت تر شدن به خصوص تو مراحل انتهایی بازی که با هجوم دسته دسته ای راحت از بین میری . واقعا اینکه تو بازی غافلگیر میشی یه چیز انکار ناپذیره من چندین و چندان بار به یجاهایی از بازی که میرسیدم با خودم میگفتم الانه که از اون موجودات بریزن سرم اما هیچ خبری از هیچ موجودی نبود (دقیقا مصداق نقد دوستمون) و برعکس یجاهایی که کاملا ساکت و بی سر و صدا هست و با خودت میگی اینجا اصلا خبری نیست با حمله تعداد زیادی از موجودات از روبرو و پشت کاملا دستپاچه میشی. در کل جو بازی فوق العاده و حس ترس رو کاملا القا می کنه به آدم. ممنون از نقد خوبتون.

خواهش میکنم :)
 

mehdish

کاربر سایت
Mar 23, 2009
506
نام
مهدی
"ذره" چیه؟
دوست عزیز *زره*

نقد هم خیلی با ارفاق نوشته شده
9/5امتیاز !!
7 هم زیادشه :d:d
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
دستد درد نکنه خیلی خوب بود .فقط میگم قضیه ی این زره که عکسشو گذاستی چیه من تو طول بازی ندیدمش؟
ijijb20g9bza08r1pzhc.png

تو بازی کلا اگر اشتباه نکرده باشم ، 6 تا زره وجود داره . این هم جزو همون 6 تاست . یا اینکه احتمالا این زره تو پک های جانبی همراه بازی هست .
 

hinata3000

کاربر سایت
Mar 29, 2013
93
سلام
اولای بازی اونجا که لباس از اون یارو میگیری بعدش سفینه میترکه و اکسیژن داره تموم میشه چجوری باید فرار کرد ؟ :(من راه خروجو پیدا نمیکنم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر