رئیس Red 5: روش کنسولی دیگه مُرده

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
markkernheader_19407.nphd.jpg
Mark Kern که قبلا طراح بازی World of Warcraft بود و الان به شرکت Red 5 پیوسته, خودش را برای مراسم خاکسپاری کنسول ها آماده می کند. او می گوید:"میلیاردها دلار پول و سرمایه صرف می شود تا یک کنسول ساخته شود و بعد از اون شما مجبورید 5 تا 7 سال اونو حمایت کنید تا بتونید پولتونو برگردونید و من فکر میکنم که این روش دیگه شکست خورده باشه. به نظر من سازندگان کنسولها باید روی چیزهای بزرگتری شرط بندی کنند نه در حال حاضر که نوآوری داره از بین میره و باعث میشه که گیمرها خسته بشن و برن.""تغییرات باید همراه با نوآوری شکل بگیره و من باور دارم که کنسول ها مُرده اند. من دو نشانه برای این موضوع دارم: یکی اینکه بازیها به سرعت به دو دسته ی بازی های AAA و همچنین سایر بازی, تقسیم می شوند و دوم اینکه ما شاهد اخراج کارکنان شرکتهای بازیسازی پس از شکست در فروش بازیهایشان هستیم که خیلی ناراحت کننده هست."البته Kern تصور نمیکند که ناشران بزرگ به این زودی ها به طرز تفکر او روی بیاورند:"اگه حتی مدیران این شرکتهای بزرگ این موضوع را فهمیده باشن, تغییر جهت سریع از آن روش قدیمی, برایشان خیلی سخت هست. در واقع آنها در ریسک سختی قرار دارند که توسط شرکتهایی مانند Apple و Google و Facebook مغلوب شوند. به بازیهای indie و به بازی League of Legends از شرکت Riot Games نگاه کنید. آنها حتی از World of Warcraft هم بیشتر گیمر دارند و این احمقانه ست در حالی که هیچ ناشری ندارن! واقعا کی به ناشر احتیاج داره؟ من که ندارم. در حال حاضر ناشران برای من اهمیت ناچیزی دارند."Kern همچنین علاقه ای برای آوردن بازی MMO و رایگانش یعنی Firefall به کنسولها, ندارد:"چرا من باید این کار را بکنم ؟ وقتی میبینم صاحبان کنسولها نمی دانند که چگونه بازیهای free-to-play را در روش فعلیشون قرار بدهند. حتی اون ها نمی دونند که چگونه از این گونه بازیهای برای به دست آوردن سرمایه, استفاده کنند. هیچ انگیزه ای برای من برای رفتن به سمت کنسول ها وجود نداره. در حال حاضر من بیشتر تمایل دارم که برم سمت Mac OS یا حتی iOS."بازی Firefall در حال حاضر در پایان انتشار بتای خود به سر می برد.سرچشمهRed 5 boss calls console model “broken”, “dead” | VG247
 
آخرین ویرایش:

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
حرف حساب زده اند ایشان.

آیا شما هم مثل اینجانب Wind of Change رو احساس می کنید؟
blackhair.gif


قطعا تغییراتی در حال رخ دادنه! فقط امیدوارم مثل Wind of Change قبلی (کناره گیری تمام پلت فرم های دیگه به نفع کنسول) نتیجه اش نابودکننده در نیاد...
97073366584847122296.gif
 

thralll

کاربر سایت
Feb 22, 2012
204
نام
امیر
الان ایشون آدم خیلی مهمی توی صنعت گیم محسوب میشن جناب مارک سامبادی؟!
هیچ کدام از بزرگان صنعت گیم یه همچین چیزی نگفتن که کنسول دیگه مرده و این حرفا.نهایت تکنولوژی آینده در این صنعت کلود گیمینگ خواهد بود که اونم تا سالها قابل اجرا در ابعاد وسیع نخواهد بود.
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
چرت و پرت گفته طرف... یه بازی ساختن و هر ماه آبونمان اشتراک میگیرن فکر کرده خبری شده!... مگه امثال این بازی چند تا هستش؟ اندازه انگشتای یه دست هم نمیشه.از اون ور یه بازی رو کنسول میاد مثل رد دد اندازه هیکل کل طرف و کمپانیش میفروشه... هر مزخرف گویی رو نباید خبر کرد.
 

arash9

کاربر سایت
Sep 17, 2011
372
تا حدودی حرفش درسته . دلیل اینکه سازنده های بزرگ دیگه این حرفو نمیزنن اینه که هنوز این نسل مرده واسشون میلیارد دلاری سود میده
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
خیلی برام جالبه بعضی ها تا چند وقت پیش خودشونو مثلا PCGamer میدونستن با دیدن چهار تا بازی کنسولی مهاجرت کردن سمت این جعبه های دوست داشتنی!
تو رو خدا یه حرفی بزنید آدم خندش نگیره و شک نکنه بهتون! GoW کجا WoW کجا ! اگه معیار یک بازی برا موفقیت سود برای سازنده و سرگرمی مخاطب باشه WoW تا این لحظه با اختلاف زیادی رتبه اول رو داره!
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
خب باید قبول کرد کنسول ها توی پیش رفت صنعت هم خیلی تاثیر داشتند. خیلی از بازی های انحصاری یا خیلی از بازی ها در نبود صنعت کنسول ها ممکن نبود.
نمیشه اینطوری نگاه کنیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر