ديويد كيج: آرزو ميكردم تا قبل از انتشار Beyond هيچ اطلاعاتي از آن فاش نمي شد.

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
beyond-two-souls-face-close-up.jpg


ديويد كيج: آرزو ميكردم تا قبل از انتشار Beyond هيچ اطلاعاتي از آن منتشر نمي كردم.

نويسنده و كارگردان بازي Beyond: Two Souls در گفتگويي اعلام كرد كه دوست داشته بازيكنان بدون هيچ پيش زمينه ذهني نسبت

اين بازي با آن مواجه شوند .

وقتي از او پرسيديم كه دقيقا منظورتان چيست او گفت يعني اينكه "هيچ صحبتي راجع به ان نمي كردم و هيچ چيزي ازآن را نشان نمي دادم"

واقعا چرا؟ پاسخ را در متن پايين بيابيد.

كيج در صحبت هايش با PS Blog EU, اظهار داشت كه روش هاي كنترل Beyond و Heavy Rain به همان شكل قديمي آثارش است

و او دوست دارد كه مردم بدون هيچ استنباطي از قبل به سراغ آن بروند.

كيج توضيح داد:
من فكر ميكنم ما نبايد هيچ پيش زمينه اي براي Beyondمنتشر كنيم. شما خودتان بايستي مستقيما با دنياي Beyond

مواجه شده وتا آنجايي كه ميتوانيد از آن تجربه كسب كنيد.

مثل همه ي بازي سازها من هم دوست داشتم Beyond بدون هيچ سر و صدا و جنجالي بر روي قفسه ي فروشگاه ها برود و مردم

را شوكه كند بدون هيچ اطلاعي از تريلرهايش.هرچند متاسفانه اين يك امر محال است .

به كساني كه به ما اعتماد دارند وعاشق Heavy Rain هستند اين را مي گويم كه ما شما را سورپرايز خواهيم كرد

و به شما قول مي دهم ما چيزي فراتر از تصوراتتان ارائه خواهيم نمود.

به نظر من بازي يك تجربه ي ناب خواهد بود .ما به Beyond ايمان داريم و سخت بر روي آن كار مي كنيم.


Beyond: Two Souls در سال2013 به صورت انحصاري بر روي PlayStation 3منتشر خواهد شد.

منبع
 
آخرین ویرایش:

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
این بشر در کنار کن لوین و برادران هاوسر ( Dan & Sam) و کوجیما و میکامی و کلیف بی و .... ، جزو n بازیساز تاپ بنده محسوب میشن:d>:d<
کن لوین،برادران هاوسر و کوجیما و میکامی علاوه بر داستان به بقیه جنبه های دیگه بازی هم اهمیت بسیار زیاد میدن کاری که دیوید کیج زیاد در بازیهاش انجام نمیده هر چند فارنهایتش رو خیلی دوست دارم
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دیگه یجور باید با قیمتا کنار بیایی دیگه مگه میشه استاد بازی رو بده و هفته اول لانچ نخرید؟!!
همین کار ها رو میکنیدکه ملت سود جوی ایرانی این بلاها رو سرقیمت ها میارن دیگه. :| اگه یه ماه محلشون نذارید همشون میان منتتون هم میکشن که بخرید.
 

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
یکی از معدود بازی سازانی که مهمترین رکن بازیش داستانه چیزی که تو این نسل به ملکوت اعلی پیوست کسی که بازی سازی رو هنر میدونه نه چاپه اسکن واسه کمپانی بهترین داستان و سبک هنری رو تو بازیهاش دیدم از فارنهایت گرفته تا heavy rain و صد البت beyond
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,818
نام
مرتضی
همین کار ها رو میکنیدکه ملت سود جوی ایرانی این بلاها رو سرقیمت ها میارن دیگه. :| اگه یه ماه محلشون نذارید همشون میان منتتون هم میکشن که بخرید.
دقیقا حق با تو هست ولی من مختص این بازی گفتم واقعا اگر بتونم تا یه ماه صبر کنم حتما این کار رو میکنم وگرنه مریض نیستم پول بیشتر بدم که
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
پس استاد ـه شون کو ؟!:-/
استاد کوجیما !:D
جدی فکر کنید یکی تو فروم های اون ور آبی برگرده به کوجیما بگه استاد کوجیما !:D

اگر شما اپسیلنی با واژه ی sensei آشنایی داشتید اینجوری برامون کلاس فروم اونور آبی نمیذاشتید ! در کمترین حالت san و sama بغل اسم طرف میذارن بعد میگه فرض کنید یکی بگه استاد ! #-o
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
دیوید کیج از نظر من، یک فرد بسیار روشن فکریه و من این روشن فکریه او رو خیلی دوست دارم، واقعاً از صحبت هایی که انجام می ده لذت می برم.

سعی کردم عناوین دیوید کیج رو بازی کنم که تا حدودی موفق شده ام با بازی هایش، ارتباط برقرار کنم، Farenheit خیلی عنوان زیبایی بود و Heavy Rain که اصلاً حرف نداشت، با توجه به این که کنترل Beyond شبیه به Heavy Rain می باشد، احتمالاً ما شاهد یک عنوان بسیار عالی دیگر از استودیو کوانتیک دریم و دیوید کیج هستیم.

بی صبرانه منتظر این بازی هستم.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
این حرفی که کیج زده در واقع خواسته همه Developer هاست ولی توی نسل حاضر غیرممکنه ! نسل قبل خیلی هامون قبل از منتشر شدن بازی ها تقریبا هیچ اطلاعاتی ازشون نداشتیم برای همین موقع بازی کردن غافلگیر میشدیم و بازی ها پر از سورپرایز بود ولی این نسل تا قبل از انتشار بازی همه چیز به صورت تریلر و پیشنمایش های مختلف سایت ها برای گیمر لو میره و موقع انجام دادن بازی سورپرایز خاصی براش باقی نمونده ( Resident Evil 6 ?! )

البته اینکه برای مارکتینگ Publisher باید اطلاعاتی از بازی منتشر کنه طبیعیه و نمیشه توقع داشت همچین اتفاقی نیوفته ، تنها راه حلش هم اینه که خود گیمر اطلاعات و تریلر های بازی رو نبینه تا براش چیزی لو نره و لذت تجربه کردن نسخه نهایی رو برای خودش چندین برابر کنه (مثل کاری که خود من با Halo4 و U3 انجام دادم)
----------------------
از این موضوع که بگذریم ، بی صبرانه منتظر عرضه Beyond هستم و مطمئنم خیلی بهتر از Heavy Rain میشه (کلا علاقه زیادی به بازی های Super Naturalـی دارم)
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
علی، با اکثر حرف هایی که زدی موافقم ولی ببین، بازی های دیگری هم هستند که بدون هیچ سر و صدایی عرضه می شن و بسیار موفق می شن، مثلا یکی از بازی هایی که خیلی بی سر و صدا عرضه شد، Mark of The Ninja بود، این Publisher ها و Development ها در اکثر مواقع، خودشون اطلاعات زیادی منتشر می کنند تا بازیکن را هایپ کنند، مثلا این امر برای شرکت Capcom واقعا صدق می کنه.
مثلاً Resident Evil 6 به همین دلیل فروش نسبتاً خوبی داشت که قبل از عرضه بازی، خیلی ها را با انتشار تریلر و اطلاعات زیاد از داستان، هایپ کرده بود ولی مطمئناً اگر این کار رو انجام نمی داد فروش Resident Evil 6 با این نمرات افتضاحی که گرفته خیلی پایین تر از آن چیزی بود که فکرش را می کردی.

یا مثلاً راک استار یک استراتژی خیلی خوبی را داره دنبال می کنه، معمولاً اطلاعات کمی از بازی هایش منتشر می کنه ولی در یک ماه آخر خیلی روی عناوینش سرمایه گذاری می کنه، به عنوان مثال همین Max Payne 3 که چند سال در دست ساخت بود ولی اصلا راک استار حرفی از این بازی نزد، ولی یک ماه آخر خودت شاهد بودی که چه سرمایه گذاری ای برای این بازی کرد، از چسپاندن پوستر این بازی روی دیوار ها گرفته تا عرضه تریلر و یک سری پیش نمایش از سوی سایت های دیگر.
یا مثلاً همین GTA V که اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده.

پس بنابراین نمی شه گفت که این قانون نانوشته برای همه بازی های موجود در بازار صدق می کنه، بلکه هنوز بازی هایی هستند که خیلی بی سر و صدا عرضه می شن و خیلی موفق تر از بازی هایی می شن که از قبل خیلی ها را هایپ می کنه.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
علی، با اکثر حرف هایی که زدی موافقم ولی ببین، بازی های دیگری هم هستند که بدون هیچ سر و صدایی عرضه می شن و بسیار موفق می شن، مثلا یکی از بازی هایی که خیلی بی سر و صدا عرضه شد، Mark of The Ninja بود، این Publisher ها و Development ها در اکثر مواقع، خودشون اطلاعات زیادی منتشر می کنند تا بازیکن را هایپ کنند، مثلا این امر برای شرکت Capcom واقعا صدق می کنه.
مثلاً Resident Evil 6 به همین دلیل فروش نسبتاً خوبی داشت که قبل از عرضه بازی، خیلی ها را با انتشار تریلر و اطلاعات زیاد از داستان، هایپ کرده بود ولی مطمئناً اگر این کار رو انجام نمی داد فروش Resident Evil 6 با این نمرات افتضاحی که گرفته خیلی پایین تر از آن چیزی بود که فکرش را می کردی.

یا مثلاً راک استار یک استراتژی خیلی خوبی را داره دنبال می کنه، معمولاً اطلاعات کمی از بازی هایش منتشر می کنه ولی در یک ماه آخر خیلی روی عناوینش سرمایه گذاری می کنه، به عنوان مثال همین Max Payne 3 که چند سال در دست ساخت بود ولی اصلا راک استار حرفی از این بازی نزد، ولی یک ماه آخر خودت شاهد بودی که چه سرمایه گذاری ای برای این بازی کرد، از چسپاندن پوستر این بازی روی دیوار ها گرفته تا عرضه تریلر و یک سری پیش نمایش از سوی سایت های دیگر.
یا مثلاً همین GTA V که اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده.

پس بنابراین نمی شه گفت که این قانون نانوشته برای همه بازی های موجود در بازار صدق می کنه، بلکه هنوز بازی هایی هستند که خیلی بی سر و صدا عرضه می شن و خیلی موفق تر از بازی هایی می شن که از قبل خیلی ها را هایپ می کنه.

حرفات رو تا حدودی قبول دارم کیوان ولی مسئله اینجاست که عرضه یه بازی به صورت بی سروصدا توی این نسل ریسکش خیلی بالاست ! مثلا من تا قبل از این اصلا اسم Mark Of Ninja هم به گوشم نخورده بود و تازه اولین باره میبینم کسی بهش اشاره میکنه. در مورد سیاست راکستار هم دوباره با بخشی از حرفات موافقم. من خودم فکر میکردم راکستار بهترین سیاست رو برای MP3 اجرا کرد چون چندتا تریلر این آخرای عرضه بازی ازش دیدم و احساس کردم چیز خاصی برام لو نرفته ولی وقتی نسخه نهایی رو تجربه کردم دیدم چیز زیادی هم برای لو رفتن وجود نداشت! نمیگم MP3 بازی بدی بود نه اصلا اینطوری نیست ولی از لحاظ داستانی چیزی نداشت که بخواد برای گیمر اسپویل بشه چون داستانش خیلی ساده و قابل پیش بینی بود

البته MP3 فقط یه مثاله ، توی بازی های TPS شاید به جز داستان دیگه چیز خاصی برای اسپویل کردن وجود نداشته باشه ( البته در بازی هایی مثل Uncharted محیط های مختلف هم میتونند گیمر رو سورپرایز کنند ) ولی بعضی بازی ها هستن که حتی دیدن یه تریلر از گیم پلی بازی هم میتونه برای گیمر اسپویل به همراه داشته باشه مثل اکثر بازی های HnS ! توی اینجور بازی ها دیدن محیط ، دشمن ها و حتی سلاح های مختلف هم به نوعی اسپویل به حساب میاد، الان Publisher چطور میتونه بدون لو دادن بخش هایی از بازی بیاد Marketing رو انجام بده ؟

با توجه به هزینه بالای ساخت بازی های AAA انجام مارکتینگ و نشون دادن بخش هایی از بازی در قالب تریلر یه چیز طبیعیه و نمیشه توقع داشت که پابلیشر ها دست از اینکار بردارن. اینجا دیگه برمیگرده به خود گیمر که بتونه جلوی خودش رو بگیره و برای خودش چیزی رو اسپویل نکنه یا اینکه بره و تریلر های بازی رو ببینه
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
بازی های AAA واقعاً هزینه بر هستند و یک ناشر وادار هست که بازی هایش را تبلیغ کنه، اگه اشتباه نکنم هر بازی های AAA حدود 20 میلیون دلار (به طور متوسط) هزینه بر هست و این رقم برابر با دو میلیون نسخه از این بازی ها می باشد. ناشر برای این که بتونه هزینه ساخت بازی هاش رو جبران کنه، باید انقدر برای بازی های AAA خود تبلیغ کنه که فروش آن از مرز دو میلیون نسخه بگذرد. این قضیه تازه برای بازی های AAA متوسط است.
مثلا Max Payne 3، فکر کنم حدود 100 میلیون خرج برداشته و اگر یک نیم نگاهی به فروش این بازی داشته باشیم می دونیم که واقعاً فروش این عنوان برای راک استار بلکه نتونست سودآور باشه بلکه تا حدودی به راک استار ضرر زده. اگه اشتباه نکنم Rockstar Vancouver که سازنده MP3 بود هم بسته شد.

پ.ن: بحث خوبی بود، لذت بردم:D

با تشکر.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر