دلیل موفقیت و شکست بازی ها

Hesam_360

کاربر سایت
Jun 24, 2007
88
نام
k9i90
حتما تا به حال گیمرهای کهنه کاری که دستشان به یکی ازکنسول های نسل جدید یا کامپیوترهای ابر قدرت رسیده,متوجه تفاوت های بازی های این نسل و
نسل های قبل شده اند.
اکنون دیگر ظاهر بازی ها حرف اول را میزند و آن بازی های جذاب و پر محتوا جای خود را به بازی هایی با ظاهری فریبنده و بنیانی متزلزل داده اند. بعضا نیز سازندگان بازی را به کالایی صرفا تجاری مبدل کرده اند و ارزش های هنری بازی ها را نادیده می گیرند.بدین ترتیب است که هر ماه با سیلی از بازی ای اکشن ضعیف رو به رو میشویم

و در این شاید اندکی از آنها دارای ارزش و جذابیت باشند. بازی های GTA,Assasins Creed,Half Life,Portal,COD4,Bioshock,Loco Roco,oblivion شاید تمام بازی های این نسل هستند که علاوه بر سود آوری به مسائل هنری و تکنیکال آنها نیز بها داده شده است و موجب رونق نسبی این نسل شده اند.که اگر این بازی ها نبودند شرکت های سود جو دیگر رقیبی رای بازیهای کم ارزش خود نمی دیدند و بازی هایی سطح پایین جای شاهکار هایی مانند سری Half Life را می گرفتند.

اگر از لیست بالا بخواهیم یک بازی را تمیز بدیم شاید فاکتور ها و استاندارد های را به کار ببریم و یا شاید فاکتور هایی ما را از انتخاب آن عنوان منصرف کند.این فاکتور ها می توانند از عوامل موفقیت یا شکست یک عنوان باشد که شاید چندین سال روی آن هزینه و زمان صرف شده, مانند Half Life , و یا شاید برداشتی سطحی از یک ایده ی ناب باشد, مانند Time Shift

به راستی این عوامل کدامند که می توانند یک اثر را برای سال ها جاودانه کنند یا در یک آن تمام تلاش سازنده گان را به باد داده داده و آن عنوان را به گرداب فراموشی و انتقادات بسپارند.
لطفا نظرات خودتون رو در مورد این عوامل بیان کنید.
 
آخرین ویرایش:

kiavash2

کاربر سایت
Aug 31, 2007
391
نام
کیاوش
آره ولقعا نسل قبل بهتر بود.در ضمن تفاوت بین این نسل با نسل قبل خیلی کمتر از نسل قبل با نسل قبلش هست.
اگه بازی ای بخواد جاودانه باشه علاوه بر گیم پلی و گرافیک باید داستان خوب و موسیقی به یاد ماندنی ای داشته باشه.مثل مافیا و سری متال گیر که زمان اثر کمی بر کاهش جذابیت اونا داره.

پ.ن:بهتر نبود تا پیک رو تو بخش گفتگوی آزاد پیرامون بازی ها می زدید؟:-"
 

saeed_mpg

کاربر سایت
Mar 1, 2007
80
یادش بخیر بازی مافیا چه بازی بودچه از لحاظ داستان چه گرافیک چه موسیقی چه نو اوری.
به جرات میتونم بگم تنها بازی بود که بعد از تموم شدنش حالم گرفته شد.
واقعا این بازی با احساسات ادم خوب ور رفت و یک شاهکار بود.
 

babz

کاربر سایت
Dec 16, 2007
154
نام
بهمن
بنظر من مد بازیها خیلی تکراری شده
مثلا Toruk رو با halo3 مقایسه کنید
یا burne و dark alone
از این مثال ها
همین ازجذابیت خیلی از بازیها کاسته
 

dmc_dante222

کاربر سایت
Jul 15, 2008
76
آره ولقعا نسل قبل بهتر بود.در ضمن تفاوت بین این نسل با نسل قبل خیلی کمتر از نسل قبل با نسل قبلش هست.
اگه بازی ای بخواد جاودانه باشه علاوه بر گیم پلی و گرافیک باید داستان خوب و موسیقی به یاد ماندنی ای داشته باشه.مثل مافیا و سری متال گیر که زمان اثر کمی بر کاهش جذابیت اونا داره.

پ.ن:بهتر نبود تا پیک رو تو بخش گفتگوی آزاد پیرامون بازی ها می زدید؟:-"
کاملا موافقم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر