در ستایش پدرهنرمند سبک ترس و بقا : به مناسبت تولد شینجی میکامی

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
در لایه های ناپیدای زندگی
از درونی یخ زده برخواستی
در شبی که آبستن ستاره هایی بی فروغ بود
تو بیدار شدی
و ترس
یگانه مرثیه ی تو بود
...................
آنگاه که شب سایه هایش را می گسترانید
اربابان اندوه روح انسانیت را می بلیعدند
در جهانی از احساسات مرده
تمدن ها سقوط می کنند
تو بیدار شدی
و ترس
یگانه مرثیه تو بود
......................
در دور دست ها
در امتداد خاطراتی بی وزن
صدای ناقوس تو به جای مانده از دنیایی بود
که هر انسان روحی بود
و هر لبخند ترانه ای
و اینک آوایی درد انگیز!
تو در انعکاس ترانه هایت سوخته ای
ای پدر اگر چه ترانه ی توترانه ای ناتمام بود.




از معرفی و به اوج رساندن ژانر ترس و بقا تا دوربین روی شانه و متحول ساختن صنعت بازی.از نشان دادن اهمیت شخصیت های زن در بازی های رایانه ای و تفکر زیبایش در قبال آن ها تا معرفی کردن داستانگویی متنی.از روایت بی نظیر داستان از دیدگاه دو شخصیت تا دادن فرم سینمایی به بازی ها.از لول دیزاین معرکه ی عناوینش تا پرداخت درست و حسابی شخصیت های منفی در بازی های ترسناکش.از عناوین متفاوتش در سبک های مختلف تا ساخت یکی از آثار برتر سبک شوتر به اسم vanquish و در نهایت پدر سبک وحشت ، پدر سبک شوتر سوم شخص مدرن یا شاید پدر همه بازی ها . همگی این دستاوردها باعث شده است تا شینجی میکامی را به عنوان یک بازیساز نابغه و از بزرگان هنرهشتم بدانیم.

میکامی یکی ( یا شاید مهم ترین) از مهم ترین و جریان سازترین بازیسازان تاریخ است و از بازیسازان خلاق حال حاضر صنعت بازی است.میکامی پس از ساخت آثاری کوچک و موفق ، اولین عنوان بزرگ خود را در سال 1996 به اسم Resident Evil منتشر کرد و پایه های سبک ترس و بقا را پایه ریزی کرد.سایت معروف Rely On Horror از رزیدنت اویل 1 به عنوان یک کتاب درسی برای سبک ترس و بقا یاد میکند و میگوید رزیدنت اویل یک به ما نشان داد که یک بازی ترسناک و بقا باید چگونه باشد و چطور مواردی نظیر اتمسفر مناسب ، توازن سطح سختی و اهمیت داستان با تاکید بر یک گیم پلی چالش برانگیز را یک جا داشته باشد.

در نهایت رزیدنت اویل یک با محیط های رعب انگیز ، صداگذاری عالی ، قهرمانان دوست داشتنی ، داستان قدرتمند و درگیر گننده ، خانه های شیطانی و ترسناک و از همه مهم تر زامبی های نفرت انگیز دوست داشتنی تبدیل به یکی از بهترین و ترسناک ترین عناوین تاریخ شد.پس از موفقیت های بی نظیر قسمت اول ، کپکام بلافاصله از میکامی خواست تا ساخت قسمت بعدی این عنوان را آغاز کند. هر چند به میکامی گفته شده بود که تنها حق دارد در نقش تهیه کننده ظاهر شود.بدین ترتیب قسمت دوم و سوم رزیدنت اویل در نظارت کامل میکامی ساخته شد و موفقیت های قسمت اول را تکرار کردند.عنوان رزیدنت اویل 3 یکی از ترسناک ترین عناوین ژانر ترس شناخته میشود.


سال های سال بود که میکامی با فرانچایز رزیدنت اویل شناخته می شد و او را بر سر زبان ها انداخته بود.اما میکامی هرگز بازیسازی نبود که خود را به یک ip و یک سبک محدود کند.روند فعالیت این بازیساز افسانه ای نشان میدهد که او همیشه به دنبال ساخت اثار جدید و نو است.شاید مهم ترین دلیل جدایی او از شرکت کپکام هم همین مسئله بود.میکامی پر ایده هرگز دوست نداشت که تا ابد رزیدنت بسازد.با این دید میکامی و ذهن خلاقش ، پس از ساخت فرانچایز رزیدنت اویل ، او یک سری بازی جذاب و موفق دیگر به نام داینوکرایسیس را خلق کرد. داینو کرایسیس دارای المان‌های خاص خود بود، اما مکانیزم‌های اصلی آن شبیه رزیدنت اویل بود.

لحظه‌ی باز کردن درها، صفحه‌ی بارگذاری، دوربین بازی و صفحه‌ی مهمات، مدرکی بر این ادعا است. با این حال تمام این خصوصیات مثل سری رزیدنت اویل ، حس ترس وحشت و اضطراب را به بازی اضافه کرده بود.با تمام این صحبت ها، داینوکرایسیس تبدیل به یکی از ip های موفق و پرطرفدار شد و بعد از گذشت سال ها طرفداران این سری بازی همچنان لحظه شماری برای قسمت جدید می کنند.پس از ساخت سری داینوکرایسیس و تثبیت ان به عنوان یک ip محبوب ، میکامی این بار با آمدن کنسول های نسل ششمی ، اولین و البته یکی از بهترین عناوین سری رزیدنت اویل در نسل ششم را ساخت.عنوان Resident Evil Code : Veronica یک تحول چشمگیر و یکی از بهترین روایت های داستان در صنعت بازی ، از بهترین عناوین سری رزیدنت اویل و ژانر ترسناک بقا شد.کمتر بازیسازی را می توان یافت که در چنین دوره زمانی کوتاهی 5 بازی شاهکار به بازار عرضه کرده باشد.

سپس میکامی در نقش مشاور قسمت اول مجموعه ی اونیموشا ( سناریوهای اولیه ی اونیموشا متعلق به میکامی است) ظاهر شد و توانست با تیمی مستعد و افراد بزرگی چون اینافونه مجموعه ی محبوبی دیگر را برای کپکام به ارمغان بیاورد. علاوه بر این در همین برهه ی زمانی میکامی با دوست و شاگرد خود ، هیدکی کامیا دست به خلق عنوانی به اسم Devil May Cry زدند.عنوانی جاه طلبانه و جریان ساز که میتوان ان را پدر عناوین هک اند اسلش مدرن نامید. بازی که با داشتن یک گیم پلی عالی و نفسگیر ، داستان زیبا و طراحی مراحل قوی تبدیل به یکی از بهترین عناوین نسل ششم شد. میکامی پس از آن سرگرم ساخت سری بازیPhoenix Wright: Ace Attorney شد.همان سری بازی که با تاکید بر المان های ماجراجویی و تمرکز بر جلسات دادگاه توانست دارندگان کنسول دستی نینتندو را مجذوب خود کند.


بعد از این موفقیت های بزرگ و خیره کننده ، میکامی به فکر بازسازی قسمت اول مجموعه ی رزیدنت اویل افتاد.بازسازی که به عقیده ی بسیاری از اهل فن بهترین عنوان ترسناک بقای تاریخ و یکی از بهترین عناوین بازسازی شده ی تاریخ است. میتوان گفت جهان ترسِ بقا به آن شکل تمام عیار که در رزیدنت ایوِل ریمیک به نمایش در آمده هرگز در بازی دیگر دیده نشده است، و شما را مدیون خود می‌کند که یک شب کامل را در کاخ اِسپنسر بگذرانید.چند ماه بعد از انتشار رزیدنت اویل ریمیک ، میکامی عنوانی دیگر در مجموعه ی رزیدنت تحت نام رزیدنت اویل زیرو منتشر کرد. عنوانی که از نظر کیفیت گیم پلی و داستان هم سطح دیگر عناوین مجموعه بود و موفقیتی دیگر برای سری رزیدنت اویل و میکامی محسوب می شد.

روند موفقیت های این بازیساز نابغه ادامه داشت.تا اینکه در سال 2005 یکی از پنج بازی تاثیرگذار تاریخ و حتی شاید تاثیرگذارترین عنوان تاریخ یعنی Resident Evil 4 را روانه بازار کرد.عنوان مذکور صنعت بازی را متحول کرد و باعث الهام گرفتن عناوین بساری نظیر بایوشاک و عنوان محبوب ناتی داگ The Last Of Us شد.رزیدنت اویل 4 استانداردهای جدیدی را چه در زمینه گیم پلی و چه در زمینه روایت داستان برای ژانر ترس تعریف کرد.بعد از آن میکامی دو بازی ساختارشکن دیگر در دو سبک متفاوت ارائه داد.

اولی عنوان بزن بکش God Hand بود که بدون شک یکی از آثار فاخر سبک بزن بکش است و میکامی با ساخت این بازی نشان داد هراسی از دیوانه بازی و هنجارشکنی ندارد! و دومی عنوان شوتر Vanquish که میتوان ان را بهترین شوتر ژاپنی و یکی از عناوین شاخص سبک شوتر به حساب اورد.سایت یورو گیمر در مقاله ای که به مناسبت 10 سالگی پلاتینوم گیمز منتشر کرد ، در رابطه با ونکوییش چنین گفت:"عنوان Vanquishیکی دیگر از عناوین "پلتینوم گیمز" (Platinum Games) است که همچنان به تنهایی در تاریخچه این شرکت می درخشد. طی این 6 سال، صدها بازی با سبک «شوتر سوم شخص» منتشر شده درحالی که هیچ کدام حتی نتوانستند Vanquish را لمس کنند."


در همین بازه ی زمانی میکامی یک بار دیگر با سودا 51 (نخستین اثر این دو بازیساز دیوانه ی ! ژاپنی عنوان Killer 7 بود که به عنوان یک اثر منحصر به فرد با داستانی پیچیده و قدرتمند شناخته میشود) دست به ساخت یک بازی منحصر به فرد دیگر به اسم Shadow Of The Damned زدند.عنوان مذکور را میتوان یک برداشت جهنمی از Resident Evil 4 دانست.یک معجون! به یادماندنی با طعم سودا و میکامی که به اثری موفق در کارنامه ی میکامی تبدیل شد.اما در همان سال ها که میکامی مشغول ساخت عناوین مختلف در سبک های مختلف بود ، ژانر ترس و بقا روزگار خوبی را سپری نمیکرد!

میکامی پدر شاید توانسته بود ان همه سال تکه پاره شدن سبک محبوبش را تحمل کند، اما صبرش لبریز شد و در نهایت با عنوانی به نام The Evil Within به ژانر ترس و بقا بازگشت.هر چند The Evil Within عنوان بی نقصی نبود،اما داستان قدرتمند ، اتمسفر وحشتناک ، باس های پرتعداد و گیم پلی چالش برانگیز عنوان اویل ویتین را تبدیل به یک بازی موفق در سبک ترسناک کرد.فروش عالی و داستان پر رمز و راز بازی که حقیقتا یکی از بهترین داستان های صنعت بازی است ، میکامی و بتسدا را محکوم به ساخت قسمت دوم کرد.3 سال بعد از انتشار قسمت اول و در اکتبر سال 2017 قسمت دوم عنوان شیطان درون منتشر شد.هر چند حس ترس و دلهره بازی نسبت به قسمت قبلی افت کرده بود ، اما بازی از هر نظر نسبت به قسمت اول پیشرفت داشت و با توجه به کیفیت کلی بازی عنوان اویل ویتین دو تبدیل به یکی از بهترین عناوین سال 2017 گردید.


* شینجی میکامی با ساخت اثار متعدد و فراوان نام خود را به عنوان یکی از پنج بازیساز برتر تاریخ ثبت کرده است و شاید بیشتر از هر بازیساز دیگری به این صنعت خدمت کرده باشد.از اینده ی او و اینکه ساخت چه عنوانی را در سر دارد بی اطلاع هستیم.شنیده ها حاکی ازساخت یک بازی ترسناک Pure Horror است. ولی بدون شک و فارغ از هر اینده ای که برای میکامی متصور شویم ، او در دل هنر هشتم زنده خواهد ماند و تا ابد از او با نام پدر ژانر ترس یاد خواهد شد.*


برای آخرین بار به شهر بازگشتی

بر بلندای آخرین درخشش قرن
چشم انداز های سقوط کرده
رویاهایی سوخته
ابرها می گریستند
و تو در پایان سفرت
خیابان ها را در میان بارش اشک هایش ترک گفتی
بازتاب اندوهگین رفتنت
حسرت بی تکرار چشمان شهر خواهد بود
اندوه نبودن دوباره ات
غمگین ترین آوای انتظار باران خواهد بود.



و در اخرچند ویدیو زیبا از استاد میکامی



SERA
بهزاد کریمی
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
تشکر مقاله جذابی بود :x
من هر بار از این بشر مقاله میخونم، بیشتر متعجب میشم...من موندم چطور میتونه توی این همه ژانر مختلف بازیهای جریان‌ساز + منحصربفرد بسازه...مثلا من همیشه یادم میره که Shadows of the Damned هم یکی از مخلوقات این بشره. کلا توی شرایط‌ مختلف تونسته بازیهای عجیب و غریب زیادی رو منتشر کنه که بعضیاش ممکنه از نظر فروش و منتقدا خیلی تحویل گرفته نشده باشه ولی همیشه اون خلاقیته و عنصر جدیده توی بازیهاش بوده. حتی TEW2 با اون مراحل سندباکسش که توی این سبک نمونه‌اش رو با این وسعت و جزئیات ندیده بودیم...
امسال که رسما بدون Survival Horror موندیم ولی امیدوارم سال دیگه یه چیزی از Tango ببینیم...البته بیشتر امیدوارم که توی هالووین امسال یه سوپرایز ازشون داشته باشیم و یهو بیان بگن DLC جدید TEW2 همین الان در دسترسه :D

کلا میکامی اکثر اوقات با محدودیت Capcom و EA و Bethesda و انجین‌های مشکل‌ساز و بودجه‌ی کم کار کرده...کاش یه دسیما انجین + بودجه بینهایت هم به میکامی میدادن تا ببیینم با منابع نامحدود میتونه چی کار کنه...:D:-"

راستی چه شعرهای غم‌انگیزی به همراه مقاله گذاشتید، اگه توی تیتر ننوشته بودید که به مناسبت تولد هستش، فکر میکردم استاد دار فانی رو وداع گفته :D
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
Future
سپاس از آن جناب آلبرت وسکر هستش من جز شعرهای ابتدایی و پایانی کاری نکردم.
شعرها حس غمگینی رو تداعی میکنه...اشعاره به پایان کار میکامی در رزیدنت ایول داره.
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
میکامی کارنامه خیلی درخشانی داره بدون شک یکی از بهترین بازیسازهای تاریخه ، اگر امکانات و بودجه خوبی بهش بدن میتونه به راحتی شاهکار تحویل بده . فکر نکنم بازی دیگه به تاثیر گذاریه شاهکاری مثل RE4 بیاد ! باورش سخته که یه بازی 13 سال پیش ساخته بشه و همچنان ازش الهام بگیرند و الگو باشه !!
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
924
نام
سعید
lber_tyrant_t-103ssp.png
آن اَبَر مرد....

ای آنکه مرا در نقش پسرکی چراغ جادو بدست قرار دادی تا در کوچه های اگربا بر سر این و آن فرود آیم...

ای آنکه مرا را از دل جنگل های ژوراسیک و کرتاسه در نقش دخترکی سرخ موی به سلامت عبور دادی...

ای آنکه مرا آموختی چگونه بازوکا بدست گیرم و اولین رپتور عمرم را شکار کنم....

ای آنکه کنترل زیبا رویانی دلیر را به دستمان دادی تا در دل راکون سیتی بی آنکه بهراسیم قدم نهیم....

ای آنکه با آلبرت وسکرت , تعریف دوباره ای از آنتاگونیست کردی و واژه خیانت را برایمان معنا ساختی....

ای آنکه نوای دستگاه تایپت در حلقم ....

ای آنکه اتاق امن تو ، فرصتی بود به دور از دغدغه ها برای آسوده رفتن به دست به آب...

ای آنکه ندای استارز نمسیست کابوس شب هایمان را رقم زد....

ای آنکه کد ورونیکایت را ، در هیچ اینفویی قرار ندادی....

ای آنکه عدد 4 با رزیدنتَت معنای دوباره ای گرفت و راه را برای آیندگان روشن ساختی....

ای آنکه دوربین های خسته مان را روی شانه ها قرار دادی....

ای آنکه با ایدا وانگت عمری لیون عزیز ما را سر دواندی و عزب نگاه داشتی.....

ای آنکه دستی خدایی به ما عطا کردی تا با آن , دست از مظلومان گیریم و در برابر ستم بایستیم....

ای آنکه باس فایت هایت مرهمی بود بر خرده شکسته های دلمان و درسی برای دیگر دست اندر کاران تا توشه ای از آن گیرند...

ای آنکه با سرپنجه های توانای گرگ سفیدت , مردم دهکده ای را از شر ماری هشت سر آسوده ساختی ...

ای آنکه با درهم شکستنت ، فانتزی های کنترا گونه مان را به 3 بعد آوردی ....

ای آنکه ما را در دل سیاهی های دوزخ و در میان دوزخیان تنها نگذاشتی در حالی که لبخند های بزرگی بر لبان کوچکمان نگاشتی...

ای آنکه با شیطان درونت تسلایی بر دل سوخته مان نهادی و با استِمت شوکی زیستی بر مغزمان وارد ساختی...

ای آنکه با ریبورن لائورایت , قلبمان را از سینه در جایی پایین تر از دستگاه گوارشمان قرار دادی...

ای آنکه کپکام هر چه دارد از تو و یاران صدیقت دارد...

چگونه توانم تو را توصیف کنم ای ابر مرد...حال آن که در وصف نگُنجی..!

باشد که جوانان کشورت مردی چون تو را الگوی خود قرار دهند و برای جوانان کشورم حماسه هایی دیجیتال بیافرینند....

تولدت مبارک میکامی جون....:x


مقاله بسیار زیبایی بود بسی لذت بردیم ...اون شعر ها هم هنتا...ی...بود دیگه ..آخ ببخشید هایکو منظورم بود من یخورده فرهنگ ژاپنیم جای کار داره...!!...کل دوران زندگی گیمریم ازجلو چشام رد شد و نوستالژی وجودم زد بالا....8->

من تقریبا همه بازی هاش از Goof troop گرفته تا Evil within 2 رو انجام دادم ( به غیر از فونیکس رایت) و به جرائت میگم همشون شاهکار بودند و هستند ولی چند تاشون خیلی بیشتر بهم حال داد......


Aladdin
می خواستم بگم کاش بازی دو بعدی هم درست میکرد که یادم افتاد یکی از اولین بازیاش اصلا شاهکاری بود به نام علائدین....علائدین سوپر نینتندو منظورم هست نه مگادرایو که معروف تره...ولی این ورژن هیچی از اون کمتر نداشت بلکه بعضی جاها خیلی هم قشنگ تر بود ...تو این ورژن شمشیری وجود نداشت و همه چیز به صورت کلاسیک پریدن روی سر دشمن ها اتفاق می افتاد ...کنترل اینقدرخوب بود و حرکات و پشتک وارو های علائدین نرم و انعطاف پذیر ...که من رفتم کلاس ژیمناستیک اسم نوشتم...البته بعد از چند جلسه زمین خوردن و سقوط از ارتفاع و در رفتگی لگن و تاندون و آسیب های ناشی از زدن 180 درجه که به اندام منتهی علیه تحتانی ومیانیم وارد شد...ترجیح دادم بیام خونه و ادامه کار رو در همون کوچه های خاکی اگربا پی بگیرم....
اون موقع ها لذتی که تو پرش روی سر کوزه های بال دار پا مرغی !! وجود داشت رو خرک ژیمناستیک نداشت....

h8wx_header.jpg



Resident Evil
اصلا همه بازی ها یک طرف رزیدنت اویل هم یک طرف....

رزیدنت 1 اینقدری روی من تاثیر گذار بود که قبل از لود هر سیو اشهد می خوندم اگه خدایی ناکرده حین بازی سکته زدم برم به دیدار حق , نه ناحق....رزیدنت 2 هم فقط سوسمار و آقای ایکسش کافی بود که شب آسمون جای خواب تون ابری بشه و صبح آبرو حیثیت تون به فنا بره.....:">

چه خاطرات خوبی با جیل :x تو رزیدنت 3 داریم کاش پا میداد بیرون بازی هم باهاش چند تا خاطره داشتیم....:-"
همینطور نمسیس...البته برای ایشون همون درون بازی کفایت میکنه....:-SS

یادم میاد سی دی رزیدنت اویلی که خریدم کالکشن بود و هر 3 نسخه اول توش....تقریبا می تونم بگم به نصف مدرسه قرض دادم که نصبش کنند...بعد که دست بدست بهم برگشت رزیدنت اویل یک رو نصب کردم , دیگه توش جیل نداشت...جیلش رو نامردا تموم کرده بودند....!! درسته از سی دیم تکه پلاستیکی خط خطی بیشتر باقی نمونده بود ولی خیلی خوشحالم که تونستم قدمی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ رزیدنت اویلی بردارم...

دیگه تقریبا دو سه هفته زنگ های تفریح بروبچز در گروه های چند نفره مشغول بحث و بررسی نسخه های متفاوت بودند...بچه خرخون ها و مثبت ها در مورد معما ها و نمسیس صحبت می کردند..و بچه تنبل و خلاف ها در مورد پیراهن و دامن جیل و کلیر...یادمه تو یکی از این گروه ها بخاطر اینکه جیل قراره در آینده همسر چه کسی بشه نبرد خونینی درگرفت...که با هدایت های ناظم محترم ختم بخیر شد البته لگد ها و نعره های ایشون هم بی تاثیر نبود در اتمام این قائله...بعد در پاسخ به این سوال ناظم عزیز که چه کسی به شما سی دی داده؟ 63 نفر متوفق القول انگشت های اشاره خود را به سمت من گرفتند و یک صدا فریاد زدند این بود...!!!...:-s...

کد ورونیکا اونقدر قشنگ بود که یادمه آخر بازی که همه جا میخواست بترکه از شما کد میخواست...هر چی اینفو ها رو زیر ورو کردم هیچی پیدا نمی کردم و کلیر عزیز جلوی چشم هام بار ها در آتش و انفجار سوخت چند روز درگیرش بودم...تا اینکه همینطوری که داشتم با باکس آرت بازی ور میرفتم....دیدم کد جلومه ...ورونیکا...اون روز بود که واقعا به ذهن این مرد , ایمانی راستین آوردم....^:)^^:)^^:)^

0xfo_resident-evil.jpg


Dino Crisis
با اینکه دنیای دایناسور ها پتانسیل خیلی قوی داره برای بازی های کامپیوتری ولی همونطور که شاهد هستیم هیچ بازی سازی جرات نداره پاش رو وسط میدون بزاره....حالا اون موقه میکامی چی ساخته که هنوز کسی نمی تونه رو دستش پا بشه ...خدا کنه خودش بیاد همونطور که Evil Within رو در مقابل رزیدنت علم کرد با یک بازی جدید دایناسوری بر علیه دینو کرایسیس قیام کنه.....فقط رجینا رو هم ببره پیش خودش تا ما دوباره یک دل سیر با تکنولوژی جدید ببینیمش....البته بعدا اونایی که از وصلت با جیل ناامید شده بودند رفتند برای فراهم کردن مقدمات برای وصلت با رجینا :*...!! سی دی این بازی رو اون موقع یکی از دوستام ازم پیچوند...آهای صدام رو میشنوی می دونم کار تو بود....بردار سی دی رو بیار پس بده دزد...بگم ..بگم...اسمش رو بگم...س.ج...

n3v_3.jpg


God Hand
آخ آخ ...God Hand اگه الان همین الان بگند 3 تا بازی مورد علاقه ات رو لیست کن...قطعا گاد هند دومیش هست...سومیش جیل هست...ببخشید منظورم اینه که یعنی رزیدنت اویل هست ...اولیش هم به خودم مربوطه...

به نظرم بازی با این غنای گیمپلی و طنز و هجو محشر ساخته نشده... توی هیچ بازی اینقدر نخندیدم.... االبته سایه دوزخیان که همکاری با سودا بود هم کم نمکین و شادی آفرین نبود....!! ولی خنده هایی از جنس بالای 51 سال ...!! یک سری جاها رو که میدونم کار میکامی نبود و امضای سودا بود مثل همونجایی که احتیاج هست تفنگ شما افزایش طول پیدا کنه...!!:D...

اون تیکه معرفی باس فایت استاد شمشیر زن که یک دفعه پاش گیر می کرد می افتاد زمین ...یا اون کوتوله ها که هجو پاوررنجرز بودن....یا باس فایتی که باتری پشتش داشت...به علاوه اون دو تا مردی که حال مساعدی نداشتند و اعمال و رفتار خاک بر سرگونه ای ازشون سر میزد...;))

گیمپلی هم که خدا بود خرید حرکات و ایجاد کمبوهای ترکیبی توی هیچ بازی ندیدم ...بعدا remember me کلی سر این کارش تبلیغ کرد و پز داد (انگار بر و بچز سازنده نمی دونستند godhand چیه ).... سیستمی که باید ضربه نمی خوردی تا امتیاز و پول بیشتر بگیری ته اعتیاد و چلنج بودکه تا چهار درجه می رفت بالا....فن کف دست بودا رو که دیگه نگو...یک بار رو یکی از دوستم اجرا کردم فرداش نیومد مدرسه... هیجان مبارزات با غول آخرهاش که یکی از یکی زیباتر طراحی شده بودند هنوز هم تو بازی دیگه ای ندیدم...

چقدر اون آهنگ ته تیتراژ بازی رو من با حس تو حموم خوندم همراه با حرکات موزون...همسایه مون جلوی بابام رو گرفته بود بهش گفته بود پسرتون رو یک دکتر ببرید...عصر ها که شما نیستید میره تو حموم و چیز میز مصرف میکنه و اصوات بیگانه سر میده...!!
بعد از HD کردن اوکامی توسط کپکام...لحظه شماری میکنم که سخنگوشون بیاد اعلام کنه که این رو هم میدیم بیرون...

s3c8_1.jpg
ببخشید دیگه اگه سرتون رو درد آوردم و تو تایپیکی که همه اهل فرهنگ و علم و هنر هستند و بحث ها کارشناسانه هست ...خودم رو مثل هندونه قل دادم وسط....مقاله اینقدر زیبا کارشده بود که از خود بی خود شدم و عنان کار از دستم در برفت و وارد گذشته شدم....منم بالای منبر برم سخت بیام پایین....متن طولانی شد...الانه که صدای بعضی ها دربیاد...باز هم معذرت^:)^....
..و تشکر بابت این مقاله زیباتون هم اون مقاله زیباتون.....همون عزیزان دل ساخته دست میکامی...!!=P~....

qfw1_7.jpg


خداوند شما عزیزان رو برای صنعت گیم در پناه خودش حفظ کنه و از هر گزندی محفوظ بداره انشاالله...
اون چیزا رو هم از روی میز جمع کنید خوبیت نداره...!!
 
آخرین ویرایش:

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
mondas
تو یه فنی! و واقعی جلوه می کنی،خیلی وقت بود کسی رو ندیده بودم که انقدر به احساساتش تعلق داشته باشه...تو احترام منو خواهی داشت.
درباره شعر: می تونه هایکو باشه این یه شعر رهاست، مضمون همون چیزی که باید باشه... ولی درک حال و هوای شعر منوط به سال ها زندگی و تجربه ست.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
مثلا من همیشه یادم میره که Shadows of the Damned

Shadows of the Damned تماما ساخته و پرداخته شده ی suda 51 هست. این خداوندگارتون آقای استاد اعظم میکامی انقدر آثار فاخر داره که احتیاجی نداره طرفدارش آثار دیگرانو به اسمش بزنن. رو همون پدر سوروایول هارر مانور بدید بسیار پسندیده تره.
 

Miniature Rose

A Poor Man's Rose
کاربر سایت
Jun 25, 2009
2,658
باورم نمیشه ایشون در ساخت Devil May Cry هم نقش داشته باشند.
من بازی های ایشون رو مثل ، God Hand وResident Evil رو در حالت عادی نمی تونستم تمام کنم و همیشه مجبور به استفاده از چت کد ( code breaker ) میشدم تا بتونم بازی رو تمام بکنم. از بس که برام سخت بود.
ایشون در کنار Yosihiro Togashi جزو انسان هایی هستند که من شاکرم تونستم، آثارشون رو تجربه کنم.
بهزاد عزیز خیلی مقاله خوب و عالی نوشتی، خسته نباشی و ببخشید که نتوسنتم مقالت رو کامل بخونم.
موفق باشی.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
ممنون بابت مقاله عالی

در تمجید از استاد میکامی فقط باید اینو بگم که عنوان رزیدنت ایول بود که من رو گیمر تمام العمر کرد ! من البته دنیای گیمینگ خودمو قبل از کنسول پلی استیشن و با میکرو و آتاری شروع کرده بودم اما اغراق نکردم اگه بگم رزیدنت ایول بود که منو شیفته این صنعت کرد و الان با گذشت ۲۰ سال از اون موقع هنوز هنوزه روزی حداقل ۵ ساعت پای کنسول هام هستم. کاش کپکام میکامی رو برگردونه و سری رو دوباره بده دست خالقش

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
ممنون مقاله جذابی بود
میکامی جز مفاخر صنعت بازی ها محسوب می شه .نوع دید میکامی رو بیش از هر کارگردان دیگه ای می پسندم و خیلی نزدیک به سلیقه منه.
تو آثار میکامی مدل روایت داستان ، شخصیت پردازی ، مکانیزم گیم پلی و ...همه و همه واقعا تو بالاترین سطح انجام می شن
به احترام میکامی بزرگ باید کلاه از سر برداریم
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
Rezvideo
سلام آقای رضا عزیز از بچه های با اخلاق بازی رایانه،دوست داشتنی و مهربان،بازی رایانه همیشه یه دید متفاوت به صنعت گیم داشت،به لایه های احساسی این صنعت چسم دوخته بود و موشکافانه در جستجوی اون بود،مثل یک سوسوی نوری کوچک افتاده در گود تاریکی بود و شکست رو به ابتذال ترجیح می داد...هر چند بازی رایانه آفریدگار افکاری بود که در تاریکی ماه شکل می گرفت ولی همیشه به طلوع خورشید نیز امیدوار بود.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
Rezvideo
سلام آقای رضا عزیز از بچه های با اخلاق بازی رایانه،دوست داشتنی و مهربان،بازی رایانه همیشه یه دید متفاوت به صنعت گیم داشت،به لایه های احساسی این صنعت چسم دوخته بود و موشکافانه در جستجوی اون بود،مثل یک سوسوی نوری کوچک افتاده در گود تاریکی بود و شکست رو به ابتذال ترجیح می داد...هر چند بازی رایانه آفریدگار افکاری بود که در تاریکی ماه شکل می گرفت ولی همیشه به طلوع خورشید نیز امیدوار بود.
سلام و ممنون بابت محبتی که به من داری:x:x:x
گرچه خودم رو لایق این تعاریف نمی دونم.
من و بقیه بچه های بازیرایانه خیلی متاسف و ناراحت شدیم که مجله تعطیل شد البته با توجه به تغییر شرایط و حرکت رسانه ها به سمت دیجیتالی شدن چاره دیگه ای برامون نمونده بود گرچه از نظر مالی هم فقط ضرر و زیان می دادیم
 

HITMAN ISO 9001

کاربر سایت
Aug 27, 2018
50
نام
hkgjhgfj
میکامی فرد درست در زمان درستی بود... اون موقع ملت یه ترسی از زامبی مامبی داشتن... الان بیشتر زامبی ها حالت فان و خنده پیدا کردن. :)) افول افرادی مثل میکامی هم بخاطر همینه که دیگه نمیتونن چیزی بسازن که ملت باهاش واقعا بترسن...

جدیدا آثار pure-horror و نیمه-pure-horror مثل outlast و alien isolation تونستن یه حرکاتی بزنن فقط.
 

silent ops

کاربر سایت
Feb 4, 2017
1,714
میکامی فرد درست در زمان درستی بود... اون موقع ملت یه ترسی از زامبی مامبی داشتن... الان بیشتر زامبی ها حالت فان و خنده پیدا کردن. :)) افول افرادی مثل میکامی هم بخاطر همینه که دیگه نمیتونن چیزی بسازن که ملت باهاش واقعا بترسن...

جدیدا آثار pure-horror و نیمه-pure-horror مثل outlast و alien isolation تونستن یه حرکاتی بزنن فقط.

:Frown::no:
 
  • Like
Reactions: HITMAN ISO 9001

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر