درآمد سه میلیارد دلاری EA از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در سال ۲۰۱۹

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
EA.jpg
طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز (EA) در سال ۲۰۱۹ میلادی و فقط از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای نزدیک به ۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.


غول دنیای سرگرمی، الکترونیک آرتز اخیرا فهرستی از درآمد سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد و از انتظارات و پیش‌بینی‌های خود در سال ۲۰۲۰ میلادی گفت. به‌طور مثال، سود حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای فقط در این سه ماه حدود یک میلیارد دلار بوده است و از طرفی دیگر، عنوان تحسین‌شده و موفق Star Wars Jedi: Fallen Order توانسته بسیار بیشتر از سطح انتظارات کمپانی ظاهر بشود.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، EA توانسته در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ از پرداخت‌های درون برنامه‌ای ۹۹۳ میلیون دلار کسب کند. مجموعا هم در ۱۲ ماه، پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای الکترونیک آرتز ۲.۸۳۵ میلیارد دلار درآمده داشته‌اند.

3630824-mtx34.png
اگر بخواهیم درآمد بقیه بخش‌ها (فقط دیجیتالی، فروش فیزیکی محاسبه نشده) را هم حساب کنیم، این کمپانی در سه ماهه پایانی پارسال ۱.۵۹۳ میلیارد دلار فروش داشته که ۳۶۱ میلیون از این عدد برای این کمپانی سود خالص بوده است، با توجه به اینکه بیش از نصف این رقم به پرداخت‌های درون برنامه‌ای مربوط می‌شود پس به‌راحتی می‌توان گفت که «پرداخت‌های درون برنامه‌ای تجارت بزرگ و پرسودی» برای الکترونیک آرتز است.


لازم به ذکر است که بخش عمده از درآمدهای پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی‌های ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز یعنی عناوین FIFA، Madden و NHL به‌دست‌ آمده بود.


الکترونیک آرتز همچنین اشاراتی به بازی Star Wars Jedi: Fallen Order نیز داشته و طبق گفته‌های این کمپانی، بازی به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از انتظارات ظاهر شده و توانسته ۸ میلیون نسخه‌ بفروشد. با این عملکرد الکترونیک آرتز انتظاراتش از بازی را بالا برده و پیشبینی کرده تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ (برابر با فروردین‌ماه ۱۳۹۹) بازی ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

سال ۲۰۲۰ میلادی، سالی شلوغ برای الکترونیک آرتز خواهد بود و این کمپانی در گزارش‌های مالی خود آورده است که در نظر دارد طی سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ که به‌طور دقیق از ۱ ماه آپریل ۲۰۲۰ (برابر با چهارشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۹) شروع می‌شود و خاتمه آن در ۳۱ ماه مارس ۲۰۲۱ (برابر با چهارشنبه، ۱۱ فروردین ۱۴۰۰) خواهد بود، چهار بازی بزرگ غیر ورزشی را روانه بازار کند. احتمال می‌رود دو بازی از این چهار بازی Battlefield 6 و Dragon Age 4 باشد.


Source
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
تا وقتی اینقدر آدم هستش که خرید درون برنامه ای بازی های EA رو میکنه نباید توقع تحول در سیاست و بازی های EA رو داشته باشیم و نوک پیکان حمله امون رو سمتشون ببریم، اونا عاشق پولن و کیفیت براشون آنچنان مهم نیست به اندازه کافیم آدم تو دنیا هست که بهشون حال بدن، در و تخته هم که جوره، پس بهتر باهاش کنار بیایم!

همیشه کلی آدم تو هر قشری هست که میشه راحت سرشون کلاه گذاشت و کلی ازشون پول به جیب زد، همیشه هم یه شرکت یا یه آدمی وجود داره که اینکارو خوب بلده و انجام میده.
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,966
نام
احمد
تا وقتی اینقدر آدم هستش که خرید درون برنامه ای بازی های EA رو میکنه نباید توقع تحول در سیاست و بازی های EA رو داشته باشیم و نوک پیکان حمله امون رو سمتشون ببریم، اونا عاشق پولن و کیفیت براشون آنچنان مهم نیست به اندازه کافیم آدم تو دنیا هست که بهشون حال بدن، در و تخته هم که جوره، پس بهتر باهاش کنار بیایم!

همیشه کلی آدم تو هر قشری هست که میشه راحت سرشون کلاه گذاشت و کلی ازشون پول به جیب زد، همیشه هم یه شرکت یا یه آدمی وجود داره که اینکارو خوب بلده و انجام میده.
مسئله اینه که الان دیگه همه دارن سرکیسه می کنن با این روش ملت رو...
شما ببین کار به کجا رسیده که دیگه CDPR هم تو Cyberpunk 2077 می خواد microtansaction بزاره. خب ملت الان تحریم کنن EA رو یک خاک بر سر دیگه می کنه تو پاچشون...
یا باید کلا بازی رو ببوسن بزارن کنار یا هم اعصاب و اراده فولادین داشته باشن یه قرون هم ندن به پرداخت درون برنامه ای که خیلی اوقات هم تجربه منفی روی بازی داره :-??
راه درست کردن این وضعیت قانون گذاری هست به نظرم :-?
 

jarrodrandich

کاربر سایت
Oct 5, 2019
86
تا وقتی اینقدر آدم هستش که خرید درون برنامه ای بازی های EA رو میکنه نباید توقع تحول در سیاست و بازی های EA رو داشته باشیم و نوک پیکان حمله امون رو سمتشون ببریم، اونا عاشق پولن و کیفیت براشون آنچنان مهم نیست به اندازه کافیم آدم تو دنیا هست که بهشون حال بدن، در و تخته هم که جوره، پس بهتر باهاش کنار بیایم!

همیشه کلی آدم تو هر قشری هست که میشه راحت سرشون کلاه گذاشت و کلی ازشون پول به جیب زد، همیشه هم یه شرکت یا یه آدمی وجود داره که اینکارو خوب بلده و انجام میده.
تازه این اولشه،وقتی سخت افزار از بین رفت و هر گنجشک عقلی به گیم دسترسی پیدا کرد از این بدتر هم خواهد شد،wait for it!
 

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
533
نام
مسعود
مشکل بازیهای گیم سرویس اینه که در اینده نه چندان دور باعث کم شدن بازی های داستان محور میشن.
استودیوهایی مثل سی دی پراجکت، راک استار، ناتی داگ و سانتمانیکا و غیره که داستانی ساز هستند این ارقام شرکت هایی مثل EA رو میبینند و با خودشون میگن این بابا نصف استودیو ما شهرت و استعداد نداره اما چندین برابر ما پول برداشت میکنه. اینطوری میشه که اون تلنتی که باید بشینه الان روی gta 6 کار کنه نشسته داره قایق و ماشین و... واسه gta 5 هنوز میسازه.
نمیگم بازی داستانی دیگه تموم میشه اما زمونه طوریه که هر جا پول باشه خواه ناخواه انسان هم میره به سمتش.

پس اگه بازی بازها به اون درجه از فهم رسیدن که جلوی این سیستم وایستن، این مشکل حل میشه. اما اگه همه توی این موج رفتن به سمت سرویس محور شدن دیگه باید فاتحه داستان های عمیق رو بخونیم.
دیگه اگه این بحث کنسول ها هم تموم بشه و سونی و مایکروسافت هم تبدیل به استودیوهای سرویس محور بشن هم دیگه فاتحه رو باید خوند، چون کنسولی نیست که واسش انحصاری پشم ریزون زد. و هر کی فقط دنبال مخاطب می گرده تا به بازیهاش معتادش کنه و هر روز واسشون quest و challenge بره.

چند وقت پیش دستینی 2 رو خریدم و شروع به بازی کردم، بازی گرافیکش فوق العاده، گیم پلی عالی، lore داستانی عالی، اما سیزن پس گذاشته و تایم هم گذاشته که مثلا تو 90 روز باید اینا رو بگیری و گرنه سیزن تموم میشه و ایتم ها میرن. حالا واسه این شما باید روزی 2 یا 3 ساعت وقت بگذاری. مگه من نوکر باباتم که هم پول بدم و هم وقت بگذارم و هنوز نتونم ایتمی که واسش پول ندادم رو نگیرم.
ولی با فروشی که از کال اف دیوتی ها دیدم و جا افتادن این سیستم، من که به اینده این صنعت خوش بین نیستم.
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
مسئله اینه که الان دیگه همه دارن سرکیسه می کنن با این روش ملت رو...
شما ببین کار به کجا رسیده که دیگه CDPR هم تو Cyberpunk 2077 می خواد microtansaction بزاره. خب ملت الان تحریم کنن EA رو یک خاک بر سر دیگه می کنه تو پاچشون...
یا باید کلا بازی رو ببوسن بزارن کنار یا هم اعصاب و اراده فولادین داشته باشن یه قرون هم ندن به پرداخت درون برنامه ای که خیلی اوقات هم تجربه منفی روی بازی داره :-??
راه درست کردن این وضعیت قانون گذاری هست به نظرم :-?
کی خبر وجود میکروترنزکشن تو سایبرپانک پخش شد؟ من نشنیدم چیزی
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
مشکل بازیهای گیم سرویس اینه که در اینده نه چندان دور باعث کم شدن بازی های داستان محور میشن.
استودیوهایی مثل سی دی پراجکت، راک استار، ناتی داگ و سانتمانیکا و غیره که داستانی ساز هستند این ارقام شرکت هایی مثل EA رو میبینند و با خودشون میگن این بابا نصف استودیو ما شهرت و استعداد نداره اما چندین برابر ما پول برداشت میکنه. اینطوری میشه که اون تلنتی که باید بشینه الان روی gta 6 کار کنه نشسته داره قایق و ماشین و... واسه gta 5 هنوز میسازه.
نمیگم بازی داستانی دیگه تموم میشه اما زمونه طوریه که هر جا پول باشه خواه ناخواه انسان هم میره به سمتش.

پس اگه بازی بازها به اون درجه از فهم رسیدن که جلوی این سیستم وایستن، این مشکل حل میشه. اما اگه همه توی این موج رفتن به سمت سرویس محور شدن دیگه باید فاتحه داستان های عمیق رو بخونیم.
دیگه اگه این بحث کنسول ها هم تموم بشه و سونی و مایکروسافت هم تبدیل به استودیوهای سرویس محور بشن هم دیگه فاتحه رو باید خوند، چون کنسولی نیست که واسش انحصاری پشم ریزون زد. و هر کی فقط دنبال مخاطب می گرده تا به بازیهاش معتادش کنه و هر روز واسشون quest و challenge بره.

چند وقت پیش دستینی 2 رو خریدم و شروع به بازی کردم، بازی گرافیکش فوق العاده، گیم پلی عالی، lore داستانی عالی، اما سیزن پس گذاشته و تایم هم گذاشته که مثلا تو 90 روز باید اینا رو بگیری و گرنه سیزن تموم میشه و ایتم ها میرن. حالا واسه این شما باید روزی 2 یا 3 ساعت وقت بگذاری. مگه من نوکر باباتم که هم پول بدم و هم وقت بگذارم و هنوز نتونم ایتمی که واسش پول ندادم رو نگیرم.
ولی با فروشی که از کال اف دیوتی ها دیدم و جا افتادن این سیستم، من که به اینده این صنعت خوش بین نیستم.
چه ربطی به فهم و شعور داره؟ گیمرا کلا از این بازیهای سیستم محور خوششون اومده که نتیجه اش هم اینه که داره جا میافته

مثلا خود من، صد تا بازی در حد گیرز و لست رو با یه lol عوض نمی کنم، البته اونا رو هم بازی می کنم اگر در دسترسم باشن ولی چندان برام مهم هم نیستن، همین لست ۲ وقتی فهمیدم قضیه مولتیش رو هواس دیگه برام بی ارزش شد یا همین سایبرپانک، کنسل هم بشه عین خیالم نیست در حالیکه بیاد احتمالن بازیش کنم ولی میگم مهم نیستن برام، حالا هر چقدر هم عالی باشن، اصلا داستانی دیگه جذابیت قبل رو نداره برام

پس اصلا ربطی به فهم و شعور و ایستادن نداره، گیمرها میپسندن این مدل بازیها رو، برای سازنده و ناشر هم که عالیه، خرج کمتر و درآمد بیشتر

بحث اینه که سلیقه ها داره عوض میشه و نمیشه جلوی همچین چیزی رو گرفت، چون همه بر طبق علاقشون دارن عمل میکنن و کسی نمیتونه زورشون کنه تا علاقه شون عوض بشه

یه دلیل این قضیه هم اینه که انسان ذاتا موجود اجتماعی هست و تعامل با دیگران براش لذت بخشه، برای همین بازیهای مولتی بیشتر جا افتاده یا همین استریم کردن ها، بازی کنی و بقیه هم ببینن و با هم صحبت کنید و ...
 
  • Like
Reactions: masoud101

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
533
نام
مسعود
چه ربطی به فهم و شعور داره؟ گیمرا کلا از این بازیهای سیستم محور خوششون اومده که نتیجه اش هم اینه که داره جا میافته

مثلا خود من، صد تا بازی در حد گیرز و لست رو با یه lol عوض نمی کنم، البته اونا رو هم بازی می کنم اگر در دسترسم باشن ولی چندان برام مهم هم نیستن، همین لست ۲ وقتی فهمیدم قضیه مولتیش رو هواس دیگه برام بی ارزش شد یا همین سایبرپانک، کنسل هم بشه عین خیالم نیست در حالیکه بیاد احتمالن بازیش کنم ولی میگم مهم نیستن برام، حالا هر چقدر هم عالی باشن، اصلا داستانی دیگه جذابیت قبل رو نداره برام

پس اصلا ربطی به فهم و شعور و ایستادن نداره، گیمرها میپسندن این مدل بازیها رو، برای سازنده و ناشر هم که عالیه، خرج کمتر و درآمد بیشتر

بحث اینه که سلیقه ها داره عوض میشه و نمیشه جلوی همچین چیزی رو گرفت، چون همه بر طبق علاقشون دارن عمل میکنن و کسی نمیتونه زورشون کنه تا علاقه شون عوض بشه

یه دلیل این قضیه هم اینه که انسان ذاتا موجود اجتماعی هست و تعامل با دیگران براش لذت بخشه، برای همین بازیهای مولتی بیشتر جا افتاده یا همین استریم کردن ها، بازی کنی و بقیه هم ببینن و با هم صحبت کنید و ...
شما میلیون ها ساعت بازی کن مشکلی نداره، اما وقتی میری یک اسکین میخری 5 دلار اونجاست که مشکل ساز میشه.
سلیقه گیمرهای هاردکور عوض نمیشه هیچ وقت. گیمرای هاردکور تا چند سال پیش غرق دنیاها و داستان های فوق العاده بودند. و بازی رو مثل هنر می دونستند. و با افتخار همه جا از گیم به عنوان هنر هشتم نام برده میشد. اما حالا به قول کوجیما بازیها شدند waste of time (اتلاف وقت). من ترجیح میدم به جای اینکه تو گیم با دوست های جدید اشنا بشم و با هم وقت بگذرونیم، برم تو خیابون و با دوستای واقعیم وقت بگذرونم و یکم پیاده روی کنم. قدیم ماهی یک بازی میکردیم نهایت 15 ساعت تموم میشد و با دوستامون یک ماه در موردش صحبت می کردیم. اگه گیم به سمت سرویس محور بره من و امثال من که گیم رو هنر می دونستیم راهمون رو ازش جدا می کنیم و میریم دنبال یک مدیوم دیگه.
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
شما میلیون ها ساعت بازی کن مشکلی نداره، اما وقتی میری یک اسکین میخری 5 دلار اونجاست که مشکل ساز میشه.
سلیقه گیمرهای هاردکور عوض نمیشه هیچ وقت. گیمرای هاردکور تا چند سال پیش غرق دنیاها و داستان های فوق العاده بودند. و بازی رو مثل هنر می دونستند. و با افتخار همه جا از گیم به عنوان هنر هشتم نام برده میشد. اما حالا به قول کوجیما بازیها شدند waste of time (اتلاف وقت). من ترجیح میدم به جای اینکه تو گیم با دوست های جدید اشنا بشم و با هم وقت بگذرونیم، برم تو خیابون و با دوستای واقعیم وقت بگذرونم و یکم پیاده روی کنم. قدیم ماهی یک بازی میکردیم نهایت 15 ساعت تموم میشد و با دوستامون یک ماه در موردش صحبت می کردیم. اگه گیم به سمت سرویس محور بره من و امثال من که گیم رو هنر می دونستیم راهمون رو ازش جدا می کنیم و میریم دنبال یک مدیوم دیگه.
خب این دیگه میشه سلیقه شخصی و فعلا این نوع سلیقه داره میره تو اقلیت

بد و خوبی هم اینجا وجود نداره که بگیم سلیقه مثلا من یا شما بده، سلیقه هست دیگه :D

در مورد گیمر هاردکور نظرتون رو قبول ندارم، البته نوع تعریف از هاردکور هم ملاک هست، از نظر من کسی که وقتش رو فقط روی یه بازی میزاره مثل lol یا dota که حرفه ای بشه اون هم هادرکور حساب میشه

البته این بحث خیلی هم مهم نیست، مسیری هست که این صنعت داره طی میکنه و نمیشه هم تغییرش داد چون پول سازه، نمیشه رفت گفت "آی گیمرها، سلیقتون رو عوض کنید"، فعلا داره میره این مسیر رو :D
 
  • Like
Reactions: masoud101

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
533
نام
مسعود
خب این دیگه میشه سلیقه شخصی و فعلا این نوع سلیقه داره میره تو اقلیت

بد و خوبی هم اینجا وجود نداره که بگیم سلیقه مثلا من یا شما بده، سلیقه هست دیگه :D
این رو هم در نظر بگیر این انجمن ها رو همین بچه های هاردکور سرپا نگه داشتن و کامنت میدن. کسی واسه فورتنایت و یا پابجی مقاله نمینویسه و تئوری سازی نمی کنه.
با مرگ بازی های داستان محور شاهد مرگ فروم ها و انجمن ها خواهیم بود.
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
678
به قول کتاب animal farm تا وقتی خر هست خرسوار هم هست(البته دور از حضور،صرفا یه نقل قوله).این شده قصه ی الان گیمرهای اکثر تینجر و کم سن و سال نسل فورتنایت و پابچی و اپکس لجند و ... و شرکتهای بازیسازی.
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
این رو هم در نظر بگیر این انجمن ها رو همین بچه های هاردکور سرپا نگه داشتن و کامنت میدن. کسی واسه فورتنایت و یا پابجی مقاله نمینویسه و تئوری سازی نمی کنه.
با مرگ بازی های داستان محور شاهد مرگ فروم ها و انجمن ها خواهیم بود.
بازیهای داستان محور که به نظرم هیچ وقت از بین نمیرن ولی کم رنگ میشن، حالا اینکه این کم رنگ شدن دائمی باشه یا موقت، مشخص نیست

و اینکه یکی دیگه از دلایل کم رنگ شدن بازیهای داستان محور به نظرم میتونه همین هوش مصنوعی بازیها هم باشه، سختی بازیها شده فقط به دیرتر مردن دشمنا و دقیقتر هدف گیری کردنشون، با بالا رفتن درجه سختی کمتر شاهد به کارگیری استراتژی بهتر هستیم (شایدم بشه گفت اصلا شاهدش نیستیم) ولی تو بازیها آنلاین pvp با بالا رفتن رنکتون، پلیرهای حرفه ای تر میبینید و اینکه هر دست با دست قبل متفاوت هست
به قول کتاب animal farm تا وقتی خر هست خرسوار هم هست(البته دور از حضور،صرفا یه نقل قوله).این شده قصه ی الان گیمرهای اکثر تینجر و کم سن و سال نسل فورتنایت و پابچی و اپکس لجند و ... و شرکتهای بازیسازی.
به نظرم به سن زیاد ربطی نداره، من خودم 30 سالمه و هر چی سنم رفت بالاتر علاقه ام به بازیهای داستان محور کمتر شد، بیشتر دوست دارم یه چند ساعتی رو با دوستام با هم بازی کنیم، مثل سابق دیگه حوصله پیگیر داستان بازیها شدن رو ندارم
بهت برنخوره،جواب سوالتو خودت دادی.
من که متوجه منظورتون نشدم، یعنی چون سلیقه یه عده به بازیهای آنلاین محور هست پس شعورشون هم کمتره؟ مگه قراره همه تو بازیها دنبال داستان و فلسفه هستی باشن؟

به نظر من بازیها قبل از اینکه رسانه و آموزنده باشن تو دسته سرگرمی قرار میگیرن و هدف اصلیشون هم همین سرگرم کردن هست، حالا یه عده دوست دارن همراهش چیزی هم یاد بگیرن که خیلی هم خوبه و یه عده صرفا برای گذران وقت میرن سمتش

اینم اضافه کنم که هزینه ساخت شاید کمتر باشه ولی لزوما به معنی ساده تر بودن نیست، بالانس کردن بازی و اضافه کردن محتوای جدید و جذاب تو یک بازه زمانی معمولا کوتاه، کاره ساده ای نیست
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
این رو هم در نظر بگیر این انجمن ها رو همین بچه های هاردکور سرپا نگه داشتن و کامنت میدن. کسی واسه فورتنایت و یا پابجی مقاله نمینویسه و تئوری سازی نمی کنه.
با مرگ بازی های داستان محور شاهد مرگ فروم ها و انجمن ها خواهیم بود.

هاع... و البته دیسکورد به شدت سرزنده تر میشه
در کل نتیجه فرق نمی کنه، صرفا شمایل عوض میشه
بازیهای داستان محور که به نظرم هیچ وقت از بین نمیرن ولی کم رنگ میشن، حالا اینکه این کم رنگ شدن دائمی باشه یا موقت، مشخص نیست

و اینکه یکی دیگه از دلایل کم رنگ شدن بازیهای داستان محور به نظرم میتونه همین هوش مصنوعی بازیها هم باشه، سختی بازیها شده فقط به دیرتر مردن دشمنا و دقیقتر هدف گیری کردنشون، با بالا رفتن درجه سختی کمتر شاهد به کارگیری استراتژی بهتر هستیم (شایدم بشه گفت اصلا شاهدش نیستیم) ولی تو بازیها آنلاین pvp با بالا رفتن رنکتون، پلیرهای حرفه ای تر میبینید و اینکه هر دست با دست قبل متفاوت هست

به نظرم به سن زیاد ربطی نداره، من خودم 30 سالمه و هر چی سنم رفت بالاتر علاقه ام به بازیهای داستان محور کمتر شد، بیشتر دوست دارم یه چند ساعتی رو با دوستام با هم بازی کنیم، مثل سابق دیگه حوصله پیگیر داستان بازیها شدن رو ندارم

من که متوجه منظورتون نشدم، یعنی چون سلیقه یه عده به بازیهای آنلاین محور هست پس شعورشون هم کمتره؟ مگه قراره همه تو بازیها دنبال داستان و فلسفه هستی باشن؟

به نظر من بازیها قبل از اینکه رسانه و آموزنده باشن تو دسته سرگرمی قرار میگیرن و هدف اصلیشون هم همین سرگرم کردن هست، حالا یه عده دوست دارن همراهش چیزی هم یاد بگیرن که خیلی هم خوبه و یه عده صرفا برای گذران وقت میرن سمتش

اینم اضافه کنم که هزینه ساخت شاید کمتر باشه ولی لزوما به معنی ساده تر بودن نیست، بالانس کردن بازی و اضافه کردن محتوای جدید و جذاب تو یک بازه زمانی معمولا کوتاه، کاره ساده ای نیست

البته این جا مشکل با بازی های مولتی پلیر نیست
د اگه کسی هم واقعا با بازی های مولتی پلیر مشکل داره بهتره کم کم بزرگ شه و از منطقه امن اش بیرون بیاد ببینه دنیای بازی یکم گسترده تر از چیزیه که فکر می کنه خوبه

ولی
چیزی که این جا مورد انتقاده روش درآمدزایی این بازی هاست که وحشتناک غیر معمولیه. گردش مالی بعضی از این بازی ها، کاری می کنه سرمایه گذاری تو همه بخش های دیگه شبیه پول تو جوب ریختن به نظر برسه (نه فقط بازی های داستانی، بلکه بازی های تک نفره غیر داستانی، بازی های آرکید و ایندی و... حتی بازی های چند نفره ای که کم تر از این قضیه میتونن سوء استفاده کنن)

و اون بی شعور هم منظور به کسی نیست که بازی های مولتی پلیر می کنه... دوباره اگه کسی فکر می کنه ترجیح دادن بازی های مولتی پلیر به تجربه های سینگل پلیر ارزش فکری آدم رو پایین میاره میتونه برگرده خط دوم پست ام
بی شعور اونیه که تو بازی گردش مالی اینا خیلی راحت وول میخوره... به پای تک تک ایونت های اینا خوشگل می رقصه و تهش چیزی که در ازاش پول داده چیزیه که سازنده قشنگ 6 دور لقمه رو دور گردنش چرخونده تا بهش برسونه، تازه یه پولی هم دوباره ازش گرفته این وسط... اینا مشکل دیزاین هم حتی محسوب میشه و اذیت می کنه پلیر رو تو دراز مدت

سیستم های سیزن پس واقعا با اثر مخدر فرقی نداره... می بینم کسایی که درگیرشن! یه گوشه مغزشون زنجیز میشه به زمانی که می گذره و پولی که واسه ثبت نام توش دادن و جوایزی که داره می گذره. آبجکتیو های عجیب و غریب باعث میشه یارو از یه جایی به بعد این قدر زنجیره روش سنگینی کنه که پول بده و بیفته جلو تو جریان تا از شرش خلاص شه و جوایز هم ببره

این وسط گردش مالی قضیه حسابی گرم میشه
این ربطی به بازی مولتی پلیر بودن نداره ها! اگه همین برنامه سر بازی های سینگل پلیر هم پیش بیاد و اون بازی سینگل پلیر متای 95 با 800 تا گوتی هم داشته باشه! اونی که پول میده تو این جریان تا جوایز تو بازی رو بگیره قطعا از همون اول بی شعوره که خودشو انداخته تو این جریان
مسئله این جاست پیاده کردن این سیستم و انداختن پلیرهای به دام اش تو بازی های مولتی پلیر چندین برابر راحتتر از بازی های سینگل پلیر ـه و نکته وحشتناک این جاست که این نوع برنامه های مزخرف یه زمانی (2016-2018) روی بازی های تک نفره هم تا حدودی اجرا شد و خدا رو شکر به موفقیت نرسید

حتی اگه یه مایکروترنزکشن ساده هم پشت این ماجراها بود که می گفت "آقا هر وقت خواستی این قدر بده، این آیتم رو بهت می دیم درجا" باز پول قابل قبول تری بود تا مجبورش کنی هم ساعت پر کنه تو بازیت تا جایی که تحمل نکنه و برات پول بریزه. به قولی، Practice کاری به شدت کثیفیه و انزجار نسبت به همچین ارقامی کاملا قابل درکه
 

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
533
نام
مسعود
البته این جا مشکل با بازی های مولتی پلیر نیست
د اگه کسی هم واقعا با بازی های مولتی پلیر مشکل داره بهتره کم کم بزرگ شه و از منطقه امن اش بیرون بیاد ببینه دنیای بازی یکم گسترده تر از چیزیه که فکر می کنه خوبه

ولی
چیزی که این جا مورد انتقاده روش درآمدزایی این بازی هاست که وحشتناک غیر معمولیه. گردش مالی بعضی از این بازی ها، کاری می کنه سرمایه گذاری تو همه بخش های دیگه شبیه پول تو جوب ریختن به نظر برسه (نه فقط بازی های داستانی، بلکه بازی های تک نفره غیر داستانی، بازی های آرکید و ایندی و... حتی بازی های چند نفره ای که کم تر از این قضیه میتونن سوء استفاده کنن)

و اون بی شعور هم منظور به کسی نیست که بازی های مولتی پلیر می کنه... دوباره اگه کسی فکر می کنه ترجیح دادن بازی های مولتی پلیر به تجربه های سینگل پلیر ارزش فکری آدم رو پایین میاره میتونه برگرده خط دوم پست ام
بی شعور اونیه که تو بازی گردش مالی اینا خیلی راحت وول میخوره... به پای تک تک ایونت های اینا خوشگل می رقصه و تهش چیزی که در ازاش پول داده چیزیه که سازنده قشنگ 6 دور لقمه رو دور گردنش چرخونده تا بهش برسونه، تازه یه پولی هم دوباره ازش گرفته این وسط... اینا مشکل دیزاین هم حتی محسوب میشه و اذیت می کنه پلیر رو تو دراز مدت

سیستم های سیزن پس واقعا با اثر مخدر فرقی نداره... می بینم کسایی که درگیرشن! یه گوشه مغزشون زنجیز میشه به زمانی که می گذره و پولی که واسه ثبت نام توش دادن و جوایزی که داره می گذره. آبجکتیو های عجیب و غریب باعث میشه یارو از یه جایی به بعد این قدر زنجیره روش سنگینی کنه که پول بده و بیفته جلو تو جریان تا از شرش خلاص شه و جوایز هم ببره

این وسط گردش مالی قضیه حسابی گرم میشه
این ربطی به بازی مولتی پلیر بودن نداره ها! اگه همین برنامه سر بازی های سینگل پلیر هم پیش بیاد و اون بازی سینگل پلیر متای 95 با 800 تا گوتی هم داشته باشه! اونی که پول میده تو این جریان تا جوایز تو بازی رو بگیره قطعا از همون اول بی شعوره که خودشو انداخته تو این جریان
مسئله این جاست پیاده کردن این سیستم و انداختن پلیرهای به دام اش تو بازی های مولتی پلیر چندین برابر راحتتر از بازی های سینگل پلیر ـه و نکته وحشتناک این جاست که این نوع برنامه های مزخرف یه زمانی (2016-2018) روی بازی های تک نفره هم تا حدودی اجرا شد و خدا رو شکر به موفقیت نرسید

حتی اگه یه مایکروترنزکشن ساده هم پشت این ماجراها بود که می گفت "آقا هر وقت خواستی این قدر بده، این آیتم رو بهت می دیم درجا" باز پول قابل قبول تری بود تا مجبورش کنی هم ساعت پر کنه تو بازیت تا جایی که تحمل نکنه و برات پول بریزه. به قولی، Practice کاری به شدت کثیفیه و انزجار نسبت به همچین ارقامی کاملا قابل درکه
اها ، این دوستمون خیلی خوب و کامل توضیح دادند.
منم دقیقا منظورم همین بود ولی شما خیلی بهتر توضیح دادید. =D>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر