خشم علیه ماشین: هوش مصنوعی سرسخت Rome II

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
[FONT=&quot] [/FONT][TABLE="class: grid, width: 1000"]
[TR]
[TD] [FONT=&quot]Total War: Rome II[/FONT][FONT=&quot] هشتمین سری از فرانچایز [/FONT][FONT=&quot]Total War[/FONT][FONT=&quot] میباشد که 13 سال از عمر آن میگذرد و نسخه اول از روم یعنی [/FONT][FONT=&quot]Rome: Total War[/FONT][FONT=&quot] در سال 2004 عرضه شد.[/FONT]
[/TD]
[TD] [FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Rome 2[/FONT][FONT=&quot] در تاریخ 3 سپتامبر مصادف با 12 شهریور عرضه خواهد شد. [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[/TD]
[TD]
Total-War-Rome-2-logo-box-out.jpg

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Stace Harman[/FONT][FONT=&quot] و [/FONT][FONT=&quot]Sam[/FONT][FONT=&quot] طی کنفرانسی مطبوعاتی که در رم برگزار شد مصاحبه ای با دو نفر از تیم [/FONT][FONT=&quot]The Creative Assembly [/FONT][FONT=&quot] خالق [/FONT][FONT=&quot]Rome II[/FONT][FONT=&quot] داشتن که بحث کلی در مورد هوش مصنوعی بازی هست.

( جملات بدون علامت [/FONT][FONT=&quot]" "[/FONT][FONT=&quot] گفته ی این دو خبرنگار هست)[/FONT]


[FONT=&quot]
[/FONT]

Total-War-Rome-2-banner.jpg
[FONT=&quot]

[/FONT]​
[FONT=&quot]منظره ای از صدها سرباز در حال جنگ در میادین نبرد [/FONT][FONT=&quot]Rome II[/FONT][FONT=&quot] قطعا منظره ای دیدنی و لذت بخش خواهد بود.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]تماشای موجی از ارتش های کوچک در مقیاس عظیمی از میدان نبرد از یک طرف و زوم کردن دوربین روی فردی از ارتش و نظاره ی نبرد از دید نزدیک (کلوز آپ) و مشاهده ترس و وحشت وی از طرفی دیگر.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]طی ملاقتی که قبلا از استدیو موشن کپچر [/FONT][FONT=&quot]The Creative Assembly[/FONT][FONT=&quot] داشتم ، تونستم به اینکه چطور انیمیشن های بازی (که حکم روح رو برای زنده کردن میدان های نبرد بازی میکنن) ساخته میشن ، نگاهی بندازم.[/FONT]
[FONT=&quot]

[/FONT]

[FONT=&quot]بعد از ساعاتی مشاهده مراحل اولیه ([/FONT][FONT=&quot]Prologue[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]Rome 2[/FONT][FONT=&quot] رفتم تا با [/FONT][FONT=&quot]James Russell[/FONT][FONT=&quot] طراح ارشد بازی و [/FONT][FONT=&quot]Pawel Wojs[/FONT][FONT=&quot] طراح ارشد میدان نبرد در مورد روش های و حالات محاصره ، درجه های سختی ها و اینکه هوش مصنوعی چطور خودشو با جنگ هایی که از زمین های و دشت های باز و وسیع تا محیط محدودی مثل شهری در حال سوختن ، وفق میده.

[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Wojs[/FONT][FONT=&quot] توضیح میده: " برای شهرها این مسئله واقعا چالش بزرگی هست ، به همین خاطر هم بعد از چندین بار تغییر بالاخره یک هوش مصنوعی جدید برای محاصره ها طراحی کردیم. تمام خیابانها ، مربع ها و نقطه ها برای هوش مصنوعی درنظر گرفته و تاکید شدن و هوش مصنوعی برای دفاع از جناحین و گرفتن حالت دفاعی از اینها استفاده میکنه."

[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]" ما واسه خودمون یه مشکل احمقانه درست کردیم که باید حلش کنیم.[/FONT][FONT=&quot] script [/FONT][FONT=&quot]بیشتر بازیهای استراتژی [/FONT][FONT=&quot]RTS[/FONT][FONT=&quot] طوری هست که تمرکزشون روی مرحله رفتن هست در حالی که بازی ما بیشتر [/FONT][FONT=&quot]sandbox[/FONT][FONT=&quot] هست پس هوش مصنوعی ما باید باهوش باشه و تو هر موقعیتی که قرار گرفت بتونه عکس العمل نشون بده."

[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]بیشتر مواقع هوش مصنوعی به چالشی که جلوش قرار میدم به طور مناسب جواب میده. اگه موقع حمله به یگان دشمن از جلو یا کنار یگان بهش حمله بشه مزایای قابل لمسی بین این دو حالت وجود داره.

هوش مصنوعی این فاکتورها رو متوجه میشه و بسته به موقعیت سعی میکنه از مبارزه شاخ به شاخ خودداری کنه و در مناطق مرتفع تر به آرایش نظامی دوباره یگان بپردازه.


[/FONT]
Total-War-Rome-2-4-600x337.jpg


[FONT=&quot]همینطور ، من خیلی روی این مسائل حساسم بطوریکه وقتی سرازیر شدن خون از سر یه نفر از یگانم رو ببینم به سواره نظام رومی خودم دستور میدم تا از جناح ضعیف تر گروه سامنيومی [/FONT][FONT=&quot]][/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][ شهری در رم باستان - Samnite[/FONT][FONT=&quot](دشمن) بهشون حمله کنن و اونها رو درو کنن بعدش هم تا جایی که توان دارن تعقیب شون کنن تا شکست بخورن.این لحظات ، برای من خیلی خوشحال کننده هستن اما بعدش که سواره نظام از بخش اصلی ارتش جدا شد و توسط نیزه دارهای هوش مصنوعی راه برگشتنش بسته شد ، دیگه نه.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] انگار هوش مصنوعی همیشه در حال ارزیابی میدان نبرد هست و به استراتژی یا فقدان استراتژی من عکس العمل نشون میده که بدنبال این باعث میشه نبرد فقط این نباشه که دو طرف هی به هم حمله کنن و تو سر و کله هم بزنن تا وقتی که ارتش قوی تر برنده بشه. اگرچه [/FONT][FONT=&quot]Creative Assembly[/FONT][FONT=&quot] اذعان میکنه هنوز جا برای اصلاحات ([/FONT][FONT=&quot]polishing[/FONT][FONT=&quot]) هست.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]این مسئله توی مراحل اولیه قابل درک بود بخصوص جاهایی که گهگاه بعضی از حرکات هوش مصنوعی با شکست مواجه میشد و یگان فرمانده من احساس ضعف و آسیب پذیری خاصی میکرد و باعث میشد بشدت احساس ضعف در توانایی کنه و مجبورم میکرد از خط مقدم دورش کنم.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]عکس العمل به حرکت بازیکن فقط یکی از پیشرفت هایی هست که هوش مصنوعی توی تصمیم گیری داشته. تعادل داشتن درک هوش مصنوعی توی درجات سختی بالاتر عاملی ضروری برای به ارمغان آوردن یک چالش هوش مصنوعی هست و هم حس سختی در غلبه کردن بر هوش مصنوعی و هم منصفانه بودن رو داره.

[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]طبق رسم و رسوم ، عنوان های استراتژی وابسه به این بودن که برای افزایش حس مبارزه طلبی عملکرد و نیروی هوش مصنوعی پایین تر آورده بشه و [/FONT][FONT=&quot]Russell[/FONT][FONT=&quot] هم اعتراف میکنه که بخشی از این مسئله " اجتناب ناپذیر" هست. طراح ارشد [/FONT][FONT=&quot]Rome 2[/FONT][FONT=&quot] همچنین روی گستره ی عوامل دیگه ای که در عملکرد هوش مصنوعی تاثیر دارن ، تاکید میکنه.[/FONT]
[FONT=&quot]

[/FONT]

[FONT=&quot]Russell[/FONT][FONT=&quot] اذعان داشته: "در واقع یه عامل تاوان دادن برای هوش مصنوعی توی سطح نرمال بازی هست توی سطح های بالاتر حذف شده. ما همچنین اطمینان حاصل میکنیم که با قابلیتی مثل سیستم "رویت" هوش مصنوعی مثل بازیکن قادر به مسیر یابی توی میدان نبرد خواهد بود و البته میتونه برای این کار جاسوس هاش رو بفرسته."[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Russell[/FONT][FONT=&quot] توضیح داد وقتی دشمنی که توسط کامپیوتر کنترل میشه پستی و بلندی و خم ئ چم مناطق اطراف و زمین ها رو و همچنین نقطه ضعف و قوت ارتش بازیکن رو بدست آورد حالا عملکرد هوش مصنوعی بسته به درجه سختی بازی متفاوت خواهد بود.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]" بین دو درجه سختی [/FONT][FONT=&quot]flat-out [/FONT][FONT=&quot] (تمام عیار) و [/FONT][FONT=&quot]AI aggression[/FONT][FONT=&quot] (تهاجم هوش مصنوعی) تفاوت هایی وجود داره ، اما این دو با هم همبسته هستن ، درسته؟ ؛ اساساً شما روی درجات سختی بالاتر نمیخواید که هوش مصنوعی با گیر داشتن و ضعف رو به رو بشه اما بعضی مواقع شاهد چیزهای عجیب غریبی خواهید بود که به تعجب وادارتون میکنه.


[/FONT]
Total-War-Rome-2-9-600x337.jpg
[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]" برای مثال: اگر شما به ارتشی حمله کنید هوش مصنوعی پیش خودش قضاوت میکنه که شما میتونید در جنگ پیروز بشید یا نه. اگه ارتش شما قوی تر باشه این انتخاب برای هوش مصنوعی سطوح بالا وجود داره که اگه بتونن فرار کنن." [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]" این بیشتر شبیه کاری هست که یه فرد بازیکن انجام میده. اما در همون شرایط قبل اگه سطح بازی "آسون" باشه شما نخواستین که وقتی میخواید دشمن رو تار و مار کنید ، اونا فرار کنن و بنابراین فکر فرار کمتر به سر هوش مصنوعی سطوح پایین میزنه."[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]حدود 8 ساعتی میشه که من توی مراحل اولیه [/FONT][FONT=&quot]Rome 2[/FONT][FONT=&quot] سپری کردم و این قضیه منو دلگرم کرده که به غیر از مرحله اول ، هیچکدوم از مراحل احساس اطمینان کامل و موفقیت حتمی رو به آدم نمیده. بازی خیلی خوش دست هست و سریع دستت میاد و از همون اول که یه سری از ویژگی های ابتدایی و اصلی رو توی قسمت کمپین بهتون معرفی کرد دیگه شما رو به حال میزاره و باید تمهیدات خودتون رو بیندیشین.[/FONT]


[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]یعنی اینکه بازیکن های آشنا با نسخه های قبل که با تجربه هستن احساس لوس شدن بازی رو نمیکنن و بازیکن های جدید هم این فرصت رو خواهند داشت تا به جای دنبال کردن دستورالعمل های پیش پا افتاده و قدیمی با چیدن استراتژی های سفارشی خودشون بفهمن چه عواقبی رو به دنبال خواهد داشت.[/FONT]


[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]همچنین امکان به عهده گرفتن مراحل اختیاری مجلس سنا ، تصرف شهرها قبل از ایجاد اصلاحات و آباد سازی ([/FONT][FONT=&quot]Constructing Improvements[/FONT][FONT=&quot]) و کشف و پژوهش فن آوری ها جهت افزایش کارایی امپراطوری و ارتش خود وجود دارد.

[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]فقط یه وقت فکر نکنید و انتظار نداشته باشین هر کاری دلتون خواست بکنید و هر کاری رو به روش خودتون انجام بدین. این رو هم به خاطر داشته باشید که برای هر کودتای سیاسی ، اجازه ی حمله و تاخت و تاز به خود دادن و یا مانور تاکتیکی زیرکانه ای که انجام میدین ، هوش مصنوعی [/FONT][FONT=&quot]Rome 2[/FONT][FONT=&quot] به طور فعالانه در حال ساخت و پاخت و کشیدن نقشه ی سری برای مقابله با تمهیدات شما و محدود کردن فتوحات ـتون خواهد داشت چه توی میدان نبرد و چه خارج از اون.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]

[TABLE="class: outer_border, width: 500"]
[TR]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

منبع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or