خانه ای خیس و ترسناک|Silent Hill : DownPour Preview

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
ri6qi075xyjcxo66feaq.jpg


Silent Hill : DownPour
سازنده :Vatra Games
ناشر : Konami
تاریخ عرضه : 13 مارچ 2012
درجه بندی سنی : 18+
پلتفرم ها : PlayStation 3/Xbox 360

سایلنت هیل واژه ای ترس آور, دنیایی بزرگ با سکوت خفه کننده, نگاهی بی شرمانه به درون هستی, رویایی برای نابودی، همگی در توصیف دنیا و شهر بزرگ خفه شده سایلنت هیل عاجز هستند. شهری که برای مجازات و پاداش گناه کاران برگزیده شده است. رگبار باران سوکتی را خلق می کند که خط داستانی بازی را به چالش می کشد. از همان ابتدا شهری برای مجازات انسان ها تعیین شده بود و آن Silent Hill بود. روایت داستان متفاوت و خیره کننده از مشخصه های اصلی فرانچیز Silent Hill است که در تمام نسخه ها نمایان بوده است. شاید بتوان گفت در نسخه های اخیر از این فرانچیز المان اصلی بازی که ترس است به فراموشی سپرده شده ولی دیگر زمان ترساندن و آشنا کردن انسان ها با درونشان فرا رسیده است. "همان طور که اشاره شد DownPour عنوانیست که تصمیم دارد با روح و روان گیمر ها بازی کند. از همین رو یکی از ارکان بازی ایجاد حالت های روانی هنگام مبارزه با دشمنان اصلی یا همان Boss هاست. مورفی زمانی که با دشمنان اصلی و آخرین بازی رو به رو می شود حالت های روانی مختلفی را تجربه می کند که این عامل در طول بازی مشکلات و لحظات هیجانی خاصی را به وجود می آورد و حس ترس را به خوبی به گیمر می تواند انتقال دهد". OtherWorld بار دیگر توهم را مهمان انسان ها می کند. Konami سعی کرده است این بازی را به نحوی سازمان دهی کند که تمام المان های اصلی فرانچیز را به خوبی در بازی به نمایش بگذارد. از این رو بیشتر المان ها و عناصر اصلی بازی را برای نمایش کلی و زمان عرضه بازی نگه داشته است. ولی با این وجود اطلاعاتی مبنی بر ایجاد ترسی جدید این بار با آب منتشر شده است ترسی که درون مورفی را دگرگون تر و منجلابی تر می کند. او با اعمال خود در دنیایی دیگر رو به رو می شود دنیا دیگر برزخ زندگی او خواهد بود.

kqy6luyop5as31v8oyhl.jpg


Murphy Pendleton مهمترین شخصیت بازی است. او این بار به شهر سایلنت هیل آمده به امید رهایی از بند زندان ولی غافل از آنکه به زندانی درون خود پناه برده است. زندانی که او را با بزرگترین چالش تمام دوران زندگی خود رو به رو می کند. وی که در گذشته و زندگی گذشته خود مجرمی بلفطره بوده با انجام جرم ها و اعمال ضد اجتماعی مختلف در بند است , وی راهی زندان فدرال می باشد در حالی که با نگاهی افسوس وار به بیرون از پنجره اتوبوس خیره شده به اعمالی که باعث خجالتش می شود فکر می کند. به راستی که چه کار ها و چه تصمیماتی او را به فردی بی روح تبدیل کرده. اگر به افکارش چیره می شد و با روحیات مختلف مبارزه می کرد به جای در بند بودن حس آزادی را می چشید ولی افسوس که در بندی بدتر و خطرناک تر به نام بند درون گرفتار شده است, وی گرفتار مجازاتی می شود که تا پایان زندگی همراه با او و هم گام با وی راهی درونش می شود. سایلنت هیل بزرگ تر مجازات وی خواهد بود. " DownPour همانند دیگر نسخه های فرانچیز از پایانی های مختلف ( MultiPle Ending) برخوردار است. این پایان های بر اساس المان ها و تصمیماتی که مورفی در طول بازی می گیرد متغیر است و هر تصمیم می تواند پایانی متفاوت را ایجاد کند. سازنده بازی در مورد تاثیر اقدامات صحبت و مطالب خاصی ذکر نکرده و به این نکته اکتفا کرده اند که شاید تمام رفتار های شما به یک پایان ختم شود و شاید هم هر یک پایانی متفاوت را به وجود آورد. یکی از جزئیات جانبی بازی ساختمان های بازی است. هر یک از ساختمان های برای گیمر جرئیاتی از Silent Hill را فاش می کند. این جزئیات گاهی اوقات به حدی مفید هستند که راز های زیادی از داستان و تارخچه شهر فراموش شده فاش می کند. در این اطلاعات به داستان ها و اتفاقاتی که هنگام یا قبل از حضور مورفی در شهر رخ داده است پرداخته می شود." در شبی بارانی هنگام عبور از تپه ها مرگبار شهری بزرگ، اتفاقی غیر منتظره رخ می دهد اتوبوس به صورت ناگهانی با تمام سرعت به سمتی از جاده کشیده می شود بی آنکه علتش مشخص باشد. مورفی با زحمت و رنج بسیار از حفاظ ها رها می شود و از شکافی که بر روی بدنه اتوبوس ایجاد شده جیزان خود را به بیرون می کشد. در نهایت وارد جاده شده بی بند و با احساس آزادی کاذب ولی غافل از آینده و گذشته شومی که پیش رو داردو داشته است . راهی جنگلی با درختان تو در تو و پیچیده در هم می شود. وی که تا به حال با محیطی اینگونه رو به رو نشده بود حس عجیبی در خود احساس می کند. هنگام عبور از کنار جاده نگاهش با آن افسوس خیره کننده به شهری مرده با سکوتی مرگبار خیره می شود. جایی که تا به حال روشنایی را به خود ندیده. تمام ترس وجودش را فرا گرفته با تمام حالات روانی و رفتاری وارد شهر می شود . قبل از آن هنگام رسیدن به Interstate 95 با یکی از افسرن نگهبان ها رو به رو می شود زنی جوان با خشمی چیره و سلاحی در دست مورفی را تهدید می کند او را به تسلیم شدن تشویق می کند ولی مورفی برای مجازاتی دیگر انتخاب شده است و Anne Cunningham برای مردن انتخاب شده است. او که به لبه پرتگاهی می رسد بی آنکه متوجه شود در کسری از ثانیه به پایین پرتگاه می لغزد ولی هنگام سقوط از مورفی درخواست کمک می کند, مورفی باید تصمیم بگیرد آیا آزادی را می خواهد یا در بند بودن را وی از این بین نجات افسر نگهبان را انتخاب می کند ولی دیر شده و Anne به پایین پرتگاه سقوط می کند و با صحنه ای دل خراش خاطره ای بد و عذاب آور برای مورفی به یادگار می گذارد. بازی اینبار گیمر را وارد منطقه ای آشنا ولی غریب می کند. با وجود اینکه این منطقه در نسخه های پیشین برای گیمر به صورت مه آلود شناخته شده بود ولی اجازه ورود به این منطقه به بازیکن و شخصیت های پیشین داده نشده با این وجود مورفی اولین و شاید آخرین نفری خواهد بود که وارد شهر و منطقه نفرین شده اند می شود. این منطقه مملوء از موجودات و حیواناتی است که هرگز و شاید برای اولین بار است که در فرانچیز SH معرفی و حضور پیدا می کنند. یکی از نکات بازی و تمرکز های سازندگان معرفی دشمنان و شخصیت های جدید است. در بازی شخصیت های مختلفی حضور دارند که در طول مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. " یکی از دشمنان یا شاید دوستان مورفی در این بازی دختر بچه ای بالباس قرمز است. او که خاطر ای تلخ از گذشته مورفی را بازگو می کند در بازی و در به یادآوردن خاطرات مورفی تاثیر شگرفی خواهد داشت. این کودک در مناطق و شرایط های مختلف گریبان گیر مورفی می شود. او خرسی در دست دارد که شباهت زیادی به Alessa Gillespie دارد. شاید گیمر ها با او آشنا باشند ولی مورفی خاطره ای از او در ذهنش ندارد ولی شاید دیدن کوته نوشته های درون شهر در به یادآوری خاطرات به وی ( مورفی ) کمک کند"." تاثیر آب و ترسی که مورفی از آن دارد بیشتر در OtherWorld اتفاق می افتد و او را وارد این دنیا و ترس های ناشی از آن می کند. این بازی همانند Shattered Memories دشمنان مختلف و جالبی در خود جا داده است که هر کدام شیوه و راه های مختلفی برای شکست دادن گیمر دارند. شکل و شیوه کنترل دوربین بازی تقریبا" همانند نسخه های پیشین است و بازیکن می تواند با استفاده از آنالوگ ها دوربین بازی را به آن صورتی که خود می خواهند در آورند. لباس هایی که برای مورفی در این بازی در نظر گرفته شده است متنوع است و وی می تواند از بین لباس های مختلف یکی از انتخاب کند یا اینکه با لباس زندانی ها بازی را ادامه دهد همگی بستگی به انتخاب گیمر دارد." "Howard Blackwood یکی از دوستان قدیمی مورفی و آگاه به اتفاقات سایلنت هیل است. وی که دو نژاده است همواره از مسائل موجود و مشکلاتی که دارد گلایه می کند . ما او را در Silent Hill : Past Life دیده بودیم و شاهد رفتار های دوگانه ای که در قبال قربانیان سایلنت هیل داشته است بوده ایم".

tfp4y0xafbg7ko04gq75.jpg


یکی از بزرگترین و پر چالش ترین بخش های فرانچیز Silent Hill انتخاب و گرفتن تصمیمات بزرگ و خطرناک است. حتی انتخاب های کوچک به همان اندازه تاثیرگذار اند که انتخاب های بزرگ و حیاطی می توانند تاثیرگذار باشند. DP یکی از بزرگترین و پر مخاطره ترین بازی های این فرانچیز است که تصمیمات را بزرگترین بخش گیم پلی قرار داده است. شاید گرفتن تصمیمات درست و اشتباه در زندگی روزمره یکی از عادی ترین بخش های زندگی یک انسان معمولی را تشکیل دهد ولی زندگی در بطن و درون باعث می شود که تصمیمات ریز و درشت بزرگترین تاثیرات را داشته باشد. سایلنت هیل که از گذشته به عنوان زندان درون شناخته می شد این بار مورفی را با اتخاظ تصمیمات ریز و درشت و صد البته به مجازاتی دیگر به نام ترس از آب کیفر خواهد داد. علاوه بر اینکه تصمیمات می توان روند بازی و حتی پایان بازی را تغییر دهد مبارزه با یک ترس همیشگی به نام ترس از آب باعث می شود که در لحظات حیاتی و مهم گرفتن تصمیمات درست کاری بس مشکل باشد. بازی بر اساس المان های اصلی فرانچیز SH طراحی و ساخته شده است, المان های بازی به طور مختصر به جستوجوی جزئیات , کشف حقایق, مبارزه با موجودات مختلف, رو به رو شدن با گناهان, حل معما ها مختلف و بازی با روح و روان ( مسائل روان شناسی) محدود نمی شود بلکه در ظاهر اینها مسائل عادی و معمول بازی هستند و همانند فیلمParanormal Activity فعالیت هایی که در اطراف گیمر و مورفی در جریان است او را وارد محیط و تخیلاتی می کند که راه فراری برایش باقی نمی گذارد. "نقشه یا همان Map بازی نسبت به نسخه های پیشین بزرگ تر و گسترده تر است و شامل مکان ها و ساختمان های مخفی بسیاری می شود. این بازی طبق گفته ها نزدیک به 10 تا 12 ساعت گیم پلی دارد که تماما" گیمر را با هیجان و ترس ناشر از روحیات مختلف غافل گیر می کند. همانند نسخه های پیشین ساختمان هایی که با آنها رو به رو شده اید وجود ندارد و تمام مکان های بازی برای اولین بار است که در بازی دیده می شود. یکی از نکات مشترک تمام نسخه های SH این است که شخصیت های اصلی به دنبال سرگروهبان های مختلف هستند ، در این بازی هم مورفی به دنبال یکی از آنهاست. بیشترین زمانی که مورفی دچار حالت روانی می شود زمانی است که وی با مقدار زیادی آب رو به رو می شود. در تریلری که ار افسر نگهبان بازی منتشر شد وی بیشتر به Deputy Wheeler شباهت داشت. شاید این شباهت بی دلیل نباشد و خاطراتی و مسائلی مابین این دو وجود داشته باشد. شاید هم توهمی بیشتر نباشد". یکی از مهمترین بخش های بازی مبارزه با Boss های آخر بازی است, بنا به گفته سازنده بازی این غول های آخر بازی همان گناهان بزرگ و غیر قابل بخششی است که وی( مورفی) در زندگی گذشته خود انجام داده است و باید در سایلنت هیل با آنها رو به رو شود. ترس از آب هم از همان ابتدا گریبان گیر مورفی می شود و او را در انجام ماموریت ها و کشف حقایق از سوی راهنمایی می کند و از سوی دیگر وی را مجازات می کند. DownPour شاید نتواند حالات و روحیاتی که نسخه های پیشین به گیمر منتقل می کرد را به وی انتقال دهد ولی جزئیات و ویژگی هایی دارد که هرگز و در هیچ یک از نسخه های پیشین وجود نداشته است. یکی از بزرگترین مسائل بازی تاتی تاتی با روان آشفته ی مورفی است. مورفی در مناطق و مکان های مختلف خاطراتی را از گذشته شومش به یاد می آورد که او را برای ادامه راه مردد می کند و باعث می شود آشفتگی وی بیشتر از قبل شود.


w5y7zm8ajg98v1kq8lmo.jpg


مبارزات یکی از بخش های گیم پلی را علاوه بر مبارزه با روان تشکیل می دهد. در نسخه های پیشین استفاده از وسایل و سلاح های مختلف راهگشای گیمر و شخصیت او بوده است ولی در این نسخه مبارزات طبیعی تر و قابل باور تر شده است و هر شخصی نمی تواند از تمام موقعیت ها و وسایل بازی به خوبی استفاده کند. در بازی سلاح های مختلفی برای استفاده وجود دارد ولی این سلاح ها محدود و کمیاب هستند و باعث می شوند که استرس گیمر بیشتر و ترسناک تر از قبل باشد. به طور مثال در بازی تعداد هفت تیر وجود دارد ولی گلوله هایی که این سلاح نیاز دارد بسیار کمیاب است و در هر جایی از شهر وجود ندارد, مورفی برای استفاده از این سلاح باید ابتدا سبک سنگین کند و بعد با تامل از آن استفاده کند زیرا ممکن است در طول بازی با موجودات و شرایط هایی رو به رو شود که نیاز به این هفت تیر دارد ولی از آنجایی که گلوله ها را در جایی دیگر استفاده کرده است باعث می شود که وی در استفاده از گلوله ها دقت بیشتری داشته باشد. البته راه های مختلفی برای مبارزه با دشمنان در بازی وجود دارد . دو راهی عادی در بازی وجود دارد . این دو راه یکی فرار کردن و دیگری درگیری با استفاده از سلاح های موجود( به غیر از هفت تیر) با دشمنان است. سلاح های موجود می تواند میله ای آهنی , بطری شیر, و یا هر وسیله ای دیگر باشد. البته راه دیگر هم وجود دارد آنهم پنهان شدن است. این راه شاید یکی ازپر چالش ترین راه ها باشدزیرا در بعضی مواقع بهترین و گاهی بدترین راه ممکن برای مبارزه با موجودات و دشمنان است. زیرا ممکن است در برخی شرایط مورفی توسط دشمنان شناسایی شود و گاهی اوقات اینگونه نباشد. هنگام استفاده از سلاح های محیطی همانند میله های آهنی هم محدودیت هایی وجود دارد که باعث می شود گیمر هنگام استفاده از آنها دقت و وسواس زیادی به خرج دهد. سلاح ها انعطاف پذیر و قابل تخریب هستند و بعد از مدتی استفاده خراب می شوند و دیگر امکان استفاده از آنها به همان شکلی که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفتند وجود ندارد. یکی از ارکان گیم پلی سیستم Real Time به نام Weather System است که در بازی نقش و تاثیرگذاری بالایی دارد. این سیستم به صورت های مختلف گیمر را دچار مشکل می کند. یکی از آنها زمانی است که محیط بازی بارانی است. چون مورفی به آب حساسیت دارد و از آن ترسی وصف ناپذیر دارد زمانی که باران می بارد و در محیط آب به حجم زیاد وجود دارد موجودات ریز و درشت به او حمله ور می شوند که در این صورت تنها راه نجات مورفی فرار و مخفی شدن در نزدیک ترین ساختمان و سازنده در بازی است. یکی از نکاتی که مورد تردید است وجود المان های نسخه های پیشین بخصوص SH3 است. در نسخه مورد نظر امکان خرید و فروش سلاح و وسایل دیگر وجود داشت و سازندگان گفته اند که امکان دارد از اینگونه امکانات در بازی وجود داشته باشد ولی این امر هنوز از طریق ارگانی معتبر تایید نشده است.


ehxnf38t9n4lguezz90.jpg



Anne “ یکی از شخصیت های محوری بازی است. در ابتدای بازی گیمر با او رو به رو می شود ، وی در اثر اتفاقی که می افتد به پایین تپه سقوط می کند ولی بنا به اطلاعاتی که منتشر شده احتمال می رود وی هنوز زنده باشد و گیمر در طول بازی با او رو به رو شود. ولی این احتمال هم وجود دارد که تنها دیدن او به دلیل توهم مورفی باشد که وی را به رو به رو شدن با Anne مجبور می کند".
بخش های مربوط به گرافیک و صداگذاری بازی شاید تنها با دیدن تصاویر و تریلر های بازی قابل تفکیک نباشد ولی برخی از مشخصه های این دو بخش را که در تریلر ها و تصاویر بازی جلوه کرده است را خاطر نشان می کنیم. یکی از بخش های گرافیک نورپردازی و سایه زنی ها بازی است. بخش سایه زنی بازی از تریلر هایی که بخش گیم پلی و داخلی بازی را به نمایش می گذاشت خوب انجام شده است و حس خاصی را به گیمر القا می کند. طراحی هنری مکان های بازی به خوبی انجام شده است و هر یک از مراحل بازی در مکان و جایگاه خاصی اتفاق می افتد که نظیرش در کمترجایی دیده شده است. دنیای دیگر یا همان OtherWorld به خوبی دنیای سایلنت هیل طراحی شده است و جزئیاتی را شامل می شود که چشمان گیمر را به خود خیره می کند و او را مجذوب خویش می کند. کاراکتر های و موجودات خبیث بازی به خوبی طراحی شده اند و گیمر زیبایی این طراحی را در مبارزات به خوبی مشاهده می کند. شخصیت های اصلی بازی با خود طراحی ویژه ای دارند و هر یک از آنها از طراحی خاصی بهره می برند. جزئیات و ظرافت طراحی مورفی زیاد تر و بهتر از دیگر شخصیت های بازی است. همچنین نورپردازی بازی در سطح خوبی قرار دارد و همواره تمی که مد نظر گیمر و سازندگان است را به خوبی نمایان می کند. در مکان های مختلف تنها یک منبع نور وجود دارد که گیمر می تواند از آن برای پیدا کردن مسیر خود استفاده کند و در اکثر مراحل بازی نوری برای پیدا کردن مسیر وجود ندارد و تنها منبع نور چراغ قوه مورفی است( البته این چراغ هم گاهی اوقات مشکل ساز است). بخش صداگذاری بازی و گویندگی بر اساس تریلر هایی که منتشر شده است جای کار بسیاری دارد و توان ارضاء بازیکن را ندارد. با این وجود شاید تغییراتی که سازندگان در بخش صداگذاری ایجاد کرده اند بتواند حس خاص نسخه های پیشین که همواره القاء ترس بوده است را به ارمغان بیاورد. گویندگی مورفی و شخصیت هایی که صحبت می کند خوب کار شده است و می توان انتظار داشت که این بخش به خوبی جواب گو باشد . "JP از شخصیت هایی است که در مورد تاریخچه سایلنت هیل اطلاعات زیادی در دست دارد . وی هنوز مشخص نیست که آیا از اسکنین سایلنت هیل بوده است یا اینکه تنهااز طریق مطالعه اطلاعات زیادی در مورد شهر پیدا کرده است. یکی از مسائل موجود وجود Devil’s Pit است که همراه و همگام با وی در صحنه های مختلف بازی حضور پیدا می کند."
" Jorge Munoz او تنها نجات یافته تصادف اتوبوس است( به همراه مورفی). مورفی از نجات یافتن وی اطلاع ندارد، با این وجود Jorge Munoz فردی اسپانیایی زبان است و در مسیر نجات خود از جنگل ترسناک با دو دشمن رو به رو می شود. وی در این بازی در اواسط بازی با مورفی رو به رو می شود و در ادامه مسیر همکاری خیلی کمی با هم دارند. یکی از دلایل حضور و نجات پیدا کردن و ادامه راه Jorge پیدا کردن زنی بی نام است. Nuns یکی از ساکنین شهر است گیمر هنگام رو به رو شدن با ساختمان ها تخریب شده با وی مواجه می شود".

5j0o4hqghud2nkdxsy7e.jpg


نویسنده : رضا محمد میرزائی



 
اره این بازی یه چیز دیگس ولی بیشتر منقدین می گن که به خاطر تغییرات گسترده احتمالا" پس رفت خواهد کرد. تغییراتی که باعث میشه ترس از بین بره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or