درود ...
آقای Warren Spector خالق عنوان تحسین شده Deus Ex گر چه معتقد است David Cage از بهترین نویسنده های دنیای بازی های کامپیوتریست اما در مورد این که بازی ای به شدت اسکریپت نویسی شده بسازد محتاطانه عمل می کند .
وی در گفتگویی با MCV Pacific گفت :
"Heavy Rain ، عنوانی که هرگز شبیه به آن را نخواهم ساخت ؛ در این بازی هیچ چیز سورپرایز کننده ای وجود ندارد . گیمیرها هیچ چیزی را در این بازی نمی بینند ، هیچ کاری را انجام نمی دهند و از هیچ چیزی پرده بر نمی دارنن ، مگر این که David (ضمن این که وی یک نابغه بلامنازع است.) آن را خلق کرده باشد ."
Spector ضمن این که به شدت این چیدمان 5 سناریو مجزا را آن هم به همراه "حق انتخاب" تحسین می کند معتقد است ، ساختار حاصله خیلی با روند قصه گویی "ساخت داستان شخصی خود" متفاوت نیست .
وی اضافه کرد : "من واقعا این بازی را دوست دارم ، فوق العاده است . سناریو بازی برگرفته از مسائل دنیوی و روزمره ماست که در دل یک درام سطح بالا شکل گرفته است . من هرگز به اندازه نویسنده این عنوان توانایی نوشتن ندارم تا این چنین داستان سینماتیکی را خلق کنم .اما آیا من یک روز به آن سمت می روم که چنین عنوانی را بسازم ؟ جواب قطعا منفیست ."
البته دست کم از این جمله Spector می توان فهید که وی از کار Cage بدش نمی آید :
"اگر تیم شفر بهترین نویسنده بازی نباشد ، دیوید کیج قطعا هست ."
علی رغم این که Spector برای هر دو شیوه ساخت بازی احترام قائل است اما ، عملکرد خودش بر پایه عناوینیست که تا حد امکان خود گیمر در گیم پلی آن نقش داشته باشد .
وی افزود :
"هیچ چیز در آن دسته از بازی ها به وقوع نمی پیوندد ، مگر آن جایی که از پیش طرح ریزی شده باشد ؛ و این همان وسیله این که Tim Schafer برای سناریو نویسی به روش سنتی از آن استفاده می کند ، چیزی که من به خوبی وی قادر به انجام آن نیستم . من دوست داشتم به خوبی او می توانستم داستان نویسی کنم ولی از آن شیوه گیم پلی خوشم نمی آید ."
Spector به تازگی گفته است که سبک گم پلی Sand-Box و Open-Ended (چیزی که در Deus Ex شاهد آن بودیم) را در Epic Mickey 2 شاهد خواهیم بود .

آقای Warren Spector خالق عنوان تحسین شده Deus Ex گر چه معتقد است David Cage از بهترین نویسنده های دنیای بازی های کامپیوتریست اما در مورد این که بازی ای به شدت اسکریپت نویسی شده بسازد محتاطانه عمل می کند .
وی در گفتگویی با MCV Pacific گفت :
"Heavy Rain ، عنوانی که هرگز شبیه به آن را نخواهم ساخت ؛ در این بازی هیچ چیز سورپرایز کننده ای وجود ندارد . گیمیرها هیچ چیزی را در این بازی نمی بینند ، هیچ کاری را انجام نمی دهند و از هیچ چیزی پرده بر نمی دارنن ، مگر این که David (ضمن این که وی یک نابغه بلامنازع است.) آن را خلق کرده باشد ."
Spector ضمن این که به شدت این چیدمان 5 سناریو مجزا را آن هم به همراه "حق انتخاب" تحسین می کند معتقد است ، ساختار حاصله خیلی با روند قصه گویی "ساخت داستان شخصی خود" متفاوت نیست .
وی اضافه کرد : "من واقعا این بازی را دوست دارم ، فوق العاده است . سناریو بازی برگرفته از مسائل دنیوی و روزمره ماست که در دل یک درام سطح بالا شکل گرفته است . من هرگز به اندازه نویسنده این عنوان توانایی نوشتن ندارم تا این چنین داستان سینماتیکی را خلق کنم .اما آیا من یک روز به آن سمت می روم که چنین عنوانی را بسازم ؟ جواب قطعا منفیست ."
البته دست کم از این جمله Spector می توان فهید که وی از کار Cage بدش نمی آید :
"اگر تیم شفر بهترین نویسنده بازی نباشد ، دیوید کیج قطعا هست ."
علی رغم این که Spector برای هر دو شیوه ساخت بازی احترام قائل است اما ، عملکرد خودش بر پایه عناوینیست که تا حد امکان خود گیمر در گیم پلی آن نقش داشته باشد .
وی افزود :
"هیچ چیز در آن دسته از بازی ها به وقوع نمی پیوندد ، مگر آن جایی که از پیش طرح ریزی شده باشد ؛ و این همان وسیله این که Tim Schafer برای سناریو نویسی به روش سنتی از آن استفاده می کند ، چیزی که من به خوبی وی قادر به انجام آن نیستم . من دوست داشتم به خوبی او می توانستم داستان نویسی کنم ولی از آن شیوه گیم پلی خوشم نمی آید ."
Spector به تازگی گفته است که سبک گم پلی Sand-Box و Open-Ended (چیزی که در Deus Ex شاهد آن بودیم) را در Epic Mickey 2 شاهد خواهیم بود .