خاطره سازان چهار نسل : 10 شخصیت برتر سونی

بهترین کاراکتر سونی از دیدگاه شما


  • مجموع رای دهنده‌ها
    138

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
145583

25 سال است که playstation عضوی از زندگی‌ ما شده است , هر کسی هم می‌تواند شخصیت های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و آن را بیشتر از همه دوست داشته باشد. نخستین کنسول پلی استیشن در 3 دسامبر 1994 منتشر شد و از آن موقع با صدها کاراکتر محبوب همراه بوده‌ایم و تجربه‌های لذت بخشی به دست آورده‌ایم.

حال تصور کنید که انتخاب تنها یک شخصیت محبوب از میان آنان چه کار سختی و دشواری خواهد بود!
شما نیز می‌توانید کاراکتر موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کرده و نظرتان را با ما در اشتراک بگذارید , اما سعی کرده ایم لیست ما طوری باشد که تمامی فوق ستاره‌های پلی استیشن را در خود جمع کند.

برای شکل دادن به لیست موردنظر مجبور شدیم که برخی از کاراکترها را همراه یکدیگر در یک گزینه بیاوریم ، به هر حال این شخصیت‌ها یا برای اولین بار در playstation ظاهر شده‌اند و یا حق مالکیت آن ها با سونی بوده است . همچنین سعی شده تقریبا مختصر و کوتاه راجب هر کاراکتر توضیح داده شود .

10. Cole MacGrath

145569

Cole MacGrath در سال 2009 با Infamous و PS3 ظاهر شد . او به دلیل اتفاقاتی کاملا تصادفی و در جریان حملِ بار به قدرت‌های ابرانسانی مجهز شد و نیروی Electronikinesis را به دست آورد. شخصیت وی و ابرقهرمانی جدید که هم میتواند شخصیتی مثبت باشد و هم منفی به قدری جالب بود که باعث شد ساخت شماره دوم در دستور ساخت قرار گیرد . متاسفانه بعد از Infamous2 و DLC به نام Infamous festival of blood عنوان جدیدی از این فرنچایز با محوریت این کاراکتر عرضه نشد .

9. Sly Cooper

145570

Sly Cooper راکونی مخفی کار بود که برای اولین بار در 2002 با sly cooper and the thievius raccoonus پا به پلی استیشن 2 گذاشت . این بازی توسط استدیو Sucker Punch توسعه یافته بود و بقدری محبوب شد به سرعت در سال 2004 و 2005 نسخه های دوم و سوم آن ساخته شد . شخصیت دوست داشتنی این سری رو آخرین بار در سال 2013 با Sly Cooper: Thieves in Time ملاقات کردیم و همیشه یکی از کاراکترهای محبوب و یونیک سونی خواهد بود .

8. Jak and Daxter

145572
Jak و Daxter نیز از دیگر فرنچایزهایی بودند که استدیو ناتی‌داگ آن را شروع کرد و Jak and Daxter : The Precursor Legacy از اولین بازی‌های پلی استیشن 2 بود . Jak شخصیت اصلی داستان است و به همراه یکی از دوستان عجیب و غریبش پس از واقعه‌ای که باعث تبدیل شدن او از انسان به گونه‌ای دیگر شد، به ماجراجویی می‌پردازد. طراحی بازی و روابط این دو کاراکتر باعث شدند که بازی با استقبال زیادی هم از جانب منتقدان و هم از جانب هواداران روبرو شود .

7. Aloy

145573
Aloy یکی از سرسخت‌ترین کاراکترهای سونی است که توسط استدیو guerrilla games در سال 2017 به PS4 آمد . دختری که با قدرت و سرسختی در دنیای آخرزمانی , بی رحم و خطرناک با موجودات رباتی شکل غول پیکر مبارزه می کند . Aloy با گذر از مشکلاتی بسیار توانست در Horizon Zero Dawn به گذشته‌ی خود پی برده و ماجراجویی خطیری را به پایان برساند. Aloy از کودکی آموزش دیده بود تا تبدیل به شکارچی ماهری شود او می تواند دشمنان را به روش های مختلفی بکشد مثل تنظیم تله هایی مانند سیم های سه گانه با استفاده از Tripcaster , شلیک تیرهای مختلفی با تیرکمان , استفاده از مواد منفجره و نیزه . Aloy دارای وسیله ای به نام Focus است یک قطعه کوچک که برای تعیین حساسیت ربات ها و اسکن کردن مکان ، سطح و ماهیت آن ها به کار می رود . هورایزن و کاراکتر آن یعنی Aloy با موفقیت های خیره کننده ای همراه شدند به طوری که فقط با 1 عنوان در لیست ما قرار گرفته است .

6. Ratchet and Clank

145574

Ratchet لامبکسی است که به عنوان مکانیک مشغول به کار است و خود در سیاره Veldin زندگی می کند و Clank نیز یک ربات کوچک است که در ابتدا در یک کارخانه ربات های جنگی به نام Blargian ساخته می شود. پس از فرار از آنجا او توسط Ratchet پیدا می شود و شریک زندگی وی در متوقف کردن Blarg و بسیاری از تهدیدهای دیگر برای جهان می شود. همچنین زندگی Ratchet هنگامی که با Clank ملاقات می کند تغییر می کند و از آنجا به بعد او و ربات کوچک شروع به محافظت از جهان در برابر تهدیدها می کنند و ماجراجویی آن ها آغاز می شود .

Rathcet و Clank نیز جفت دیگری بودند که در سال 2002 بر روی پلی استیشن 2 ظاهر شدند و همواره در نسل هفتم و هشتم هم حضور داشتند . همکاری ای دو در فضایی علمی تخیلی باعث می‌شود که ماجراجویی آن ها بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

5. Sackboy

145576

Sackboy عروسکی ساده , جذاب و با نمک که همیشه با پارچه ای گونی مانند و زیپ بزرگی در جلوی آن مشخص است . کاراکتری که پلیر در طول بازی میتواند ظاهر ساده آن را به شکل های مختلفی در بیاورد و اکثر کاراکترهای پلی استیشن یک کاستوم ویژه سک بوی دارند . این عروسک کوچک و دوست داشتنی توانست با ایجاد احساسات عمیق و رابطه‌ای خوب با کاربران در دل آنان جای بگیرد و بازیکنان را تشویق به "بازی، ساخت" اشتراک" کند.
Sackboy برای اولین بار در سال 2008 و بازی Little Big Planet بر روی PS3 عرضه شد .

4. Joel and Ellie

145577

داستان مردی رنج دیده که 20 سال قبل دختر خودش رو در دستانش از دست داد و در امریکای نابود شده هر کاری برای بقا میکند تا با دختری 14 ساله مقاوم در برابر ویروس قارچی بر خورد میکند .
Joel و Ellie نخستین بار در سال 2013 و بر روی پلی استیشن 3 اعلام حضور کردند و The Last of Us نیز شاهکار دیگری بود که توسط استدیو ناتی‌داگ خلق شد . شکل گیری رابطه بین جوئل و الی و اتفاقاتی که برای این دو در دنیای آخر زمانی و بی رحم این بازی رخ می دهد به شدت مورد توجه قرار گرفت . داستانی احساسی و درگیرکننده که باعث شد بازیکن‌ها با جان و دل خود به تجربه‌ی The Last of Us مشغول شوند.

3. Crash Bandicoot

145579

تنها کاراکتر این لیست که صاحب امتیاز آن سونی نیست ولی اسم آن همیشه با playstation همراه بوده است . Crash Bandicoot نخستین بار در سال 1996 و در کنسول اول پلی استیشن خودنمایی کرد. این بازی دوست داشتنی توسط ناتی‌داگ ساخته شد و هدف اصلی آن مقابله با کاراکترهای محبوب نینتندو و سگا یعنی ماریو و سونیک بود . بعد از موفقیت فوق العاده 4 عنوان ابتدایی Crash Bandicoot که توسط ناتی داگ ساخته شده بود عنوانین نا موفق بسیاری ساخته شد تا این کاراکتر کم کم از صنعت گیم محو شود ولی محبوبیت این شخصیت دوست داشتنی همچنان پا برجا بود تا بازسازی دوباره این 4 عنوان بعد از سال ها باز هم به موفقیت و فروش قابل توجه دست پیدا کند .

2. Nathan Drake

145581

نیتن کاراکتر اصلی فرنچایز محبوب Uncharted است . طراحی Nathan Drake از همان ابتدا به گونه‌ای بود که همه او را دوست داشته باشند و تنها یک شخصیت معمولی نبود. او شخصیتی باور پذیر , خوش تیپ , شوخ طبع و بامزه‌ای دارد که در مقام ایندیانا جونزی جوان مشغول به شکار گنج می‌شود و ماجراهای جالبی برای خود رقم می‌زد. نخستین حضور این شخصیت در سال 2007 با PS3 رقم خورد ولی با موفقیت خیره کننده آنچارتد2 نیتن دریک به عنوان یک کاراکتر محبوب برای همه جا افتاد و بعد از نسخه سوم این سری تبدیل به نماد PS3 و همچنین یکی از نمادهای اصلی سونی و playstation تبدیل شود . به گفته نیل دراکمن نویسنده شماره چهارم آنچارتد این بازی آخرین حضور نیتن و پایان ماجراجویی اود بود ولی شوخی ها , دیالوگ ها , خوش شانسی ها , بدشانسی ها و شخصیت دوست داشتنی Nathan Drake همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند .

1. Kratos

145582

پرچمدار و نماد اصلی playstation و یکی از محبوب ترین کاراکترهای تاریخ گیم Kratos اولین بار در بازی God of War در سال 2005 پا به میدان گذاشت و با نام مستعار Ghost of Sparta نیز شناخته می شد. شخصیتی بدون جذابیت ظاهری , به شدت خشن , بی رحم و پرقدرت که زندگی اون در یونان باستان را نشان می‌داد که با خشونتی بسیار بالا در پی رسیدن به هدف خود است. وی مبارزی اسپارت است که پس از کشتن Ares تبدیل به خدای جنگ می‌شود. داستان انتقام کریتوس از خدایان یونان , شخصیت متفاوت و سلاح مخصوصا او از همان ابتدا طرفداران بسیاری جذب کرد ولی با آخرین عنوان این فرنچایز که در سال 2018 منتشر شد جنبه های جدیدی از شخصیت کریتوس و رابطه او با پسرش را نشان داد . کریتوس شخصیتی هست که حتی مثال نزدیک به خود هم ندارد و به راحتی در رتبه اول این لیست قرار می گیرد .

نویسندگان

@The End Of Ps

@BEHZAD THEODORE

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
مرسی ممنون بابت مقاله :x
اول از همه اینکه به نظرم جای دیکن سینت‌جان خالی بود که به شدت توی دیزگان خوب شخصیت‌پردازی شده بود ولی خب به دلیل متای بازی خیلی دیده نشد(خودم ماه پیش سورپرایز شدم سر این کارکتر)، یک مقدار گاهی پیوستگی‌اش از بین می‌رفت ولی واقعا کارکتر خوبی بود. به نظرم الی و جوئل پیچیده‌ترین کارکترای این لیستن.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
1. Kratos

5zm7_dsxsd.gif
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
620b598bccd49e6f3d44db3a7622ed2a4132e380v2_hq.jpg

دیگه وقتشه چمدون رو بست و از اینجا رفت ....

کت و ریون من کو....

145599

به نظرم نه فقط کت و ریون، خیلی شخصیت های دیگه چه فرست پارتی چه بازی هایی که اولین بار با ps مطرح شدن... که بهتر از حداقل سه تای آخر لیست هستن...
متال گیر سولید، چند نسخه از فاینال فانتزی ها مثل 7 ...

بین اینا رایم با جوئل و الیه
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
View attachment 145596

دیگه وقتشه چمدون رو بست و از اینجا رفت ....

کت و ریون من کو....

View attachment 145599

به نظرم نه فقط کت و ریون، خیلی شخصیت های دیگه چه فرست پارتی چه بازی هایی که اولین بار با ps مطرح شدن... که بهتر از حداقل سه تای آخر لیست هستن...
متال گیر سولید، چند نسخه از فاینال فانتزی ها مثل 7 ...

بین اینا رایم با جوئل و الیه
اون تیکه قرمز رو برا تو قرمز کردم باز میگه اسنیک و فاینال :D 10 شخصیت برتر سونی
کرش هم به دلایلی استثنا هست :D
کت اگه به من باشه قطعا تو 10 تا میارم ولی خب لیست باید برا همه باشه غیر من و تو و چند نفر دیگه کسی زیاد با بانو خاطره نداره :(
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
اون تیکه قرمز رو برا تو قرمز کردم باز میگه اسنیک و فاینال :D 10 شخصیت برتر سونی
کرش هم به دلایلی استثنا هست :D
کت اگه به من باشه قطعا تو 10 تا میارم ولی خب لیست باید برا همه باشه غیر من و تو و چند نفر دیگه کسی زیاد با بانو خاطره نداره :(
خب بازی نکردن... بازی کنن خودشون شاکی بودن چرا کت نیست... خداست این شخصیت.. یعنی اگه میخوام گراویتی 3 رو بسازن، به خاطر اینه که چند ساعت بیشتر این شخصیت و داستان ها و خنگ بازی هاش رو ببینم...
 
  • Like
Reactions: The End Of Ps

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر