حاوی اسپویلر - 10 مرگ تاثیرگذار در دنیای بازی های رایانه ای (بخش دوم)

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
به نام خدا


مرگ و میر همیشه در بازی های رایانه ای غم انگیز و ناراحت کننده است ، به خصوص وقتی که شخصیت اصلی بازی را که دوستش داریم ، میمیرد !

درمقاله زیر قصد داریم به 10 مرگ تاثیر گذار در دنیای بازیها که شامل حال شخصیت های اصلی بوده نگاهی گذرا داشته باشم .


  1. توجه 1 : متن زیر و تمامی پست های این مقاله ، حاوی اسپویل میباشد . لطفا مراقب باشید .
  2. توجه 2 : رتبه بندی این مرگ ها صرفابا توجه به نوع بازی ( ازقدیم به جدید انجام شده و صرفا به معنای تاثیرگذاری ترین نمیباشد )
شما هم نظرات خودتون رو به ما بگید و به نظر شما بدترین مرگ و میر های دنیای بازی ، مریبوط به کدام شخصیت ها بوده ؟

Johnny Gat - Saints Row

johnnygat610.jpg


Johnny Gat طی تلاشی فداکارانه باعث نجات زندگی انسان های خوبی میشود . او به تنهایی نقشه یک سرقت بزرگ را طراحی میکند و از دیگر اعضای گروه های رقیب پیشی می افتد . Gat در هر 2 شماره قبلی Saints Row رهبری خوب بود و عاشق تیراندازی با سلاح های مختلف است . در حقیقت بازیکنان هرگز شاهد مرگ او نبودند و گمانه زنی های بسیاری در باره مرگ او وجود دارد که همه آنها شایعه ای بیش نیستند . Saints Row IV منشتر شده و با این شماره مشخص میشود که او زنده است یا مرده . به همین دلیل فعلا در لیست ما حضور خواهد داشت .

Lee Everett -The Walking Dead

lee610.jpg


به نظر شما The Walking Dead نمایشی از یک کمیک است یا یک بازی ؟! فرقی ندارد . چون شما با یک حقیقت ثابت روبرو هستید : مردن مردم ! اینکه ما از کشتن افراد در این بازی ناراحت نمیشویم واقعا درد آور است .پس از گذراندن 5 قسمت مبارزه با walker ها و حفاظت از Clementine ، شخصیت Lee به طرز ناراحت کننده ای توسط موجودات درون بازی گاز گرفته میشود و سمی مهلک وارد بدنش میشود تا سرنوشتش همانند آنها شود . این اتفاق زمانی می افتد که بازیباز برای بیماری این شخصیت درمانی پیدا میکند . (“Great news, Lee! We found a cure!”) اما هیچ شانسی برای درمان وجود ندارد و شخصیت اصلی ما تنها فرصتی برای حرف های آخر با Clem را دارد .

Cole MacGrath - inFamous 2

cole610.jpg


در بازیهای سونی ، مرگ شخصیت اصلی به یکروند عادی تبدیل شده . از مرگ Kratos در God of War III و Nathan Hale در Resistance 2 تا مرگ Cole MacGrath در inFamous 2 که یکی از بدترین مرگ شخصیت های اصلی در یک بازی است . در این بازی بازیبا با 2 انتخاب در پایان بازی مواجه میشود . در پایان اصلی شاهدیم کول دستگاهی را فعال میکند که با انفجاری بزرگ باعث نابودی تمام خطوط آب میشود و همه از جمله خودش هم در این انفجار کشته میشودند . مدتی بعد Zeke بدن بی جان کول را ا اقیانوس میگیرد و به او میگوید » ” خداحافظ کول “ . در لحظه آخر Zeke بدن بی جان کول را درون قایق خود میگذارد و توسط صلیبی که در قایقش نصب شده بود ، نوری منعکس میشود که اشاره دارد به اینکه ممکن است کول زنده باشد . همانند Johnny Gat تا مشخص شدن داستان نهایی Infamous 3 ، کول را در لیست مرده ها میگذاریم !

Booker DeWitt - BioShock Infinite

booker610.jpg


Booker و Elizabeth در BioShock Infinite معلوم میکنند Comstock تبه کار تر از آن چیزی است که به نظر میسرد . در صحنه آخر بازی Elizabeth نشان میدهد کشتن کامیستاک هیچ چیزی را حل نمیکند ، چون کامیستاک های زیادی در ابعاد و جهان های دیگر وجود دارد و تنها راه نابود کردنش این است که قبل از کامیستاک شدنش باید او را میکشتند . شخصیت اصلی بازی زمانی که Booker DeWiit نام گرفت و برای بستن حلقه به دنبال رستگاری رفت ، غسل تمعید انجام داد تا اجازه پیدا کند چندین Elizabeths را با خودش غرق کند .

Commander Shepard - Mass Effect 3

shepard610.jpg


فرمانده شپرد یکی از شخصیت هایی است که باید در پایان بازی Mass Effect 2 میمرد و این اتفاق نیفتاد ! . شپرد بعد از داستان Mass Effect 3 که موفق به کشف نقاط مختلفی شده بود ، در پایان بازی 3 گزینه ر مواجه ا انقراض بشریت و دیگر موجودات سیاره داشت : 1 – آیا همه تمام زندگی های غیر اُرگانیک را نابود میکند ؟! 2- آیا انسان و هوش مصنوعی به یکی از گونه های عجیب و غریب تبدیل میشود ؟! 3- یا هیچ کدام از انتخاب ها مهم نیستند ؟! در اغلب موارد ، بدون توجه به انتخاب های بازیباز ، پایان های بازی اتنخاب میشوند . در پایان Mass Effect 3 شپرد زنده میماند . اما با اعتراض هوادارن به پایان های بسیار بد بازی ، طی آپدیتی پایان بازی اصلاح میشود و در آن پایان شاهد مرگ فرمانده شپرد هستیم .

Max Payne ( هر کسی که مکس پین از او محافظت میکند ! )


max610.jpg


مهم نیست فامیل اش چه باشد ، مهم نیست از کدام خانواده باشد ، خواه Mona Sax باشد یا افراد خانواده قدرتمند Brancos . مهم این است که هر کسی در هر زمانی با مکس باشد ، عملا حکمش اعدام است . مرگ هر کسی که در اطراف مکس پین است جالب است ! چون حس واقعی از دست دادن کسی را به آدم میدهد ! بازیبازانی که عاشق این شخصیت هستند ، به جای احساس تاسف برای از دست دادن کشته شده گانی که میمیرند احساس تاسف بخورند ، به این فکر میکنند که تراژدی واقعی این است که چه طور مرگشان تحت تاثیر مکس بوده است . به یاد داشته باشید زمانی که مکس بیخیال و خوشگذران بود ، مرد خوشحال و سرحالی در خانواده خودش بود ؟ او دخترش را از دست داد و هر شخصی که او از دست میدهد ، باعث میشود ذهنش از انسانیت دور تر شود و حالا هیچ چیزی برای زندگی ندارد و همه چیزش را از دست داده .

Cortana - Halo 4

cortana610.jpg


در Halo 4 مسترچیف یکبار انسانها را نجات داد ، به جز این یکبار . کورتانا هوش مصنوعی ای است که در تمام سری این بازیها همراه مستر چیف بوده و حال در آستانه دیوانگی است . چیف معتقد است ممکن است کورتانا قابل تعمیر باشد ولی بیماری او به طور فزاینده ای در حال رشد کردن است . درپایان بازی شاهد آنیم که کورتانا برای شکست Didact ( رهبر بزرگ کاونانت ها ) و مسترچیف را نجات میدهد ، ولی این پیروزی توخالی است . آن روزها ممکن است دوباره برگردند ، اما مسترچیف تناه دوست واقعی خودش را از دست داده .



 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر