جهان کابوس وار رزیدنت ایول : انگل ها و ویروس ها

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

resident-evil-7-mold.jpg



بازار سیاه رزیدنت ایول : ویروس ها و انگل ها

هضم دنیای رزیدنت ایول که هیولاهای بیولوژیکی ، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها را خلق کرده کارساده‌ای نیست.خصوصا وقتی وسعت و عمق تاریخی ویروس‌های رزیدنت ایول را در نظر بگیریم . با این حال درک این‌ موارد ، راهنمایی برای فهم آسان تر و واضح‌تر برای انچه که در بازی های بعدی رخ می‌دهد مهم است.

همچنین به دنبال تثبیت ریشه های T-Virus و سقوط آمبرلا اسناد و شواهدی که بعدها فاش شد باعث هرچه پیچیده تر شدن دنیای رزیدنت ایول شد. چرا که کمپانی های دیگر و دلالان بازار سیاه به آنچه از آمبرلا برجای مانده بود هجوم آوردند و بزودی هیولاهای جدیدی ظاهر شدند.



resident-evil-4-first-enemy.jpg


✓ انگل لاس پلاگاس و ترایسل(رزیدنت اویل ۴ و ۵)

لاس‌پلاگاس یا پلاگاس انگل هایی هستند که کنترل میزبان را در دست میگیرند. همانطور که در رزیدنت اویل ۴و۵ شاهد بودیم این انگل ها ریشه ها و تاریچه‌ی مربوط به خود را دارند و به هیچ عنوان ارتباطی با آمبرلا و موارد شیوع انگل ها و ویروس ها در رزیدنت اویل‌های قبل‌تر ندارند.به خصوص که انگل های پلاگاس از گونه ی بندپایان هستند و مدت ها در یک محوطه‌ی جدا شده و کوهستانی در اسپانیا ساکن بودند.در اواخر قرن ۱۸ و ابتدای قرن ۱۹ یک رهبر به نام سالازار حمله‌ای را برعلیه متجاوزان مذهبی آن منطقه که از هر ترفندی به قدرت های پلاگاس دست یافته بودند انجام داد.در پایان سالازار این گروه موسوم به لوس ایلومینادوس را شکست داد و قلعه ای را بر روی مجموعه ی غار های زیرزمینی پلاگاس بنا کرد با این هدف که انگلها را آنجا گیر انداخته تا دیگر خطری برای دنیای بیرون ایجاد نکنند.

جلوتر که برویم اسموند سدلر (Osmund Saddler) یک محقق سلاح‌های بیولوژیکی با گذشته ای نامعلوم که ظاهرا برای اهداف خود و نه شخص دیگری تلاش میکرد به این منطقه آمد و توانست رامون سالازار (Ramon Salazar) محافظ آن منطقه و فرزند سالازار اصلی را مغلوب کند. بزودی سدلر توانست به داخل غارها و انگل های پلاگاس دست یابد و آنها را بر روی روستاییان آن منطقه به عنوان میزبان انگل ها استفاده کند .همان هایی که در خدمت او نیز قرار گرفته بودند چرا که خود را پیامبری برای احیاء فرقه لوس ایلومینادوس معرفی کرده بود.

در جزیره‌ای نزدیک٬ فرقه‌ی لوس ایلومینادوس به رهبری سدلر کار مهندسی ژنتیک بر روی انگل ها را آغاز کرد و سه نوع جدید انگل را تولید کرد. اولین نوع انگل مغلوب(Recessive Plagas) بود که اکثریت روستاییان در بازی را کنترل میکردنوع دوم انگل سلطه گر یا غالب(Dominant Plagas) بود که سدلر، سالازار و کشیش روستا بیتورس مندز (Bitores Mendez) خود را به آن مبتلا کردند تا بتوانند به آنهایی که به نوع اول مبتلا شده اند حکم فرمایی کنند .نوع سوم انگل ملکه(Queen Plaga) بود که در قلعه مقیم بود و به طور غیرعادی تخم هایی ایجاد میکرد تا از آنها انگل‌های لاس پلاگاس بیشتر تولید شود.

لوس ایلومینادوس سرانجام بر آن شد تا مقام های رسمی دولت ایالات متحده امریکا از جمله شخص رئیس جمهور را با نوع مغلوب انگل آلوده کند و آنها را برای کسب نفوذ و قدرت در تمام کشور به خدمت بگیرد.در همین حال ایدا وانگ(Ada Wong) توسط کارفرمای ناشناخته ای با عنوان "سازمان" برای بدست آوردن انگل نوع دوم "سلطه گر" به منطقه اعزام شد٬ در همین زمان آلبرت وسکر نیز در تلاش برای بدست آوردن یک نمونه از این نوع انگل بود.با پایان رزیدنت اویل ۴ ایدا وانگ و آلبرت وسکر نمونه ای از نوع "سلطه گر" انگل را در اختیار داشتند.

آلبرت وسکر نشان داد که با کمپانی به نام ترایسل همکاری می کند ، در حالی که ایدا وانگ ظاهرا به "سازمان" وفادار ماند.نهادی که هر چه هست هنوز هم واقعیت آن در روایت ها و افسانه های رزیدنت اویل پوشیده مانده است.ترایسل(Tricell) بخشی از شرکت های همگرا شده به نام فدراسیون شرکت های دارویی(FPC) بود. آمبرلا نیز قبل از سقوط عضو آن بود.جالب اینجاست که پیشینه ی ترایسل به قرن ۱۸ (قبل از امبرلا) به عنوان یک شرکت بازرگانی که با نام Travis Enterprises شناخته می شد برمیگردد.

از نوادگان بنیان گذاران ترایسل ، هنری تراویس در قرن ۱۹ سفرهای اکتشافی به غرب افریقا انجام داد و تنها به یک کشف مختصر از نوعی گل مرموز بسنده کرد که بعدها باعث تولد ویروس شناخته شده ی T-Virus شد.سپس بنیانگذاران آمبرلا نیز به جستجوی گل شایعه شده توسط هنری تراویس پرداختند.

ترایسل به کل از موضوع به شدت مهم تی ویروس که بازیهای رزیدنت ایول 0 تا 3 ، کدورونیکا و واقعه مشهور راکون سیتی رو در سیطره خودش دراورده بود به فراموشی سپرده شده بود ، البته این موضوع شامل کشف گلی که کل فجایع را ایجاد کرد نمیشد. اما به لطف خدمات آلبرت وسکر ترایسل به راحتی توانست به انگل سلطه گر(Dominant) دست یابد. مانند "سازمان" که به لطف ایدا وانگ نمونه خود را در اختیار داشت.ترایسل با این نمونه توانست نسخه قوی‌تر از نوع دوم و نوع سوم انگل پلاگاس را که در نسخه پنجم رزیدنت ایول درغرب افریقا شاهد بودیم به وجود آورد.



umbrella-corps-soldier-1.jpg


✓ T-Virus و G-Virus در اختیار مالکین جدید

در همین زمان از کمپانی ویل فارما (WilPharma) که در اصل مسئول ساخت واکسن برای T-Virus شده بود اسنادی فاش شد و این شرکت را به آزمایش نمونه های خود بر روی انسانها متهم میکرد. کسانی که به ویروس T-Virus مبتلا شده بودند تا با آزمایش بر روی آنها به واکسن مورد نظر دست یابند و در نهایت جنجالی به وجود آمد که منجر به فروپاشی این شرکت شد.

اما بسیاری درباره ی چگونگی دست یابی شرکت ویل فارما به نمونه های T-Virus شگفت زده شده بودند.به زودی مشخص شد یکی از کارکنان شرکت ویل فارما به نام فردریک داونینگ مدتها قبل کارمند کمپانی آمبرلا بوده است و ظاهرا توانسته بود نمونه‌ی ویروس های T-Virus و G-Virus را از تاسیسات و منابع آمبرلا در زیرزمین‌های راکون سیتی و در جریان اتفاقات رزیدنت اویل ۲ و ۳ بدست آورد.

داونینگ سریعا و نه تنها بعد از کشته شدن دکتر برکین(Birkin) و شیوع ویروس T-Virus در فاضلاب های راکون سیتی و آغاز هرج و مرج نمونه‌ی خود را به دست آورده است بلکه حتی قبل تر از اینکه کاملا نقض قوانین توسط مراجع ثابت شود به هدف خود رسیده است چرا که بازیکنان در بازی وقتی به تاسیسات زیرزمینی راکون سیتی میرسند از حضور این شخصیت مطلع نمی شوند.

در نهایت با فروپاشی ویل‌فارما، تریسل دارایی های این شرکت از جمله آزمایشگاه متروکه‌ی Air Dome جایی که در نهایت توانست نمونه‌هایی از T-Virus بدست آورد را خریداری میکند.همچنین مشخص شده بود که فردریک داونینگ معامله‌های پنهانی با بیوتروریست ها در بازار سیاه انجام داده و با فروش T-Virus به آنها این خیال را در سر می‌پروراند که با شیوع بیشتر ویروس در سطح جهان از فروش واکسن آن سود فراوانی بدست آورد.


Wesker.png


✓ ویروس UROBOROS و پایان تریسل

آلبرت وسکر در ازای کمک‌ها و فداکاری‌های خود برای شرکت Tricell توانست پشتیبانی این شرکت را برای توسعه‌ی ساخت ویروس Uroboros بدست آوردکه قوی‌ترین ، با شکوه‌ترین و ظاهرا مخرب‌ترین ویروس در دنیای رزیدنت اویل محسوب می‌شد.برای ساخت چنین ویروسی نیاز به نمونه ی اصلی و دست نخورده ویروس Progenitor بود که توسط بنیان‌گذاران آمبرلا از نوع خاصی از گل ها در غرب آفریقا بدست آمده بود.ترایسل و آلبرت وسکر برای دستیابی به هدف خود توانست آزمایشگاه قدیمی آمبرلا در آفریقا را پیدا کند.

با این حال اولین نمونه‌ی تولید شده‌ از ویروس UROBOROS به قدری قدرتمند بود که تمام افراد مورد آزمایش را کشت.به زودی ثابت شد که جیل ولنتاین راه حل عالی برای این مشکل است و او را اسیر کردند. هواداران میتوانند نقش او در رزیدنت ایول ۳ را به یاد بیاورند که به T-Virus مبتلابود و به وسیله ی متد‌های متفاوت و خیلی قبل‌تر از روش های شرکت ویل فارما درمان شد که در نتیجه‌ی این درمان پادتن های ویژه‌ای در بدن او باقی ماند. با بکارگیری این پادتن‌ها ، ویروس Uroboros به حالت پایداری رسید که می توانست با شانس بیشتری ، بدون کشتن میزبان او را تبدیل کند ، قدرت های فرا انسانی به او ببخشد و همچنین به مقدار کافی قابل کنترل ، درصد معینی از جمعیت جهان را زنده بگذارد.

آلبرت وسکر در نظر داشت ویروس را در جو زمین رها کند تا تمام زمین را سریعا آلوده کند. آن هم بلافاصله پس از تعطیل شدن Tricell. به خاطر اینکه آشکار شد مدیرعامل این شرکت مسئول اقدام به کشتار یک واحد BSAA بوده که تهدیدی برای نقشه ویروس Uroboros به شمار می‌رفته است.ماجرایی که اساس آنچه در رزیدنت اویل ۵ میگذرد بود.



best-horror-games-current-console-generation-resident-evil-7-4.jpg


✓ کپک قارچی(Mold) رزیدنت اویل 7


کپک قارچی یا Mold منشاء دشمنان در رزیدنت اویل 7 بود که توسط The Connections در دهه‌ی 90 میلادی برای کنترل ذهن در جنگ ها توسعه داده شد و یک ارگانیسم فوق‌العاده‌ی قارچی بود.کانکشنز یک سندیکای جرم و جنایت بود که امید داشت تا اشیاء بچه گانه را به عنوان سلاح بیولوژیکی به خریداران ثروتمند بفروشد و بتواند حملات پیچیده‌ای را علیه شبکه‌ی دشمنان خود ترتیب دهد.این کار به وسیله‌ی برنامه های کنترل ذهن و حد پایینی از آلوده شدن که باعث عدم توجه دستگاه های نظارتی مانند دولت محلی و نیرو های قانونی می‌شد قابل انجام بود.

Mold حدود سال 2000 با کمک واحد خصوصی نیروهای حرفه ای و مسلح آلبرت وسکر نهایی شد.البته دقیقا مشخص نیست که روند توسعه چگونه طی شد و آیا ارتباطی با تحقیقات قبلی مانند ویروس T-Virus شرکت آمبرلا داشته است یا خیر.

گونه ی MOLD قادر بود تا دشمنان خود را به متحدین خود تبدیل کند و سپس ذهن آنها را برای بدست آوردن اطلاعات بخواند و از آنها برای آلوده کردن نفرات دیگر استفاده کند.اینگونه بود که Mold شخصیت Evelin را آلوده کرد و او را قادر ساخت کنترل میا را به دست بگیرد و او را آلوده کند ، به او القا کند تا پیام های ویدئویی از خودش برای ایتان بفرستد و او را راضی کند تا به موقعیت خودش سفر کند و در نهایت او را نیز آلوده کند.



8-750x422.jpg


✓ هنوز سوالات و ابهامات زیادی پاسخ داده نشده‌اند

هنوز ابهامات و سوالات زیادی از پرونده ی رزیدنت ایول پاسخ داده نشده است .همانند هویت نهاد "سازمان" که ایدا وانگ را در خدمت خود داشت چیست؟ سرنوشت نمونه‌های باقی مانده پس از تعطیل شدن Tricell چه شد؟ آیا ویروس های لاس پلاگاس باز خواهند گشت و با T-Virus زمینه‌ی مشترک خود را نمایان می‌کنند؟چگونگی وضعیت نمونه‌ای که ایدا وانگ به "سازمان" تحویل داد و حتی هویت نمونه هایی که در اختیار دلالان بازار سیاه است و همچنین موارد بیشتر .با خوشبینی می توان گفت نسخه های جدید این سری همچون رزیدنت ایول 8 و نسخه بازسازی رزیدنت ایول 3 ابهامات و سوالات نه تنها مربوط به آمبرلا بلکه وضعیت و ارتباطات سایر کمپانی های رقیب با هویت های ناشناخته‌ی بازار سیاه در دنیای رزیدنت ایول را فاش خواهند کرد.




منبع :

Resident Evil's Black Market - Viruses and Parasites



تهیه کنندگان :

احسان محمدیان

بهزاد کریمی
 
آخرین ویرایش:

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
676
دمت گرم مقاله ی پر محتوایی بود.بازی ای مثل re4 رو بالای ۵۰ بار تموم کردم ولی اینقدر داستان کاراکتر های فرعی رو به طور منسجم نفهمیده بودم :Dتقرببا تمام نسخه های این فرانچایز رو بازی کردم ولی ویروس لاس پلاگاس یه چیز دیگس :D
 
آخرین ویرایش:

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
عالی بود بهزاد ، دنیای رزیدنت ایول به نطرم بهترین هست در بین همه بازی ها ، پر از انواع ویروس و دشمنان متفاوت که همین متنوع بودنش باعث شده نیاز باشه چنین مقالاتی خونده بشه تا بیشتر دنیاشو درک کنی
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
ممنون بابت ترجمه مقاله سایت خیلی به این دست مقاله ها نیاز داره :innocent:
تازه این لیست سری اصلی ـه با حساب زیر مجموعه های سری باید بیشتر از 10 نو ویروس باشه کسی لیست کاملش رو داره ؟
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
✓ کپک قارچی(Mold) رزیدنت اویل 7


کپک قارچی یا Mold منشاء دشمنان در رزیدنت اویل 7 بود٬ که توسط The Connections در دهه‌ی 90 میلادی برای کنترل ذهن در جنگ ها توسعه داده شد و یک ارگانیسم فوق‌العاده‌ی قارچی بود.کانکشنز یک سندیکای جرم و جنایت بود که امید داشت تا اشیاء بچه گانه را به عنوان سلاح بیولوژیکی به خریداران ثروتمند بفروشد و بتواند حملات پیچیده‌ای را علیه شبکه‌ی دشمنان خود ترتیب دهد.این کار به وسیله‌ی برنامه های کنترل ذهن و حد پایینی از آلوده شدن که باعث عدم توجه دستگاه های نظارتی مانند دولت محلی و نیرو های قانونی می‌شد٬ قابل انجام بود.

Mold حدود سال 2000 با کمک واحد خصوصی نیروهای حرفه ای و مسلح آلبرت وسکر نهایی شد.البته دقیقا مشخص نیست که روند توسعه چگونه طی شد و آیا ارتباطی با تحقیقات قبلی مانند ویروس T-Virus شرکت آمبرلا داشته است یا خیرگونه ی MOLD قادر بود تا دشمنان خود را به متحدین خود تبدیل کند٬ سپس ذهن آنها را برای بدست آوردن اطلاعات بخواند و از آنها برای آلوده کردن نفرات دیگر استفاده کند.اینگونه بود که Mold شخصیت Evelin را آلوده کرد و او را قادر ساخت کنترل میا را به دست بگیرد٬ او را آلوده کند و به او القا کند تا پیام های ویدئویی از خودش برای ایتان بفرستد و او را راضی کند تا به موقعیت خودش سفر کند و در نهایت او را نیز آلوده کند.
اونایی که خیلی به بازی رزیدنت اویل هفت خوشبین هستن نخونن !
سبک بازی > سایلنت هیلز ( P.T )
داستان بازی > فیلم کلبه وحشت ( مخصوصا قسمت یک )
ویروس جدید بازی > دلاست آف آس
جالبتر از همه اینه " شخصیت Evelin کنترل میا رو به دست میگیره و اون و آلوده میکنه ... " > سایانت هیل 2 !
موندم از ریشه های رزیدنت اویل جز حضور کریس در آخر بازی چی داشت ! تازه اونم رزیدنت اویل وی اس کال آف دیوتی بود !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
606
ممنون بابت ترجمه مقاله سایت خیلی به این دست مقاله ها نیاز داره :innocent:
تازه این لیست سری اصلی ـه با حساب زیر مجموعه های سری باید بیشتر از 10 نو ویروس باشه کسی لیست کاملش رو داره ؟
اسامی ویروس ها :

Progenitor virus (mother virus )
T-Veronica virus
T-virus
NE-T virus
T-Cameron virus
T-JCCC203
G-virus
wesker virus (unknown virus )
tG virus
Progenitor 30
Uroboros virus
mold
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
مرسی از نظرات دوستان علی الخصوص اقای رضا چشمی عزیز(@rezvideo )

دو تا نکته را من نمیدونستم

اینکه انگل لاس پلاگاس انواع مختلف داره!من میگفتم چطور سدلر استفاده کرده و فرمان میده! اما مردم عادی استفاده کردن و فرمان میپذیرن!نگو اشغالی را دادن به مردم عادی. :))

دوم اینکه ان گل را ترایسل کشف میکنه نه امبرلا!ترایسل چه با ریشه هست!<:-P
 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
به نظرم رزیدنت هشت رسماً زده جاده خاکی. فرقه جادوگری و گرگ نما چه ربطی به ویروس و زامبی داره !!!! رزیدنت هشت قطعا بازی وحشت بقا خوبی هست ولی رزیدنت نیست .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر