جمع بندی مقایسه ی PS3 و X360 با اتمام دوران نسل هفتم

کدام فاکتور برای شما مهم تر است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    27

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
PS3VSXBOX.png




شاید چند دهمین بارتان باشد که عکس بالا رو مشاهده می کنید یا با تاپیکی رو به رو می شوید که این دو کنسول رو مقایسه کرده اند.اما حالا قضیه فرق دارد.نسل هشتم کنسول ها تا کم تر از یک ماه دیگر آغاز می شود و حالا وقت اصلی مقایسه ی این دو کنسول در طول نسل است!

این مقایسه رو در پنج بند خلاصه کردم و جمع بندی رو به خودتون واگذار می کنم.



فروش:


url




حتی تا ابتدای 2013 هم سونی جایگاه آخر رو در بین کنسول های نسل هفتم داشت.ژاپن مطلقا در اختیار سونی,آمریکا متمایل به ماکروسافت و اروپا میدان اصلی رقابت! تا سرانجام و به تازگی فروش کل PS3 توانست X360 را پشت سر بگذارد تا لااقل هر چند سونی در نسل ششم با فوق اقتدار در مکان اول بود,اما در نسل هفتم نیز کم نیاورد و اگر چه با اختلاف کم,اما بالاخره جلودار ماکروسافت شود.

پیروز میدان فروش:PS3

نوآوری:

url


اکثرا رتبه ی اول نو آوری را به نینتندو می دهند به خاطر ریسک وارد کردن کنترل حرکتی بازی ها.اگر مقایسه بین سه کنسول بود انتخاب ما هم نینتندو بود,اما بین این دو... .
سونی استفاده از دیسک های بلو ری را پیش آورد و استفاده از پردازنده های قوی و متفاوت.در مقابل ماکروسافت بخش آنلاین Xbox Live بهتری ارایه داد اما برگ برنده ی اصلی ماکروسافت کینکت است.سخت افزاری که اگر XBL هم بهتر از PSN عمل نمی کرد انتخاب دوباره ماکروسافت بود.

پیروز میدان نوآوری:X360

بازی های انحصاری:


Exclusive-logo-030413750E-seeklogo.com.gif



بازی های انحصاری...کدام حسرت بیشتری برای طرف مقابل گذاشتند؟ بذارید همین الان جواب بدم:سونی! هر چند ماکروسافت حدود 175 بازی انحصاری و سونی حدود 145 بازی انحصاری دارد,اما عیار بازی های سونی چیز دیگری است.بازی های خوش ساخت و امتیاز های کهکشانی! کی طرفدار ماکرو است اما دلش The Last of Us و Heavy Rain و God of War و Uncharted و... نمی خواهد؟ هر چند منکر انحصاری های ماکرو هم نمی شیم.اما خود ماکرو فن ها هم احتمالا تایید کنن این مسئله رو.

پیروز میدان بازی های انحصاری:PS3

بازی های مولتی پلتفرم:



ps3xbox.jpg


شک دارید؟ معلومه که X360...بازی ها تا قبل از 2009 قابل مقایسه نبودند از لحاظ گرافیک بهتر عناوین X360.بعد از آن اوضاع کمی بهتر شد و سازندگان با ساختار خاص PS3 بیشتر آشنا شدند.اما باز هم X360ی ها بهتر جلوه می کنند.این وسط استثنا هایی هم مثل GTA V می درخشند.

پیروز میدان بازی های مولتی پلتفرم:X360

کیفیت ساخت و رعایت حقوق مصرف کنندگان:



testimonials-550x300.jpg



این انگشت شست گاهی ممکن است بر عکس شود و در موارد شدید انگشت دیگری خود نمایی کند! قضیه ی 3 چراغ شدن Xbox نا بخشودنی از سوی ماکروسافت است.داغ کردن بیشتر و صدای بیشتر کنسول و... .از طرفی سونی هم با قضیه ی هک PSN حسابی گند زد و شبکه ی آنلاینش از کار افتاد.از طرف دیگر سونی در حال دادن بیشتر به مصرف کنندگان با رایگان آنلاین بازی کردن PSN موفق بوده.در صورتی که ماکروسافت $ بر می داره برای کاربران.در کل این انتخاب سخت ترین انتخاب از بین این چند مورد بود.اما بالاخره:

پیروز میدان کیفیت ساخت و رعایت حقوق مصرف کنندگان:PS3



برنده ی کلی:
برای هر کس متفاوت است.از میان این 5 ویژگی بستگی دارد کدام ها برای هر کس مهم تر باشند؟ این را شما در تاپیک بحث کنید و در نظر سنجی هم شرکت کنید.


ممنون.
 
آخرین ویرایش:

amin200200

کاربر سایت
Aug 26, 2010
908
نام
amin
دوست عزیز تایپیک خوبیه و به نظر من پیروز کسیه که هر دو رو داشته باشه ( منظورم داشتن تمامی محاسن و معایب هر دو دستگاه در کنار یکدیگر هستش و استفاده درست و بجا و به صرفه از هر کدومشون ) در خصوص اون دوتا عکس هم بنده با 3 تا مرورگر تست کردم که متاسفانه لود نشدن.
 

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
دوست عزیز تایپیک خوبیه و به نظر من پیروز کسیه که هر دو رو داشته باشه ( منظورم داشتن تمامی محاسن و معایب هر دو دستگاه در کنار یکدیگر هستش و استفاده درست و بجا و به صرفه از هر کدومشون ) در خصوص اون دوتا عکس هم بنده با 3 تا مرورگر تست کردم که متاسفانه لود نشدن.

سلام.
به خاطر همینم برنده ی کلی رو مشخص نکردم.

اما به نظرم سونی تو نسل بعد بازی های مولتی پلتفرم بهتر رو هم از ماکرو بگیره و فقط می مونه نوآوری.که هر دو کمپانی نوآوری خاصی ندارن فعلا برای نسل بعد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر