نمایش ها و تریلر ها که تا الان خیلی خوب بوده ، امیدوارم نسخه نهایی بازی هم انتظار ها رو برآورده کنه !
فقط از یه چیزی تو این خبر خوشم نیومد ،اونم سیستم سلامتی بازی هست .با توجه به سبک بازی و حالت ادونچر گونه خاصی که داره ، اگه از خط سلامتی استفاده میشد خیلی بهتر بود چون با این حساب قسمت های پلتفرمر بازی که با سلامتی لارا کرافت ارتباط داره ، چالش برانگیز نمیشه ! نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه ! در واقع با سیستم سلامتی شارژی ، اگه شخصیت اصلی مثلا ، از یه بلندی بیفته و از سلامتیش کم بشه ، بعد از چند ثانیه بازم حالش رو به راه میشه و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده !
البته سیستم سلامتی شارژی،خوبه ولی به درد بازی های شوتر میخوره نه ادونچر!
البته الان دیگه بازی ادونچر نیست (قبلاً هم نبود

)
اکشن ادونچره , با درون مایه ی اکشن خیلی زیاد و یه جورایی چند برابر قبلی ها

توی تریلر ها لارا میزد بودِ طرف رو نابود میکرد
درسته ! منظور من از ادونچر این نیست که بگم این بازی مشابه بازیایی مثل Sherlock Holmes و Agatha Christie و ... هست !شماره های قبلی رو هم بازی کردم و از این موضوع با خبرم! ولی خب یه بازی شوتر هم نیست که این سیستم شارژی به دردش بخوره . دیگه الان بازی هایی که بالا ازشون اسم بردم به Classic Adventure معروفن که از سیستم Point & Click استفاده می کنن و منظور من از ادونچر همون اکشن ادونچره!
اصلا همین The Last Of Us هم از سیستم خط سلامتی استفاده میکنه که واسه این سبک خیلی مناسبه !
نکته همینجاست که الان این تومب ریدر دیگه راه قبلی ها رو پیش نگرفته که بشه از سیستم Health bar براش استفاده کرد (درسته بازی شوتر مطلق هم نیست ولی همین یه مقدار بخش اکشنش تا میتونه از این المان استفاده میکنه) , چرا ؟ برای اینکه اینجا بازی رو پر کردن از صحنه های سینمایی یا توی هر صحنه ی اکشن , طوفان گلوله و اشیاء هست که اینور اونور پرت میشه

مثلاً همون دموی E3 اگر لارا بین اون همه لشکر بخواد خط خون داشته باشه رسماً چیزی ازش باقی نمی مونه یا باقی صحنه های بازی مثل رودخونه یا چتر نجات و اون لاشه ی هواپیما و ... اگر توی هر کدوم اونها به دو جا برخورد کنی کل خط خون خالی میشه اونوقت یا باید قدم به قدم Health pack بذارن یا این صحنه های سینمایی میشه عذاب

ولی توی امثال TLOU که مثال زدید بر عکس سری آنچارتد این المان های سینمایی حذف شده یا خیلی خیلی کمتر شده پس راحت میشه از Health bar استفاده کرد , مثلاً شما کل گیم پلی E3 و PAX و GC این TLOU رو جمع کنید سر جمع یه صحنه ی از پیش تعیین شده ی سقوط آسانسور هست که اتفاق می افته ولی توی همون یه گیم پلی E3 تومب ریدر انواع بلایای طبیعی نازل شد

این بازی اوایل مخلوطی از اکشن ادونچر و تلاش برای بقا معرفی شد ولی بخش تلاش برای بقا صرفاً یه بخش تشریفاتی و سینمایی به نظر میاد چون با قابلیت و امکانات لارا علناً همچین چیزی بی معنیه پس نمیشه توقع Health bar رو هم داشت
