اخبار مرتبط به PC (سخت افزار و نرم افزار) اینجا قرار گرفته میشه . مباحث متفرقه از جمله vs ، سیاسی و .... ممنوع ـه در صورت تخطی برخورد میشه.
با تشکر
با تشکر
فک کنم اونی که 16 فریم میده داره تو 4k native اجرا میشه ولی سمت راستی اینترنال رزولوشن پایینتری داره و به همین دلیل فریمش حدودا بیشتر از دو برابره که با DLSS3 باز بیشتر هم شدهدر مورد قابلیت ار تی جدید بگم که در حقیقت اسمش FULL RAY TRACING هست یعنی به جای تک تک کار کردن برای ریفلکشن یا بقیه ی چیزها که قابلیت تنظیم جدا هم داشت و به چند سورس نوری محدود می شد الان از سورس های نوری نامحدود پشتیبانی می کنه که تازه همون نورها بازتاب های چندگانه شونم محاسبه می شه
سال 2017 بحث سر این بود که کی در بازی ها می شه از قابلیت فول ری تریسینگ استفاده کرد و خیلی ها می گفتم حالا حالا ها منتظرش نباشید چون خیلی خیلی سنگینه و فقط توی فیلم های سینمایی از که پیش رندر می شه می تونید ببینیدش اما حالا انویدیا تونسته عملیش کنه که حقیقتا کار سختی بوده برای همینم بدون DLSS 3 حتی با 4090 شما 16 فریم می گیرید
اما برام جالبه مگه DLSS 3 چقدر قابلیت ساخت فریم داره که 16 بره بالای 100؟؟؟؟
عجیب انویدیا پیشرفته شده من از این همه پیشرفتش لذت می برم با اینکه از انحصار طلبیش و قیمت های نجومیش خیلی ناراضیم
View attachment 289105
دقیق 8 برابر شده فریم
هر کاربری معمولا براساس نیازش خرید می کنه. برای اشخاصی که هدف اصلی شون فقط گیم هستش، خرید Corei5/7 یا R5/R7 کفایت می کنه.هیچوقت دلیل خرج کردن واسه پردازنده بالارده (از همون نسل) رو درک نکردم
حالا اون گیمرایی که میخوان هرسال بهترینو داشته باشن رو کاری ندارم اما واسه عموم مردم که مثلا مانیتورای عادی 60 یا نهایت 144 هرتز دارن مثلا چقد اون اختلاف بین i5 و i9 به چشم میاد که خیلیا رو دیدم مثلا از گرافیک میزنه تا پردازنده i7 به بالا داشته باشه!
حتی اگه بگی طرف هدفش بلند مدت هست و میخواد بیشتر نگهش داره بازم بعد چند سال اختلافش اینقد کمه که میبینی جفتشون زاییدن زیر بازیای جدید و در نهایت ضعیف ترین سی پی یو نسل جدید قوی ترینه اون نسلو قورت میده.
همه اینا به کنار مصرف و دمای بالاش هم مسئله ایه، باید یک مقدار پول دیگه خرج کولینگ قوی تر بشه.
حتی گیمینگم در نظر نگیریم واسه کارای دیگه هم تاثیر گذاریش مثل قدیم نیست، پریمیر، افتر و ... که سی پی یو محور هستن چرا اما مثلا الان میان تست Cinebench از پردازنده ها میگیرن که یک صحنه رو رندر میگیره میگن Wow چقد Ryzen9/i9 سریع شدن! حالا در واقعیت دیگه خیلیا با سی پی یو رندر نمیگیرن از زمانی که RTX اومده اکثرا سری 3000/4000 استفاده میکنن واسه رندر، خود نرم افزارای سه بعدی هم دیگه اونقد کار خاصی با سی پی یو ندارن، RTX ـا اینقد قوی شدن که تو Viewport راحت صحنه رو لایو رندر میکنن تو چند ثانیه، از اونطرف هندل کردن تکسچرای حجیم و متریالا هم رو دوش رم هست و کاری به سی پی یو نداره.
احتمالش هست که DLSS 2 هم روش فعال بوده نزده اما بازم ترکیب دو تاشون 8 برابر خیلیهفک کنم اونی که 16 فریم میده داره تو 4k native اجرا میشه ولی سمت راستی اینترنال رزولوشن پایینتری داره و به همین دلیل فریمش حدودا بیشتر از دو برابره که با DLSS3 باز بیشتر هم شده
۱۰ سال تمام I5 3450 سی پی یو اصلیم بود از 680 تا 770 تا 970 تموم بازی های که از 2013 اومدن تا 2020 رو غیر از چند عنوان مثل اساسین اودیسه واقعا بدون مشکل اجرا کردهیچوقت دلیل خرج کردن واسه پردازنده بالارده (از همون نسل) رو درک نکردم
حالا اون گیمرایی که میخوان هرسال بهترینو داشته باشن رو کاری ندارم اما واسه عموم مردم که مثلا مانیتورای عادی 60 یا نهایت 144 هرتز دارن مثلا چقد اون اختلاف بین i5 و i9 به چشم میاد که خیلیا رو دیدم مثلا از گرافیک میزنه تا پردازنده i7 به بالا داشته باشه!
حتی اگه بگی طرف هدفش بلند مدت هست و میخواد بیشتر نگهش داره بازم بعد چند سال اختلافش اینقد کمه که میبینی جفتشون زاییدن زیر بازیای جدید و در نهایت ضعیف ترین سی پی یو نسل جدید قوی ترینه اون نسلو قورت میده.
همه اینا به کنار مصرف و دمای بالاش هم مسئله ایه، باید یک مقدار پول دیگه خرج کولینگ قوی تر بشه.
حتی گیمینگم در نظر نگیریم واسه کارای دیگه هم تاثیر گذاریش مثل قدیم نیست، پریمیر، افتر و ... که سی پی یو محور هستن چرا اما مثلا الان میان تست Cinebench از پردازنده ها میگیرن که یک صحنه رو رندر میگیره میگن Wow چقد Ryzen9/i9 سریع شدن! حالا در واقعیت دیگه خیلیا با سی پی یو رندر نمیگیرن از زمانی که RTX اومده اکثرا سری 3000/4000 استفاده میکنن واسه رندر، خود نرم افزارای سه بعدی هم دیگه اونقد کار خاصی با سی پی یو ندارن، RTX ـا اینقد قوی شدن که تو Viewport راحت صحنه رو لایو رندر میکنن تو چند ثانیه، از اونطرف هندل کردن تکسچرای حجیم و متریالا هم رو دوش رم هست و کاری به سی پی یو نداره.
تو زمینه ویدئو و انکودینگ ولی بنظرم نیاز به یک سولوشن جدید هست که متحولش کنه (هوش مصنوعی شاید؟) بعد این همه سال هنوز ساعت ها باید تایم بدی به سیستم که یک ویدئو طولانی تر رو فشرده کنه مثلا، حالا من اطلاعاتم محدوده تو این زمینه اما وقتی با بخشای دیگه مقایسش میکنم فک میکنم جامپش اندازه اونا نبوده.
انویدیا تریلر به درد بخوری از نسخه Path-Tracing یا به قول خودشون RT Overdrive از Cyberpunk 2077 رو داده بیرون:
نور پردازی، ambient occlusion به نهایت خودشون رسیدن.
قسمتی که کیسه زبالهها رو نشون میده سطح جدیدی از ambient occlusion ـه که تا حالا من ندیده بودم.
و البته اگر کارتهای سری ۴۰ ندارید، میتونید مثل من به همین تریلر یوتیوبی قناعت کنید.
اره همین بوده و البته تا 80 هم پایین میاد با 4090 کلا 40 درصد سنگین ترش می کنهخب CPR ویدیو جدید امروز منتشر کرد از Cyberpunk 2077 همراه با گیم پلی بازی و فریم ریت با path tracing و DLSS 3
به نظر میاد اون ۱۳۰ فریم که نشون دادن قبلا با DLSS Perf و Frame Gen. بوده.
همین الانشم مردیمبرای اینکه بتونیم 4k native بگیریم تازه 60 فریم باید کارتی داشته باشیم که 4 برابر 4090 توان پردازشی داشته باشه
یعنی حداقل 3 نسل دیگه و 5 سال دیگه
تازه 5 سال دیگه با کارت پرچمدار که فروش کمی داره فریم خوبی میده
برای اینکه فن آوری همگانی بشه حداقل تا 2030 باید صبر کرد
امیدوارم تا اون موقع زنده باشیم
and 8gb vram
مشخصات نسل جدید انویدیا