- DARKISDERS II
- PLATMFORMS : XBOX 360 , PS3 , PC , WII U , Onlive
- DEVELOPER: VIGIL GAMES
- PUBLISHER : THQ
- GENER(S) : H&S , Action Adventure , Action RPG
- RATINGS :
- ESRB : M
- PEGI : 18
جایی برای زندگی نیست
قفلهای شروع اخر زمان شکسته شده و پایان زندگی اغاز شده . این چیزی بود که *WAR* اولین سوارکار اخرزمانی فکرش را میکرد اما نمیدانست که هنوز اخرین قفل شکسته نشده و این بهانه ای برای دور کردن او از این نبرد بزرگ است طی اتفاقاتی که برای او در طول سفرش افتاد او توانست که اخرین قفل را بشکند و سواران دیگر را به قیامت دعوت کند اما قبل از این اتفاق او توسط شورای سوخته متهم به خیانت و برپا کردن قیامت قبل از زمان وعده داده شده میشود . اینجاست که مخوفترین و فکورترین سوارکار اخرزمانی برای اثبات بی گناهی برادرش وارد عمل میشود .
بگذارید او را به شما معرفی کنم :
با اسم های مختلفی او را میشناسند : جلاد , شکارچی تنها , جنایتکار در تاریکی , قاتل پادشاهان , ...
- اما همه مخلوقات او را با نام *مرگ* میشناسند
دنیا به پایان رسیده نسل بشر نابود شده و جایی برای زیستن وجود ندارد همه جا پر شده از تاریکی و پلیدی هر موجودی را که به خود دیده او را در اسیر و برده اهداف شیطانیش کرده . حال وظیفه این سوارکار است تا اوضاع را روبرا کند و بی گناهی برادرش را ثابت کند .
با این اوصاف و مقدمه ای که گفتم شروع به نقد و بررسی بازی میکنم
مرگ و اسبش در کنار قصر سامائل
داستان
به جرات میتوان گفت بزرگترین بخش یه بازی رو داستانش بوجود میاره که در این قسمت از بازی نیز به خوبی دیده میشود . همونطور که در بخش مقدمه در مورد داستان گفتم * WAR * به اتهام شروع زود اخرزمان زندانی شده و مرگ تصمیم به اثبات بیگناهی جنگ میکند . در اغاز بازی با توضیح راوی در مورد اتفاقات قسمت اول شروع میشود بعد مرگ رو میبینم که سوار بر اسبش به سمت *KEEPER OF SECRETS * میره که با او ملاقات کنه و ازش راه حل بخواد ولی *KEEPER OF SECRETS * اول میخواد که مرگ او را ازاد کند تا به او کمک کند اما چون مرگ میداند *نگهدارنده رازها * موجودی درستکار نیست تصمیم به مبارزه با او میکند و ...
داستان بازی با این شروع طوفانی اغاز میشود و سفر مرگ به حقیقت تبدیل میشود .
سناریو ی بازی از ظرافت خاصی برخورداره که مخاطب رو تا اخر لحظه درگیر خودش میکنه . نویسنده موفق به خلق داستانی تا حدودی پیچیده شده است که باعث مرتبط شدن داستان شماره قبل با این شماره شده مثلا شما وقتی با شخصیت هایی که جنگ باهاشون روبرو شده بود برخورد میکنین .
با وجود اینکه بازی از داستانی موفق بهره منده اما تناقض هایی در پیوسته بودن دو داستان وجود داره که اونو از عالی بود به خوب بودن بدل کرده همچنین بازی از کارگردانی و روایت داستان فوق العاده ای برخورداره مثلا وقتی که مرگ با شخصیت های اصلی داستان روبرو میشه شاهد کات سین هایی حرفه ایی و تغییر مسیر دید دوربین میباشیم یا بعد از اتمام هر چپتر خلاصه ای از اتفاقات اون چپتر توسط راوی بازگو میشه با این حال نواقصی نیز وجود داره ولی نسبت به حسن های داستان کمتر به چشم میان
نمره به داستان از : 8.5/10
INVENTORY
گیم پلی
تغییر بجای دیگر بازی که توانست نظر بسیاری از منتقدان جلب کند گیم پلی غنی بازی بود که با حرف و حدیث های زیاد پیرامون موفق نشدن بازی در مورد تغییرات گیم پلی قبل از انتشار بازی همراه بود.
گیم پلی به طور اساسی تغییر کرده بود یعنی قبلا در شماره 1 بازی فقط از روی درخت مهارت گیمر میتونست کرکتر خودش رو ارتقا بده ولی در این نسخه تغییراتی داده شد که نه تنها به درخت مهارت اسیب نزد و انرا کوچک نکرد بلکه باعث کامل کردن سیستم ارتقا شد به نحوی که بازی در تریلرها و نمایش در نمایشگاه ها *شبه نقش افرینی* بود تا وقتی که بازی منتشر شد تعجب همگان را به همراه اورد بازی نه تنها * H&S * بود بلکه به * ACTION RPG * نیز تبدیل شده بود .
وقتی که بازیکن با اولین مبارزه بازی روبرو میشوداولین تغییر را در سیستم * DODGE * بازی میبند بطوری که کرکتر اصلا حالت دفاعی به خود نمیگرد بلکه خود را از زیر ضربات سهمگین دشمنان نجات میدهد که میتوان با توجه اندام * DEATH * نسبت به *WAR* انرا توجیه کرد .
سیستم ارتقا لول بازی نیز در نوع خود جالب است میتوان با رفتن *ساید کوئست ها * یا اضافه کردن به مقدار * WRATH * کرکتر لول اپ گرفت.
درخت مهارت المانی حیاتی برای یه *ACTION RPG * - سیستمی که میتوان محصول لول اپ را در ان مشاهده کرد . هنگامی که کرکتر لول اپ میگیرد *اسکیل پوینت ها یا پرک * در اختیار او قرار داده میشود که بازیکن میتواند از دو شاخه اصلی *NECROMANCER * یا * HARBINGER * زیر شاخه ها را انتخاب کند تا در ان مهارت مورد نظر خبره شود . *NECROMANCER ر * بیشتر برای کارهای فوق العاده مانند زنده کردن مردگان استفاده میشود ولی * HARBINGER* برای افزودن بر مهارت جنگیدن و فنون رزمی به کار گرفته میشود .
بازی دارای * INVENTORY * جالبی است که میتوان در ان به کرکتر مورد نظر خود دست یافت به سلیقه خود اورا تکامل ببخشد یا میتوان سلاح های اصلی و فرعی قابل اپگرید در داخل بازی گرفت و انها را ارتقا داد تا بر * CRITICAL DAMAGE * یا * HEALTH ON EXECUTE * یا ... افزوده شود .
نکته دیگر سلاح ها این است که هر کدام بستگی به نوع * دمیجشان * اکسکیوت های مختلف دارن مثلا * EXECUTE * مربوط به * ICE DAMAGE * با * FIRE DAMAGE * فرق دارد که این نشان دهنده دقت و وسواس مثبت سازنده نسبت گیم پلی است .
باس فایت های بازی نیز تناسبی با لول کرکتر ندارن مثلا مبارزه با * The Wailing Host یا محافظ کرووفادر * یا * SAMAEL * به مراتب سخت تر از مبارزه با اخرین باس بازی است.
پازل و پلتفرمینگ کماکان در بازی وجود دارد به طوری که بعد از مبارزات اصلی ترین رکن گیم پلی را تشکیل میدهد درست است بازی از * IP * های موفق همچون * افسانه زلدا * یا * POP * یا ... الهام گرفته ولی با با قابلیت های که بازی دارد انرا از رقبای خود متمایز ساخته .
در کل یکی از بی نظیرترین بخش های بازی همین گیم پلی است.
نمره گیم پلی 8.5/10
درخت مهارت بازی
صداگذاری و موسیقی
صداگذاری بازی در سطح بالا و قابل قبولیه مثلا وقتی در حین مبارزه هستیم صدای ضربه خوردن داس مرگ به دشمن و نعره او به منظور درد افکت جالبی داره طوری صدای ضربات تا حدی طبیعی به گوش میرسه یا وقتی در محیطی هستی که صدای باد یا مواد مذاب یا موجودات دیگه میاد با حرکت دادن اسکرول یا پشت کردن به محیط صدا قطع نمیشه بلکه به طور ماهرانه ای صوت صدا پائین تر میاد .
همچنین صدای دوبلرهای بازی با وجود زمختی در ان که لازمه محیط خشن بازی است بسیار عالی است که در بین انها میتوان به دوبلر* DEATH* اشاره کرد . صداییش گیرا و دلنشین و در ان شوخ طبعی دیده میشود
در مورد موسیقی هم بگم که اونطور که انتظار میرفت خوب از اب در نیومد مثلا در طول بازی شاید شاهد 30 دقیقه موسیقی باشیم اونم به حدی اروم و صداش خفیفه که گیمر احساس میکنه هیچ موسیقی در بازی وجود نداره .
نمره 7/10
NPC های زیبا من جمله این BOSS
گرافیک
گرافیک تکنیکی بازی در حد عناوین بزرگ نیست اما اگر طرفدار این سری باشید میدونید که تنها چیزی تو بازی اهمیت نداره گرافیک پر زرق و برقه ولی از نظر گرافیک هنری به حدی بازی زیبا و چشم نوازه که گیمر رو وادار میکنه هر چند مدت توی محیط بازی چرخ بزنه و چند دقیقه ای رو صرف دیدن مناظر دیدنی بازی بکنه . هر چند نمیخوام حرف بالا رو نقض کنم ولی با این اوصاف بازی از باگ های گرافیکی تا حدودی اشباع شده مثلا در بعضی جاها مپ بازی به کلی ناپدید میشه بعد از چند ثانیه برمیگرده یا دندونه دندونه شدن تکسچرها و مشخص نبودن مرز تکسچری ولی بازم اینا نمیتونن از ارزش بازی کم کنن و چون گرافیک تکنیکی تو این بازی زیاد مهم نیست پس مورد زیادی نمیمونه تا در موردش و بحث کنیم .
نمره 8/10 به خاطر هنری بودن گرافیک
گرافیک هنری بازی به شکلی دیوانه وار زیبا و قابل تحسین است
نمرات بازی:
GameRankings :
(PS3) 85.12%
(X360) 84.87%
(PC) 83.14%
Metacritic :
(PS3) 84/100
(X360) 84/100
(PC) 82/100
با وجود این همه تعاریف و ویژگی های گفته شده بازی میتوان گفت که یکی از موفق ترین عنوان های امسال به شماره میاد باید انتظار جایزه گرفتن ان نیز در جشنواره های اتی باشیم.
ممنون که وقتتونو صرف خوندن این مطلب کردید .
ممنون که وقتتونو صرف خوندن این مطلب کردید .
هرگونه کپی برداری با ذکر نام arash 9 مجاز است
آخرین ویرایش: