تولید بازی Death Stranding طی 3 سال و با تیمی 80 نفره صورت گرفته

فرداد معبودی

کاربر سایت
Nov 17, 2014
449
نام
فرداد معبودی
Death-Stranding-4.jpg

پیش از این در گذشته هیدئو کوجیما اظهار کرده بود که تولید بازی Death Stranding طی سه سال صورت گرفته. با این حال وقتی نمایش‌های پولیش شده و چشگیر آن به همراه مقیاس جهان باز آن را در نظر می‌گیرید این موضوع بسیار قابل توجه‌تر از قبل به نظر می‌رسد. با توجه به IP جدید بودن بازی، اینگونه تصور می‌شد نیروی کاری بسیار بزرگی به صورت شبانه روز روی آن کار کردند تا توسعه و تولید بازی در چنین مدت زمان نسبتا کوتاهی به اتمام برسد حال آن که ظاهرا این گونه نیز نبوده است.
در گفتگو با وبسایت گیم‌اسپات، هیدئو کوجیما اعلام کرد که تولید بازی Death Stranding توسط تیمی متشکل از 80 نفر درون استودیو Kojima Productions صورت گرفته که با توجه به استانداردهای تولید عناوین AAA، به صورت تکان‌دهنده‌ای کوچک به نظر می‌رسد. مخصوصا وقتی محدوده و گستره آن را در نظر می‌گیرید. کوجیما در مصاحبه خود در رابطه با این که...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
این کاملا درسته، انجین آماده خیلی به روند توسعه بازی سرعت میده.
برای همین کمبود وقت بود که کوجیما یک تور گذاشت برای پیدا کردن انجین مورد نظر خودش.
هم بودجه ساخت انجین رفت تو جیب خودش یا سونی وهم زمان بیشتر به توسعه خود بازی اختصاص داد.
برای همچین استودیوئی که خیلی بزرگ نیست اگر میخواست انجین خودشون طراحی کنن، یکی 2 سال باید بیشتر از این منتظر DS میموندیم.
برای همین هست که خیلی از استودیوهای کوچکتر و یا مستقل رو آوردن به UE و امثالهم، تنها بهمین دلایل بالا.
========
از طرف دیگه این چیزی که ما دیدیم بیشتر این بود که از نقطه A میریم به B و این وسط با کوه، رود، تپه و سنگ و... پر شده.
کل دنیای بازی که مثل Tlou طراحی دستی با وسواس آنچنانی نشده، اصلا سبک بازی به همچین چیزی نیاز نداره.
دیز گان هم تیمش خیلی کوچک بوده ولی خب کوجیما احتمالا سورمرابز های خوبی گذاشته تو بازیش و صرقا گشتن تو محیط چیز بدی نیست انجین دسیما تو Horizon که خیلی خوب نشون داد
 

<Professional>

کاربر سایت
Dec 16, 2012
184
خود استاد فرموده :D نصف اول بازی رو باید تحمل کنیم تا بازی برامون سرگرم‌کننده بشه!
یه سری مصاحبه ازش منتشر شده، برید بخونید نکات جالبی داره.
توی مصاحبه با گیم‌اسپات خیلی راحت اومده گفته که بازی قراره هم نکات مثبت و هم نکات منفی داشته باشه و حرف جدیدشم اینه که احتمالا با ساختن نسخه‌های بعدی بتونه این بازی رو به یه ژانر جدید تبدیل کنه!
همینطور گفته اگه کسی بازی رو درک نکرد و خوشش نیومد اصلا براش مهم نیست :D
خواهشاً کامل نقل قول کنید از صحبتای بنده خدا برداشت بد نشه!
Since you're trying so many new things, are you anticipating that some players might not understand it, even when they play it?

It doesn't really matter, they can play in their own style. I think, at the very least, they will understand through the story of connection, or even the meaning of not being connected. I have to kind of accept the fact that when you introduce something new, people will take time to digest the concept because it never existed. People will say, "Oh, I don't want to just carry things" because it never existed, so it might take time for that. So again, it doesn't really matter if people get it right away, maybe in five or 10 years it will make me happy if players realize what the game is about after time has lapsed, when each player has, at their own pace, digested.

Recently, all the games are like: you play it, you know it, you feel good, they're fun, and that's it. I want to create a game where there's a hit to it, you can't swallow it and it's there for a long time. Maybe in a year, or in five years, suddenly there may be an experience in their life and they realize what Death Stranding is talking about. Maybe they will play it again and have a different perspective. That's why I said that I don't really care about people not understanding it on the first try.
خلاصه اینکه گفته هرکی با سرعت فهمیدن خودش داستانو درک می‌کنه و خوشحال می‌شه ببینه بعضیا مثلاً بار اول چیزی نفهمیدن و بعد چند سال دوباره رفتن سراغ بازی و داستانو درک کردن!
برای همین گفته اگه "بار اول" کسی بازی رو تموم کرد و داستانو درک نکرد مهم نیست!
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
در واقع منظور صحبتش این بوده طبق چیزی که از مصاحبه اش فهمیدم .
از اینکه گفته مهم نیست کسی از بازی من خوشش نیاد ، در واقع داره میگه اجباری براش نیست حتما این بازی رو پلی بده و میتونه بره بازیهایی که دوس داره رو بازی کنه .
و اینکه پذیرفته این مساله رو که وقتی سبک جدیدی رو میخوای عرضه کنی هضمش برای مردم سخته زیرا قبلا وجود نداشته ( کاملا موافقم ) . مردم میگویند : "اوه من نمیخوام کولبری کنم" چون این مساله قبلا وجود نداشته . فک میکنم بسیار زمانبر هست و بسیار ریسکی که هر کسی اینکارو به نظرم انجام نمیده .
احتمالا 5-10 سال حتی ممکنه زمان ببره تا این سبک جا بیفته . و اینکه بازیهایی که شما الان بازی میکنید براتون فان هستند و سرگرم کننده و احساس دارید بهشون و این شناخت و حس رو نسبت بهشون دربافت کردید اما در طول زمان این اتفاق افتاده .
طبیعی هست که این بازی که کوجیما ادعا داره سبک جدیدی هست ، برای برخی زمانبر باشه تا بتونه وارد دنیاش بشه حتی اگه بازی کولبری باشه .

در کل تحلیل خود من اینطوری هست که یه تجربه مشابه این رو داشتم . زمانی که برای اولین بار Demon souls و Dark souls و این دسته از بازیهارو بازی کردم ، اصلا خوشم نیومد و همون شروع بازی ، پاک میکردم .
با گذشت زمان و تعریف برخی دوستان ، من دوباره رفتم سمت بازی و بازم حتی ارتباط برقرار نکردم و اینکه خلاصه شانسی بار دیگه بازی رو تلاش کردم ادامه بدم و وقتی رسیدم به فایرلینک شراین و در مسیرش اندد بورگ و اندد پریش و تا دیگه تو انور لوندو فهمیدم چه نعمتی رو از دست دادم و متوجه شدم این سری برای من فراتر از یک گیم هست و برای من تونست زیباترین ، عجیبترین ، مرموز ترین حس های یک ادم رو در زندگی القا بکنه . در واقع زندگی کردم و در ادامه اش بقیه نسخه ها و بلادبورن و الانم که منتظر الدن رینگم .

دس استرندیگ هم تا حدودی سبک جدیدی رو داره ، الان هم دیگه مثل گذشته نیست ، سبکهای جدید طوری هستند که در واقع تفاوت بنیادی انچنانی با دیگر بازیها نداره و جزییات هستند که یه سری نو اوری ها ایجاد میکنند و نباید انتظار یک انقلاب داشت چون تقریبا هرچیزی که ممکنه ساخته شده و خیلی سخته بشه از بین این همه تنوع چیز جدید پیدا کرد ، در نتیجه جزییات هم تغییر بکنه و بتونه یه سری موارد جدید رو القا بکنه میتونه سبک جدیدی راه بندازه .
مثل سبک بتل رویال که درسته شوتینگ و اکشن و سوروایو و... اینجور چیزا همه جا بودن ولی تغییر در یک سری موارد تونست سبک جدید به عبارتی تلقی بگیره .

این بازی هم به نظرم جزو بازیهای خاص مثل سری سولز بورن قرار میگیره ، که هر کسی ازش خوشش نخواهد آمد ، خیلی ها هم بدشون میاد ولی بازی خاص هست و به نظرم هرکس بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه ، اتفاقی مثل تجربه سولزبورن براش میفته و دیوانه بازی میشه .
نه انتظار محبوبیت بالا دارم از بازی که مثل ساخته های راک استار و یا ناتی داگ و ... بشه ، نه حتی انتظار نمره وحشتناک و گوتی و اینا . این بازی همون که گفتم ، بسیار خاص هست در حد همین سولزبورن و امثالهم که بعدها منتقدا که تو جایزه سال تحویلش نمیگیرن ، میان تو جایزه نسل میزارن نو TOP3 شون :D .
تعداد کمی عاشق این بازی میشن ولی اونایی هم که عاشق میشن دیگه مجنون میشن :D بازی حتی قسمت انلاینش هم خاص هست ، کسی دنبال رقابت و چلنچ هست باید کلا قید این بازی رو بزنه از ریشه ، چون انلاینش یه نوع کمک به دیگر پلیرها اونم نه مستقیم بلکه به وسیله ابزار هست ( خیلی ساده )

بیش از بیش به بازی دارم امیدوار میشم و دل میبندم و عاشقش میشم :x
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
البته مصاحبه کوجیما خیلی کاملتره ولی تو یک مصاحبه اش خیلی خوب گفته بود شما در این بازی تنهایی کاملا حس میکنید واقعا چه دنیایی ساخته کوجیما تک و تنها احتمالا از جنگل های سر سبز تا .. یک حالت عجیب و جالبی داره این بازی به روحیات من میخوره کاملا اطلاعاتش تا الان
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
جله آخرش خیلی خوب بود، قرار نیست یه هنرمند چیزی که فن ها میخوان رو بسازه، چیزی رو میسازه که خودش دوست داره بسازه.منو یاد گروه های موفق موسیقی میندازه.
بله گروه های موسیقی موفق ، موسیقی مینواختن ! از ریتم و ملودی قابل درک و عرفی استفاده میکردند ! حالا بعضی مواقع مثل پینک فلوید تو آهنگ welcome to the machine از افکت برای صدای نخراشیده استفاده میکردند ، ولی همون انکر الاصوات هم ریتم به خصوصی داشتن!
دوما کوجیما برای بیان این افاضات مدیوم اشتباهی رو انتخاب کرده ، خوب خودش چند وقت پیش گفته بود ، ویدئو گیم هنر تعاملیه و نمیتونی مثل بقیه شاخه های هنری هر چی دلت خواست بسازی!
 
  • Like
Reactions: hitman68

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
بله گروه های موسیقی موفق ، موسیقی مینواختن ! از ریتم و ملودی قابل درک و عرفی استفاده میکردند ! حالا بعضی مواقع مثل پینک فلوید تو آهنگ welcome to the machine از افکت برای صدای نخراشیده استفاده میکردند ، ولی همون انکر الاصوات هم ریتم به خصوصی داشتن!
دوما کوجیما برای بیان این افاضات مدیوم اشتباهی رو انتخاب کرده ، خوب خودش چند وقت پیش گفته بود ، ویدئو گیم هنر تعاملیه و نمیتونی مثل بقیه شاخه های هنری هر چی دلت خواست بسازی!
حالا شما بزار بازی بیاد بعد پنبه اش بزن هنوز نه به دار نه به بار حکم اعدام هم صادر کردی رفت ! حتی اگه کول بری یا پیاده روی هم باشه بلاخره تا زمان تجربش نمیشه از الان حکم داد براش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر