تست و بررسی فناوری Mantle | نوعی API سطح پایین برای معماری GCN

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
7-550x250.jpeg


مقدمه :


Mantle یکی از محصولات جدید AMD است که به تازگی معرفی شده است. Mantle در حال حاظر بسیار ناشناس است و AMD چیز زیادی در باره این فناوری نگفته است. البته این API به صورت رسمی منتشر شده است و شرکت DICE در اولین اقدام خود برای این فناوری ، پچ جدیدی برای بازی Battlefield 4 منتشر کرده است که باعث بهبود راندمان و عملکرد نهایی این فناوری در سیستم های متوسط و ضعیف شده است. شما میتوانید نتایج اولیه تست این فناوری بر روی بازی Battlefield 4 را در اینجا ببینید . این فناوری اگرچه به لحاظ مفهومی ساده است ، اما چالش واقعی زمانی ایجاد میشود که ما آن را در تولیدات جدید استدیوهای بازیسازی ببینیم . البته درحال حاضر به دلیل اینکه محصولی بر اساس این فناوری تولید نشده است ، قدرت واقعی آن مشخص نیست و برای مشخص شدن پتانسیل واقعی این محصول به زمان زیادی نیاز است . این مقاله در پنج چشم اندازه اصلی به بررسی Mantle میپردازد که این پنج چشم انداز به شرح زیر است :




برای مشاهده مقاله به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید : ( اولین منبع انتشار مقاله Mantle در کل وب فارسی )

تست و بررسی فناوری Mantle | نوعی API سطح پایین برای معماری GCN



منبع
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,371
نام
Majid
ممنون حسین جان! :)

بعد یک چیزی!
میگم این که هنوز تو مرحله بتا هست ممکنه وقتی کامل بشه عملکردش بیشتر از الان بشه؟
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ممنون حسین جان! :)

بعد یک چیزی!
میگم این که هنوز تو مرحله بتا هست ممکنه وقتی کامل بشه عملکردش بیشتر از الان بشه؟

خواهش میکنم آقا مجید .
احتمالش هست . چون هنوز تو مرحله بتا هست و توسعه دهندگان و خود AMD هم گفتن که این قدرت MANTLE با توجه به برنامه هایی که براش ساخته میشن میتونه متفاوت باشه. میتونن از اینی که هست بهینه ترش کنن و با افزایش درایور های دید ممکنهقابلیت های جدیدی به این API اضافه بشه. تو منبعی که گذاشتم ، برو قسمت پرسش و پاسخ و بخون . اطلاعات خوبی گیرت میاد . اگر خود مقاله رو هم بخونی که کاملا متوجه میشی با چه هیولایی طرفیم.
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
به نظر میرسه شرکت AMD این تکنولوژی رو خلق کرده تا ضعف پردازنده هاشو بپوشونه . روش کارشم خیلی سادس : وقتی پردازنده AMD مثل همیشه گلوگاه میشه، بار محاسباتی بیشتری به GPU فرستاده میشه و GPU جبران مافات پردازنده مرکزی رو میکنه!
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
به نظر میرسه شرکت AMD این تکنولوژی رو خلق کرده تا ضعف پردازنده هاشو بپوشونه . روش کارشم خیلی سادس : وقتی پردازنده AMD مثل همیشه گلوگاه میشه، بار محاسباتی بیشتری به GPU فرستاده میشه و GPU جبران مافات پردازنده مرکزی رو میکنه!

به هر حال تکنیکی هست که موجب شده بین 10 تا 50% افزایش راندمان نهایی و کارایی رو تو سیستم های معمولی داشته باشیم که واقعا در نوع خودش بی نظیره! اگر 50% افزایش کارایی داشته باشیم میشه حدود 30 فریم! و اگر 15% کاریی داشته باشیم حدود 10 فرریم افزایش تو رندر واجرای بزازی خواهیم داشت که برای سیستم های معمولی بینظیره! افزایش فریم ریت موجب میشه کاربر هم بتونه به راحتی وضوح تصویر خودش را افزایش بده یا به جای افزایش وضوح تصویر فـــیلتر هایی مث مثل MSAA یا ANTI-ALIASING رو افزایش بده که در نتیحه بازی رو واضح تر و طبیعی تر خواهد دید!
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
به نظر میرسه شرکت AMD این تکنولوژی رو خلق کرده تا ضعف پردازنده هاشو بپوشونه . روش کارشم خیلی سادس : وقتی پردازنده AMD مثل همیشه گلوگاه میشه، بار محاسباتی بیشتری به GPU فرستاده میشه و GPU جبران مافات پردازنده مرکزی رو میکنه!

پاشنه آشیلِ PC Gaming هم همینه. هدف اینه که از تمام توان پردازشی کارت گرافیک استفاده شه که Mantle کمک زیادی در این زمینه می‌کنه.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
حسین میگم الان که درایور منتل منتشر شده کسی تست کرده ببینه چجوریه؟!

فعل بتا هست باید صبرکنیم ببینم نسخه اصلی کیی میاد من رو BF4 با درایور 14.1 تست کردم ولی اونقدر تفاوت محسوسی نداشت!
فقط یه چیزی رو نفهمیدم! رو بازیهایی که سازنده براش Mantle پچی نمیده میشه از Mantle بهره برد؟ مثلا رو Metro؟؟؟ اخه BF4 |یه آپدیت برای Mantle دادند و به همراه درایور 14.1 تست کردم کمی بهتر در حد 2الی 3 فریم بیشتر شد و همانطور که گفتم محسوس نبود
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
حسین میگم الان که درایور منتل منتشر شده کسی تست کرده ببینه چجوریه؟!

مگه مقاله منبع و نخوندی ؟! تست شده و تو مقاله هم نتیجه اش منتشر شده! سایت های معتبر تست گرفتن! مقاله رو تو منبع ببین.

فعل بتا هست باید صبرکنیم ببینم نسخه اصلی کیی میاد من رو BF4 با درایور 14.1 تست کردم ولی اونقدر تفاوت محسوسی نداشت!
فقط یه چیزی رو نفهمیدم! رو بازیهایی که سازنده براش Mantle پچی نمیده میشه از Mantle بهره برد؟ مثلا رو Metro؟؟؟ اخه BF4 |یه آپدیت برای Mantle دادند و به همراه درایور 14.1 تست کردم کمی بهتر در حد 2الی 3 فریم بیشتر شد و همانطور که گفتم محسوس نبود

نتیجه تست ها کاملا تفاوت 50% رو نشون داده! اینکه شما نتونستین این تفاوت رو ببینید جای سواله! بهتره برای تفاوت از نرم افزار های تست بنچمارک سیستم تو بازی استفاده کنید!
در مورد سالتون هم باید بگم :

اولا اگر مقاله رو خونده باشی به ضورت کامل توضیح داده شده که به چه صورت منتل فعال میشه! :|
دوما زحمت بکش مقاله رو بخون! :d
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
فعل بتا هست باید صبرکنیم ببینم نسخه اصلی کیی میاد من رو BF4 با درایور 14.1 تست کردم ولی اونقدر تفاوت محسوسی نداشت!
فقط یه چیزی رو نفهمیدم! رو بازیهایی که سازنده براش Mantle پچی نمیده میشه از Mantle بهره برد؟ مثلا رو Metro؟؟؟ اخه BF4 |یه آپدیت برای Mantle دادند و به همراه درایور 14.1 تست کردم کمی بهتر در حد 2الی 3 فریم بیشتر شد و همانطور که گفتم محسوس نبود

دوست عزیز از اونجایی که پردازنده سیستم شما اینتل هستش ، این پچ به دردتون نمیخوره چون پردازندتون به حد کافی قدرت داره و کم نمیاره و حد اختلاف نهایت همون 2-3 فریمه که خودت گرفتی ...
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
دوست عزیز از اونجایی که پردازنده سیستم شما اینتل هستش ، این پچ به دردتون نمیخوره چون پردازندتون به حد کافی قدرت داره و کم نمیاره و حد اختلاف نهایت همون 2-3 فریمه که خودت گرفتی ...

تمرکز اصلی منتل بر روی کارت گرافیک هست و به صورت مستقیم به پردازنده کاری نداره ، مگر در مواقع خاص!
 

hamid.

کاربر سایت
Sep 30, 2009
179
نام
Hamidreza
اقا منم تست کردم تاثیری نداره همون 2-3 فریم که دوستمون گفتن اگه قراره اینطوری باشه مفتش گرونه.
مقاله ی شما هم خوندم اون تست ها معلوم نیست از کجا گرفته شده اصلا اونا تست کنن 100 درصد افزایش فریم داشته باشه وقتی واسه ما تاثیر نداره به چه دردی میخوره.
البته هنوز بتا هست امیدوارم درست بشه در اینده.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
اقا منم تست کردم تاثیری نداره همون 2-3 فریم که دوستمون گفتن اگه قراره اینطوری باشه مفتش گرونه.
مقاله ی شما هم خوندم اون تست ها معلوم نیست از کجا گرفته شده اصلا اونا تست کنن 100 درصد افزایش فریم داشته باشه وقتی واسه ما تاثیر نداره به چه دردی میخوره.
البته هنوز بتا هست امیدوارم درست بشه در اینده.

سیستم خودتون رو با سیستمی که تو مقاله بهش اشاره شده مقایسه کردی ؟! شاید شاید شاید این اختلاف به خاطر سیستم ها باشه! من که خودم شرایط تستش و ندارم!
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,371
نام
Majid
والا واسه من که همون 2-3 فریم هم فکر میکنم وجود نداشت :D دقیق عین DX11 بود! دریغ از یک فریم پایین یا بالا
البته THIEF هم که تازه منتشر شده که میگن از اول منتل روش نیست و با یک پچ میدن بیرون اونم باید تست کرد بعد گفت :)
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
والا واسه من که همون 2-3 فریم هم فکر میکنم وجود نداشت :D دقیق عین DX11 بود! دریغ از یک فریم پایین یا بالا
البته THIEF هم که تازه منتشر شده که میگن از اول منتل روش نیست و با یک پچ میدن بیرون اونم باید تست کرد بعد گفت :)

تضمین شده این پچ بهترین پچ ممکن برای THIEF هست که میتونه به خوبی از منتل استفاده کنه!

We’re extremely proud of the work we’ve done with AMD to make the PC version of THIEF a stand-out, definitive experience although we have a little more work to do to accommodate all of these new PC-specific features – we are busy working on a patch to support AMD’s Mantle and TrueAudio technologies that is scheduled for March. We’re confident this patch will ensure the best and fastest THIEF experience for AMD Radeon™ customers. We’re sorry we couldn’t bring this to you sooner – although we will use this time to bring you the very best experience possible and will let you know when the patch is ready.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر