تستهای بازی Death Stranding 2 فراتر از انتظار بودهاند؛ اما کوجیما هنوز نمیخواهد همه را راضی کند
نسخه اول Death Stranding یک بازی خاص بود اثری که یا با تمام وجود عاشقش میشدید یا کاملا از آن فاصله میگرفتید. حالا در آستانه انتشار دنبالهاش، هیدئو کوجیما در مصاحبهای با مجله Edge درباره بازخورد تستکنندهها و هدفش در ساخت قسمت دوم صحبت کرده است.
او میگوید:
«طبیعتاً دوست دارم مردم بازیام را بازی کنند، پس باید تا حدی به بازخوردها گوش بدهم. اما هیچوقت نخواستم چیزی بسازم که همه از آن خوششان بیاید.»
کوجیما توضیح میدهد که در تست بازیهای قبلیاش، اغلب از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر طرفدار بازی میشدند و ۶ نفر نه؛ و این برای او چیز خوبی است:
«این تعادلی است که برای من خوب است.»
اما در مورد Death Stranding 2، قضیه فرق داشته:
واکنشها بهتر از حد انتظار بود. سونی از این بابت خوشحال است، اما راستش را بخواهید، من دلم میخواست نظرات ضد و نقیضتری بشنوم. اگر هدفتان فروش بالا باشد، باید ۸۰ درصد مردم را راضی کنید اما من چنین هدفی ندارم. من دنبال فروش میلیونی نیستم، دنبال دنبالهروی از ترندها هم نیستم.
کوجیما گفت که خیلیها هنوز از او انتظار دارند به دنیای Metal Gear برگردد و همین موضوع باعث شد تا پروژه جدیدش یعنی Physint شکل بگیرد.
چند ایده داشتم. اما وقتی در دوران کرونا مریض شدم، با خودم فکر کردم: “اگر الان بمیرم، ممکن است مردم بگویند چرا دیگر یک بازی جاسوسی نساخت؟” همانجا ایده اولیه شکل گرفت. وقتی با سونی مطرحش کردم، خیلی استقبال کردند. بررسی کردیم و گفتیم بزن بریم.
در بخش پیشنمایشی که Edge از بازی جدید منتشر کرده، به تغییرات گیمپلی اشاره شده که تا حدی یادآور Metal Gear است؛ خصوصاً در بخش مبارزات
کوجیما تأیید کرد:
مردم از من انتظار دارند یک بازی مثل Metal Gear بسازم. برای همین در این نسخه مبارزات را پررنگتر کردیم. البته موقع طراحی، مدام با تیمم چک میکردم که بیش از حد شبیه Metal Gear نشه. چون بعضی از اعضای اون تیم هنوز هم با من کار میکنن. اما هدفمون تقلید نبود.
او همچنین گفته که به آینده استودیوی Kojima Productions بعد از خودش هم فکر کرده است.
یه فلش مموری دارم که همه ایدههام توشه. دادمش به دستیارم. این وصیتنامهمه. شاید روزی از این ایدهها استفاده کنند. نگرانم. نمیخوام استودیو تبدیل بشه به جایی که فقط بازیهای قدیمی رو نگهداری میکنه.
در پایان، کوجیما گفت که ایدههایی برای ادامه Death Stranding دارد، اما میخواهد ساخت آن را به نسل بعدی بسپارد.
بازی Death Stranding 2: On the Beach قرار است در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۵ (۴ تیر ۱۴۰۴) به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ منتشر شود.
Hideo Kojima isn't interested in "appealing to the mass market", but Death Stranding 2 playtests proving popular
نسخه اول Death Stranding یک بازی خاص بود اثری که یا با تمام وجود عاشقش میشدید یا کاملا از آن فاصله میگرفتید. حالا در آستانه انتشار دنبالهاش، هیدئو کوجیما در مصاحبهای با مجله Edge درباره بازخورد تستکنندهها و هدفش در ساخت قسمت دوم صحبت کرده است.
او میگوید:
«طبیعتاً دوست دارم مردم بازیام را بازی کنند، پس باید تا حدی به بازخوردها گوش بدهم. اما هیچوقت نخواستم چیزی بسازم که همه از آن خوششان بیاید.»
کوجیما توضیح میدهد که در تست بازیهای قبلیاش، اغلب از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر طرفدار بازی میشدند و ۶ نفر نه؛ و این برای او چیز خوبی است:
«این تعادلی است که برای من خوب است.»
اما در مورد Death Stranding 2، قضیه فرق داشته:
واکنشها بهتر از حد انتظار بود. سونی از این بابت خوشحال است، اما راستش را بخواهید، من دلم میخواست نظرات ضد و نقیضتری بشنوم. اگر هدفتان فروش بالا باشد، باید ۸۰ درصد مردم را راضی کنید اما من چنین هدفی ندارم. من دنبال فروش میلیونی نیستم، دنبال دنبالهروی از ترندها هم نیستم.
کوجیما گفت که خیلیها هنوز از او انتظار دارند به دنیای Metal Gear برگردد و همین موضوع باعث شد تا پروژه جدیدش یعنی Physint شکل بگیرد.
چند ایده داشتم. اما وقتی در دوران کرونا مریض شدم، با خودم فکر کردم: “اگر الان بمیرم، ممکن است مردم بگویند چرا دیگر یک بازی جاسوسی نساخت؟” همانجا ایده اولیه شکل گرفت. وقتی با سونی مطرحش کردم، خیلی استقبال کردند. بررسی کردیم و گفتیم بزن بریم.
در بخش پیشنمایشی که Edge از بازی جدید منتشر کرده، به تغییرات گیمپلی اشاره شده که تا حدی یادآور Metal Gear است؛ خصوصاً در بخش مبارزات
کوجیما تأیید کرد:
مردم از من انتظار دارند یک بازی مثل Metal Gear بسازم. برای همین در این نسخه مبارزات را پررنگتر کردیم. البته موقع طراحی، مدام با تیمم چک میکردم که بیش از حد شبیه Metal Gear نشه. چون بعضی از اعضای اون تیم هنوز هم با من کار میکنن. اما هدفمون تقلید نبود.
او همچنین گفته که به آینده استودیوی Kojima Productions بعد از خودش هم فکر کرده است.
یه فلش مموری دارم که همه ایدههام توشه. دادمش به دستیارم. این وصیتنامهمه. شاید روزی از این ایدهها استفاده کنند. نگرانم. نمیخوام استودیو تبدیل بشه به جایی که فقط بازیهای قدیمی رو نگهداری میکنه.
در پایان، کوجیما گفت که ایدههایی برای ادامه Death Stranding دارد، اما میخواهد ساخت آن را به نسل بعدی بسپارد.
بازی Death Stranding 2: On the Beach قرار است در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۵ (۴ تیر ۱۴۰۴) به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ منتشر شود.
Hideo Kojima isn't interested in "appealing to the mass market", but Death Stranding 2 playtests proving popular
