ترجمه کامل مصاحبه با رئیس استدیو Crytek در مورد ساخت بازی Crysis

rezaigi2004

کاربر سایت
Dec 2, 2006
3,022
نام
رضا محمودی
سلام دوباره با اینکه نمیدونم چرا مصاحبه ها با عوامل ساخت بازی گاهی اوقات توسط شما استقبال نمیشه اما از اونجایی که میدونم PC داران عزیز به شدت منتظر عنوان Crysis هستن تصمیم گرفتم مصاحبه سایت Game Spot با آقای Cevat Yerli رئیس استدئو Crytek رو برای شما ارائه بدم که حاوی اطلاعات جدید از بازی هم هست.

Crysis_logo.jpg

1_m.jpg

استدیو Crytek را در سال 2004 تاسیس کردم و این استدیو با بازی Far Cry با آن منظره های شاداب و زیبا در دنیای بازی جای پیدا کرد حالا بر روی عنوان دوم خود با نام آشنای Crysis کار میکنیم که مراحل پایانی کار را طی میکند.

GameSpot:عنوان Far Cry اواین تجربه ساخت بازی برای Crytek میباشد و همچنین آموزشی برای روند بازی سازی آیا از تجربه های ساخت Far Cry در عنوان Crysis استفاده شده است لطفا توضیح دهید.

Cevat Yerli:این شرایط که شما گفتید در مورد gameplay بازی کاملا صدق میکنه..زمانی که ما عنوان Far Cry رو به نمایش گذاشتیم در فشار بسیار زیادی قرار داشتیم چون تمام نیروی خودمون رو برای این بازی صرف کرده بودیم و یک عنوان عاقلانه برای خاطرات گیمرها بود که همیشه باقی خواهد ماند عنوان Crysis یک عنوان نسل بعد میباشد و قاعدتا دارای برتریهای خاصی هست مخصوصا از نظر گرافیک و داستان...

GameSpot:بسیاری از طرفداران شما از اینکه شما به طرف داستانی مربوط به وجود بیگانه در بازی رفته اید ناراحتند آیا Crysis و aliens (بیگانگان) میتونن با هم هم خوانی داشته باشند؟

Cevat Yerli:در عنوان Far Cry تمام سعی ما ساخت بازی FPS با تکنیک های بالا بود و بیشتر روی گیم پلی بازی کار میکردیم در آن عنوان فقط بر روی خوی انسانی گرا کار شده بود و برای عنوان های تخیلی زیاد مناسب نبود در عنوان Crysis وجود nanosuit و تکنیک های خاص مبارزهای برای نمایش نسل بعد بسیار مناسب میاید و این امر آینده و تخیلات بازی را به نمایش میگذارد و جایگزینی کارکتری از خوی alien در بازی باعث میشود بازی از حالت خطی خارج و به اکشن بیشتری برای افزایش جذابیت بازی در گیمر شود.

1172275125.jpg


GameSpot:آیا گیمرها میتوانند با سبک جدید بازی شما با حالت انتخاب جدید برای جنگ آماده شوند آیا این تکنیک خاص در پیشرفت روند بازی موفقیت آمیز خواهد بود؟

Cevat Yerli:این یک واقعیت و یک حق مسلم برای گیمرها...در Crysis از ابزار تغییر حالت کارکتر بازی به واقع استفاده خواهد شد و با حرکت ماوس شما میتوانید بر ابزار خود همانند محیط ویندوز دسترسی داشته باشید.در بازی بخشی به نام customizable weapons system وجود دارد که شما به راحتی میتوانید اسلحه مورد نظر خود را با دقت و شتاب شلیک دلخواه خود بسازید و آن طور که میخواهید در بازی مبارزه کنید دشمنان شما بسیار باهوشند و به سادگی از هوش مصنوعی بازی نمیتوان گذشت پس با تدبیر خود اسلحه مورد نظر را انتخاب و ادامه دهید!

GameSpot:چه تفکراتی برای این عنوان دارید و پیاده کرده کرده اید؟

Cevat Yerli:همه چیز رو میبینید...Crysis بسیار عظیم هست! در اولین نگاه همه چیز منظم هست و این عنوان از ارزش جهانی عظیمی برخوردار میباشد.Crytek میگوید " فقط باید بهترین خلق شود و بس" اگر غیر از این امر بود بچه ها برای اسخت این بازی انقدر تلاش نمیکردند.

GameSpot:چه مقدار از ساخت Crysis مانده؟

Cevat Yerli:به واقع تمام بازی تمام شده و مراحل نهایی را طی میکند و حتی آماده انتشار میباشد...ما در حال حاضر در موقعیت بازدید مجدد انجام gameplay توسط بچه ها و تست و بازیابی بازی هستیم تا حتی کوچکتیرن مشکلی از بازی توسط متخصصین صنعت گیم گرفته نشود.

GameSpot:در نمایش E3 demo مرحله اول بازی به نمایش گذاشته شد و فقط از یک طرف حمله به سوی دشمن ادامه داشت آیا این حرکت strategy خاصی برای مقابله با دشمن هست راه دیگری برای مقابله وجود ندارد؟

Cevat Yerli:بیش از 100 راه برای شما وجود دارد..ما راهی را انتخاب کردیم که بیشتر اکشن بازی از آن را اتفاق می افتاد شما از سمت چپ حرکت کنید بر بالای پشت بام بپرید و از آنجا شلیک کنید مورد خاصی نیست.مانند مار خیز بخورید و تنها از GPS (نقشه دیجیتالی) بازی استفاده کنید و موقعیت دشمن را بسنجید یا حتی نامرئی شوید و دشمن را به قتل برسانید حتی شما قادرید از ابزار مختلف موجود در محیط نیز استفاده کنید و آن ها را از جای خود برداشته و به عنوان اسلحه سرد به سوی دشمن پرتاب کنید همچنین ما بسیاری از شیوه های گیم پلی را تا کنون به عنوان سوپرایز به نمایش نگذاشته ایم از جمله مردن کارکتر در مقابل دشمن در صورتی که هنوز زنده است و نفس میکشد.

GameSpot:راستی در E3 demo بازی به چه سیستمی اجرا میشد میدونم خیلی ها منتظر این خبر هستن چون این عنوان به خوبی اونجا رندر میشد.

Cevat Yerli:به شرح زیر:

RAM=4GB
VGA=GeForce 8800
CPU=Dual core Intel

با این سیستم بازی در حالت very high settings با فرم رت بسیار بالا بدون کوچکترین مشکلی اجرا خواهد شد.
همچنین ما برای سیستم های قدیمی نیز تفکراتی داشته ایم که بازی در حالت اجرای بازی های 2 سال پیش نیز با همان سیستم ها به راحتی با آپشن خاص بازی اجرا خواهد شد.

ممنون

این عنوان روز 11 سپتامبر 2007 انحصاری برای PC منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

!AtMoSpHeRe

کاربر سایت
Nov 19, 2005
2,424
بالاخره ماكروسافت كار خودشو كرد با halo 3 حاضره هر كاري براي فروش بيشتر بازي بكنه
حالا چه ربطی به مایکروسافت داره؟
اگه منظورت halo ه ، که بلاخره باید یه موقعی توی همین امسال منتشر بشه و فرقی نداره ... نوامبر هم که بیاد بازیهای خیلی زیادی هستن که تو صفن!
بهترین موقع برای crysis اواخر نوامبر امساله.
از یه جهت هم خیلی خوب شد که سپتامبر نیومد چون دقیقا میگرفت اولای ماه مهر خودمون که اگه میومد تبدیل به ضد حال خالص میشد.:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر