تجربه ای از دیدن HDTV ـهای سه بعدی

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
90d494792eba435abaf3.jpg


در حال حاضر برندهای مطرح و سابقه دار در حال تبلیغات گسترده ای برای ورود نمایشگرهای سه بعدی خودشون به بازار ایران هستن چند روز پیش پاناسونیک چندتا نمایشگر پلاسمای سه بعدی رو در چند نقطه از تهران برای نمایش عمومی وارد ایران کرده بود و فروشگاه ال جی هم در خیابون جمهوری تهران این نمایشگرها برای بازدید عموم به نمایش در آورده چیزی که میخونید تجربه شخصی من از دیدن این پنلهای سه بعدی هست.
اولین پنلی که من دیدم پنل سه بعدی مدل VT20 پاناسونیک توی مرکز خرید گلستان شهرک غرب تهران بود اولین چیزی که به چشم میومد دکور این پنل بود که نسبت به V10 به نظر من پسرفت داشته البته این نظر شخصیه ولی به نظرم میومد V10 ظاهر کلاسیک تر و در مجموع زیباتری نسبت به VT20 داره اما نکته جالبی که به چشم من اومد آنتی رفلکتور یا صفحه زد انعکاس این پنل بود که پیشرفت زیادی نسبت به مدلهای 2009 کرده بود به این نکته تقریبا تو همه ریویوهایی که از این پنل خونده بودم اشاره شده بود و در عمل باید بگم که این آنتی رفلکتور جدید کاملا موثر عمل میکرد.
یک نکته دیگه که متوجه شدم ولی چندان مطمئن نیستم این بود که به نظرم این پنلها که برای نمایش به ایران وارد شدن مدلهای سفارش اروپا بودن چون تیونرهای دیجیتال ماهواره و امکانات اینترنتی داشتن...
دموی 3D که من دیدم از ماهیهای کف اقیانوس و سطح دریا درست شده بود عینک پاناسونیک تا حدودی تیره بود برای همین از برایتنس تصویر کم میکرد پنل ابتدا روی حالت استاندارد بود از کسی که اونجا بود خواستم تنظیمات پنل رو عوض کنه منوی تصویر رو روی حالت داینامیک قرار داد و کنتراست روی 60 (ماکسیمم) تصویر به شکل قابل توجهی براق شد و رنگها خیلی درخشان تر از مد استاندارد به نظر میومد گاما رو روی 1.8 قرار دادم و برایتنس تصویر بازم بیشتر شد ولی مشخص بود که رنگها Over saturate هستن و اشباع رنگها کمی بیش از حد بود که ممکنه مورد علاقه خیلی از دوستان باشه عمق تصویر خارق العاده بود من در حدود چند سال پیش یک کارت گرافیک V3800 asus داشتم که اون هم عینک سه بعدی اکتیو داشت که به کارت گرافیک وصل میشد باید به دوستانی که قبلا تجربه تصاویر سه بعدی رو داشتن بگم که کلا هر چیزی که قبلا دیده بودن فراموش کنن چون این واقعا یه تجربه جدید بود شاید این مسئله تا حدودی به خاطر بزرگتر بودن تصویر بود ولی بدون شک عمق تصویر و جزئیات فوق العاده بالا بود همونطور که گفتم عینک پاناسونیک کمی تیره بود و از برایتنس تصویر کم میکرد ولی با این وجود رنگها در مد داینامیک از پشت عینک هم براق بودن.

تجربه بعدی من دیدن تصاویر سه بعدی با LED سه بعدی ال جی بود قبلا ویدئویی رو از مقایسه تصاویر سه بعدی بین پنلهای مختلف توی نت دیده بودم مثل این ویدئو:

http://www.consumerreports.org/cro/...ifferences-in-3d-tvs/16935238001/72326491001/

تجربه من کاملا مثل همین ویدئویی هست که تو وبسایت Consumer reports تهیه شده بود تصویر بر روی LED با خم کردن سر (در نتیجه عینک) کم کم تیره و غیر قابل دیدن میشه که برای کسایی که بخوان موقع دیدن فیلمهای سه بعدی دراز بکشن به احتمال قوی مشکل درست میکنه مثل این تصاویر:
66db26eaaf5d4e098a52.gif



95b284a20bcc40889070.gif



نکته دیگه اینکه زاویه دید تو تصاویر سه بعدی بر روی LED ـها (تجربه شخصی من فعلا فقط بر روی ال جی هست) ظاهرا محدودتر میشه یعنی بدون عینک زاویه دید TV عریضتر از زمانی که از عینک استفاده میشه به نظر میاد مطمئن نیستم ولی امیدوارم دوستان دیگه اگر تست کردن به این مسئله دقت کنن ببینن به همین نتیجه میرسن یا نه.
مسئله بعدی این بود که تصاویر روی LED ال جی کمی حالت دوتائی هم پیدا میکنه و سایه دار دیده میشه ... ولی از نقاط برترش نسبت به پاناسونیک میشه به مسئله براقیت تصویرش (در حالت سه بعدی) اشاره کرد همونطور که قبلا دیده بودم و در بالا هم اشاره کردم شیشه عینک پاناسونیک تیره هست و مثل عینک دودی!! عمل میکنه که تا حدود زیادی تصویر رو تیره میکنه ولی عینک ال جی به نظر من خیلی کمتر از پاناسونیک تصویر رو تیره میکرد که برای دیدن تصاویر سه بعدی تو اتاقهای پر نور از نظر من بهتر هست یه نکته دیگه اینکه عمق تصاویر سه بعدی تو پلاسمای پاناسونیک عمیق تر از ال جی بود نمیتونم مقداری برای این قضیه تعیین کنم ولی به طرز محسوسی میشد این قضیه رو حس کرد.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
ممنون بابت مطلب ! باید حتمآ امتحانش کنم. بخوایم نخوایم به زودی به استاندارد جدیدی تبدیل میشه که نمیشه از دستش فرار کرد !
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
همه 3d باید عینک داشته باشی تا بتونی ببینی؟(عینکرم خودشون میدن؟
پاناسونیک و ال جی جفتشون دوتا عینک همراه خود TV میدن بیشتر از اون باید بخرید قیمت عینکها هم برای ال جی نزدیک به 150 هزار تومان و برای پاناسونیک در حدود 250 هزار تومان هست.
 

King-x360

کاربر سایت
Dec 15, 2006
517
نام
بهزاد
ولی من یه چیزی خیلی برام جای سوال داره دیگه هممون میدونیم که چند سال دیگه شاید هم بیشتر HD مثل DVD تو ایران فراگیر بشه..(تو ایران!!!) دیگه چه برسه به 3D...
حالا خیلی عجیبه که با این وضعیت این شرکت ها (سونی.سامسونگ.و...)دارن روی قابلیت 3D اونم تو ایران مانور میدن...:confused:
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
ولی من یه چیزی خیلی برام جای سوال داره دیگه هممون میدونیم که چند سال دیگه شاید هم بیشتر HD مثل DVD تو ایران فراگیر بشه..(تو ایران!!!) دیگه چه برسه به 3D...
حالا خیلی عجیبه که با این وضعیت این شرکت ها (سونی.سامسونگ.و...)دارن روی قابلیت 3D اونم تو ایران مانور میدن...:confused:

چرا عجیبه این شرکتها همشون میخوان تولیداتشونو بفروشن جا افتادن یا جا نیفتادن 3D مشکل اینها نیست.
 

hoom

کاربر سایت
Jan 10, 2008
2,278
من حدود دوهفته پیش رفتم یکی بخرم ولی در آخرین لحظه تصمیمم عوض شد و یک تلویزیون Samsung معمولی به جای 3D آن خریدم، البته آخرین مدل 46 اینچ LED اون رو که حتی 100 یورو گرانتر از 3D بود، دلیل آن کیفیت واقعا عالی تصاویر و قیمت بالای عینکهای مخصوص دیدن تلویزیون بود. حسابش رو بکنید که حداقل 4 عدد عینک لازم دارید که 600 یورو پول آن میشود و اگر مهمان داشته باشید که اصلا نمیشه سه بعدی دید.

به نظر من تکنولوژی 3D هنوز جا نیفتاده و اونقدر پیشرفت نکرده، البته من توی CeBit امسال تلویزیونهایی دیدم که بدون عینک قابلیت سه بعدی داشتند. اینه که من فکر میکنم باید یک کمی صبر کنیم و خریدن تلویزیون سه بعدی در حال حاضر، دور ریختن پول هستش.
 
  • Like
Reactions: mehdihoo

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
سلام دوستان.
الان بهترین برند و مدل تلویزیون های 3D کدامیک هستش؟؟؟(از نظر کیفیت و قیمت)
از لحاظ LED . LCD .Plasma چه طور؟؟
در حال حاضر مانیتور های 3D هم توی بازار هستند؟

ممنون.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اینو


Samsung 46" LED TV UE46C6740

05_medium_UE32C6740SS.jpg

این که سری 6000 ارزونترین مدل led سامسونگه بعد از این سری 7000 و 8000 و 9000 هستش که هم کیفیت دو بعدیشون بهتره هم سه بعدین.
بهترین تلویزیون سه بعدی الانم فعلا پاناسونیک vt20 وvt25 هستش که جفتشون پلاسما هستن.

اینم لیست بهترین tv های جهان از نظر کیفیت تصویر تو سایت cnet:

Panasonic TC-PVT20/25 series


Samsung UNB85000 series


Panasonic TC-PG20/25 series


LG LE8500 series


LG LH90 series

http://reviews.cnet.com/best-hdtvs/?tag=


اینم لیست بهترین تو سایت hdtv test

http://www.hdtvtest.co.uk/
 

hoom

کاربر سایت
Jan 10, 2008
2,278
این که سری 6000 ارزونترین مدل led سامسونگه بعد از این سری 7000 و 8000 و 9000 هستش که هم کیفیت دو بعدیشون بهتره هم سه بعدین.
بهترین تلویزیون سه بعدی الانم فعلا پاناسونیک vt20 وvt25 هستش که جفتشون پلاسما هستن.

سری 7 به بالا رو که من به همون دلیلی که گفتم که سه بعدی نمیخواستم نخریدم، برای همین یکی هم 1800 یورو دادم.

پلاسما به نظر من دو تا ایراد داره، اول اینکه اتاق باید تقریبا تاریک باشه تا تصویرش خوب باشه و دوم اینکه برای کسایی که با تلویزیونشون بازی میکنن زیاد خوب نیست، چون اگر بازی رو متوقف کنن، چون صفحه برای مدتی ثابت میمونه، باید حتما یادشون باشه که تلویزیون رو خاموش کنن، وگرنه جای تصویر روی صفحه تلویزیون میمونه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر