تاريخچه Syphon Ғilтer (قسمت پایانی)

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
Syphon Ғilтer: Dark Mirror

PSP-SyphonFilterDarkMirrorUSversion-FrontCover.jpg

Syphon Ғilтer: Dark Mirror پنجمین نسخه از سری سایفون فیـلـتـر بوده که توسط Sony Bend توسعه داده شده و ناشر آن SCEA می باشد. این بازی در ابتدا در سال 2006 برای کنسول دستی PSP منتشر شد. یک سال پس از آن برای کنسول PlayStation 2 پورت شد.


پس از عدم موفقیت The Omega Strain و داستان سر هم بندی شده اش سازندگان باری دیگر به اصالت سایفون فـــیـــــلـــتـــر برگشتند. اینبار خط داستانی بهبود چشمگیری کرده بود و مهمتر از همه گیب مامور کارکشته این سری بازگشته بود.
مهمترین نکته در مورد داستان Dark Mirror این بود که دیگر داستان حول ویروس سایفون فـــیـــــلـــتـــر گردش نمی کرد چرا که این موضوع کلیشه ای شده بود و نتایج این تغییرات را می توان در نسخه قبلی مشاهده کرد که سازندگان نتوانستند به خوبی داستان را عوض کنند. نتیحه این کارشان منجر به عدم استقبال و شکست The Omega Strain شد. تغییرات به وجود آمده در این نسخه بسیار عالی کار شده و داستان بسیار جذاب و درگیر کننده است.


داستان:

پس از ترور Mara Aramov و Elsa Weissinger توسط Gary Stoneman، گیب از مشاوران آژانس بین المللی ریاست جمهوری(International Presidential Consulting Agency (IPCA)) به یک پالایشگاه نفتی واقع در آلاسکا فرستاده می شود. در آنجا یک گروه به عنوان Red Section به این پالایشگاه حمله کرده اند. گیب پس از تحقیق و بررسی به دو نفر از عاملین این گروه تروریستی به نام های Red Jack از رهبران اصلی این گروه و Black King از فرماندهان گروه می رسد. گیب پس از درگیری با این دو فرد آنها را از پای در می آورد و به اطلاعاتی دست پیدا می کند. این اطلاعات نشان می دهد که گروه Red Section با هدف بدست آوردن اطلاعاتی با ارزش به پالایشگاه نفتی Kemsynth Petroleum حمله کرده اند.

گیب در طی تحقیقاتش به یک دیسکت حاوی اطلاعات دست میابد. اطلاعات درون این دیسک نشان از یک ویروس گیاهی جدید می دهد. در ادامه معلوم می شود یکی از اعضای سابق IPCA با نام Addison Hargrove در این پروژه دست دارد.

ادیسن یکی از همکاران قدیمی گیب است. با این حال گیب به پرو می رود تا شورشیان Red Section و متحدینش را از بین ببرد. گیب پس از جستجو در منقطه یکی از اعضای رد سکشن را دستگیر و مورد بازجویی قرار می دهد. در طی بازجویی از مکان اختفای ادیسن همکار قدیمی اش مطلع می شود. بعد از آن گیب موفق به کشف نمونه ای از آن گیاه نادر می شود. پس از کشف گیاه دوست قدیمی اش را ملاقات کرده و سعی می کند تا او را کمک نماید، اما Freeman از اعضای عقرب سفید در کمین گیب است تا او را از بین ببرد. گیب متوجه شده و با کمک ادیسن، Freeman و اعضای عقرب سفید را از بین می برد. در این درگیری ادیسن ناپدید می شود و گیب مجبور به ادامه ماموریتش بدون ادیسن می شود.

با بدست آمدن اطلاعاتی توجه گیب به یک کارخانه اسلحه سازی در بوسنی جلب می شود. همانند پرو، گروهی از شورشیان محلی توسط گروه رد سکشن مورد حمایت هستند. در اینجا گیب با یکی از اعضای تحت حمایت رد سکشن که به اختصار UN نامیده می شود آشنا می شود. Private Janzen از اعضای این باند است و گیب در تلاش برای نفوذ به UN می باشد تا اطلاعات لازم را بدست آورد.

پس از مدتی گیب باKress یکی دیگر از اعضای این گروه دیدار می کند.کرس خود را پزشک گروه معرفی کرده و باعث گمراهی گیب می شود. Private و Kress که به هویت واقعی گیب پی برده اند برای او پاپوش دوخته و با نشان دادن یک سرباز مجروح کرس از گیب می خواهد که برای مداوای سرباز داروهایی را برای نجاتش برساند. مادامی که گیب برای مداوای سرباز می رود کرس و سایر اعضای UN در کمین وی نشسته اند تا او را از میان بردارند. اما گیب مطلع شده و به مقابله با آنان می پردازد. در نتیجه این درگیری کرس را که از اعضای اصلی رد سکشن است و Goran Zimovic رهبر شورشیان توسط لوگان کشته می شوند.


پس از این اتفاقات گیب به دنبال یافتن اطلاعاتی بیشتر و گرفتن ردی از ادیسون راهی ورشو واقع در لهستان می شود. گیب پس از تحقیقاتی ادیسون را در ورشو می بیند. ادیسون طی صحبت هایی با گیب، دلیل کناره گیری اش از سازمان باردار بودن را عنوان می کند و با این عمل می خواسته که خود و بچه اش زندگی آرامی را در پیش بگیرند. فرزند او که هم اکنون 10 سال است توسط باند رد سکشن گروگان گرفته شده و ردسکش به ازای آزاد کردن دختر وی دیسکت حاوی پروژه Dark Mirror را از ادیسون مطالبه می کنند. اما نکته ای که بسیار جالب توجه است این است که Blake دختر ادیسون، دختر گیب هم هست.

پروژه Dark Mirror نتایج آزامایشات گروهی دانشمندان است که به مراتب خطرناکتر از ویروس سایفون فیــلــتر بوده و یک ویروس بسیار پیشرفته است که با پخش شدن در هوا با مولکول های اکسیژن ترکیب می شود و یک گاز خطرناک که بر روی اعصاب تاثیر می گذارد تولید کرده و موجب کشته شدن هزاران نفر در آن واحد می شود. در اینجاست گیب به هدف گروه رد سکشن را از این شورش ها و حملات پی می برد.


گیب به دنبال راه چاره ای برای متوفق نمودن باند رد سکشن و آزادی بلیک و نجات جان افراد زیادی که ممکن است در آینده به خاطر ویروس Dark Mirror کشته شوند، است. در همین اثنا Touchstone با ادیسون تماس گرفته و قرار ملاقات وی را در مقر فرماندهی رد سکشن را می گذارد.


ادیسون به مکان تعیین شده که در بالای کوه است، رفته و گیب به گونه ای که کسی متوجه اش نشود وی را تعقیب می کند. در آنجا ادیسن با Touchstone درگیر شده و متاسفانه از بالای کوه سقوط می کند و Touchstone توسط گیب کشته میشود. پس از این اتفاق ناگوار گیب با کمک لیان به مقر رد سکشن نفوذ می کنند و بلیک را نجات می دهند.

در آخر شاهد جعلی بودن مرگ ادیسن هستیم که به طرز معجزه آسایی از سقوط جان سالم بدر می برد. بعد از این ادیسن با گیب ملاقات کرده و برای آزادی دخترش از او تشکر می کند و خواستار بازگشت به سازمان می شود و می گوید که دیگر هیچگاه سازمان را ترک نخواهم کرد.



Syphon Ғilтer: Logan's Shadow

252px-Syphon_Filter_Logan's_Shadow_NA_version_front_cover.jpg

Syphon Ғilтer: Logan's Shadow ششمین و آخرین نسخه از این بازی سوم شخص اکشن می باشد که توسط که توسط Sony Bend توسعه داده شده و ناشر آن، SCEA این نسخه را بر روی کنسول دستی PSP منتشر کرده است. این نسخه از بازی در 2 اکتبر 2007 در آمریکا و در اروپا 30 نوامبر منتشر شده.
داستان بازی توسط Greg Rucka نوشته شده و ساخت آهنگ و موسیقی بازی بر عهده Azam Ali است.
داستان ادامه ای بر نسخه قبل Syphon Ғilтer: Dark Mirror است.


داستان بازی:

مدتی پس از وقایع "آینه تاریک" گابریل لوگان از جانب Robert Cordell ماموریت هایی که باید انجام دهد را دریافت می کند.

کشتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، U.S.S. Mt. St. Helens توسط گروهی از دزدان دریایی سومالی در اقیانوس هند ربوده می شود. گفتنیست این گروه توسط Ghassan al-Bitar روسی تبار هدایت می شود. لوگان قرار است اطلاعات محرمانه ای که در کشتی قرار گرفته ایمن نگه دارد. Cordell توضیح می دهد که لوگان تنها گزینه است، زیرا او می تواند عملیات ویژه را به خوبی و بدون سر و صدا انجام دهد. به رغم تظاهرات ترزا، گیب قبول می کند که با هم در دستگیری Bitar وارد عمل شوند.

به محض ورود به هلی کوپتر که خلبان آن گیب است، Alima Haddad به گیب می گوید سیگنال های عجیبی از جانب ایالات متحده می رسد. گیب پی می برد که Cordell به او دروغ گفته و برای او توطئه چینی کرده است.

با این حال گیب به راهش ادامه داده و بر روی عرشه کشتی فرود می آید. در آنجا با دزدان دریایی که از جانب Cordell اجیر شده اند مبارزه می کند و آنها را که هیچ استعدادی در جنگیدن ندارند را به راحتی از میان برمیدارد.

گیب گمان می کند که این حملات بسیار پیچیده تر از آنی است پش از کاوشی که انجام می دهد متوجه پشتیبانی گروه Bitar توسط گروه تروریستی Al-Jamil می شوند.

پس از ادامه درگیری ها الیم حداد توسط موشک های ضد هوایی شلیک شده از جانب کشتی کشته می شود. ولی با این وجود گیب به راهش ادامه داده تا اطلاعات را بدست آورد. اما پیش از آنکه به اطلاعات برسد فردی دیگر آنها را به سرقت برده است.

بیتر از کشتفی فرار کرده و گیب تلاش می کند که به سمت بیتر شلیک کند اما از تیر رس گیب خارج شده و جان سالم بدر می برد.

پس از فرار بیتر چند موشک کرزو از کشتی شلیک می شود و یکی از موشک ها با پلی برخورد کرده و آن را منهدم می نماید. بعد از آن گیب Fahid را که رهبری دزدان دریایی و عامل شلیک موشک کروز است را می کشد و به مقر فرماندهی باز می گردد. گیب متوجه می شود که کوردل با ارایه کردن عکس هایی از زینگ و یک مرد در قبرس، او را (زینگ) متهم به جاسوس بودن (جاسوس دوجانبه) کرده است.

گیب با دقت در تصویر متوجه می شود که او یک دانشمند چینی با نام Shen Rei است که شوهر سابق لیان زینگ محسوب می شود. شن از طرف Cordell برای دولت انگلیس و چین کار می کند و همچنین به تازگی برای بیتر یک دستگاه جنگی با نام X-Z-2 ساخته است. گیب شواهدی را دال بر گناهکار بودن کوردل کشف می کند. کوردل از بیتر اسلحه درخواست می کند و طرح های بیتر را به دولت بی طرفانه اعلام می کند.

با این حال گیب موفق به منهدم ساختن سلاح و کشتن بیتر می شود و Shen در طی عملیاتی انتحاری توسط Trinidad سرباز چینی دستگیر می شود.

گیب پس از خلاصی از اتفاقات اخیر در مورد کناره گیری کردن از شغلش به سبب ماهیت کارش به خاطر ماموران IPCA از جمله کشته شدن لارنس میوجاری و در خطر بودن زندگی ترزا و احتمال کشتن شدنش توسط Trinidad به فکر فرو می رود. گرچه گیب او را به شدت زخمی کرد اما احتمال احیا دوباره اش می رود. با این حال گیب سرنوشت را رها کرده و به دنبال پیدا کردن ترزا می رود...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر