تاريخچه کمپاني ها

oub0k1.gif


ايا کسي را سراغ داريد که تا به حال بازيهاي Resident Evil-Devil May Cry ياOnimushaرا بازي يا تعريف اين بازيها را نشنيده باشد به جرات ميتوان گفت شايد معدود افرادي در دنياي بازي باشند که نام کمپاني کپ کام را نشناسند هر چه باشد کمپاني کپ کام پيشينه بسيار درخشاني از خود به جاي گذاشته است کمپاني اي که از زمان ورود تا کنون فراز و نشيب هاي فراواني کشيده است البته دلايل زيادي براي محبوبيت و شناخته شدن يک کمپاني است نينتندو به اقاي مياموتو و سري بازيهاي ماريو و يا کمپاني namcoبه بازي تيکن اما کمپاني کپ کام جزو معدود کمپانيهاي است که همه عوامل در معروف شدن و موفق شدن اين کمپاني دخيل بودن کمپاني کپکام براي تمام سنين بازي توليد ميکند و تمرکز ويژهاي بر روي بازيهاي خوش ساخت خود دارد

که با وجود رقيبان سر سخت ژاپني اش از konami -namco-sega-nintendoکه هر کدام چند درصد از بازارهاي جهان را غبضه کرده اند و سال به سال نفس کمپانيهاي اروپاي و امريکايي را ميبرن کمپاني کپ کام توانسته با نيروهاي مجرب که با کوله باري از تجربه و نوع اوري نام کپ کام را در ميان اين ابر غولها جاي دهند(البته با توجه به اينکه کمپاني کپ کام در مقابل نامکو ۵۰ ساله هنوز جوان است اما اين خود ارزش بي نظيري براي اين کمپاني دارد)به طوري که سازندگان کنسولها براي عقد قرار داد انحصاري بازيهاي اين شرکت مسابقه گذاشته اند نمونه اين کار وقتي کنسول game cube قرار داد انحصاري دو ساله براي residen evill بست توانست فروش اين کنسول را به ميزان قابل توجه اي بالا ببرد حال اين مقدمه اي بود براي معرفي تاريخچه اي کمپاني


کمپاني کپ کام در ۳۰ مي ۱۹۷۹ توسط KENZO TSUJIMOTO تاسيس شد دفتر اين کمپاني در شهر هاي Tokyo, Osaka قرار دارد Osaka اولين و اصليترين دفتر اين کمپاني است اين کمپاني با سرمايه ۱۰ مليون دلاري و فقط با هدف فروش ماشينهاي الکترونيکي شرکتI.R.M تاسيس شد البته نام اين شرکت در سال ۱۹۷۹ با اسم sambi شناخته ميشد در سال ۱۹۸۱ نام اين کمپاني و اهداف مشخص شد انها نام اين شرکت را capcom گذاشتند نامي که مخفف دو کلمه Capsule Computer است روند و فعاليت جدي اين شرکت از سال۱۹۸۳ بود زماني که ماشينهاي بازي کنسولها در بازار به عنوان ابزار سرگرمي جا افتادند اين کمپاني خود را در مرحله جديدي از وظايف کاري ميکرد اين گرايش با حمايت KENZO TSUJIMOTO وTamio Oda بود
کپکام در سال ۱۹۸۴ اولين بازي نه چندان معروف يعني vulgus را به بازار عرضه کرد يک کشتي که هر چيزي را در مسيرش نابود ميکرد با اين که اين بازي اولين تجربه بود اما با توجه به اين که در ان زمان هنوز کنسولهاي سرگرمي به طور کامل و امروزي جا نيفتاده بودند اين بازي فروش خوبي کرد در همين سال بازي بعدي خو را نيز وارد بازار کرد بازي هواپيماي جنگي که فروش وحشتناک اين بازي باعث شد سو قابل توجه اي نصيب شرکت شود اين دو عنوان باعث شدند تا کپ کام در راس شرکتهايه سازنده بازي براي دو کنسول necو game boy تبديل شود براي همين سوين و چهارمين بازي خود را با عنوانCommandoوGhosts 'n Goblins".
را براي کنسول Necنينتندو عرضه کند با فروش و سود قابل توجه اين بازيها
در سال ۱۹۸۵ ۸ استديو خود را تاسيس کند (که در ادامه توضيحاتي در مورد استديوها نيز خواهم داد)
دو سال بعد در سال ۱۹۸۷ اولين و بهترين بازي زمان خود را براي کنسول Nec با نام Mega man را وارد بازار کرد دو سال بعد دومين بازي دو بعدي معروف خود يعني (final fight) را براي کنسول nec عرضه کرد که البته دو سال بعد نسخه کاملتري از اين دو بازي را براي کنسول super nec عرضه کرد شهرت و محبوبيت اين بازي به مانند بمب اتم در ميان بازي کنندها ترکيد مجموعه بازيهاي street fighter از زمان ورود تا کنون ۲۴ مليون نسخه فروش کرده اند اين بازي در زمان خود صنعت بازي را از پايه دگرگون کرد و بيش از ۱۵ سالي ميشود که نسخه هاي متفاوتي از اين بازي به بازار عرضه ميشود و مجموع بازيهاي Mega man (مگامن)يک سپاه متعصب در عرض کره زمين دارد!!
کمپاني کپ کام در سال ۱۹۹۳ دومين دفتر خود را در کشور چين (هنگ کونگ)تاسيس کرد تا بازي هاي خود را بدون دخالت Nitendo و به صورت مستقيم به بازار جهاني وارد کند اما بزرگترين رويداد تاريخي اين شرکت در سال ۱۹۹۶ بودانها در ان زمان يکي از بهترين محبوبترين ترسناکترين و وحشتناکترين بازي انزمان را وارد بازار کردند Resident Evil تمام معدلات مخالفان و منتقدان بازار سرگرميها را به هم زد فروش اين بازي در زمان خود تمام رکوردهايتثبيت شده بازيها را شکست و باعث فروش و بقاي Play stasion شد (اين بازي نماد و اسطوره کمپاني کپ کام است به طوري که ۹۰ درصد بازکنندها نام اين کمپاني را با Resident Evil ميشناسند)Resident Evil بقاي وحشت =جهان بازي توسط يک پديده به نام Resident Evil متقاعد شد که ميتوان به صنعت بازي به ديد تجارت نگاه کرد اين بازي در ان زمان ۲۰ مليون دلار فروش کرد
در ادامه اين کمپاني در سال ۱۹۹۷ با کمپاني flash ship قرار داد بست که هنوز هم اين قرار داد ادمه دارد (اين قرار داد به مانند قرار داد دو کمپاني بزرگ انيميشن سازي pixsarو است)در سال ۱۹۹۹ يک پديده ديگر هم به بازيکننده ها معرفي شد بازي dino crisis اين بازي هم در استديوي شماره چهار ساخته شد همان استديو که بازي Resident Evil در ان ساخته شد
سال ۲۰۰۰سال سکوت کامل کپ کام بود به طوري که سکوت اين کمپاني بسياري از طرفداران دو اتيشه اين کمپاني را نگران کرده بود اين سکوت که بيشتر حالت محرمانه و سري داشت اما کپ کام در سال ۲۰۰۱ با توليد يک بازي برجسته از هر نظر راز اين سکوت را شکست انها در اين سال سبک جديدي را به بازي کننده ها هديه دادند(Onimousha) اما چندي نگذشت اين کمپاني دومين بازي خود را نيز وارد بازار کرد که شوک عظيمي به بازيکنندها وارد شد بازي Dvil my cry شهرت واوازه اين شرکت را دو چندان کرد وبازيکنندها ديگر با نام اين کمپاني و بازيهاي ان زندگي ميکردند
اما تحول ديگري در راه بود يکي ديگر از سري بازيهاي Resident Evil در راه بود اما اين بار با چهره و سبکي متفاوت بعد از ساخته شدن اين بازي و عرضه اين بازي بر روي دو کنسول game cube-play satstion با فاصله زماني دو ساله بار ديگر قدرت هاي مطلق بازيسازي در مقابل کمپاني کپ کام سر به تعظيم اوردند (به طوري که بسياري از کمپانيهاي سازنده بازيها زمان عرضه بازيهاي خود را با اين بازي فاصله دادند )فروش اين بازي به ۱۰۰ مليون دلار رسيد به طوري که بعد از موفقيت بي نظير اين بازي مديران و سردمداران کپ کام ۵۰۰ هزاردلار جايزه و پاداش به استديوي ۴ دادند
کمپاني که در سالها اوليه فقط به عنوان کمک کننده نينتندو اکنون پس از ۲۷ سال به عنوان يکي از غولهاي اين صنعت به شمار ميرود
خوب اين تارريخ مختصري از کمپاني کپ کام بود البته خيلي از بازيها رو به اين علت ننوشتم که اون بازيها تاثيري بر تحول اين کمپاني نداشتند
capcom که حال به شهرت جهاني رسيده در سه قاره مهم اسيا -اروپا و امريکا دفترهاي خود را تاسيس کرده دفترهاي اين کمپاني در اسيا ژاپن (Tokyo, Osaka)وچين (Hong Kong)در اروپا انگلستان(Landan)المان(برلين)امريکا (California)
همان طور که گفته شد کمپاني کپ کام ۸ استديو دارد که هفت تا از اين استديوها در ژاپن و استديو ۸ اين کمپاني در ايلاتمتحده قرار دارد
بهترين اين استديوها استديو شماره ۱-۴-۲-۳-۵-۷-۸-۶ هستند که استديو شماره يک پر کارترين اين استديو و استديو شماره ۴ بهترين استديو اين کمپاني است

ouaxzb.jpg


KENZO TSUJIMOTO متول شهر Osaka در سال ۱۹۷۷ اين کمپاني را تاسيس کرد و خود در راس اين کمپاني قرار گرفت در سال ۱۹۸۵ او به عنوان نماينده و مدير اصلي اين شرکت در کنفرانسها انتخاب شد(اگر کمپاني بخواهد با کپ کام قرار داد ببند طرف قرار داد ايشون هستند) در اين سالها شرکت کپ کام سيل نزولي وهشتناکي سير ميکرد در اين سالها بود که کپ کام گام نسخت خود را برميداشت او در پروژه مگا من نيز حضور داشت کمپاني کپ کام بسيار به اقاي کنزو مديون است
ديگران در مورد او چه ميگويند
oub5tl.jpg


Yoshifumi Yamashita بي شک کمپاني کپکام راه و پيشرفت ترقي خود را بدون کنزو نمتوانست قدم مهمي بردارد او به جوانها ميدان داد و زماني که کمپاني در بهران به سر ميبرد کنزو فرشته نجات ما بود
oub6a8.jpg


Katsuhiko Ichii

نظم وانظباط او تاثير شگرفي بر روي تمام کارکنان گذاشته بود به طوري که قبل از همه به دفتر خود مراجعه ميکرد وقت شناسي اوواقعا ستودني است او اعتبار ما در کپ کام است
Corporate Officer
او فردي با تجربه بالا و مديريت بي نظير و راهنمايي و القو ما در کپ کام است اطلاعات او به روز است و به خوبي از چند و چون تحولات بازار با خبر است و روابط صميمانه او با ديگران محيط کاري دوست داشتني در شرکت ايجاد کرده

ouazpg.jpg


Haruhiro Tsujimoto

در سال ۱۹۸۷ به کمک بردار خود کنزو وارد کمپاني شد در اين سالها او يک کارمند معمولي و زير دست بردر بزرگتر خود کار ميکرد در اين سالها او تجربه کافي در زمينه مديريت از برادر خود اموخت و بعد از ۱۰ سال به عنوان مدير بعد از کناره گيري کنزو از اين سمت انتخاب شد دو سال بعد در سال ۱۹۹۹ به عنوان مدير عامل شرکت مشغول به کار شد که با توجه به سابقه درخشان وپيشرفت کمپاني در ان سالها به عنوان مدير ارشد انتخاب شد و تا سال ۲۰۰۴ در اين سمت باقي مانداو هم اکنون بعد از کنزو در راس استرتژيهاي بازيهاي خانگي کپ کام قرار دارد

Tamio Oda (توما اودا )

در سال ۱۹۶۹ زماني که حتي کمپاني کپکام هنوز تشکيل نشده بود در بانک سانوا مشغول به کار شد در سال ۱۹۹۷ مدير سانوا شد سه سال بعد به دعوت کنزو به کمپاني کپکام وارد شد و مديريت مالي اين شرکت را به عهده گرفت وتا کنون هم در اين شرکت مشغول به کار است و همچنين در بانک سانوا به عنوان مدير ارشد نيز مشغول به کار است

Hiroshi Tobisawa (هيروشي توبيساوا )

در سال ۱۹۹۷ وارد کمپاني شد و در سال ۱۹۹۸ به عنوان مدير عمومي بخش برنامه ريزيهاي شرکت مشغول به کار شد سال بعد به عنوان مدير عمومي قسمت فروش بازيهاي ويديو کپ کام شد و هم اکنون مدير فروش بازيهاي کپکام در ايالت متحده ميباشد

Sumitaka Hatsuno

در سال ۱۹۸۹ وارد کمپاني کپ کام شد در سال ۱۹۳۹ به عنوان مدير عمومي بازاريابي فعاليت جدي خود را اغاز کردند در سال ۲۰۰۵ در راس عملياتي شرکت قرار گرفتند و اين کمپاني را به عنوان ۶ و ۱۳ کمپاني پردرامد در امريکا کردند و هم اکنون مدير کل قسمت بازار يابي اين کمپاني هستند
ouazht.jpg



شينجي ميکامي در ۱۱ اگوست ۱۹۶۵ متولد شد شينجي اوايل سال ۱۹۹۰ به عنوان طراح بعد از فارغ اتحصيل شدن از دانشگاه Donisha به استخدام کمپاني کپ کام در امد اول به عنوان ازمون سه بازي ساخت تا لياقت وپشتکار واستعداد خود را در زمينه بازي سازي به رخ کمپاني کپکام بکشد در سال ۱۹۹۱ بازي roger rabit را براي gameboy و در سال -aladdin ۱۹۹۳را براي super nec و در اسال ۱۹۹۴ بازيgoof troop ان هم براي nec ساخت مابين انتشار roger rabit وaladdin به عنوان کمکي براي بازf1دعوت به همکاري شد اما بعد از ۸ ماه اين پروژه توسط کپکام باطل شد
او بعد از موفقيت در حال برنامه ريزي و پايه ريزي بر روي يک بازي وحشتناک بود او در سال ۱۹۹۶ بازياي ساخت که بسياري از بازيکننده ها در روز روشن هم براي انجام بازي دلهره داشتند بعد از موفقيت residen evill ميکامي از طراح به توليد کننده از طرف کمپاني ارتقا شغلي داده شد به طوري که به عنوان توليد کننده دو نسخه بعدي نيز مشارکت داشت در سال ۱۹۹۹ پروژه جديدي به او محول شد او بازي dino crisis را ساخت و بعد از موفقيت جهاني اين بازي ميکامي به عنوان مدير استديو ۴ انتخاب شد ولي او دست بردار نيود به قول معروف (تا سه نشه بازي نشه)او سومين بازي محبوب خود را نيز ساخت Devil May Cry بعد از Resident Evilپرفروشترين بازي کپ کام بود او هم چنين پايه گذار سه بازي محبو ب ديگر است که بعد از رکود ا ساله کپکام شکستهاي تجاري اين کمپاني را جبران کرد و تحسين مديران -کارکنان و سردمدارن کپ کام را برانگيخت (Killer 7 -Viewtiful Joe-Phoenix Wright: Ace Attorney)و در اخر با توليد Resident Evil 4 نبوغ و شايستگي کاري خود را در ميان کارمندان و سازندگان بازيها دو چندان کرد او هم اکنون روي يک پروژه سري کار ميکند اخبار ميکامي و کپکام را دنبال کنيد شايد دنياي بازي تجربه و شاهکاري ديگري را از کپکام و ميکامي تجربه کند از کارهاي او به طور خلاصه ميتوان به
Phoenix Wright: Ace Attorney (2005) - executive producer
Killer 7 (2005) - story, executive producer
Resident Evil 4 (2005) - director
Gyakuten Saiban 3 (2004) - executive producer
Dino Crisis 3 (2003) - executive producer
Viewtiful Joe (2003) - executive producer
P.N. 03 (2003) - director
Gyakuten Saiban 2 - executive producer
Resident Evil 0 (2002) - executive advisor
Resident Evil (2002) - director
Gyakuten Saiban (2001) - executive producer
Devil May Cry (2001) - executive producer
Resident Evil Gaiden (2001) - advisor
Onimusha: Warlords (2001) - advisor
Dino Crisis 2 (2000) - executive producer
Resident Evil Code: Veronica (2000) - producer
Resident Evil 3: Nemesis (1999) - producer
Dino Crisis (1999) - producer, director
Resident Evil 2 (1998) - game producer
Resident Evil (1996) - director
Goof Troop (1994) - game design
Aladdin (1993) - planner (SNES version)
Untitled F1 game (1992, cancelled) - planner
Who Framed Roger Rabbit? (1991) - planner (Game Boy version)
Capcom Quiz: Hatena? no Daibôken (1990) - planner (Game Boy version)
کمپاني کپ کام براي کنسولهاي game boy-nec-sega-xbox -ds-psp-ps1-ps2-ps3-xbox360-بازي توليد کرده و ميکند اما اين کمپاني طلسم را شکست و قرار است براي رايانه هاي شخصي نيز بازي توليد کند اين ميتواند رشد اقتصادي اين کمپاني را بهبود بخشد
همان طور که ميدانيد کمپاني هاي ژاپني تنها کمپانيهاي هستد که نميشود سياست کاري انها را پيش بيني کرد به تازگي روابط کاري اين کمپاني با شرکت sony شکر اب شده است بعد از سخن رانيهاي جنجالي ميکامي در مورد کنسول ps2و ضعيف خواندن اين کنسول در مقابل کنسول game cube يا عقد قرار داد اين کمپاني با شرکت ماکروسافت براي توليد بازيهاي انحصاري براي کنسول xbox360 خشم مقامات sony را برانگيخته البته هنوز کپ کام روابط تجاري خود را با اين کمپاني ادامه ميدهد اما نميشود پيش بيني دقيقي از ادامه همکاري اين دو شرکت کرد چيزي که قطعا به ضرر دو کمپاني تمام خواهد شد
sony با عقد قرار دادي ۷ ساله بازيهاي اين کنمسول را براي ps1-ps2 عرضه کرد که سود قابل توجهي هر دو شرکت از اين مناقصه بردند اما بعد از اتمام قرار داد نينتندو يک قرار داد دو ساله براي ساخته شدن چند بازي انحصاري براي کنسول خود بست(ان هم يکي از بهترين و کاملترين بازيهاي کپکام) که در اين دو سال بازار گيم کوب متحول شد
حال به بررسي بازار کپکام ميپردازيم
oub411.jpg


شرکت و اداره وابسته به ايالت متحده در امد اين کمپاني را در سال ۲۰۰۵ ۱۵۹ مليون دلار ارزيابي کرد
در اسيا بخش وسيعي از بازار فروش بازيهاي اين کمپاني در هنگ کونک ميباشد که بيش از ۲۱مليوت دلار براورد شده با توجه به حمعيت چين اين سودهي بايد بيشتر شود سهم بازار ژاپن از اين درامد ۵ مليون دلار است ان هم فقط در يوکوهما سهم بازار اروپا از اين در امد ۳۰۰ مليون دلار ميباشد البته سهم زيادي از فروش محصولات اين کمپتني در انگلستان و فرانسه ميباشد المان با توجه به اين که يکي از کشورهاي مرفح ميباشد اما فقط ۳۰۰ هزار دلار سهم در اين فروش داشته البته کارشناسان رشد درامد اين کمپاني در سال ۲۰۰۷ را در حدود ۶ درصد ميدانندکمپاني کپ کام در سال ۲۰۰۴ هفدهمين کمپاني از نظر درامد در سطح جهان شد رتبه اول متعلق به Electronic Arts که ۲۴ درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص داده و کپ کام فقط 1.24% از سهم بازار جهاني را به خود اختصاص داده اين کمپاني در ژاپن رتبه ششم را از نظر درامد دارد

سه بازي کپ کام تا کنون به صورت فيلم ساخته و به بازار عرضه شده اند
street fighter در سال ۱۹۹۴ با بازي فرانکي عرضه شد اين فيلم ۴۰ مليون دلار فروش کرد
در سال ۲۰۰۱ فيلم resident eviil
۱۰۲ مليون دلار به جيب هاليود زد و همچنين ساخته شدن انيميشن mega man کلکسيون افتخارات اين کمپاني را کامل کرد
 

Ali_Reza_1899

کاربر سایت
Sep 30, 2005
1,892
نام
علی رضا
ممنون اطلاعات خیلی خوبی بود اما من نیدونم فکر کنم یه تاپیک دیگه در همین مورد بود بازم میگم نیدونم ولی در کل ممنون اطلاعات بسیار خوبی بود
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,490
نام
امین
نوشته شده توسط Ali_Reza_1899:
ممنون اطلاعات خیلی خوبی بود اما من نیدونم فکر کنم یه تاپیک دیگه در همین مورد بود بازم میگم نیدونم ولی در کل ممنون اطلاعات بسیار خوبی بود
فکر کنم منظورت اینه :
http://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?t=74&page=6
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Lich King:
سلام دوست عزیز خسته نباشی
لطفا منبع رو هم به طور دقیق حتما ذکر کنید!!!

با تشکر


ممنون دوست عزيز
منبع اطلاعات من از سايتهاي ign-gamespot است که خيلي از اين موار د رو من از اين دو سالت جمع اوري کردم
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط RANGER_NAVAL_USA:
دست درد نکنه عالی بود اگه یک لطفی کنی در مورد شرکت ubisoft چیزی داری بزار ممنون
چشم ولي مقاله بعدي من در مورد کمپاني کونامي است يوبي بعد از اين کمپاني که اونم حتما مفصل در موردش توضيح ميدم اما کمي طول ميکشه
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Ali_Reza_1899:
ممنون اطلاعات خیلی خوبی بود اما من نیدونم فکر کنم یه تاپیک دیگه در همین مورد بود بازم میگم نیدونم ولی در کل ممنون اطلاعات بسیار خوبی بود

من هم از شما تشکر ميکنم که وقت گذاشتيد واين مقالرو خونيديد اگه دقت کنيد اون در مورد استديو است ولي من تاريخچه کمپاني رو مينويسم
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
qnmln8.jpg



قطعا که بايد اولي رو بشناسيد و دومي رو هم بايد ديگه شناخته باشيد
(اولي بيل گيتس)(دومي اقاي کنزو رييس کپکام )
دست دادن اين دو براي کاربران xbox خيلي لذت بخش قرار داد کپکام با ماکروسافت براي توليد چند بازي براي xbox360 خيلي از کنسول داران اين کمپاني رو خوشحال کرده
 
آخرین ویرایش:

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط RANGER_NAVAL_USA:
دست درد نکنه ممنون عزیز

بعد راستی تاریخچه شرکت Eagames رو هم بگید بعد از Ubisoft مرسی
چشم البته الان تاريخچه نينتندو رو اماده دارم
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
view


همان طور هم ميدانيد كمپاني nintendo از هر نظر قديمي ترين و با تجربه ترين درصنعت بازي بوده كمپاني( نينتندو) در سال 1889 و به وسيله فوساجيرو ياماچي تاسيس شد در سال 1907 ياماچي اولين توليد خود را با ورقهاي بازي شروع كرد در سال 1945 سكيرويا ياساچي جانشين پدر شد او در سال 1947 نينتندو را يه شركت توزيع برق كرد ولي كمپاني نينتندو در اين سال ودر دوره سكيرويا بدترين دوران اين كمپاني بود دو سال بعد نوه او يعني هيروشي ياماچي جانشين سوم كمپاني نيتندو شد كه از دوره هيروشي افتخارات و سوددهي اين شركت افزايش يافت او به كار ساخت ورقهاي پلاستيكي بازي روي اورد و موفق شد 600000بسته به فروش برساند

qovk12.jpg


در سال 1974 نينتندو به مرز سقوط و از هم پاشيدگي رفت ولي كمپاني nintendo با mistubishi براي ساخت دستگاه بازي همكاري كرد و سه سال بعد دستگاه بازي خود را وارد ژاپن كرد اين دستگاه از 6 رنگ و يك بازي ان هم بازي تنيس استفاده ميكرد.


در سال 1989 اولين كنسول دستي جهان را وارد بازار كرد كه با استقبال بي نظيري روب رو شد بعد از 4 سال يعني در سال ۱۹۷۶ اتاري 2600 را به بازار ژاپن و بعد امريكا وارد كرد ولي اين كنسول در اوايل انچنان استقبالي روبه رو نشد ياماچي به يك جوان فرصت داد تا اينده شركت نينتندو را تضمين كند بله ميامتو بلافاصله شروع به ساخت اولين بازي super Mario كرد كه با استقبال بي نظيري روبه رو شد اين بازي به همراه دستگاه اتاري 2600در روز اول فروش 40000 به فروش رفت فروش كنسول اتاري در ژاپن به 75 مليون دستگاه رسيد واين دستگاه در ان زمان 23 درصد از اسباب بازيهاي دنيار را به خود اختصاص داده بود البته سري بازيهاي مارويو به فروش 500مليون نسخه رسيد در سال 1993 هاليود قصد ساخت فيلم ماريو را داشت و ظاهرا تام كلاف ها براي اين نقش 5 مليون دلار خواسته بود كه با مخالفت نينتندو روبه رو شد در 1997 كنسول 64 را وارد بازارهاي جهان شد و باز هم سري بازي ماريو و بازي جديد زلدا فروش روياي براي نينتندو رقم فروش اين دستگاه بازه ركورد جديد به جاي گذاشت

از سال 1989 تا كنون 172 ميليون نسخه از بازي Game boy فروخته شده است و پيش بيني مي شود تاپايان ماه مارس سال 2005 ميلادي 70 ميليون نسخه از بازي جديد Game boy SP نيزبه فروش برسد.

در 2001 كنسول game cube وارد بازارهاي جهاني شد ولي اين بار دو رقيب يعني sony و sega رقابت را بسيار جذاب كرده بود كه خيلي زود سگا شكست خورد ولي game cube با تكنولژي 485مگاهرتزي و با گرافيك 128 بيتي قويترين كنسول در زمان خود بود واين كنسول بعد از يك سال وارد بازارهاي اماريكا شد و در حالي كه سوني يك سال زودتر وارد باارهاي امريكا شده بود بيش از 28 مليون دستگاه به فروش برساند در حالي كه سوني بعد از 2 سال رقم فروش خود را به 28 مليون دستگاه رسانده بود.نينتدو متاسفانه اين كنسول در كشور ما انچنان استقبال نشد نينتندو با عرضه دو كنسول جديد DS و GAME BOY اجازه نخواهد داد هيچ شركتي حرفي براي گفتن داشته باشد. تا كنون با تمام كنسولها و بازيهاي خود بيش از 95 درصد فروش بازارهاي جهان را به خود اختصاص داده و اميد است با كنسول جديد خود كه به انقلاب معروف است يعني revolution بازهم در دور رقابت پيروز شود
Nintendo در سال 2002 ميلادي 67 ميليارد و 300 ميليون ين سود آوري داشته و در سال 2003 ميلادي به 54 ميليارد ين معادل 509 ميليون دلار رسيده بود كه اين كاهش به علت فروش كم كنسول اين شركت در ژاپن ميباشد


انيل ادرينگون خبرنگار BBC در بخش هفتگي بازي‌هاي الكترونيكي تاكيد كرد كه نينتندو بايد بيش از توجه به بازي‌هاي مورد علاقه قديمي به فكر ايده‌هاي جديد و تازه براي دنياي بازي‌هاي الكترونيكي باشد. من عقيده ندارم كه نينتندو بايد تمامي انرژي خود را صرف بيرون دادن نسخه‌هاي جديد خود بكند، اما اگر مي‌خواهد در مقابل رقباي سرسختي چون سوني و ماكروسافت دوام بياورد، بايد نگاهي وراي ساختار‌هاي متكي بر علاقه طرفدارانش داشته باشد

نويسنده وحيد سراجي
 

bahramsony2006

کاربر سایت
Dec 24, 2006
215
نام
بهرام فرخی زاده
---------------- شروع ----------------

در شروع بازي

"هنري تانسهند" در يک اتاق خوني است. وارد تنها درب اتاق شويد. هم اکنون داخل اتاق اصلي هستين. در کنار آشپزخانه ٍ يک صورت روي ديوار مشخص است. صورت را چک کنيد و به سمت اتاقتان برگرديد تا دمو را مشاهده کنيد.

--------------- اتاق 302-------------

هنري از خواب بيدار مي شود

. هم تلفن شما زنگ مي زند. پس از اينکه تلفن را جواب داديد ٍ از پنجره بيرون را نگاه کنيد تا دختري را ببينيد. سپس از اتاق بيرون رفته و درب اصلي خانه رو که با زنجير بسته شده است چک کنيد. بعد از آن به سراغ صندوق (کنار تلويزيون) برويد تا صدايي بشنويد. داخل درب رو به روي اتاقتان شويد. يک دمو را مشاهده مي کني. سپس به داخل لوله برويد.

--------------- دنياي ايستگاه (Station World) ------

بعد از دمو ٍ به سمت جلو حرکت کنيد تا دموي

"سينديا" را ببينيد. به سمت جلو حرکت کنيد تا حال سينديا بد شود و به دستشويي برود. 2 سگ از داخل دستشويي بيرون مي آيند. مي توانيد با آنها بجنگيد يا به داخل دستشويي زنانه فرار کنيد. در داخل دستشويي يک لوله قرار دارد که شما را به خانه ي تان باز مي گرداند. داخل لوله شويد

-------------- اتاق 302-----------

پس از دمو از اتاق بيرون برويد و به سمت کمد نزديک آشپزخانه برويد

. روي کمد کليک کنيد تا از شما يک سوال بپرسد. روي Yes کليک کنيد تا کمد را تکان دهيد. زير کمد يک اصلحه است. اصلحه را برداريد و سوراخ پشت کمد را چک کنيد. "آيلين" همسايه ي تان را مي بينيد که دنبال جارو مي گردد. بعد از آن تلفن شما زنگ مي زند. به اتاقتان برويد و تلفن را جواب دهيد.سپس به داخل لوله برگرديد

--------------- دنياي ايستگاه (Station World) ------

مجسمه اي را مي بينيد که شبيه سينديا است

. چند بار روي آن کليک کنيد تا چند سکه به دست آوريد.از دستشويي بيرون برويد و راه را ادامه دهيد. کمي جلو تر چند ورودي به ايستگاه مترو مي بينيد. از سکه ها براي ورود استفاده کنيد و از پله ها پايين برويد. اگر شما در حالت Hard بازي کنيد در اينجا چند روح را مي بينيد. بهتر است که هميشه از دست روح ها فرار کنيد چون آنها نمي مي رند. از پله هاي سمت چپ پايين برويد . سينديا را مي بينيد که در داخا مترو گير افتاده است.به سمت بالاي مترو برويد و وارد تنها درب باز مترو شويد. دکمه را فشار دهيد تا درهاي مترو باز شود. از مترو خارج شده و به داخل واگني برويد که سينديا داخل آن گير کرده بود. سعي کنيد از طريق درهاي باز واگن ها ٍ وارد متروي بقلي شويد و به آن طرف آيستگاه برويد. در سمت پايين يک در وجود دارد . داخل در شويد تا دمويي را مشاهده کنيد. سپس از نزدبان پايين رفته و داخل اولين راهرويي که مي بينيد بشيد. از پله ها پايين برويد و وارد درب رو به روي خود شويد. صداي سينديا را مي شنويد. کمي جلو برويد تا پله برقي را مشاهده کنيد. از پله برقي بالا برويد. بايد خيلي مواظب باشيد تا موجودات روي ديوار به شما اسيب نزنند. وقتي به بالاي پله برقي رسيديد از پله هاي رو به رويتان بالا برويد تا وسايل سينديا را روي زمين ببينيد. از روي درب کنارتان Plate را بردايد و داخل درب شويد تا دمو را مشاهده کنيد.

----------- اتاق 302---------

از اتاق بيرون برويد و از داخل يخچال آشپزخانه ٍ شيرکاکاءو را برداريد

. بار ديگر به سمت سوراخ برويد. سوراخ بزرگتر شده است. به داخل سوراخ برويد.

---------- دنياي جنگل Forest World--------------

شما در يک جنگ تاريک هستيد

. تنها مسيري را که مي توانيد ادامه دهيد تا به يک کارخانه برسيد. از کارخانه عبور کنيد و به مسير خود ادامه دهيد تا به يک منطقه پر از شمع برسيد. مردي در آنجا نشسته است. شما به راهتان ادامه دهيد تا به خانه اي به نام Wish House برسيد. داخل در سمت چپ Wish House شويد ( جنوب غربي نقشه) به راهتان ادامه دهيد تا دمويي از يک بچه ببينيد. پس از پايان دمو ٍ به Wish House برگرديد. مردي را جلوي خانه مي بينيد. شيرکاکاءو را به او دهيد تا او به شما يک بيلچه بدهد. هم اکنون شما از طريق در جنوب شرقي به قسمتي برويد که يک دست از کنار ريشه ي يک درخت بيرون زده است. از بيلچه بر روي دست استفاده کنيد تا يک کليد به دست آوريد.تا وقتي شما اين کليد را به همراه داشته باشيد نمي توانيد به Wish House برگرديد. بنابراين ابتدا از طريق لوله اي که در اتاق رو به رويتان قرار دارد ، به خانه بازگرديد و کليد را داخل صندوق قرار دهيد. سپس به Wish House برگرديد و از طريق لوله اي که در نزديکي Wish House قرار دارد ، به خانه برگرديد و کليد را برداريد. از کليد بر روي Wish House استفاده کنيد و به داخل برويد. در روي زمين ، يادداشتي قرار دارد که اگر آن را بخوانيد ، آن مرد وارد درب رو به روي شما مي شود. شما هم Plate را از روي در برداريد و به داخل برويد تا دمو را مشاهده کنيد.

--------------- اتاق 302------------------

بار ديگر از اتاقتان بيرون برويد و داخل حمام شويد

. شما فعلا در خانه کاري نداريد و فقط در صورتي که خواستيد بازي را Save کنيد يا چيزي را در داخل صندوق قرار دهيد ، به خانه بر گرديد. لوله اين بار بزرگتر شده است. داخل لوله شويد.

----------- دنياي زندان آب Water Prison World-------------

شما هم اکنون در يک زندان آب هستيد

. به سلول هاي زندان کاري نداشته باشيد و از درب اصلي بيرون برويد. در سمت چپتان قبل است. وارد درب سمت راست شويد و از نردبان پايين برويد. کمي جلو برويد ، از جلوي در بگذريد و از نردبان پايين برويد. کمي جلو بريد و وارد درب جلويتان شويد.از پله ها پايين برويد تا يک توربين را مشاهده کنيد. توربين را دور بزنيد تا يک تابلو را مشاهده کنيد. بر روي تابلو يک نوشته به همراه يک کليد است. کليد را برداريد و تمام راه را برگرديد. دري را که قفل بود با کليد باز کنيد. به بالا ترين نقطه برويد (اگر از نردبان ها استفاده کنيد ، کارتان راحت تر مي شود.) وارد بالاترين در شويد . شما اکنون بر روي بالا پشت بام هستيد. رو به روي شما درب قفلي قرار دارد. در طرف ديگر درب ، شيرفلکه اي وجود دارد. آن را بچرخانيد و از آنجا خارج شويد. به طبقه ي پاييني برويد (طبقه ي سوم) و داخل شويد.به داخل دربي که در شکل زير ميبينيد ، شويد.(دومين درب از سمت چپ)

به داخل سوراخ بپريد

. اکنون در طبقه ي دوم هستيد. 2 بار ديگر به داخل سوراخ بپريد تا به طبقه ي B1 برسيد.در بالاي راهرو ، يک نردبان وجود دارد. از نردبان بالا برويد. اکنون در طبقه ي اول هستيد. بار ديگر از نردبان بالا برويد تا به طبقه ي دوم برسيد. در طبقه ي دوم ، شير فلکه اي وجود دارد که با چرخاندن آن مي توانيد طبقه ي دوم را بچرخانيد. طبقه ي دوم را 4 بار به سمت راست بچرخانيد. (توجه: جهت و تعداد چرخاندن طبقه بسيار مهم است.) حالا از نردبان بالا برويد و طبقه ي سوم را 2 بار به سمت راست بچرخانبد ( دفعه ي اول که مي چرخانيد ، يک دمو را مشاهده مي کنيد) . حالا به طبقه ي B1 برگرديد. يک دمو را مشاهده مي کنيد. پس از پايان دمو ، از درب خارج شويد و به طبقه ي سوم (قسمت سلول ها) برويد و وارد اتاقي که در شکل زير مي بينيد ، شويد. ( اگر مراحل قبلي را درست انجام داده باشيد ، بايد تخت اتاق خوني رنگ باشد )

داخل سوراخ بپريد ، اگر کار خود را درست انجام داده باشيد ، تخت اين اتاق و اتاق پاييني هم بايد خوني باشد

. 2 بار ديگر داخل سوراخ بپريد تا به طبقه ي B1 برسيد.در پشت سرتان درب 2 دهنه اي وجود دارد که رمزي است. ابتدا Plate را از روي در برداريد . رمز در 0302 است. رمز را وارد کرده و وارد اتاق شويد تا دمو را مشاهده کنيد.

------------------ اتاق 302---------------

بار ديگر شما در خانه تان هستيد

. به حمام برويد . حمام خوني شده است. اين خون بعدا به درد مي خورد. داخل لوله شويد.لوله باز هم بزرگتر شده است.

--------------- دنياي ساختمان ها Building World -----------------

شما بر روي بالا پشت بام يکي از ساختمانهاي رو به روي خانه تان هستيد

.مسير را ادامه دهيد و از پله ها پايين برويد و باز به مسير ادامه دهيد تا يک دمو ببينيد.سپس وارد درب رو به رويتان شويد.راهرو را ادامه دهيد تا به يک اتاق برسيد که يک روح در آنجا قرار دارد. در دست روح ، يک کليد است که براي خروج به آن نياز داريد و يک شمشير هم به داخل بدن روح رفته که مانع از حرکت کردنش مي شود.ابتدا کليد را برداريد و سپس اگر دوست داشتيد ، شمشير را بيرون بکشيد. اين شمشير ، داخل بدن هر روحي باشد ، مانع از بلند شدنش مي شود.از کليد بر روي درب سمت راست استفاده کنيد و وارد شويد.از پله ها تا طبقه ي B5 پايين رفته و وارد در شويد.وارد درب ديگر راهرو شويد و به داخل تنها در موجود برويد.در اين اتاق 2 در و يک لوله وجود دارد. وارد درب رو به روي خود شويد و از پله ها پايين برويد. وارد درب شويد . هم اکنون شما در يک مغازه پر از قفسه هستيد. بر روي يکي از قفسه ها ، کليدي وجود دارد. کليد را برداريد و به همان اتاقي که لوله در آن وجود داشت برگرديد.در آنجا يکي از درها قفل بود. در را با کليد باز کنيد و داخل شويد.از پله ها پايين برويد و وارد راهروي سمت راست شويد و به درون يکي از آسانسور ها برويد. دمو را مشاهده کنيد و از نردبان پايين برويد.به درون راهرو برويد و از نردبان انتهاي راهرو بالا برويد و مسير را تا جايي که مي توانيد ادامه دهيد و وارد آخرين درب شويد.از پله ها پايين برويد و داخل درب شويد. بار ديگر از پله ها پايين برويد و به درون تنها درب باز برويد. (طبفه ي B15) در اين اتاق ، يک در وجود دارد که از شما رمز مي خواهد. رمز در 3750 است. وارد در شويد و از پله ها بالا برويد. در انتهاي پله ها ، اتاق 207 را مشاهده مي کنيد. Plate را از روي در برداريد و داخل شويد تا دمو را مشاهده کنيد.

---------- اتاق 302----------

بار ديگر به حمام اتاق خود رفته و وارد لوله شويد

. لوله اين بار نيز کمي بزرگتر شده است.

------- دنياي آپارتمان Apartment World--------------

شما داخل ساختمان اصلي خودتان هستيد

. اما همه چيز تغيير کرده و خوني شده است.و همچنين تمام درب ها قفل مي باشد. به غير از اتاق 301 که در کنار شما قرار دارد. وارد اتاق شويد و تا انتهاي راهرو برويد. در داخل اتاق سمت راست ، 2 کليد بر روي 2 کاغذ قرمز رنگ بر روي ديوار قرار دارد. انها را برداريد و از اتاق خارج شيد.از راهروي اصلي طبقه ي سوم هم بيرون بريد . در آنجا مردي را بر روي پله ها مشاهده مي کنيد. آن مرد با شما صحبت مي کند و به شما يک عروسک مي دهد. عروسک در هيچ جاي بازي به درد شما نمي خورد و فقط کار شما را مشکل مي کند. پس عروسک را بر نداريد. تا جايي که مي توانيد از پله ها پايين برويد تا به طبقه ي اول برسيد.وارد درب 2 دهنه ي سمت چپ خود بشويد و به اتاق 105 "Superintendent`s room"برويد. کليد آپارتمان را از روي قفسه ها برداريد و از اتاق خارج شويد . (يک کاغذ قرمز رنگ هم در کنار کليدها وجود دارد. به آن کاري نداشته باشيد).سپس به اتاق 102 در آن يکي راهروي طبقه ي اول برويد. درب يخچال آشپزخانه را باز کنيد.2 با داخل آن را چک کنيد تا يک تکه کاغذ قرمز بگيريد. کاغذ را برداريد و به راهروي طبقه ي سوم برگرديد.پشت درب اتاق 302 بايستيد و تکه کاغذ قرمز رنگ را زير درب بندازيد.حالا از طريق يک لوله به خانه ي تان باز گرديد.

---------- اتاق 302-------------------

نامه ي پاره اي را که در زير درب خانه ي تان قرار دارد چک کنيد

. در آن نوشته است که کليد اتاق 303 در کنار تخت 302 قرار دارد. به اتاق خواب برگرديد و به سمت پنجره برويد. کنار تخت ، روي زمين را چک کنيد تا يک کليد ببينيد. کليد را برداريد و به داخل لوله برويد.

-------------- دنياي آپارتمان Apartment World---------------

به وسيله ي کليد ، به اتاق

303 "اتاق آيلين" برويد و دموي کشته شدن آيلين را مشاهده کنيد. تا اينجا حدود نصف بازي تمام شده است.

--------------اتاق 302------------------

اين بار لوله ي داخل حمام پر شده است و شما نمي توانيد وارد آن شويد

. به سالن اصلي برويد. يک نفر ، يک نماي شيطاني را زير درب خانه ي شما انداخته است. آن را برداريد و به سمت صندوق برويد. از داخل صندوق هر 4 تا plate را که در طول اين مدت گرفته ايد ، برداريد و به داخل انباري (درب رو به روي آشپزخانه) برويد. از نماي شيطاني بر روي شکل روي ديوار استفاده کنيد تا نوشته اي ظاهر شود. نوشته را بخوانيد و هر 4 تا Plate را دور نوشته بچينيد تا يک لوله ي جديد باز شود.به داخل لوله برويد.

-------------دنياي بيمارستان Hospital World---------

شما در يک بيمارستان هستيد

. درهاي بسياري در اطرافتان وجود دارد. فعلا لازم نيست وارد آنها بشويد.آسانسور را پيدا کنيد و به سمت آسانسور برويد. در راه کيف آيلين بر روي زمين افتاده است. مي توانيد آن را برداريد. در سمت چپ آسانسور ، يک در وجود دارد. وارد ر شويد و از پله ها بالا برويد و وارد درب بالاي پله ها بشويد.شما در يک راهروي بسيار طولاني هستيد. 4- 3 صندلي چرخدار بدون سرنشين ، در داخل راهرو عبور مي کنند. شما بايد تا جايي که مي توانيد از آنها دور شويد. زيرا آنها نمي مي رند و عمر شما را کم مي کنند.درهاي بسياري در اطرافتان قرار دارد. شما بايد همه ي آنها را امتحان کنيد. زيرا جاي درها هر دفعه عوض مي شود. يکي از درب ها قفل مي باشد ( که آيلين در آن قرار دارد.) کليد اتاق آيلين ، داخل يکي از اتاق هاي ديگر مي باشد.اتاق ها را چک کنيد تا به يک اتاق برسيد که يک مجسمه ي افعي در آن قرار دارد. کليد را از روي مجسمه بر داريد. يک قفس روي سرتان مي افتد. با استفاده از کليدي که برداشته ايد ، درب قفس را باز کنيد و از اتاق خارج شويد. اتاقي را که درش قفل بود ، با اين کليد باز کنيد و بر روي آيلين کليک کنيد تا دمو را ببينيد.

از اين قسمت بازي به بعد ، آيلين همراه شما مي آيد

. شما بايد آهسته حرکت کنيد تا آيلين جا نماند و بايد مواظب باشيد تا هيچ موجودي بهش صدمه نزند. حالا از اتاق خارج شميد و راهرو را برگرديد. ( اگر زاويه ي دوربين مناسب نيست ، مي توانيد از دکمه ي Tab استفاده کنيد.در ابتداي راهرو ، يک آسانسور قرار دارد. دکمه ي آسانسور را بزنيد تا آسانسور به طبقه ي دوم بيايد. ولي شما وارد آن نشويد و از طريق راه پله ، به طبقه ي پايين برويد.شما بايد وارد اتاقي شويد که در شکل زير مي بينيد.

در اين اتاق يک لوله وجود دارد

. وارد لوله شويد.

---------------- اتاق 302 -------------

خانه ي تان کمي تغيير کرده است

. اتاق کاملا تاريک شده است و هواي اتاق کمي سنگين است. از اين به بعد ، ديگر در خانه عمرتان پر نمي شود و حتي گاهي هم روح ها به داخل خانه مي آيند و عمرتان را کم مي کنند. حالا با سالن اصلي برويد. يک نامه زير درب خانه ي تان قرار دارد که داخل آن يک کليد کوچک است. کليد را برداريد و به لوله باز گرديد.

-------------- دنياي بيمارستان Hospital World -------------

پس از دمو ، از اتاق خارج شويد و به سمت آسانسور برويد

. اکنون جاي آسانسور خالي است ( چون در طبقه ي دوم به سر مي برد ) در پشت آسانسور ، يک در وجود دارد که قفل است. با استفاده از کليدي که در خانه برداشتيد ، درب را باز کنيد و از پله هاي پشت در ، پايين برويد.در تمام راه حواستان باشد که آيلين را جا نگذاريد. در پايين پله ها ، دري وجود دارد که در پشتش يک مسير مارپيچي بسيار طولاني به پايين مي رود.از آن مسير پايين برويد و وارد درب انتهاي آن شويد.

---------------دنياي ايستگاه – دفعه ي دوم Station World- Second Time -------------

شما بار ديگر در

Station World هستيد. اما اين بار آيلين نيز همراه شماست و اکثر معما ها فرق دارد.اول از همه به دستشويي زنهنه بريد و از طريق لوله ، به خانه برگرديد.

--------------اتاق 302-----------------

ابتدا از داخل صندوق ، سکه هاي ايستگاه مترو را برداريد

(سکه هايي که از مجسمه ي سينديا گرفتيد). بعد نامه ي زير درب خانه را چک کنيد. يک نامه داريد که در آن يک کليد است. کليد را برداريد و به داخل لوله بازگرديد

-------------- دنياي ايستگاه – دفعه ي دوم Station World- Second Time -------------

مانند دفعه ي گذشته ، از سکه ها روي قسمت ورودي استفاده کنيد و از پله ها پايين برويد

.بار ديگر ، از طريق درهاي باز مترو ، به آن طرف ايستگاه برويد. در راه يک جعبه ي اسباب بازي قرار دارد که درب آن قفل است. از کليدي که داخل نامه بود ، روي جعبه استفاده کنيد تا يک سکه بگيريد. حالا از طرق نزديک ترين لوله اي که در نقشه مي بينيد (در آن طرف ايستگاه مترو) به خانه بر گرديد.

---------------- اتاق 302--------

به آشپزخانه برويد و سکه اي را که از داخل جعبه ي اسباب بازي در آورديد ، داخل ظرفشويي بشوييد تا سکه تميز شود و يک عدد

8 بر روي آن ظاهر شود. به داخل لوله برگرديد

------------ دنياي ايستگاه – دفعه ي دوم Station World- Second Time ------------

به آن طرف ايستگاه قطار بازگرديد

.در آن طرف ، يک دستگاه وجود دارد که بر روي آن عدد 18 به چشم مي خورد .از سکه بر روي آن استفاده کنيد تا يک کليد بگيريد.حالا به جايي که قبلا دموي کشته شدن سينديا را ديديد برويد. آيلين نمي تواند همراه شما بيايد چون از نردبان پايين نمي رود.

درب آنجا را با استفاده از کليدي که از دستگاه گرفتيد ، باز کنيد و از آنجا

Train Handle را بگيريد. سپس از اتاق خارج شويد. در همانجا که وسايل سينديا بر روي زمين افتاده است ، يک کارت طلايي رنگ وجود دارد . کارت را برداريد . به وسيله ي اين کارت مي توانيد از تمام ورودي ها و خروجي هاي مترو عبور کنيد. به جايي که آيلين هست برويد. همراه آيلين ، راهي را که آمده ايد تا جايي که ورودي متروها قرار دارد ، برگرديد. با استفاده از کارت ، از lynch street line exit خارج شويد و وارد king street line entrance شويد. از پله ها و بعد از پله برقي پايين برويد. مواظب باشيد آيلين صدمه نبيند.حالا به نقشه ي خود نگاه کنيد. در بالاي نقشه يک قطار وجود دارد. وار قطار شويد و به جلوتريد قسمت قطار برويد. از Train Handle بر روي آن استفاده کنيد تا قطار مقداري حرکت کند.سپس قطار را بررسي کنيد ، يکي از درهاي سمت راست قطار باز است که به يک راهرو مي رسد که پله دارد. از پله ها پايين برويد و وارد درب شويد.والتر ساليوان را مي بينيد که به شما تير اندازي مي کند. شما نمي توانيد او را بکشيد. پس وارد در رو به روي خود شويد و بار ديگر از راه مارپيچي پايين برويد و به داخل درب پايين شويد.

--------------- دنياي جنگل-دفعه ي دوم Forest World- Second Time--------

شما در دنياي جنگل هستيد

. ابتدا از سمت چپ درب دو دهنه ي رو به رويتان ، در جايي که يک مشعل روشن وجود دارد ، مشعل را برداريد. شما مي توانيد در جاهايي که مشعل روشن وجود دارد ، مشعل خود را روشن کنيد. اما پس از مدتي مشعل شما خاموش مي شود.شما بايد کل اين مرحله را بگرديد و چاهها را پيدا کنيد. داخل چاهها تاريک است و شما نميتوانيد داخل آن را ببينيد. بايد ابتدا مشعل را دستتان بگيريد و آن را روشن کنيد و سپس داخل چاه را نگاه کنيد.در چاهها ، اعضاي مختلف بدن يک عروسک وجود دارد و شما بايد 2 پا ، 2 دست و 1 سر را از توي چاه ها پيدا کنيد. وقتي آنها را پيدا کرديد ، به سمت Wish House که سوخته است برويد تا يک عروسک را ببينيد که روي صندلي چرخدار نشسته است. از اعضاي بدن عروسک استفاده کنيد تا عروسک جان بگيرد وحرکت کند. زير عروسک يک راه است. فعلا وارد آن نشويد. شما احتياج به Crested Medallion داريد. در شمال غربي نقشه ، در کنار ساحل دريا ، بر روي يکي از سنگهاي قبر قرار دارد.آن را برداريد و سپس به Wish House برگرديد و وارد سوراخ شويد.در پايين يک در وجود دارد که براي عبور ، از شما Crested Medallion را مي خواهد. از آن استفاده کنيد و وارد در شويد.از مسير مارپيچي پايين برويد و وارد در شويد.

------------ دنياي زندان آب – دفعه ي دوم Water Prison World- Second Time ----------------

وارد آسانسور رو به رويتان شويد

.سپس از درب بيرون برويد. حالا در بالا پشت بام زندان آب هستيد . به طبقه ي سوم برويد و وارد دربي که در شکل زير مي بينيد بشويد.



3 بار داخل سوراخ بپريد تا به طبقه ي B1 برسيد. وارد درب کنارتان شويد. اين دفعه لازم به پسورد زدن نيست. پيراهن را از روي زمين برداريد و از طريق نزديک ترين لوله ، به خانه برگرديد.

----------- اتاق 302-----------

به داخل حمام برويد و از پيراهن ، بر روي وان خوني استفاده کنيد تا نوشته اي به دست آوريد

. حالا به زندان آب برگرديد.

------------ دنياي زندان آب – دفعه ي دوم Water Prison World- Second Time ----------------

به طبقه ي دوم برويد

.وارد اولين درب سمت چپ خود شويد.

تختها را چک کنيد تا از زير يکي از تختها ، يک

Sword به دست آوريد.حالا به طبقه ي B1 برويد. در راه يک روح را مي بينيد. به روح تير اندازي کنيد و وقتي که روي زمين افتاد ، از Sword روي او استفاده کنيد تا يک کلسد به دست آوريد. به طبقه ي B2 برويد و به وسيله ي کليد ، درب اتاق جنراتور را باز کنيد و وارد شويد. در انتهاي راهرو ، يک درب ديگر است. وارد آن شويد.از مسير مارپيچي پايين برويد و وارد درب شويد.

------------------ دنياي ساختمان- دفعه ي دوم Building World –Second Time --------------

کتاب جلوي ماشين را بخوانيد و وارد آسانسور در سمت راست شويد

. دکمه ي Top Button را بزنيد و از آسانسور خارج شوي

با تشكر از دوستانمان در دارينوس
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر