تاريخچه بازی Hitman (قسمت پاياني)

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
تاریخچه بازی Hitman قسمت اول
تاریخچه بازی Hitman قسمت دوم

Hitman: Contracts


Hitman: Contracts سومين قسمت از سري محبوب بازي هيتمن مي باشد كه در سال 2004 توسط كمپاني IO Interactive ساخته و روانه بازار شده ، اين بازي نيز گرچه با استقبال فراوان روبرو شد اما آنطور كه بايد انتظارات را برآورده نكرد اما اين بدان معنا نيست كه اين بازي را شاهكاري ديگران نام نبريم بلكه تنها ضعف هايي داشت كه آنها هم قابل چشم پوشي بودند زيرا انتظارات بسيار از اين بازي بال رفته بود و همگي خواستار يك شاهكاري به ياد ماندني مانند نسخه دوم بودند كه اين قضيه در نسخه چهارم تكرار شد و توانست شاهكاري به تمام معنا در نوع خود و سبك مخصوص خود به جاي بگذارد و طرفداران بي شماري را جذب خود نمايد و هر گيمري را شيفته رفتار خود نمايد.


نسخه سوم همانند نسخه هاي قبلي داراي پيشرفت هايي نه چندان چشمگير بود گرچه گيم پلي چندان تغيير نكرده بود اما سازنده هاي نيز كاستي ها و صعف هاي بسيار ريزي را كه در دو نسخه قبل بود را برطرف كرده بودند و همانند قبل بازیکن ها با توجه به مأموريت هايشان و چگونگي پيشبرد مرحله رتبه بندي مي شدند كه ، این سیستم بستگي بهتعداد شلیک ها نگهبانهاي کشتهشده و میزان مخفی کاری و در خفا انجام دادن هر ماموریت داشت.
بازي بر مخفی کاری تأكيد زيادي داشت و بسیار مهم قلمداد می شد ، و گيمرهاي با توجه به عوامل ياد شده دسته بندي مي شدند كه كمترين امتياز "Mass Murderer" بود كه دارنده اين نشان! بويي از مخفي كاري و بازي مخفي كاري نبرده بودو بيشترين امتياز "Silent Assassin" که این رتبه حداکثرمخفی کاری قلمداد مي شد و با گرفتن چند دور پاپي اين لقب به شما اسلحه اي بسيار كارآمد اهداء مي شد و اين باعث مي شد تا بيشتر به سمت مخفيانه عمل كردن سوق داده شويد.

بازي به طرز غير منتظره اي آغاز مي شود و باعث مي شود كه از اين آغاز كمي شوكه شويد به گونه اي كه مأمور47 در ابتداي بازي توسط افرادي ناشناس مورد حمله قرار گرفته و در اين درگيري مورد اصابت گوله قرار مي گيرد اما از اين مهلكه جان سالم به درد مي برد اما به شدت زخمي مي شود و امكان مرگ وي بسيار زياد است با اين حال اون خود را با زحمت فراوان به محل اقامتش مي رساند و پس از ورود به اتاق حالش به هم خورده و غش مي كند!از اينجاست كه بازي به گونه اي ديگر و بر خلاف نسخه هاي قبلي روايت مي شود كه چندان هم بي ربط به قسمت هاي قبلي نيستند و به عبارتي ديگر اساس اين نسخه نسخه هاي قبلي مي باشند به گونه اي كه پس از اينكه مأمور 47 بي هوش مي شود بلافاصله او را در آخرين صحنه ي قتلش مي بينيم و پس از آن روند بازي به همين منوال سپري خواهد شد و عواقب تأثير گذاري كه پس از كشتن Dr. Ort-Meyer كه در نسخه ي اول رخ داد را شاهد خواهيم بود و در واقع همه ي مأموريت هايي را كه شما انجام مي داديد در زمان گذشته اتفاق افتاده بودند اما اين مأموريت هاي مأموريت هاي عادي نبودند ؛ بلكه تمامي آنها مآموريت هايي مي باشند كه به نحوي بر ذهن او (مأمور47)اثر گذاشته اند و به علت وضعيت ذهني مأمور47 كه چيزي جزء بي رحمي و منفي گرايي نيست همه ي آنها اتفاقاتي هستند كه به گونه اي بر ذهن وي تأثير قابل توجهي گذاشته اند و به گونه اي كه آنها جزء بدترين و تاريك ترين اتفاقاتي هستند كه براي وي در طول زدنگي اش اتفاق افتاده اند.
پس در نتيجه اين موضوع صدق مي كند كه هيتمن 3 يا همان Hitman: Contracts يكي از تاريك ترين بازي هاي هيتمن و حتي اكشن مي باشد كه به گونه اي خاص و به سبك فلش بك روايت مي شود.
مأموريت هاي 47 در اين بازي در مكانهاي نختلفي صورت مي گيرد، از جمله رومانی ، کامچاتکا ، بریتانیا ، روتردام ، بوداپست ، هنگ کنگ ، و در نهایت به پاریس منتهي مي شود.


47 در حالي از سختي رنج مي برد كه يك پزشك توسط سازمان به مكان اختفاي وي فرستاده مي شود كه پي مي برد كه افسران GIGN اطراف هتل را محاصره كرده اند بنابراين سريعاً از آنجا مي گريزد و 47 را كه هنوز درمانش كامل نشده به حال خود رها مي كند اما 47 به طرز غير منتظره اي بهبودي كامل خود را بدست مي آورد.
در پايان بازي 47 از اين قضيه آگاه مي شود كه در همان هتل نيز مأموريتي دارد؛ كه اين مأموريت آخرين مأموريت او مي باشد، او بايد يك سفير آمريكا با نام ريچارد دلهانت(RichardDelahunt)و يك خواننده مشهور اُپرا در پاريس با نام tenor (که بعدا در Blood Money هم این مرد دیده شد) را بكشد ولي مأموريت او به طور غير قابل پيش بيني عوض شده و به اون مأموريتي ديگر داده مي شود كه در اين مأموريت او بايد به کشتن دوست متقابل آن دو، بازرس آلبرت فورنير اقدام مي كرد.
جالب اينجاست كه بازرس فورنير توسط تيم پليس به كشتن و يا دستگيري 47 مأموريت داشت، و در ادامه شاهد پيدا شدن محل اختفاي وي توسط 47 هستيم و در آخر 47 موفق به كشتن او مي شود و از آنجا فرار مي كند.
سپس وارد فرودگاه شده و تماسي از دينا به وي مي رسد و مشخصات هواپيماي مورد نظر را به او مي دهد و اينگونه او از آن كشور فرار مي كند تا باري ديگر او را در نسخه اي ديگر ببينيم.

Hitman Blood Money
2.jpg

پس از گذشت دو سال انتظار از انتشار نسخه سوم اين بازي، نسخه چهارم كه همگي با اشتياق فراوان منتظرش بودند منتشر شد در سال 2006 بود كه IO Interactive باري ديگر در برابر رقيبان نوظهور و قديمي خودنمايي كرد و اين نسخه مهيج اما با قالبي سرد و مخوف را روانه دنياي گيمرها كرد تا باري ديگر بتواند شاهكاري ديگر را به وجود آورد.
اين بار مأمور 47 با قدرت و تمركز بيشتر وارد عرصه شده تا زندگي را بر رقيبان و جانيان تنگ كند و عرض اندامي در بين تمامي قاتلان قراردادي بنمايد.

بازي با يك وقفه زماني و در پارك بالتیمور آغاز مي شود جايي كه كه در آن مردم بي گناه زيادي جان خود را از دست مي دهند، اين افراد در یک تصادف ناشی از افتادن ناگهاني چرخ فلک کشته می شوند؛ از آنجايي كه اين قضيه مشكوك به نظر مي رسد و افراد زيادي خواستار انتقام از باعث و باني اين خادثه هستند بنابراين پدر يك از قربانيان اين سانحه دلخراش طي تماسي با سازمان سفارش قتل رييس پارك Joseph Clarence را خواستار مي شود، جوزف كه فردي با نفوذ مي باشد از تمامي اتهامات وارده تبرئه مي شود.

موفقيت هاي 47 باعث شده كه آمار مأموريت هاي او بالا رفته و مشتاقان آمريكايي زيادي براي استخدام هيتمن افسانه اي درخواست داده اند.
در همين اثنا كه 47 در حال انجام مأموريت هايش به نحور احسنت است(!)رييس باز نشسته FBI (Jack AlexanderLeland Cayne ) با استخدام يك خبرنگار(Rick Henderson ) از او مي خواهد كه اطلاعات بيشتري را در مورد اين قاتل خاموش براي او جمع آوري كند.
اكثر اين اطلاعات مربوط به دو سال گذشته مأمور 47 (2004-2005) اختصاص دارد، خبرنگار ، ریک Henderson ، ترتيب يك مصاحبه با Cayne در باره حمله های اخیري كه به کاخ سفید شده را مي دهد؛ كه در اين مصاحبه جك سريع بحث را به مأمور47 مي كشاند و او را مسبب اين حملات آخير اعلام مي كند.
در همين اثنا متوجه مي شويد كه يك سازمان نوظهوري ديگر با نام Franchise قد علم كرده و قصد نابودي سازمان ICA را دارد، Franchise مأموران كاركشته زيادي دارد به يكي به طوريكه در مدت زمان كوتاهي همه عوامل ICA توسط مأموران كاركشته اين سازمان نوظهور از بين مي روند و تنها دو نفر باقي مانده اند كه اين دو نفر 47 و ديانا(رابط او با سازمان)هستند Franchise يك هيتمن خطرناك و در نوع خود بسيار حرفه اي دارد كه به Albino معروف است؛ اين قاتل قراردادي نيز همانند 47 فردي بسيار كاركشته مي باشد و به عبارتي در بازي نقش فوق منفي را بازي مي كند و ظاهر و طرز پوشش او درست در مقابل 47 قرار دارد، كت و شلواري كاملاً سفيد با پيراهني سياه رنگ!و در عمل هم درست همانند 47 عمل مي كند و كم لطفي خواهد بود كه تفاوتي از لحاظ عمكرد بين 47 و Albino(زال) قائل شويم.

مأمور 47 در اينجا تنها يك مأموريت ديگري دارد كه ديانا موجبات آخرين قرار را باعث مي شود تا با انجام اين مأموريت سازمان به كار خود خاتمه دهد و وجوه باقي مانده را ميان خود تقسيم كنند؛ اينبار نيز مانند هميشه 47 مأموريت خود را با موفقيت به پايان مي رساند و پس از بازگشت از اين مأموريت يكي از آشنايان قديمي كه 47 او را از كلنيك توان بخشي نجات داد را ملاقات مي كند او اسميت يكي از مأموران اسبق سيا مي باشد.
او از 47 درخواست مي كند كه قراردادي با او بسته و از يك فاجعه جلوگيري نمايد و به ازاي انجام اين مأموريت كه ممانعت از ترور رييس جمهور آمريكا تام استوارت است ميزان قابل توجهي الماس كه ارزش آنها چندين ميليون دلار است را به وي بدهد.
اما قاتلاني و افرادي كه در اين جريان شركت داشتند :قاتل كلون سازي شده Franchise زال و Mark ParchezziIIIهمچنين معاون رييس جمهور دانيل موريس كه هر دوي آنها براي Alpha Zerox سازماني مختص به فناوري كلون سازي مي باشد كار مي كردند.(سازماني كه 47 هم از آن به وجود آمده بود)

47 فرصت را از دست نداده و سريعاً وارد عمل مي شود و با موفقيت موريس را حذف كرده و با Parchezzi در سقف كاخ سفيد درگير مي شود كه نتيجه همانند سابق غلبه 47 بر رقيبان است.
با كشته شدن Parchezzi توسط 47 خبر قتل او در روزنامه ها منتشر مي شود و پليس نيز در جريان اين قتل قرار مي گيرد و وارد عمل مي شود تا 47 را دستگير نمايد بنابراين 47 چاره اي جز مخفي شدن ندارد بنابراين به محل اختفاي خود مي رود تا اوضاع آرامتر شود او در اين مدت با ديانا ملاقات مي كند و به او پيشنهاد يك نقشه اي حساب شده را مي دهد تا براي هميشه از دست سازمان Franchize رهايي يابند، اما 47 با اين نقشه مخالفت مي كند و اين نقشه را نشدي مي خواند در همين حين ديانا كه مي بيند 47 قصد ندارد كه از اين مخمصه رهايي يابد با تزريق سرنگي او را بيهوش مي كند(در اينجا خيانت ظاهري ديانا موجب مي شود كه اولين بار در اين مجموعه پرخاشگري كرده و به او ناسزا بگويد و با فرياد"زن هرزه"! بي هوش بر زمين مي افتد)بدن 47 توسط گروه ضربت احاطه مي شود و ديانا مي گويد مرگ وي اتفاقي بوده و جسد او توسط Alexander Cayne به سازمان Franchize برده می شود.



داستان در اينجا به روزي مي رود كه قرار است 47 سوزانده شود(در اينجا واقعاً ناراحت مي شويد و شايد بعضي ها هم از مرگ اين قاتل دوست داشتني بغض بكنند)اما دليل سوزاندن او اين است كه ديگر مغز استخوان وي در اثر تزريق سرنگ آلوده به سم قوي ديگر كاربرد ندارد و بنابراين يكي از افرادي كه از مغز استخوان وي مي شد كلونهاي سالم را به وجود آورد از بين رفته بود و شانس كلن سازي سالم از همگان صلب شده بود.
ديانا در مراسم تشيع جنازه 47 شركت مي كند و اسلحه هاي سفارشي و مخصوص(Silverballers ) وي را بر روي سينه هاي او گذاشته و او را مي بوسد!و اثر ماتيك بر روي لب هاي وي باقي مي ماند، در حقيقت سمي كه ديانا به 47 تزريق كرده بود مرگ جعلي را به همراه داشت كه ماتيك پادزهر اين سم بود!گفتني است كه اين سم نيز براي نجات اسميت در اوايل بازي نيز استفاده كرده بود.

در اينجا شما دو راه براي به پايان رساندن بازي پيش رو خواهيد داشت كه اولين پايان آن اين است كه دست روي دست گذاشته و كاري انجام ندهيد و باعث شويد كه 47 در كوره هاي مخصوص سوزاندن جسد انداخته شود و تا ابد خاموش شود!

دومين راه اين است كه در يك لحظه كليدهاي جهت را به طور متناوب بالا و پايين كرده و باعث شويد كه 47 به زندگي باز گردد پس از اينكه شما موجبات بازگشت 47 را باعث شديد 47 برخواسته و تمامي افرادي را كه در تشييع جنازه وي شركت كرده اند را به قتل رسانده و تنها يك نفر را باقي مي گذارد كه او كسي نيست جز ديانا!كه او در آنجا حضور نداشت و به احتمال زياد او درهاي كليسا را از پشت قفل كرده بود تا تمامي شاهدان ماجرا كشته شوند.
پس از بازگشت مجدد 47 ديانا باري ديگر سازمان سيا را بازگشايي كرده و با دريافت تماس از يك فرد تنها چيزي كه خواهيد شنيد اين است كه مي گويد"شما برترين هستيد" و در حقيقت اين سازمان به نمايندگي اكثر قدرت هاي دولتي جهان تبديل مي شود.
اما نگه داشتن اين موفقيت نياز به پيش نيازهايي هم دارد كه پيش نياز آن مأمور47 مي باشد كه ديانا ردي از او پيدا نمي كند و آخرين باري كه ديده شده است در حال گفتگو با يك فردي كه لباس چيني به تن داشته مي باشد و ممكن است كه آن فرد از اعضاي Blue Lotus Triad باشد.

3.jpg


تمام!
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    39.8 KB · مشاهده: 55

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر